لوگوی کاردون

علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟
فهرست محتوا

ماشین‌های لباسشویی روند مشابهی دارند و در ابتدای کار شروع به آبگیری می‌کنند تا لباس‌ها به اندازه کافی خیس شوند و سپس اقدام به شستن و حل کردن مایع یا پودر می‌کنند. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که زمانی که این وسیله در حال آبگیری است، این روند طولانی شده و بیشتر از حد آب دریافت می‌کند و قطع نمی‌شود. در این حالت چه باید کرد؟ علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟ آیا با کشیدن دستگاه از پریز این روند قطع می‌گردد؟
گاهی اوقات پیش می‌آید که حتی با قطع کردن اتصالات برقی نیز این روند قطع نمی‌شود در چنین حالتی امکان سر ریز شدن آب نیز وجود دارد. اما برای جلوگیری از بروز این اتفاق و یا پیدا کردن علت آن چه باید کرد؟ در ادامه متن به توضیحات مختصری در رابطه با علل این امر می‌پردازیم.
البته توجه داشته باشید که تعمیر ماشین لباسشویی کار آسانی نیست و پیشنهاد می‌شود که فقط بعضی از موارد ساده که تخصصی نیستند را خودتان انجام دهید. زیرا بقیه موارد حساس و پیچیده هستند و نیاز به مهارت دارند. 

موتور ماشین لباسشویی

علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

این روند می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد:

۱) شیر ورودی آب یا شیر برقی

یکی از علل قطع نشدن آب ماشین لباسشویی، شیر برقی است. این شیر محل ورود آب گرم و سرد به داخل ماشین لباسشویی است. در صورتی که این بخش از ماشین دچار مشکل شود روند آبگیری به مشکل می‌خورد و باعث می‌شود که پس از تکمیل آبگیری، این فرآیند متوقف نشده و ماشین پر از آب شود؛ برای برطرف کردن این مشکل به راحتی می‌توانید شیر ورودی آب را عوض کرده و از نشتی جلوگیری نمائید اما قبل از این کار در زمان آبگیری، ماشین لباسشویی را از برق بکشید. اگر روند آبگیری متوقف شد، مشکل آن می‌تواند از تایمر باشد اما اگر ادامه پیدا کرد، قطعا شیر مشکل دارد .

۲) معیوب یا خراب بودن برد الکترونیکی

اگر این مورد دچار مشکل شود به این معنی است که دستورهای اشتباه به شیر یا بخش‌های دیگر می‌دهد و روند فعالیت ماشین لباسشویی تغییر می‌کند. هزینه تعمیر برد الکترونیکی بالاست بهتر است قبل از تعمیر آن تمام موارد به طور کامل بررسی شوند. 

۳) سنسور یا سوئیچ تشخیص میزان آب

وظیفه این بخش تنظیم میزان آب موجود در ماشین لباسشویی است و در صورتی که این سنسور دچار مشکل شود دستورات اشتباهی به شیر برقی می دهد و امکان دارد آب زیادی وارد دستگاه شود و همین امر می‌تواند یکی از دلایل نشتی آب باشد و حتی علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی باشد.

۴) پمپ تخلیه آب

خرابی در پمپ تخلیه آب نیز علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی است. در صورتی که تخلیه باز باشد اما پمپ صورت گرفته نشود، روند تخلیه دچار مشکل می‌شود و ممکن است مجدد آبگیری صورت گیرد.

۵) مشکل در ارتفاع شیلنگ تخلیه

مسیر خروج آب از ماشین لباسشویی ابتدا توسط شیلنگی است که به فاضلاب خانه متصل می‌شود. به همین علت است که مشکل در مسیر تخلیه و یا طول شیلنگ می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای تخلیه آب شود. این شیلنگ در حالت معمول باید بین ۶۰ – ۹۰ باشد. حتما در زمان نصب لباسشویی به اتصالات و شیلنگ آن دقت نمائید.

۶) خرابی و مشکل در هیدروستات

هیدروستات لباسشویی، سنسور آب می‌باشد که میزان آب در فرآیند آب گیری را تشخیص می‌دهد. برد الکترونیکی، شیر برقی را در مدار قرار می‌دهد تا آبگیری انجام شود. هیدروستات، میزان آب را تشخیص و به برد اطلاع می‌دهد.در صورت خرابی این قطعه لباسشویی مجدد آب گیری میکند و سبب نشت آب و دیگر مشکلات می‌شود. 

 

 

چگونه مشکل قطع نشدن آب ماشین لباسشویی را حل کنیم؟

 

در آخر باید بدانید که مشکل قطع نشدن آب ماشین لباسشویی مشکلی است که برای جلوگیری از صرف هزینه بیشتر باید سریعا اقدام به تعمیر آن کنید. شما می توانید با مطالعه مطالب تا حدودی مشکل دستگاه را متوجه شوید ولی برای رفع این مشکل بهتر است با متخصص آن در ارتباط باشید. ما در کاردون با افتخار آماده ارائه خدمات به شما هستیم.

شما می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی خود از کارشناسان کاردون کمک بگیرید.

تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی یا آبگیری و تخلیه همزمان لباسشویی

از دیگر مشکلات ماشین لباسشویی، تخلیه شدن آب آن بصورت خود بخود و نیز آبگیری و تخلیه همزمان لباسشویی است. گاهی آب ریخته شده در ماشین لباسشویی بلافاصله یا ظرف مدت کوتاهی تخلیه می‌شود. تخلیه آب یا توسط پمپ تخلیه و پمپاژ آن انجام می‌شود و یا از طریق مسیر تخلیه بدون عمل پمپاژ خارج می‌شود. به این عمل «سیفون شدن» می‌گویند. این مشکل موجب اختلال در شستشو و در نتیجه طولانی شدن زمان شستشو می‌شود.

نکات لازم برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی:

• در صورت مشاهده مشکل قطع نشدن آب ماشین لباسشویی، حتما نسبت به تعمیر آن اقدام کنید و بی تفاوت نباشید.
• لباس‌هایی را که دارای یک قسمت فلزی هستند، هنگام شستشو در یک پوشش توری قرار دهید و این گونه از آسیب رسیدن به دیگ ماشین لباسشویی و پارگی لاستیک دور درب جلوگیری کنید.
همانطور که گفته شد، دلایل مختلفی در ایجاد مشکل قطع نشدن آب ماشین لباسشویی و همچنین آبگیری مجدد و مداوم ماشین لباسشویی دخیل هستند. آبگیری مداوم ماشین لباسشویی موجب ضررهای زیادی به برق و آب و اختلال در ماشین لباسشویی می‌شود.

•بهتر است بعد از هربار شستشو درب دستگاه را باز گذاشته و با یک پارچه دور لاستیک درب را خشک کنید.

•فیلتر تخلیه لباسشویی که در جلو دستگاه است بهتر است هرچند وقت یکبار تخلیه و تمیز شود.

•دستگاه لباسشویی به علت کار کردن با آب و مواد شوینده نیاز دارد هر شش ماه نهایت سالی یکبار سرویس شود برای انجام این سرویس میتوانید از خدمات کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

هنگام آبگیری دستگاه را از برق بکشید اگر روند آبگیری متوقف شد ایراد می تواند از تایمر باشد در غیر این صورت شیر برقی مشکل دارد.

 این شیلنگ در حالت معمول باید بین 60 – 90 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد حتما در زمان نصب دستگاه به این نکته توجه داشته باشید. 

می‌توانید از جرم گیر های مخصوص استفاده کنید ولی سرویس شامل موارد دیگر از جمله تمیز کردن صافی شیر برقی و تنظیم و تراز پایه و…است که بهتر است توسط افراد فنی انجام شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

48 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamian
3 سال قبل

سلام خسته نباشید خدمت شما لباسشویی پاکشوما دارم محفظه بو میدهد دلیل چی است

Support
پاسخ به  hamian
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
باید جرم گیری بشه. پودر یا مایع جرمگیر مخصوص لباسشویی خریداری کنید و بریزید داخل دستگاه در یه برنامه طولانی مدت مثل کتان یا اگه خود دستگاه برنامه مخصوص داره روشن کنید تا جرم گیری انجام بشه.
موفق باشید

Ali
پاسخ به  hamian
2 سال قبل

سلام ماشین لباسشویی من سامسونگ وقتی میزنی شروع به کار بعد از چند دقیقه آب گیری ارور میده 4Eاین جمله رو نشون میده دیگه کار نمیکنه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  Ali
2 سال قبل

سلام اگر دستگاه را بدون لباس روشن کردید و همچنان خطا میدهد میبایست متخصص حضوری مراجعه کند ‌. با شماره 1604 تماس بگیرید تا همکارانم برای شما رسید صادر کنند.

