لوگوی کاردون

اگر تسمه کولر آبی پاره شود

اگر تسمه کولر آبی پاره شود
فهرست محتوا

در طول تابستان و به ویژه در دوره گرمای تابستان، کولرهای آبی و گازی جز لاینفک هر خانه و محل کار محسوب می شوند. آیا استفاده اقتصادی از کولر گازی وجود دارد؟ آیا کولرهای گازی می توانند بدون یخ زدگی فضای ما را خنک کنند؟ اگر تسمه کولر آبی پاره شود چه اتفاقی می افتد؟ بنابراین یک نیاز اصلی انتخاب سیستم سرمایشی مناسب است. اگر هنوز انتخاب نکرده اید، تا انتهای این مطلب با کاردون همراه شوید تا ببینید کدام یک برای خانه شما مناسب است. همین طور آموزش های لازم درباره تعمیر کولر آبی را هم با شما به اشتراک بگذاریم.

گرما و رطوبت چگونه بر خنک بودن تأثیر می گذارند

تابستان فصل گرماست و در این فصل از سال است که سیستم سرمایشی در زندگی روزمره حیاتی می شود زیرا در گرمای شدید تابستان استفاده از کولر گازی یا آبی در خنک سازی محیط کمک می کنند. جدا از پشه ها، گرما و رطوبت از اصلی ترین مواردی است که باعث می شود در تابستان احساس راحتی نکنیم. انسان ها برای خنک شدن بدن خود به تبخیر عرق پوست خود اعتماد می کنند. در واقع، به منظور تنظیم دمای بدن، پوست انسان به طور خودکار در 6/98 درجه فارنهایت (37 درجه سانتیگراد) تعریق می کند.

بنابراین، وقتی نزدیک فن یا زیر پنکه سقفی می نشینیم ، نسیم به تبخیر رطوبت پوست کمک می کند. اما در حالی که نسیم تأثیری بر دمای واقعی هوا ندارد اینجاست که رطوبت وارد معادله می شود. از آنجا که هوای مرطوب آب زیادی را در خود نگه می دارد، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا عرق از روی پوست تبخیر شود. در نتیجه، رطوبت زیاد باعث می شود احساس گرما داشته باشید.

بنابراین می توان از بالا بالا به این نتیجه رسید که استفاده از کولر آبی به دلیل ایجاد رطوبت زیاد در محیط های مرطوب می تواند به جای خنک سازی معکوس عمل کند و بهتر است در محیط های مرطوب از کولر گازی استفاده شود.

اگر تسمه کولر آبی پاره شود چه اتفاقی رخ می دهد؟

هر سال قبل از راه اندازی کولر آبی باید آن را سرویس کنید تا از سالم بودن قطعات مطمئن شوید در صورت بررسی نکردن و سرویس نشدن کولر آبی ممکن است مجبور به تعمیر کولر شوید که در این صورت باید هزینه های بیشتری برای تعمیر پرداخت نمایید همین الان در اپلیکیشن کاردون ثبت سفارش نمایید تا متخصصیم ما برای سرویس کولر آبی به محل شما مراجعه نمایند.

همان طور که می دانید تسمه در کولر آبی مانند کمربند عمل می کند و باعث ایجاد نیروی چرخشی از موتور به پولی می شود در صورت پاره شدن تسمه شما دیگر نمی توانید از کولر استفاده کنید تا زمانی که این قطعه را تعویض نمایید. لازم است بدانید هر کولر آبی با توجه به ابعاد و ظرفیتش تسمه متفاوتی دارد و لازم است برای تهیه تسمه جدید شماره تسمه را از روی بدنه آن بخوانید.

بهترین دما برای کولر چیست؟

هر ساله این اتفاق می افتد. دمای خارج از خانه شروع به گرم شدن می کند ، شما کولر را روشن می کنید و اکنون زمان تصمیم گیری است: در تابستان چه دمایی را باید برای کولر تنظیم کنم؟ تعیین پاسخ مناسب به آزمایشاتی با تنظیمات مختلف نیاز دارد. از دیگر عواملی که می تواند در بهترین دما برای کولر در خانه تأثیر بگذارد، تعداد افراد، میزان فعالیت بدنی و عوامل خارجی مانند رطوبت، میزان تابش مستقیم خورشید، تعداد پنجره ها و موارد دیگر است.

اگر خانه شما بیش از حد گرم است، سعی کنید تنظیم درجه حرارت را یک یا دو درجه کاهش دهید تا ببینید آیا احساس خنکی می کنید یا خیر. تنظیم درجه حرارت را یک یا دو درجه کاهش دهید تا همه راحت باشند.

راهکارهایی برای جلوگیری از پاره شدن تسمه کولر آبی

برای جلوگیری از پاره شدن تسمه کولر آبی، می‌توانید به روش‌های زیر توجه کنید:

۱) تعویض تسمه کولر آبی:

تسمه کولر آبی باید در دوره‌های منظم تعویض شود.

۲) بررسی و تنظیم فشار تسمه:

فشار تسمه کولر آبی باید در حد مناسبی باشد. فشار بیش از حد می‌تواند باعث پاره شدن تسمه شود. برای جلوگیری از این مسئله، بهتر است فشار تسمه کولر آبی را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تنظیم کنید.

۳) جلوگیری از تماس تسمه با شیارهای تسمه‌گیر:

تماس تسمه با شیارهای تسمه‌گیر می‌تواند باعث خراشیدگی تسمه شده و در نهایت باعث پاره شدن آن شود. برای جلوگیری از این مسئله، بهتر است بررسی کنید که تسمه به درستی در شیارهای تسمه‌گیر قرار گرفته است و همچنین شیارهای تسمه‌گیر را بررسی کنید تا آیا خراشیدگی و یا لغزشی روی آنها وجود دارد یا نه.

سوالات متداول

استفاده از کولر آبی به دلیل ایجاد رطوبت زیاد در محیط های مرطوب می تواند به جای خنک سازی معکوس عمل کند و بهتر است در محیط های مرطوب از کولر گازی استفاده شود.

تسمه در کولر آبی مانند کمربند عمل می کند و باعث ایجاد نیروی چرخشی از موتور به پولی می شود در صورت پاره شدن تسمه شما دیگر نمی توانید از کولر استفاده کنید تا زمانی که این قطعه را تعویض نمایید.

به منظور تنظیم دمای بدن، پوست انسان به طور خودکار در 6/98 درجه فارنهایت (37 درجه سانتیگراد) تعریق می کند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها