لوگوی کاردون

چرا ماشین لباسشویی صدا میده

چرا ماشین لباسشویی صدا میده
فهرست محتوا

مشکل ماشین لباسشویی که باعث ایجاد صدا می شود کاملاً رایج است، بیایید سعی کنیم بفهمیم چرا ماشین لباسشویی صدا میده و چه کاری باید برای برطرف کردن آن انجام دهیم؟ دلایل مختلفی برای پر سر و صدا بودن ماشین لباسشویی وجود دارد، می تواند این صدای بلند هنگام استفاده از دستگاه و یا هنگام  خشک کردن لباس ها رخ دهد. بهتر است زودتر به مسیر تعمیر ماشین لباسشویی بروید تا دیر نشده! همانند تمام وسایل برقی موجود در خانه، ماشین لباسشویی نیز ممکن است با مشکلاتی روبرو شود، به ویژه مدل های قدیمی که سالهاست از آن استفاده می کنید. صداهای غیرمعمول ماشین لباسشویی مانند کوبیدن ، ضربه زدن یا چرخش زیاد می تواند یک مشکل داخلی در دستگاه داشته باشد که رفع آن پیچیده است.

اگر ماشین لباسشویی به هنگام چرخیدن صدای بلندی ایجاد می کند به معنی فرسودگی یا شل شدن یک قطعه است. اگر صدای بلند فقط وقتی لباسشویی در حالت چرخش است اتفاق می افتد، این می تواند نشانه فرسودگی بلبرینگ اصلی دیگ باشد. برای اینکه خودتان ماشین لباسشویی را تعمیر کنید، شاید لازم باشد کتابچه راهنمای تعمیر سرویس لباسشویی را پیدا کنید و براساس آن عمل نمایید البته اگر دانش فنی در این زمینه دارید.

علت صدای ماشین لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی صدا میده

اگر فکر می کنید چرا ماشین لباسشویی من پر سر و صدا است؟ چند دلیل مختلف وجود دارد که ممکن است رخ دهد. ما در اینجا به همراه راه حل های پیشنهادی برخی از مهمترین دلایل را ذکر کرده ایم. بهتر است صداهای عجیب و غریب ماشین لباسشویی را نادیده نگیرید و هرچه زودتر به این مسائل بپردازید زیرا حل آنها آسان تر است و احتمال خسارت طولانی مدت را کاهش می دهد.

صداهایی مانند کوبیدن، ضربه زدن یا خراشیدن، به خصوص در طول چرخش دیگ، طبیعی نیستند و نیاز به توجه دارند. گاهی اوقات ممکن است این مسئله مانند یک سکه به دام افتاده ساده باشد یا ممکن است مسئله جدی تری مانند یک درام شل باشد که در این صورت لازم است قطعه خراب را تعویض نمایید. این امر می تواند خصوصاً در مورد ماشین های لباسشویی قدیمی بیشتر رخ دهد.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود ماشین لباسشویی صدای عجیبی را ایجاد کند. تعمیر بعضی از آنها نسبتاً آسان است در حالی که ممکن است برخی دیگر برای تعمیر به یک تکنسین یا متخصص نیاز داشته باشند. پاسخ اصلی سوال شما، “چرا ماشین لباسشویی من پر سر و صدا است” ممکن است شامل یک بار نامتعادل در چرخه چرخش، یاتاقان های شل درام، یک فیلتر مسدود شده یا یک چیز گیر افتاده مانند سکه باشد. قبل از بررسی علت وجود لباسشویی پر سر و صدا، اطمینان حاصل کنید که دستگاه خاموش، از برق وصل شده و در داخل لباسشویی وجود ندارد.

چرا ماشین لباسشویی اب را گرم نمیکند

دلایل ماشین لباسشویی پر سر و صدا

یک دلیل شایع برای صدای ضربه یا خراشیدن ، گیر کردن اجسام خارجی درون دیگ ماشن لباسشویی است. این اشیا معمولاً در درب گیر می کنند، بنابراین همیشه قسمت لاستیکی اطراف درب را بررسی کرده و دستگاه را کاملا تمیز کنید. ممکن است به دلیل شل بودن دیگ، صدای بلندتر تق تق در هنگام چرخش درام به گوش برسد. در بعضی موارد، یاتاقان درام باید تعویض شود. اگر ماشین لباسشویی شما صدای بلند یا کوبشی تکراری دارد، که به خصوص در دور چرخش تند بیشتر احساس می شود، پس به احتمال زیاد به دلیل شل یا فرسوده بودن یاتاقان های درام است. در این شرایط لازم است برای تعمیر ماشین لباسشویی از یک متخصص در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی کمک بخواهید.

اگر فقط وقتی دستگاه در حال تخلیه آب است، صدا شنیده می شود، ممکن است به دلیل گیر افتادن اشیا خارجی در پمپ باشد. فیلتر پمپ و پمپ را برای موارد کوچک مانند گیره های مو یا سکه هایی که ممکن است در آنجا گیر کرده باشند، بررسی کنید. حل این مسئله نسبتاً آسان است. همچنین توصیه می شود فیلتر را مرتباً تمیز کنید تا از عملکرد مطلوب ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل نمایید. در حالت ایده آل ، فیلتر ماشین لباسشویی باید حداقل چند بار در سال تمیز شود.

سوالات متداول

اگر ماشین لباسشویی به هنگام چرخیدن صدای بلندی ایجاد می کند به معنی فرسودگی یا شل شدن یک قطعه است.

یک دلیل شایع برای صدای ضربه یا خراشیدن، گیر کردن اجسام خارجی درون دیگ ماشن لباسشویی است.

ممکن است به دلیل گیر افتادن اشیا خارجی در پمپ باشد. فیلتر پمپ و پمپ را برای موارد کوچک مانند گیره های مو یا سکه هایی که ممکن است در آنجا گیر کرده باشند، بررسی کنید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

3 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسترن
10 ماه قبل

من فقط زمانی که ماشین لباسشویی میره روی حالت خشک کن صدا میده این طبیعیه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  نسترن
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
به علت نامتعادل بودن وزن لباس های داخل دیگ این اتفاق میوفته، باید وزن لباس ها رو متعادل با دفترچه راهنمای لباسشوییتون قرار بدین.

فرامرز
8 ماه قبل

من بعد از شستن پتو داخل ماشین لباسشویی این صدا رو همش میشنوم که یه چیزی لق میزنه و ماشین لباسشویی خیلی سر و صدا میکنه دلیلش چیه؟