لوگوی کاردون

بخاری شومینه‌ای بهتر است یا معمولی؟

بخاری شومینه‌ای بهتر است یا معمولی؟
فهرست محتوا

شاید این روزها کمتر خانه ای با بخاری گرم شود! با شروع فصل سرما  همه ما به فکر گرم کردن خانه‌هایمان هستیم تا زمستان را با آرامش سپری کنیم. امروزه اکثر خانه‌ها با سیستم‌های گرمایشی جدید گرم می‌شوند و شاید بهتر است بگوییم کمتر کسی به بخاری فکر می‌کند ولی با این اوصاف افرادی پایبند زندگی سنتی گذشته هستند و یا از استطاعت مالی خوبی برخوردار نیستند و ترجیح می دهند زمستان‌ها را با بخاری سر کنند بنابراین ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی درباره بخاری‌های شومینه‌ای و معمولی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

برای انتخاب بخاری چه کنیم؟

یکی از مسائل مهم در انتخاب بخاری متراژ خانه یا مکانی است که می‌خواهید آن را به بخاری مجهز نمایید. اگر متراژ فضایی که می‌خواهید به بخاری مجهز شود زیر 50 متر مربع و محیطی بسته بود، بهتر است از بخاری دیواری دودکش دار استفاده کنید و اگر برای یک سالن می‌خواهید از بخاری استفاده کنید، بهتر است بخاری شومینه‌ای تهیه کنید.

یکی از نکاتی که در خرید بخاری نباید از آن غافل شویم، ایمن و استاندارد بودن آن است زیرا هر ساله حوادث ناگواری به دلیل فقدان ایمنی لازم در بخاری‌ها رخ می‌دهد که بسیار خطرناک و جبران ناپذیر است؛ بنابراین اولین نکته در خرید بخاری، کسب اطمینان از دارا بودن سیستم کنترل اکسیژن می‌باشد.

بخاری گازی شومینه ای یا معمولی؟

بخاری گازی شومینه‌ای با گاز شهری کار می‌کند. لازم است بدانید در صورتی که بخواهید از این بخاری‌ها در منازل و یا ادارات استفاده کنید نیاز به نصب دودکش استاندارد وجود دارد در غیر این صورت برای استفاده در مغازه‌ها و فضاهای پر رفت و آمد نیاز به نصب دودکش نیست.

بخاری‌های گازی شومینه‌ای دارای پیلوت پیزو الکتریک هستند که در کسری از ثانیه عمل روشن شدن بخاری با تولید جرقه انجام می‌شود. هیزم‌های داخل آن از جنس سرامیک می‌باشد. همچنین لازم به ذکر است این بخاری‌های با دارا بودن سیستم کنترل اکسیژن از بروز حوادث ناگوار جلوگیری می‌کند.

بخاری های معمولی بسیار رایج می‌باشد و به دلیل دارا بودن قیمت مناسب طرفداران زیادی دارد. اما یکی از معایب این بخاری‌ها سیاه شدن دیوار و پرده‌های خانه می‌باشد؛ هم‌چنین باید در نصب آن بسیار دقت کرده و نکات ایمنی را رعایت کنید.

بازار امروز و بخاری های جدید!

جالب است بدانید امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی انواع مختلفی از وسایل گرمایشی در بازار موجود می‌باشد که دست شما را در خرید باز گذاشته است. یکی از وسایل گرمایشی که شاید کمتر دیده باشید بخاری برقی می‌باشد که در طرح‌های مختلف و زیبا موجود است، ولی به دلیل مصرف برق بالا و هزینه‌های زیاد کمتر مورد استقبال قرار گرفته است ولی لازم است بگوییم این بخاری‌ها بسیار کم حجم بوده و گرمابخشی بالایی دارند زیرا به محض روشن شدن فن، گرما را منتقل می‌کنند و شما گرما را در محیط احساس می‌کنید.

در خرید بخاری اگر به دنبال زیبایی هستید توصیه می‌کنیم از بخاری شومینه‌ای استفاده کنید، زیرا در طرح‌های متنوع و زیبا موجود می‌باشد ولی باید این نکته را خاطر نشان کنیم که در خرید بخاری فقط به نکات ایمنی و استانداردها توجه کنید تا خاطره خوش زمستان را به کامتان تلخ نکنید.

برای تعمیر کولر گازی خود می توانید از سرویس تعمیر کولر گازی در محل کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

یکی از مسائل مهم در انتخاب بخاری متراژ خانه یا مکانی است که می‌خواهید آن را به بخاری مجهز نمایید. 

اگر متراژ فضایی که می‌خواهید به بخاری مجهز شود زیر 50 متر مربع و محیطی بسته بود، بهتر است از بخاری دیواری دودکش دار استفاده کنید.

اگر برای یک سالن می‌خواهید از بخاری استفاده کنید، بهتر است بخاری شومینه‌ای تهیه کنید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

5 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قناعی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر تشکر از اطلاع رسانی خوب شما

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  قناعی
1 سال قبل

سلام. خوشحالیم که مورد توجه شما قرار گرفته.

Shooka
1 سال قبل

سلام ..ایا بخاری طرح شومینه هم مصرف بالاتری داره نسبت ب بخاری معمولی؟؟؟

حسن
10 ماه قبل

ببخشید شکستن آجر داخل بخاری شومینه ای خطرناکه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  حسن
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
اگر از کامل سوختن گاز جلوگیری کنه و باعث بشه شعله ی گاز از رنگ آبی دربیاد بله خطرناک هست و باید آجر رو تعویض کنید.