a.nazari
مدیر
پاسخ به  Ali
2 سال قبل

سلام خطا 4e مربوط به ورودی آب میباشد که باید چک شود اگر ورودی آب مسدود نبود احتمالا شیر برقی مشکل دارد که باید متخصص مراجعه کند شما میتونید با 1604 تماس بگیرید تا راهنمایی شوید

امیر افسری
پاسخ به  hamian
2 سال قبل

سلام لباسشویی جرم گرفته است
حتما جرم گیری کنید
و بعد از هرشستشو 2 ساعت درب لباسشویی باز باشد

نیلوفر
3 سال قبل

سلام لباسشوییم بعضی مواقع از حالت شستشو به حالت خشک کن نمیره ودر این حالت آب یکسره داخل محفظه پودری ریخته میشه دلیلش چیه ممنون

Support
پاسخ به  نیلوفر
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
برنامه ای که انتخاب کردید خشک کن داره؟ گزینه Rinse hold رو انتخاب نکردید؟ چون در این صورت خشک کن رو به تاخیر میندازه برای غوطه ور کردن لباسها در نرم کننده.
موفق باشید

ahmadreza
3 سال قبل

سلام خدمت شما سوالم درباره لباسشویی است وقتی لباسشویی شروع به کار می کند با لرزش فراوان و صدا همراه است چه کار باید انجام داد

Support
پاسخ به  ahmadreza
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه دستگاه تراز نباشه. لطفا سفارش ثبت کنید تا برای بررسی مراجعه بشه.
موفق باشید

امیر
3 سال قبل

سلام لباسشویی دور اول آبگیری قطع میشه ولی دور دوم آبگیری قطع نمیشه باید چیکار کنم

Support
پاسخ به  امیر
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
معمولا دستگاه ارور میده و با توجه به ارور، ایراد دستگاه مشخص میشه. لطفا یک بار دیگه دستگاه رو روشن کنید و به علامتی که نمایش میده توجه کنید تا بشه بر اساس آن دستگاه رو بررسی کرد.
موفق باشید

علیرضا
3 سال قبل

سلام ماشین لباسشویی من سامسونگه بعضی وقتها آبگیری قطع نمیشه و باید چند بار خاموش و روشن کنم تا درست بشه

Support
پاسخ به  علیرضا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا توجه کنید ممکنه که بر روی دستگاه ارور نمایش داده بشه. ارور مشخص میکنه که ایراد دستگاه چه موردی هست و اگر اروری نمایش داده نمیشه لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

Nazi
پاسخ به  Support
1 سال قبل

سلام اگر در حین روشن بود لباسشویی آب قطع شد چیکار کنیم

پیمان
3 سال قبل

سلام ماشین لباسشویی من اسنوا ارور میده 1Eیعنی چه ؟ن آب پرشدن قطع میشه ن خالی شدنش قطع میشه تایمرشم ثابت میمونه ممنونه میشم راهنماییم کنین

Support
پاسخ به  پیمان
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
این ارور معمولا مربوط به بروز مشکل برای ورود آب به دستگاه هست.لطفا این نکات رو در نظر داشته باشین: شیر آب بسته نباشه. فیلتر ورودی آب مسدود نباشه.
اگر ایراد مربوط به این موارد نباشه کارشناس مراجعه میکنن و شیربرقی، پمپ تخلیه، هیدروستات و برد رو بررسی میکنن تا علت اصلی ایراد مشخص بشه.
موفق باشید

مهدی
3 سال قبل

سلام لباسشویی باکنشت داریم بیش از حد آب وارد میشود و بعد ارور میده و قطع می شود

Support
پاسخ به  مهدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا در صورت تمایل درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

حسین
3 سال قبل

ممنون بابت راهنمایبهاتون ماشین لباسشویی ما بهی618c هستش وقتیکه تابمر را میزاریم رویمثلا۱۲ همینجوری شروع میکنه به آبگیری کردن و همینجوری تخلیه میشه اصلا قطع نمیشه تا تایمر بره روی ۱۶ بعدش درست کار میکنن میشه راهنماییکنید

a.nazari
مدیر
پاسخ به  حسین
3 سال قبل

با سلام
لطفا ارتفاع شلنگ تخلیه را چک کنید که بین 55 تا 60 سانتی متر باشد .
در صورت نیاز به توضیحات بیشتر لطفاً با شماره تماس 1604 تماس بگیرید. با افتخار در خدمتتون هستیم.

شایلین عباسی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
لباسشویی من ارج هست
خیلی راضی بودم ولی جدیدا آب قطع نمیشه باید خاموش کنم و تخلیه دستی انجام بشه خیلی هزینه کردم حتی چند مدت پیش ۷۰۰ هزارتومان پرداخت کردم ولی بازم همونجوری هست میشه راهنمایی کنید ؟؟!!!

a.nazari
مدیر
پاسخ به  شایلین عباسی
2 سال قبل

سلام این مشکل مربوط به شیر برقی می باشد که در اثر رسوبات بوجود می‌آید لطفاً یا از طریق اپلیکیشن و یا از طریق شماره تماس 1604 با ما در تماس باشید.

Ali
2 سال قبل

سلام ماشین لباسشویی من سامسونگ وقتی میزنی شروع به کار بعد از چند دقیقه آبگیری ارور میده و دیگه کار نمیکنه ممنون میشم راهنمایی کنید

سعید
2 سال قبل

سلام خسته نباشید لباسشویی ما از برق در اومده بود بیدار شدیم دیدیم پر آب شده مشکل چی هست با تشکر

a.nazari
مدیر
پاسخ به  سعید
2 سال قبل

احتمال زیاد شیر برقی دستگاه شما دچار مشکل شده است
علل مختلفی دارد
رسوب گرفته است و یا کلید خراب شده است هر دو ایراد راهکار تعمیراتی دارد
میتوانید برای حل مشکل با شماره ۴۷۱۰۰تماس بگیرید.

احمد سالاری
2 سال قبل

سلام خدمت شما و همکاران پر تلاش تون
ماشین لباسشویی من آریستون ه درست بوده خونه ام را جابجا کردم الان همه چیز را وصل کردم آب ورودی قطع نمی‌شود و عمل شستشو را انجام نمی‌دهد فقط خشک کن کار میکند.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.سپاسگزارم

a.nazari
مدیر
پاسخ به  احمد سالاری
2 سال قبل

سلام
احتمالا شیر برقی دستگاه مشکل پیدا کرده لطفا با شماره 1604 تماس بگیرید تا برای شما رسید صادر شود.

سیامک
2 سال قبل

سلام ببخشید ماشین لباسشویی ال جی ۷کیلویی دارم. بعد از زدن دکمه پاور و دادن برنامه و زدن دکمه استارت، ماشین شروع به آبگیری میکند ولی قطع نمیشود تا حدی که از خط مجاز روی درب شیشه ای بالاتر میرود. کد خطایی که میزند FE است. یک تعمیرکار به من گفته اول دست به تعمیر بورد نزن و احتمالا فلومتر ایراد دارد و اگر با تعویض فلومتر حل نشد بعدا بورد را تعمیر کن. نظر شما را میخواستم بدانم. ممنونم اگر راهنمایی بفرمایید.

Support
پاسخ به  سیامک
2 سال قبل

سلام در هنگام بروز کد خطا یا ارور FE در لباسشویی ال جی باید موارد زیر بررسی شوند:

ارور لباسشویی ال جی

شیر برقی ورودی دستگاه (2kΩ∼8kΩ)
هیدرواستات و شلنگ رابط به درام
اتصالات و سیم کشی
برد دستگاه

در صورت نیاز به راهنمایی تخصصی با شماره 1604 تماس بگیرید.

Support
پاسخ به  سیامک
2 سال قبل

ولی در مورد پر شدن بیش از حد اب در دیگ دستگاه از مسیر ورودی احتمال خرابی شیر برقی نیز میباشد که با رسوب گیری شیر برقی همان شیرکه شیلنگ ورودی اب به ان متصل شده است و در موارد نادری با تعویض شیر برقی مشکل حل میشود

جج
پاسخ به  سیامک
2 سال قبل

باسلام ،ماشین لباسشویی ما حایر است زمانی که ماشین خاموش و کار نمی کند محفظه لباسشویی پر آب می شود .ممنون میشم علت را بیان بفرمایید

a.nazari
مدیر
پاسخ به  جج
2 سال قبل

سلام خدمت شما
ایراد از شیربرقی دستگاه است. برای کسب راهنمایی می‌تونین توی سایت درخواست ثبت کنید.
با تشکر

سید روح الله محمودی
2 سال قبل

سلام و عرض ادب
ماشین لباسشویی ارج مدل zf50موقع آبگیری اولیه بعضی مواقع آب قطع نمیشه و سرریز میشه ،لطفا راهنمایی بفرمایید،باتشکر

a.nazari
مدیر
پاسخ به  سید روح الله محمودی
2 سال قبل

با سلام ایراد مربوط به سنسور اندازه گیری آب (هیدرواستات) میباشد و نیازمند بررسی متخصص میباشد.در صورت تمایل با شماره 1604 تماس بگیرید

mohmad
1 سال قبل

سلام ماشین لباسشویی تامسون دارم وقتی شیرورودی آب راجهت شستشوبازمیکنی آب یکسره واردماشین شده وخارج میشودوحتی زمان شستشوهم آب یکسره می ایدمشکل جیست

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  mohmad
1 سال قبل

سلام به احتمال زیاد شیر برقی یا برد دستگاه ایراد پیدا کرده.باید عیب یابی شود.

شاهوردی
1 سال قبل

سلام ببخشید ماشین لباشوییم کلا هنگ کرد یک بار میشوره خشک نمیکنه یکبار هم کلا آب بهشون نمیگیره خشک خشک میدشون بیرون بعضی وقت ها هم وسط راه متوقف میشه و ارور E10 رو میده لطفا راهنمایی کنید مرسی

a.nazari
مدیر
پاسخ به  شاهوردی
1 سال قبل

سلام. دستگاه شما ممکنه قسمت های مختلفیش از جمله برد دستگاه ایراد داشته باشه و حتما باید تکنسین متخصص اون رو بازدید کنه.

.....
1 سال قبل

صلام ببخشید میگم ماشین لباسشویی ال‌جی وقتی بخام روشن کنم نمیشه بعد یه قفل نشون میده بنظر شما مشکلش چیه !

a.nazari
مدیر
پاسخ به  .....
1 سال قبل

سلام. ممکنه قفل کودک رو روشن کردید و برای همین کار نمی کنه. دکمه child lock رو چند ثانیه نگه دارید تا قفل باز شه.

پرویز
1 سال قبل

سلام
ماشین لباسشویی ما LG هست مدل intellowasher 7kg wd-12160fb
چند روز پیش موتورش سوخت
خودم بازش کردم و دادم سیم پیچی کردند و لگنش هم که موقع چرخیدن صدا میداد کاسه نمد و بلبریگش رو هم عوض کردم و بعد بادقت بستم و آبندی کردم و مطمئن هستم که مثل روز اول بستم
حالا وقتی روشنش کردم آبگیریش قطع نمیشه و هیچ پیغام ارور هم نمیده مجبورم که خاموش کنم تا آبگیری قطع بشه ممنون میشم اگه راهنماییم کنید باتشکر از شما

رحیمی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ماشین لباسشویی ما هایسنس هست چند وقته بار اول آب رو قطع میکنه ولی بار دوم قطع نمیکنه جوری که باید خودمون با چند بار روشن خاموش کردن خالیش کنیم تعمیرکار هم اومد بدون لباس روشنش کرد آب و قطع کرد ولی بعدا لباس گذاشتیم درست نشده بود ممنون

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  رحیمی
10 ماه قبل

سلام سلامت باشید. احتمالش زیاده که برد دستگاه ایراد داشته باشه. اما باید تکنسین بازدید کنه تا مشخص بشه.

نازی
10 ماه قبل

سلام
شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی اگر یک متر باشه مشکل ساز میشه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  نازی
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
هرچقدر که شلنگ تخلیه طولش بیشتر باشه، فرآیند تخلیه کند تر و با مشکل مواجه میشه، بهترین طول برای شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی ۷۰ الی ۸۰ سانتی متر هست.

کرمی
5 ماه قبل

سلام لباسشویی ما سالم بود در حال جابجایی نمیدانم دست به چی زدن که روشن میکنیم بعداز چنددقیقه چندتابوق میزنم این علامت میاد ۱۰+ و درضمن همزمان آب که وارد مخزن پودر میشه در حال تخلیه هست دیگه پودر وارد مخزن نمیشه ممنونم ازشما

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  کرمی
4 ماه قبل

باسلام
لطفا مدل و برند دستگاه را ذکر کنید.
باتشکر