لوگوی کاردون

علت لقی دیگ لباسشویی

علت لقی دیگ لباسشویی
فهرست محتوا

گاهی اوقات ممکن است سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی شما را نگران کند و اولین موضوعی که ذهن شما را در گیر می کند لقی دیگ ماشین لباسشویی باشد به همین منظور در اینترنت به دنبال علت لقی دیگ لباسشویی هستید اما بهتر است بدانید همیشه سر و صدای ماشین لباسشویی به دلیل خرابی دیگ نیست و باید ابتدا علت سرو صدا را تشخیص دهید تا بتوانید مشکل را برطرف نمایید. گاهی اوقات ممکن است سر و صدا و لرزش ماشین لباسشویی در حدی باشد که شما را آزار دهد در این شرایط لازم است از تعمیرکار ماشین لباسشویی برای بررسی وضعیت کمک بخواهید.

علت لقی دیگ لباسشویی

ممکن است به دلیل استفاده نادرست از لباسشویی دستگاه شما دچار لقی دیگ لباسشویی شود. برای درک بهتر از این موضوع که منظور از استفاده نادرست از ماشین لباسشویی چیست؟ یک مثال می‌زنیم: تصور کنید مخزن ماشین لباسشویی شما ظرفیت 7 کیلوگرم دارد این به این معنا نیست که شما دقیقا 7 کیلوگرم وارد دیگ ماشین لباسشویی کنید. شما می‌توانید نهایتا 4 کیلوگرم لباس در ماشین لباسشویی خود قرار دهید. تا در هنگام آب‌گیری لباس‌ها به وزن مورد نظر برسد. پر کردن ماشین لباسشویی به ضرر ماشین لباسشویی شما است و ممکن است باعث لقی دیگ لباسشویی شما نیز شود.

اگر ماشین لباسشویی شما نیز دچار این مشکل شده، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی در منزل کاردون استفاده کنید.

می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین دلایل لقی دیگ لباسشویی پر کردن مخزن آن است. در بعضی مواقع شستن پرده و پتو نیز ممکن است منجر به لقی دیگ لباسشویی شود. زیرا پتو و پرده خیس می‌شود و به دلیل جذب بیش از حد آب به دیگ فشار وارد می‌کند. همین موضوع باعث لقی دیگ لباسشویی می‌شود.

ممکن است برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که هنگام نصب، ماشین لباسشویی تراز نباشد. ممکن است به ظاهر تراز نبودن ماشین لباسشویی مشکل خاصی نباشد اما بعد از روشن کردن آن متوجه می‌شوید که ماشین لباسشویی شما دچار سر و صدا شده است. در صورتی که این مشکل را ندیده بگیرید بلبرینگ‌های ماشین لباسشویی شما خراب خواهند شد.

چگونه قفل ماشین لباسشویی سامسونگ را باز کنیم

علت لرزش و سر و صدای ماشین لباسشویی چیست؟

ممکن است شما با سر و صدای ماشین لباسشویی غافل گیر شوید. تمامی ماشین لباسشویی‌های امروزی دارای کمک فنر هستند. کمک فنر به دیگ متصل می‌شود. در صورتی که شما از ماشین لباسشویی خود استفاده نادرست کنید کمک فنرها ضعیف شده و ماشین لباسشویی دچار لرزش و سر وصدا می‌شود. بررسی تمام این موارد باعث می‌شود شما منشا سر و صدا و لرزش را پیدا کنید. ابتدا باید دقت کنید که این سر وصدا کی و چه زمانی شروع می‌شود. در گذر رمان ضعیف شدن کمک فنرها ممکن است موجب لقی دیگ لباسشویی شود. در صورتی که ماشین لباسشویی را به تازگی خریداری کردید و لرزش و سر و صدا دارد، این مورد را می‌توان به دلیل تراز نبودن ماشین لباسشویی نامید. البته همیشه مشکل تراز نبودن ماشین لباسشویی نیست. بلکه ممکن است جای قرارگیری ماشین لباسشویی مناسب نباشد. اما در صورتی که ماشین لباسشویی خود را مدت‌ها دارید ممکن است مشکل از قطعات آن باشد.

 

علامت قفل روی ماشین لباسشویی سامسونگ

تعویض دیگ لباسشویی

دلایلی که موجب لقی دیگ لباسشویی و تعویض دیگ لباسشویی می‌شود عبارتند از:

  • به سرو صدا افتادن دیگ
  • آبریزی از دیگ
  • نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی
  • خشک نکردن لباس‌ها
  • سوراخ شدن دیگ

در بعضی از مواقع ممکن است هنگام شستشو ضربه‌های زیادی به ماشین لباسشویی وارد شود. در این مواقع ماشین لباسشویی نه لباسی را می‌شوید نه آن را آبکشی می‌کند. اگر با این مشکل مواجه شدید ماشین لباسشویی را خاموش کنید و کار ماشین لباسشویی را متوقف کنید.

تعمیر و تعویض دیگ ماشین لباسشویی

ممکن است لقی دیگ لباسشویی نیاز به تعمیر داشته باشد. اما در بعضی مواقع لباس‌ها دیگر نمی‌چرخد. در اینجا دیگ ماشین لباسشویی باید تعمیر شود. در این حالت دیگ ماشین لباسشویی و قطعات مربوطه آن کلا خارج می‌شود و عیب یابی و تعمیر روی آن صورت می‌گیرد مجددا قطعات به یکدیگر وصل می‌شود و داخل ماشین لباسشویی وصل می‌شود. اگر تعمیر لگن ماشین لباسشویی به خوبی صورت نگیرد ممکن است باعث لقی دیگ لباسشویی شود. تعمیر و تعویض دیگ ماشین لباسشویی را بهتر است به نمایندگی ماشین لباسشویی‌تان بسپارید.

دلایل عملکرد نامناسب دیگ لباسشویی

– سوراخ شدن دیگ لباسشویی بر اثر برخورد اشیا نوک تیز. این مورد باعث نشتی آب دیگ می‌شود و قطعات داخلی آن دچار مشکل می‌شود. هم‌چنین ممکن است باعث لقی دیگ لباسشویی شود.

عدم توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی، قبل از شروع شستشو

بهتر است مقداری از لباس‌ها را خارج کنید تا دچار سر و صدا و عملکرد نامناسب دیگ لباسشویی نشود.

حمل ماشین لباسشویی ممکن است باعث خرابی یا لقی دیگ لباسشویی شود.

علت سفت چرخیدن یا بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

در صورتی که دیگ ماشین لباسشویی شما بد می‌چرخد یا سفت می‌چرخد برای رفع این مشکل به موارد زیر دقت کنید.

بلبرینگ لباسشویی

یکی از دلایل نچرخیدن ماشین لباسشویی را می‌توان  به بلبرینگ لباسشویی ربط داد. اما باید بدانید بلبرینگ لباسشویی یک شبه خراب نمی‌شود. به مرور کارکرد خود را از دست می‌دهد. اگر مشکل از بلبرینگ لباسشویی باشد ممکن است دیگ ماشین لباسشویی سفت بچرخد یا بد بچرخد.

تسمه لباسشویی

در  صورتی که تسمه به طور کلی پاره شود، دیگ دیگر نمی‌چرخد. اما در صورتی که تسمه دچار پارگی یا ترک شده باشد ممکن است لباسشویی شما دچار لقی دیگ لباسشویی شود. این مورد را می‌توان یکی از علت‌های بد چرخیدن دیگ لباسشویی شود.

موتور لباسشویی

از کار افتادن موتور می‌تواند باعث عدم چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی شود. باید بدانید که اگر ذغال‌ها ، بالشتک ، بلبرینگ و آرمیچر موتور آسیب ببینند، موتور هم‌چنان کار می‌کند. این دلایل می‌تواند باعث سفت چرخیدن دیگ لباسشویی شود.

استفاده بیش از حد لباس، می‌تواند موجب خرابی موتور لباسشویی و لقی دیگ لباسشویی شود. استفاده بیش از حد لباس باعث از بین رفتن تعادل ماشین لباسشویی می‌شود. موتور در این صورت نمی‌تواند درام دیگ لباسشویی را به خوبی بچرخاند. همین اتفاق باعث بد چرخیدن یا نچرخیدن دیگ لباسشویی می‌شود.

امیداوریم مطالب بالا برای شما عزیزان مفید بوده باشد و با علت لقی دیگ لباسشویی نیز آشنا شده باشید. برای اینکه ماشین لباسشویی شما دچار لقی دیگ لباسشویی نشود بهتر است میزان لباس را کم کنید و پتو و پرده خود را در ماشین لباسشویی نیندازید. زیرا باعث لقی دیگ ماشین لباسشویی می‌شود. در صورتی که دستگاه شما دچار لقی دیگ لباسشویی شد با متخصص یا نمایندگی ماشین لباسشویی خود تماس بگیرید تا برای تعمیر ماشین لباسشویی شما اقدام کنند.

علت لنگیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست؟

لنگیدن دیگ ماشین لباسشویی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در برخی موارد، دلیل این مشکل ممکن است به دلیل بار زیاد لباس در دیگ باشد. در این موارد، دیگ ممکن است با بار زیاد لباس لنگیده شود و نتواند به درستی چرخش کند. برای رفع این مشکل، باید دیگ را با کمترین حجم لباس پر کنید.

همچنین دلیل لنگیدن دیگ ممکن است به دلیل عدم توازن بار در دیگ باشد. اگر بار در دیگ بیش از حد یک‌طرفه باشد، ممکن است دیگ لنگیده شود و نتواند به درستی چرخش نکند. برای رفع این مشکل، باید لباس‌ها را به صورت متوازن در دیگ قرار دهید و به توزیع آن‌ها در دیگ توجه کنید.

دلیل دیگری که شایع است، خرابی قطعات داخلی ماشین لباسشویی می باشد. در این موارد، برخی از قطعات داخلی مانند روانکار، کوپلینگ و یا موتور ممکن است خراب شده باشند و باعث لنگیدن دیگ شوند.

سوالات متداول

 بلبرینگ‌های ماشین لباسشویی شما خراب خواهند شد.

باعث نشتی آب دیگ می‌شود و قطعات داخلی آن دچار مشکل می‌شود. هم‌چنین ممکن است باعث لقی دیگ لباسشویی شود.

موجب خرابی موتور لباسشویی و لقی دیگ لباسشویی شود. استفاده بیش از حد لباس باعث از بین رفتن تعادل ماشین لباسشویی می‌شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

9 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
والی
1 سال قبل

عالی بود اطلاعات مختصر و جامع و مفید

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  والی
1 سال قبل

🙏🙏

کوثر
پاسخ به  پشتیبانی کاردون
1 سال قبل

عالی بود استفاده کردم از جوابیه شما
با تشکر

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  کوثر
1 سال قبل

باعث افتخار ماست که برای شما مفید بوده.
سپاسگزاریم

داود
1 سال قبل

درود.بعد جابجایی لباسشویی کن وود سرعت چرخش آبگیری کم شده ولباسها آبگیری نمیشود هیچ نوع سروصدا یا لرزشی هم ندارد دیگ لباسشویی لق شده چگونه میتوانید کمکم کنید؟با سپاس از راهنمائی شما

نادر
11 ماه قبل

ببخشید آیا جابجایی ماشین لباسشویی هم میتونه موجب شل شدن دیگ ماشین لباسشویی بشه؟ کلا جز مواردی که گفتین علت شل شدن دیگ ماشین لباسشویی چیز دیگه ای هم میتونه باشه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  نادر
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بله اگر با تکان ها و ضربه های شدید همراه باشه ممکن هست دیگ ماشین لباسشویی دچار مشکل بشه.

مینا
9 ماه قبل

سلام دوست عزیز ،چند روز پیش موقع استفاده از لباسشویی دوو ۸کیلو ،یه صدایی شنیده شد مانند کنده شدن یه چیزی از داخل لباسشویی ،به خوبی کار می‌کنه ولی اون صدا منو نگران کرده و درام کمی لق میزنه ،میشه ایراد رو بگید .ممنون میشم

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  مینا
9 ماه قبل

سلام. ممکن است مشکل از بلبرینگ‌ها یا کمک فنرهای دستگاه باشد.
بهتر است تا زمانی که از علت سروصدا و برطرف کردن آن اطمینان پیدا نکرده‌اید از دستگاه استفاده نکنید تا مشکل دستگاه حادتر نشود.
شما می‌توانید درخواست خود را در کاردون ثبت کنید تا در اسرع وقت به استفاده از سرویس تعمیر لباسشویی دوو مشکل شما رسیدگی شود.

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط Farid Tashayoee