لوگوی کاردون

علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی

علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی
فهرست محتوا

به طور واضح، ماشین لباسشویی که لباس ها را به درستی تمیز نمی کند، می تواند دردسر ساز باشد و اولین راه حل تعمیر ماشین لباسشویی توسط تعمیرکار باشد. ماشین های لباسشویی باید بتوانند در یک شستشوی سریع با درجه حرارت پایین و کمی مواد شوینده، لکه ها و بوی بد لباس را از بین ببرند، اما با گذشت زمان، بسیاری از افراد دریافتند که لباس های آنها پس از مدت طولانی شستشو هنوز کثیف است یا حتی چندین بار شستشو! شاید از خود می پرسید علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی چیست؟ اگر چه ماشین لباسشویی لباس ها را به درستی تمیز نمی کند، اما جای وحشت نیست. تا زمانی که ماشین لباسشویی در حال تخلیه، چرخش و پر شدن از آب است، هنوز باید بتواند لباس ها را تمیز کند.

چرا ماشین لباسشویی اب را گرم نمیکند

علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی

یک دلیل عمده برای تمیز نکردن صحیح لباس ها توسط ماشین لباسشویی این است که خطی که از سینی مواد شوینده به دیگ منتهی می شود با پودر لباسشویی مسدود شده است. این بدان معنی است که فقط مقدار کمی شوینده به درام می رسد، بقیه آن به دلیل مسدود بودن مسیر به دیگ و لباس ها نمی رسد.

آیا می دانید در واقع نیازی به پودر و مایع شستشو در سینی مواد شوینده ندارید؟ می توانید پودر را به طور مستقیم درون درام بالای لباس خود قرار دهید، یا یک کپسول مایع شستشو بخرید و قبل از روشن کردن دستگاه آن را در درام قرار دهید. اگر این کار با موفقیت لباس های شما را تمیز کرد، ممکن است لازم باشد ماشین لباسشویی خود را با پاک کردن سینی مواد شوینده تمیز کنید.

یکی از دلایل سفیدک زدن لباس در لباسشویی استفاده بیش از حد از پودر و مواد شوینده است در آینده از شوینده کمتری استفاده کنید. مواد شوینده زیادی در داخل دستگاه جمع می شود. بهتر است دستورالعمل های موجود در بسته بندی مواد شوینده را دنبال کنید.

چرا ماشین لباسشویی صدا میده

علت سفیدک زدن لباس مشکی در ماشین لباسشویی

از مشکلات رایج در هنگام شستن لباس با ماشین لباسشویی، سفیدک زدن لباس در لباسشویی است که می تواند شامل همه لباس ها با هر رنگی باشد. در این قسمت به علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی و علت سفیدک زدن لباس مشکی در ماشین لباسشویی به طور کامل می پردازیم و در این بین به راه کارهای آن ها هم اشاره می شود.

حتما بعد از شستن لباس ها در لباسشویی به این مشکل برخورده اید که لباس ها سفیدک زده و این لکه های سفید به صورت خال و رگه روی لباس ها دیده می شود. این لکه ها هم روی لباس های روشن و هم تیره ایجاد می شود.

اگر از ماشین لباسشویی خود مراقبت و نگهداری درست و اصولی داشته باشید، می توان از سفیدک زدن لباس مشکی در ماشین لباسشویی و در کل از علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی جلوگیری نمود.

مواردی که در ادامه به ان ها پرداخته می شود می تواند از علت عمده و اساسی، سفیدک زدن لباس در لباسشویی باشد.

۱) کثیف بودن مخزن لباسشویی

از علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی می توان به وجود جرم و کثیفی در مخزن لباسشویی اشاره داشت.

اب دارای سختی است که در ماشین لباسشویی ایجاد جرم می کند و لباس ها را لکه دار می کند، پس باید، هر چند وقت درون ماشین لباسشویی خود را جرم زدایی نمایید. آب با سختی بالا در زمانی که با مواد شوینده برخورد داشته باشد، باعث ایجاد لکه های سفید بر روی لباسشویی می شود. این لکه ها همان رسوبات آب است که مانند سفیدک روی لباس ها ظاهر شده است.

۲) نریختن پودر لباسشویی در جای مخصوص خود

از دیگر علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی، نریختن پودر لباسشویی در جای مخصوص خود است.

همه ماشین های لباسشویی دارای سه قسمت مجزا برای قرار دادن پودر و مایع نرم کننده و مایع شوینده هستند. هر کدام از این مواد را باید در قسمت مخصوص خود بریزید. مثلا اگر در قسمت نرم کننده، پودر لباس ریخته شود، باعث ایجاد سفیدک روی لباس می شود. پودر در زمان پایانی شستشو و در هنگام استفاده از نرم کننده وارد لباسشویی شده و زمان کافی برای تمیز شدن و شستشو، وجود ندارد. پس بر روی لباس ها لکه های سفید ایجاد شده و لباس ها سفیدک می زند.

۳) استفاده از پودر لباسشویی بی کیفیت

از دیگر علت سفید شدن لباس مشکی در لباسشویی و سفیدک زدن لباس ها در لباسشویی، استفاده از پودر بی کیفیت و نامرغوب است. پودرهای بی کیفیت در آب حل شدگی خوبی ندارند و بر روی لباس ها باقی می مانند و روی لباس، لکه سفید رنگ ایجاد می شود.

۴) ریختن لباس در لباسشویی بیشتر از ظرفیت آن

ماشین های لباسشویی دارای ظرفیت مشخص و معینی هستند. معمولا در اندازه های 5، 7 و 8 کیلویی طراحی می شوند.

اگر در لباسشویی بیشتر از اندازه مشخص شده و بیشتر از ظرفیت ان لباس بریزیم، گردش لباس به خوبی انجام نمی شود و شستشوی خوبی هم نخواهیم داشت. در این صورت می تواند مهم ترین علت سفید شدن لباس مشکی در لباسشویی و همچنین لباس های روشن هم باشد.

۵) خرابی پمپ آب لباسشویی

از دیگر علت سفید شدن لباس مشکی در لباسشویی می تواند خرابی پمپ آب دستگاه باشد. خرابی موتور لباسشویی و پمپ آب ان، باعث ایجاد اختلال در گردش و شستشو لباس ها می شود و سفیدک به وجود می آید.

۶) دمای پایین آب لباسشویی

اگر دمای آب لباسشویی پایین باشد، ممکن است که پودر لباس ها به خوبی در آب حل نشوند و سفیدک روی لباس ها به وجود آید. بیشتر شوینده ها در دمای حداقل 40 درجه در آب حل می شوند.

۷) استفاده زیاد از مواد شوینده

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که می پندارند که استفاده زیاد از مواد شوینده باعث تمیز شدن بیشتر لباس ها می شود، در اشتباه هستید. استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده در لباسشویی باعث ابجاد سفیدک روی لباس ها می شود. توصیه می شود که از نرم کننده لباس در لباسشویی هاس غیراتوماتیک استفاده ننمایید تا روی لباس ها لکه های سفید ایجاد نشود.

چگونه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

اگر می خواهید بدانید که چگونه ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید ، دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید. برخی از ضمانت های ماشین لباسشویی وقتی صاحبان آنها از پاک کننده ماشین لباسشویی یا سایر محصولات استفاده می کنند ، فاقد اعتبار می شوند.

جاپودری ماشین لباسشویی را بیرون آورده و در آب داغ بگذارید. باقی مانده مواد شوینده، کپک یا مواد دیگر را به آرامی با مسواک تمیز یا حتی مسواک قدیمی پاک کنید. قبل از قرار دادن مجدد آن را بگذارید تا خشک شود. ماشین لباسشویی خود را روی بالاترین دما ممکن قرار دهید و سرکه سفید یا پاک کننده ماشین لباسشویی را به آن اضافه کنید. هیچ لباسی داخل لباسشویی نباشد! پس از اتمام چرخه، در را باز کنید و بوی دیگ را حس کنید. اگر هنوز کمی بو احساس می کنید ، سرکه سفید یا پاک کننده ماشین لباسشویی بیشتری اضافه کنید و دوباره آن را اجرا کنید.

آیا در ماشین لباسشویی بیش از حد لباس قرار می دهید؟

آیا می دانستید این امر باعث می شود تا در تمیز کردن لباس از تأثیر کمتری برخوردار شود، و باعث می شود کمربند محرک به هم بخورد و چرخش ماشین لباسشویی متوقف شود. ماشین لباسشویی هرگز نباید بیش از سه چهارم پر باشد.

آیا از برنامه درستی برای شستشو استفاده می کنید؟ در حالی که شستشوی های محیطی، با دمای پایین و چرخه های سریع ، برای اکثر لباس ها مناسب است (و از نظر محیط زیست سازگارتر هستند)، به ویژه وسایل کثیف یا بدبو که نیاز به شستشوی طولانی تری دارند. اگر مطمئن نیستید که لباس های شما قادر به کنار آمدن با آن هستند، مراقب افزایش دما باشید!

آیا می دانید دکمه ها و علامت های روی ماشین لباسشویی چه معنایی دارند؟ اگر کتابچه راهنمای دستگاه را نخوانده اید ، احتمالاً به سادگی حدس می زنید و اگرچه ممکن است درست حدس بزنید ، اما ممکن است این دکمه ها بر توانایی شما در تمیز کردن لباس مناسب تأثیر بگذارد. بنابراین لازم است درباره علامت های ماشین لباسشویی بیشتر بدانید.

سوالات متداول

ماشین لباسشویی هرگز نباید بیش از سه چهارم پر باشد.

یک دلیل عمده برای تمیز نکردن صحیح لباس ها توسط ماشین لباسشویی این است که خطی که از سینی مواد شوینده به دیگ منتهی می شود با پودر لباسشویی مسدود شده است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها