لوگوی کاردون

اگر صفحه تلویزیون سیاه شده

اگر صفحه تلویزیون سیاه شده

آنچه در این مطلب خواهید خواند

اگر صفحه تلویزیون سیاه شده تلویزیون روشن است اما تصویر وجود ندارد چه چیزی را باید بررسی کرد؟ بسیاری از کابران کاردون با پشتیبانی تماس گرفته و از داشتن یک تلویزیون که صفحه آن سیاه شده شکایت دارند و یا تلویزیون روشن است اما قادر به دیدن عکس و تصاویر نیستند. اگر تصویر تلویزیون برای یک یا دو ثانیه چشمک می زند و سپس صفحه کاملا سیاه می شود. گاهی اوقات حتی ممکن است ببینید که چراغ POWER روشن می شود که در این صورت از روشن بودن تلویزیون مطمئن هستید و حتی صدای تلویزیون هم شنیده شود اما صفحه سیاه باشد در این شرایط باید چه کنیم ؟ برای تعمیر تلویزیون با کاردون تماس بگیریم؟

If the TV screen is black

اگر صفحه تلویزیون سیاه شده مشکل از کجاست؟

اگر قادر به تماشای تلویزیون نیستید زیرا صفحه تلویزیون سیاه ثابت است. آیا این به معنای بد بودن صفحه یا صفحه اصلی است؟ آیا تصویر چشمک می زند و سپس صفحه سیاه به طور مداوم ظاهر می شود؟ آیا می توانید مشکل را خودتان بررسی کنید قبل از اینکه بخواهید خدمات تعمیر تلویزیون درخواست کنید؟ وقتی صفحه تلویزیون سیاه است و هیچ تصویری ظاهر نمی شود، این می تواند به معنای چند مشکل متفاوت باشد.

برای تعمیر تلویزیون خود می توانید از متخصصین کاردون کمک بگیرید.

در این مطلب ساده ترین مواردی است که باید ابتدا بررسی کنید تا بدانید آیا یک مشکل ساده دارید یا مشکلی دارید که نیاز به تعویض قطعات در تلویزیون دارید را با هم بررسی می کنیم. برای تشخیص مشکل لازم است چند تست انجام دهید اگر صفحه نمایش تلویزیون سیاه و سفید است با انجام تست سریع زیر می توانید مشکل را عیب یابی نمایید. ابتدا سعی کنید MENU تلویزیون را با استفاده از کنترل از راه دور یا دکمه MENU موجود در تلویزیون باز کنید. اگر TV MENU ظاهر شود، مشکل از یکی از قطعات خارجی تلویزیون ایجاد شده است. راه حل مشکل صفحه نمایش تلویزیون سیاه این است که ابتدا آن قطعه را بیابید و از تلویزیون جدا نمایید تا مشکل سیاهی صفحه برطرف شود.

راه حل صفحه نمایش تلویزیون سیاه چیست؟

مطمئن باشید که تنظیمات ورودی تلویزیون به درستی تنظیم شده است و بر روی مولفه ای که در حال حاضر استفاده می کنید تنظیم شده است. به طور همزمان همه ورودی های تلویزیون را روشن کنید تا مطمئن شوید به ورودی صحیح متصل هستید.

توجه: گاهی اوقات ورودی ها به اشتباه برچسب گذاری می شوند و این می تواند باعث سردرگمی شود. اگر پس از روشن کردن قطعه و تغییر ورودی تلویزیون، صفحه سیاه دیگر از بین رفته و تلویزیون کار می کند برچسب گذاری را تغییر دهید تا مجدد با این مشکل مواجه نشوید.

اگر تلویزیون شما از برند ال جی است، می توانید برای سرویس و تعمیر آن از خدمات تعمیر تلویزیون lg کاردون استفاده کنید.

پس از بازنشانی و اطمینان از اتصال صحیح قطعات ، اگر هنوز صفحه تلویزیون سیاه را دریافت کردید، ممکن است کابل COAX یا HDMI بدی داشته باشید. سعی کنید از کابل های مختلف یا جدید برای تلویزیونی که در حال حاضر استفاده می کنید استفاده کنید. مطمئن شوید جایی که کابل ها به آن متصل می شوند آسیب ندیده باشد. اگر بعد از استفاده از کابل جدید، صفحه سیاه دیگر از بین رفته است و می توانید تصویر و صدا را مشاهده کنید، مشکل برطرف شده و مشکل کابل خراب است.

اگر راه حل های فوق برای رفع صفحه تلویزیون سیاه جواب ندادند، به دلایل دیگری که ممکن است باعث بروز این مشکل شوند با کاردون در ارتباط باشید.

صفحه تلویزیون سیاه شده ولی صدا دارد

یکی از متداول‌ترین مشکلات در تلویزیون ال ای دی این است که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد. وقتی که صفحه تلویزیون سیاه شد ولی صدا دارد، حتماً مشکلی در تلویزیون ایجاد شده است و مشکل آن هم فنی است. در این حالت با عوض کردن کانال‌های تلویزیون صداهای مختلفی می‌شنوید اما تصویری نخواهید دید.

امکان دارد که تصویر تلویزیون به صورت دوره‌ای قطع و وصل شود و البته صدا هم وجود داشته باشد. در ادامه به علت اصلی نداشتن تصویر و داشتن صدا در تلویزیون ال ای دی و ال سی دی می‌پردازیم.

علت عمده اینکه صفحه تلویزیون سیاه شده ولی صدا دارد، خرابی در قسمت بک لایت تلویزیون‌های ال ای دی است این اختلال در مدل‌ها و برندهای مختلف از تلویزیون‌ها به شکل‌های متفاوت بروز داده میشود.

در برخی از مدل‌ها هنگام روشن کردن تلویزیون لوگوی برند نمایش داده شده و در ادامه صفحه نمایش تاریک می‌شود. در برخی از مدل‌ها تصویر روشن و خاموش می‌شود و در ادامه تصویر سیاه می‌گردد و یا اینکه چراغ پاور چشمک می‌زند.

گاهی دیده شده است که در بعضی مدل ها از تلویزیون‌های ال ای دی فقط قسمتی از تصویر سیاه شده و نیمه دیگری از تلویزیون تصویر وجود داشته است.

 دلیل اینکه با وجود سیاه شدن تصویر اما صدای تلویزیون به گوش می‌رسد، خرابی در بک لایت است که اگر در قسمت بک لایت خرابی ایجاد شود باعث اختلال در قسمت های دیگر نمیشود.

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

از اختلالات عمده که برای هر تلویزیونی از جمله تلویزیون سامسونگ ایجاد می‌شود، سیاه شدن تصویر و شنیده شدن صدا می‌باشد. وقتی تلویزیون سیاه می‌شود و صدا بدون هیچ مشکلی شنیده می‌شود این اختلال می‌تواند به راحتی در بعضی مواقع توسط کاربر برطرف گردد.

اگر صفحه تلویزیون سیاه شد و همچنان صدا وجود دارد بهتر است که علت یابی انجام شود. بررسی علت سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ به چند روش ساده انجام می‌شود.

 اولین چیزی که باید بررسی شود قسمت تنظیمات تصویر تلویزیون است.  برخی از مواقع در تنظیمات تصویر تلویزیون حالت صرفه‌جویی انرژی به حالت حداکثر رفته و تصویر سیاه می‌شود. تنظیمات تصویر تلویزیون را از حالت صرفه‌جویی انرژی بر روی حالت غیر فعال و یا خاموش قرار دهید.

 می‌توانید با روش چراغ قوه نیز از علت سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ اطلاع یابید. چراغ قوه نور را بر روی صفحه تلویزیون بتوانید در صورتی که بتوانید هاله ای از تصویر را ببینید، نشان دهنده این است که بک لایت تلویزیون شما خراب شده و باید توسط نمایندگی و تعمیرکاران حرفه‌ای کارتون تعمیر گردد.

علت اصلی سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

 از مهمترین دلایل در سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ طول عمر و فرسودگی تلویزیون می‌باشد.

تلویزیون بعد از مدتی استفاده نیاز به تعویض و سرویس خواهد داشت. از مهمترین قطعات برد پاور تلویزیون است که بعد از مدتی از کار می‌افتد و باید تعمیر و یا تعویض شود.

پاور در صورت از کار افتادگی و خراب شدگی در بیشتر مواقع تعمیر می‌شود. خرابی برد مین هم باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ می‌شود. اما احتمال کمتری دارد.

فرسودگی کابل hdmi نیز باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون می‌شود که بهتر است هر دو سال کابل عوض شود. اما قابل ذکر است که علت اصلی سیاه شدن صفحه تلویزیون اختلال در قسمت بک لایت است.

معمولاً بک لایت در تلویزیون‌های ال ای دی پس از گذشت ۵ تا ۶ سال فرسوده می‌شود و نیاز به تعویض دارد برای تعمیر و تعویض بک لایت تلویزیون از تعمیرگاه‌های مجاز کمک بخواهید.

هزینه تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون

 بر اساس اینکه چه قطعه‌ای از تلویزیون ال ای دی و یا ال سی دی شما خراب و فرسوده شده است، هزینه تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون مشخص می‌شود. ممکن است که قیمت‌ها در اندازه‌های مختلف و برندهای مختلف از تلویزیون متفاوت باشد.

علت کم نور شدن صفحه تلویزیون ال ای دی

از اختلالات دیگری که در تلویزیون‌های مختلف ایجاد می‌شود، کم نور شدن تصویر تلویزیون است. تلویزیون دستگاهی است پر مصرف است که می‌تواند در معرض اختلالات مختلف قرار گیرد اما بعضی از این اختلالات به راحتی برطرف می‌شود.

برطرف کردن و رفع مشکل کم نور شدن تصویر تلویزیون می‌توان از چند راهکار کوچک و کاربردی استفاده کرد.

 رفع مشکل کم نور شدن تصویر تلویزیون را می‌توانید با تنظیمات روشنایی حل کنید. با استفاده از تنظیمات مرتبط می‌توانید  شدت سیاهی سطح مشکی رنگ تلویزیون را تنظیم کرده و وضوح و جزئیات تصویر را بکاهید. زمان که میزان روشنایی را افزایش می دهید عمق رنگ سیاه را از بین برده و به خاکستری تغییر میکند. برای رفع مشکل کم نور شدن تصویر تلویزیون با تنظیمات روشنایی آن را در حالت نرمال قرار دهید.

 وضعیت تنظیمات بک لایت تلویزیون و تعیین کنتراست مناسب تلویزیون و بررسی کابل‌های دستگاه می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

سوالات متداول

اگرصفحه تلویزیون سیاه را دریافت کردید، ممکن است کابل COAX یا HDMI بدی داشته باشید. 

خیر نمی شود قاطعانه به این سوال پاسخ داد چون دلایل بسیاری در سیاه شدن تصویر تلویزیون دخیل هستند، مانند خراب بودن کابل hdmi، نوسان برق و …

بله اگر تصویر شما contrast بالا و رنگ بندی زیاد داشته باشد ممکن است نیازمند ریست کردن تنظیمات آن باشید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها