لوگوی کاردون

از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی

از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی
فهرست محتوا

باقیمانده شام کنار گذاشته می شود، سینک ظرفشویی پاک می شود و ماشین ظرفشویی در حال کار است. هیچ چیز مثل داشتن یک آشپزخانه تمیز در آخر شب نیست! خوب، آن بو از کجا می آید؟ ماشین ظرفشویی را چک کنید. ممکن است ظروف تمیز باشند، اما خود دستگاه بوی بدی بدهد برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی چه کنیم؟ حتما بعد از حس کردن بوی بد ظرفشویی از خود سوال می کنید چگونه بوی بد ظرفشویی را از بین ببریم؟ ماشین ظرفشویی کمک می کند تا برای تمیز کردن ظروف هر روز زمان کمتری صرف کنید، اما وقتی ماشین ظرفشویی با مشکل روبرو می شود فقط به دنبال پیدا کردن یک راه حل برای برطرف کردن مشکل هستید.

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران کاردون استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی

Eliminate the bad smell of the dishwasher

ماشین های ظرفشویی تقریباً همیشه تاریک و مرطوب هستند و آنها را به مکانی برای تولید باکتری و کپک تبدیل می کنند. حتی اگر ظروف پس از هر بار شستشو تمیز و درخشان از دستگاه خارج شود، این میکروب های مخفی می توانند از کاملاً بهداشتی بودن ظروف جلوگیری کنند. با کمی توجه به ماشین ظرفشویی خود می توانید از تولید بوی بد و رشد قارچ ها جلوگیری نمایید و مطمئن شوید ظروف به همان اندازه تمیز بیرون آیند!

فیلتر تخلیه را تمیز کنید: بسیاری از ماشین های ظرفشویی دارای فیلتر تخلیه هستند تا از مسدود شدن فاضلاب جلوگیری کند. این شایعترین علت ایجاد بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی است. فیلتر تخلیه را از کف ماشین ظرفشویی خارج کنید. فیلتر را در سینک آشپزخانه با آب گرم و صابون بشویید. در صورت لزوم از برس استفاده کنید تا به تمام سطوح داخلی برسید. قبل از قرار دادن مجدد فیلتر تخلیه، مطمئن شوید که تخلیه فاضلاب از مواد زائد غذا پاک باشد. در صورت لزوم ذرات را با اسفنج پاک کنید. اگر بازوی آبپاش با غذا مسدود شود، توانایی ماشین ظرفشویی در تمیز کردن بشقاب ها، فنجان ها و ظروف نقره ای بسیار کاهش می یابد. همچنین سبب ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی می شود.

بوی ماشین ظرفشویی را با سرکه و جوش شیرین از بین ببرید

بازوهای آبپاش بالا و پایین را بردارید. یک بازوی آبپاش را روی ظرفشویی آشپزخانه نگه دارید و ذرات غذای ولگرد را با استفاده از یک پنبه پاک کنید. از طریق بازوی آبپاش آب عبور دهید تا مطمئن شوید همه سوراخ ها پاک هستند. داخل ماشین ظرفشویی را پاک کنید. با گذشت زمان، مواد آهکی می توانند روی دیواره های داخلی دستگاه جمع شوند. پاک کردن سریع باعث از بین رفتن بوی بد ماشین ظرفشویی می شود. قفسه های بالا و پایین را برداشته و زیر آب گرم در سینک آشپزخانه قرار دهید. داخل ماشین ظرفشویی را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب با آب داغ بشویید. لاستیک درب را نیز پاک کنید، که می تواند مجل تجمع کپک و قارچ باشد.

سرکه یک ماده قوی برای مبارزه با بو است و استفاده از آن کاملاً طبیعی و بی خطر است. جوش شیرین همچنین برای خنثی سازی بو بدون استفاده از پاک کننده های شیمیایی بسیار عالی است. برای استریل کردن ماشین ظرفشویی می توانید از هر دو استفاده کنید اما نه همزمان. دستگاه را از همه ظروف خالی کنید. یک فنجان سرکه سفید را در ظرفی روی طبقه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید. ماشین ظرفشویی را در داغترین چرخه موجود اجرا کنید. اسیدهای موجود در سرکه باعث تجزیه رسوبات داخلی دستگاه شده و بوی آن را تازه می کند. پس از اتمام چرخه کاسه را از ماشین ظرفشویی خارج کنید.

اگر از ماشین ظرفشویی برند بوش استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی بوش کاردون استفاده نمایید.

یک فنجان جوش شیرین را روی کف ماشین ظرفشویی بپاشید. برای اطمینان از حل شدن همه جوش شیرین، چرخه کوتاهی را در گرم ترین دما انجام دهید. این باعث می شود که ماشین ظرفشویی شما بوی تازه و تمیزی بدهد. 

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها