لوگوی کاردون

بهترين راه و وسيله تميز كردن سراميك خونه چيه؟

cleanceramic
فهرست محتوا

ممکن است که شما از لکه‌های سرامیک خانه خود بسیار ناراحت و خسته شده باشید و به دنبال راهی برای تمیز کردن سرامیک خانه خود باشید. در ایام خانه تکانی نیز بسیاری از افراد به دنبال راه حلی برای تمیز کردن سرامیک خانه در این ایام هستند. بنابراین برای درخشان شدن سرامیک خانه خود با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

۱) سرامیک خانه را جارو برقی بکشید

از اینکه سرامیک خانه را بشویید و برق بیندازید باید روی آن را با جارو برقی بکشید. زیرا گرد و غبار باعث پخش گرد و غبار یا ذرات روی سطح می‌شود و تمیز کردن آن نیز سخت‌تر خواهد بود. باید تمام مناطق خانه را جارو برقی بکشید. جارو برقی تمیز کردن سرامیک خانه را بسیار راحت‌تر می‌کند.

شما نمی‌توانید سرویس‌های خانه را با جارو برقی تمیز کنید. بنابراین بهتر است از یک جارو برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

 

۲) سرکه سفید سرامیک را درخشان می‌کند

سرکه را می‌توان یکی از مواد شوینده طبیعی نامید که نه تنها به تمیز کردن سرامیک خانه کمک می‌کند بلکه باعث درخشان شدن سرامیک نیز می‌شود. پس از جارو برقی کشیدن بهتر است با استفاده از اسپری کردن سرکه سفید به درخشان کردن سرامیک نیز کمک کنید. برای تمیز کردن سرامیک خانه بهتر است کمی تی را به سرکه سفید آغشته کنید تا خانه شما عاری از هرگونه آلودگی باشد.

 

۳) جوش شیرین

بسیاری از افراد از لکه چربی و لکه غذا روی سرامیک‌های خانه خود کلافه شده‌اند، بنابراین دنبال راه حلی می‌گردند تا به تمیز کردن سرامیک خانه آن‌ها کمک کند. جوش شیرین یکی از ساده‌ترین راه حل‌ها است که در خانه‌ی همه افراد موجود است یا در سوپرمارکت محله می‌توانید خریداری کنید. جوش شیرین لکه‌های زرد را پاک می‌کند. کمی جوش شیرین و آب را باهم مخلوط کنید. مخلوط آب و جوش شیرین را روی لکه غذا قرار دهید. سپس با حوله آن را پاک کنید تا به تمیز کردن سرامیک خانه خود کمک کنید.

۴) مایع ظرفشویی برای سرامیک دستشویی و حمام

باید دقت داشته باشید که مایع ظرفشویی به تمیز کردن سرامیک خانه بسیار کمک می‌کند، اما سفید کننده یا مواد شوینده قوی به مرور سرامیک دستشویی و حمام را خراب می‌کند و برای سلامت شما عزیزان نیز مفید نیست. مقداری مایع ظرفشویی را روی لکه سرامیک دسشویی و حمام قرار دهید و با استفاده از فرچه یا کف شوی محل را تمیز کنید. پس از پاک شدن لکه آن را با آب ولرم پاک کنید. پس از تمیز کردن سرامیک دستشویی و حمام هواکش را روشن کنید تا زودتر سرامیک‌ها خشک شوند.

 

۵) لیمو ترش و سرکه

برای تمیز کردن سرامیک خانه استفاده از مواد بهترین انتخاب است. این دو ماده با داشتن آنزیم‌های قوی توانایی این را دارد که تمامی لکه‌ها و جرم‌ها را پاک کنند. برای تمیز کردن سرامیک خانه باید لیمو‌ترش را نصف کنید و به محل آلودگی بسابید. سپس یک دستمال آغشته شده به سرکه را به آن محلی که لیمو را آغشته کردید بمالید. پس از آن مشاهده می‌کنید که تمیز کردن سرامیک خانه چقدر راحت و آسان است.

 

۶) هر هفته زمین را تی بکشید

حداقل هفته‌ای یک بار باید برای تمیز کردن سرامیک خانه اقدام کنید. پس از تی کشیدن حتما بگذارید زمین خشک شود یا خود زمین را خشک کنید تا از نشستن گرد و غبار روی سرامیک جلوگیری کنید. هم‌چنین خودتان روی سرامیک‌ها لیز نخواهید خورد.

لکه زدایی

در ادامه چند روش لکه زدایی برای تمیز کردن سرامیک خانه را به شما معرفی خواهیم کرد تا در صورت دیدن لکه آن را به راحتی با روش‌های زیر پاک کنید.

۱) از بین بردن لکه سس

برای تمیز کردن سرامیک خانه که لکه سس روی آن است، شما به چند قاشق غذاخوری آمونیاک و مقداری آب نیاز دارید. سپس یک دستمال را به این مواد آغشته کنید. لکه سس را با حرکت رفت و برگشتی پاک کنید.

۲) از بین بردن لکه‌ی چربی

برای تمیز کردن سرامیک خانه که از چربی و روغن آلوده شده است، می‌توانید دستمالی را آغشته به نوشابه کنید. سپس به صورت دورانی روی لکه چربی بکشید تا لکه پاک شود.

۳) از بین بردن لکه‌ی لاک

برای از بین بردن لکه‌ی لاک، اگر لکه کوچک باشد می‌توانید با لاک پاک کن تمیز کنید. اگر لکه لاک را نتوانستید پاک کنید، می‌توانید برای تمیز کردن سرامیک خانه از محلول سفیدکننده و آب به نسبت ۱ به ۹۹ استفاده کنید.

برای تهیه محلول سفید کننده و آب می‌توانید از 2 قاشق غذاخوری مایع سفید کننده و یک لیتر آب استفاده کنید تا به تمیز کردن سرامیک خانه کمک کنید.

۴) از بین بردن لکه‌ی قهوه، چای یا آبمیوه

ممکن است هنگام نوشیدن قهوه، چای یا آبمیوه کمی از آن روی سرامیک ریخته شود. برای تمیز کردن سرامیک خانه فقط کافی است کمی مایع ظرفشویی و آب داغ را باهم مخلوط کنید و لکه را بشویید.

۵) از بین بردن لکه خون

برای پاک کردن لکه خون بهتر است از دستمال یا اسفنجی که آغشته به سفیدکننده و آب با نسبت ۱ به ۴۹است، استفاده کنید. دو الی سه قاشق را با نیم لیتر آب مخلوط کنید. در صورتی که نمی‌خواهید از سفید کننده برای تمیز کردن سرامیک خانه خود استفاده کنید، می‌توانید از دستمالی که آغشته به پِراُکسید هیدروژن است نیز برای از بین بردن لکه خون استفاده کنید. 

اگر در حین کار لباس، پتو یا … خونی شد، بهتر است با ترفندهای پاک کردن لکه خون از روی لباس و پارچه آشنا باشید.

 

از بین بردن لکه قیر، آدامس یا موم

برای تمیز کردن سرامیک خانه که از لکه قیر، آدامس یا موم آلوده شده است، می‌توانید چند قطعه یخ را درون کیسه‌ای بریزید و روی لکه‌ها قرار دهید تا به تمیز کردن سرامیک خانه خود نیز کمک کرده باشید.

پاک کردن لکه رنگ از سرامیک

معمولا سخت‌ترین قسمت نقاشی دیوارها ریختن رنگ روی سرامیک است که برای جلوگیری از این مشکل بهتر است قبل از رنگ کردن دیوارها روی سرامیک را نایلون بکشید تا از ریختن رنگ جلوگیری شود. اما در صورتی که رنگ روی سرامیک ریخت، ابتدا با استفاده از یک کاردک لکه را تا حدودی پاک کنید. بهتر است لکه خشک باشد تا کار شما برای تمیز کردن سرامیک خانه نیز راحت‌تر شود. در صورتی که لکه پاک نشد می‌توانید از تینر برای تمیز کردن سرامیک خانه استفاده کنید.

امیدواریم مطالب بالا برای تمیز کردن سرامیک خانه شما مفید بوده باشد و همیشه سرامیک خانه شما تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد.

در صورتی که ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده و قصد تعمیر آن را دارید، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

سرکه را می‌توان یکی از مواد شوینده طبیعی نامید که نه تنها به تمیز کردن سرامیک خانه کمک می‌کند بلکه باعث درخشان شدن سرامیک نیز می‌شود.

جوش شیرین لکه‌های زرد را پاک می‌کند. کمی جوش شیرین و آب را باهم مخلوط کنید. مخلوط آب و جوش شیرین را روی لکه غذا قرار دهید. سپس با حوله آن را پاک کنید تا به تمیز کردن سرامیک خانه خود کمک کنید.

 می‌توانید دستمالی را آغشته به نوشابه کنید. سپس به صورت دورانی روی لکه چربی بکشید تا لکه پاک شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها