لوگوی کاردون

۸ علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی

علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی
فهرست محتوا

کارایی ماشین لباسشویی بعد از سال‌ها استفاده مانند هر وسیله‌ی دیگری به مرور پایین می‌آید و دیگر مثل سابق کار نمی‌کند. برای ماشین لباسشویی مشکلات بسیاری ممکن است رخ دهد، یکی از این مشکلات بوی سوختگی ماشین لباسشویی است. بوی سوختگی ماشین لباسشویی دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. برای پیدا کردن علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی این مطلب را مطالعه کنید. بوی سوختگی ماشین لباسشویی می‌تواند ایرادی خطرافرین باشد و باید حتما آن را جدی بگیرید. به محض اینکه بوی سوختگی از ماشین لباسشویی خود حس کردید، خیلی سریع آن را خاموش کنید و از برق بکشید. بهتر است شیر ورودی آب را نیز ببندید. برای تعمیر ماشین لباسشویی که بوی سوختگی می‌دهد حتما باید از تعمیرکار باتجربه کمک بخواهید.

علت بوی سوختگی لباسشویی چیست؟

۱ - بوی سوختگی از دوشاخه ماشین لباسشویی و پریز برق

اگر از ماشین لباسشویی خود بوی سوختگی احساس می‌کنید، اول دوشاخه و پریز برق را چک کنید. شاید روکش سیم یا پلاستیک دور دوشاخه برق ماشین لباسشویی شما آب شده باشد و بوی سوختگی بلند شده باشد. در این حالت ممکن است برق شما اتصالی کند و خطرساز شود. اما شاید شما هم این سوال را داشته باشید:

علت سوختن دوشاخه ماشین لباسشویی چیست؟

ماشین لباسشویی به خصوص در زمان گرم کردن آب یعنی زمان که هیتر ماشین لباسشویی کار می‌کند، آمپر یا برق بیشتری می‌کشد. در این زمان اگر سیم ماشین لباسشویی این میزان برق را نتواند عبور دهد، گرم می‌شود و در نهایت دچار سوختگی می‌شود. برای جلوگیری باید از اتصالات برق استاندارد استفاده کنید. تبدیل های سه به دو غیراستاندارد، سه‌راهی‌ های نامناسب و پریز برق قدیمی که فرسوده شده باشد، ممکن است به نقطه‌ی ضعف عبور جریان برق تبدیل شوند و دردسرساز شوند.

۲ - بوی سوختگی از موتور ماشین لباسشویی

اگر موتور ماشین لباسشویی شما از نوع درایو باشد، ممکن است دچار خرابی شود. زمانی که موتور درایو یا اجزای داخلی آن دچار خرابی و مشکل شوند موتور داغ می کند و شما بوی سوختگی استشمام می کنید. اگر هنگام روشن شدن ماشین لباسشویی صدای وزوز از موتور درایو به گوشتان خورد بهتر است آن را جدی بگیرید و برای تعمیر آن اقدام کنید تا در آینده با خراب شدن موتور مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای تعمیرات نشوید.

استفاده بلند مدت و بدون استراحت از ماشین لباسشویی یا پر کردن بیش از حد دیگ، به موتور ماشین لباسشویی فشار وارد می‌کند و به مرور می‌تواند باعث نیم سوز شدن آن شود.

موتور ماشین لباسشویی

۳ - بوی سوختگی از گلاید ماشین لباسشویی

در برخی از مدل های ماشین لباسشویی از کمک فنر و گلاید برای تنظیم کشش تسمه استفاده شده است که با کمک این قطعات عملیات شستشو انجام می شود. اگر بنا به هر دلیلی گلاید دچار خرابی شود و از حرکت بایستد و یا به راحتی حرکت نکند تسمه ها بیش از حد داغ شده و بوی سوختگی تولید می کنند که می تواند دلیل نگرانی شما باشد. ناگفته نماند تشخیص تمامی این مشکلات باید توسط یک تعمیرکار حرفه ای ماشین لباسشویی صورت گیرد.

شما می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی خود از متخصصین حرفه ای و باتجربه کاردون کمک بگیرید.

۴ -بوی سوختگی از تسمه ماشین لباسشویی

در صورتی که تسمه ماشین لباسشویی دچار پارگی یا خرابی شود بوی سوختگی احساس می کنید و باید آن را تعویض کنید. پولی موتور یکی از قطعاتی است که به منظور چرخاندن تسمه ها طراحی شده است که جنس آن از فلز و یا مواد مصنوعی می باشد و بیشترین تماس را با تسمه ها دارد. اگر پولی موتور در اثر اصطحکاک زیاد داغ شود و یا به مرور زمان فرسوده و زنگ بزند و به تسمه آسیب برساند بوی سوختگی ماشین لباسشویی را احساس خواهید کرد.

۵ - بوی سوختگی از پمپ تخلیه لباسشویی

در صورتی که تسمه ماشین لباسشویی دچار پارگی یا خرابی شود بوی سوختگی احساس می کنید و باید آن را تعویض کنید. پولی موتور یکی از قطعاتی است که به منظور چرخاندن تسمه ها طراحی شده است که جنس آن از فلز و یا مواد مصنوعی می باشد و بیشترین تماس را با تسمه ها دارد. اگر پولی موتور در اثر اصطحکاک زیاد داغ شود و یا به مرور زمان فرسوده و زنگ بزند و به تسمه آسیب برساند بوی سوختگی ماشین لباسشویی را احساس خواهید کرد.

۶ - بوی سوختگی از سیم‌کشی داخلی ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی سیم‌کشی‌های متعددی دارد. هر کدام از این سیم‌کشی‌ها می‌توانند در اثر گرما خراب شوند و پلاستیک آنها آب شود و بوی سوختگی تولید کند.

۷ - سوختن لاستیک المنت ماشین لباسشویی علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی

المنت ماشین لباسشویی نقش گرم کردن آب را برعهده دارد. برای آب‌بندی این قطعه از یک لاستیک استفاده شده است. مجاورت این قطعه با المنت ممکن است باعث ایجاد بوی سوختگی در ماشین لباسشویی شود.

۸ - خرابی برد الکتریکی علت یوی سوختگی ماشین لباسشویی

برد الکتریکی ماشین لباسشویی یکی از قطعاتی است که وجود ایراد در مدار آن ممکن است بوی سوختگی ایجاد کند.

تعمیر ماشین لباسشویی

تعویض دوشاخه برق ماشین لباسشویی

تعویض دوشاخه برق ماشین لباسشویی یک فرآیند ساده است که می‌توانید آن را به راحتی انجام دهید. هدف اصلی تعویض دوشاخه برق، جایگزین کردن دوشاخه قدیمی و آسیب دیده با یک دوشاخه جدید و سالم است.

در ادامه، مراحل تعویض دوشاخه برق ماشین لباسشویی را برای شما شرح می‌دهیم:

  • قطع برق: برای انجام هرگونه تعمیرات الکتریکی، ابتدا باید برق دستگاه را قطع کنید. برای این کار، دوشاخه را از پریز برق جدا کنید یا قطع کننده‌ی مدار اصلی را خاموش کنید.
  • جدا کردن دوشاخه: در این مرحله، باید دوشاخه قدیمی را از ماشین لباسشویی جدا کنید. برای این کار، دوشاخه را با یک نگهدارنده ‌ی دوشاخه یا با دستگیره ‌ی دوشاخه دورانی، از ماشین لباسشویی جدا کنید.
  • برش دادن سیم: حالا باید سیم قدیمی دوشاخه را برش دهید. برای این کار، با استفاده از سیم چین، انتهای سیم قدیمی را برش دهید.
  • وصل کردن دوشاخه جدید: حالا می‌توانید دوشاخه جدید را به ماشین لباسشویی وصل کنید. برای این کار، انتهای سیم جدید را به نگهدارنده ‌ی دوشاخه وصل کنید و سپس دوشاخه را به ماشین لباسشویی بچسبانید و برای اطمینان از جایگزینی صحیح، آن را با دوشاخه چک کنید.
  • آزمایش: برای اطمینان از اینکه دوشاخه به درستی جایگزین شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد، برق دستگاه را روشن کنید و ماشین لباسشویی را روشن کنید. سپس برای مطمئن شدن از درست بودن تعویض دوشاخه، چندین بار دستگاه را روشن و خاموش کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ مشکلی وجود ندارد.

در نهایت، برای اطمینان از ایمنی دستگاه، بهتر است دوشاخه را از یک فروشگاه الکترونیکی یا تعمیرکار مجرب تهیه کنید و از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل کنید.

علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی بوش

اگر هنگام کار کردن ماشین لباسشویی بوش بوی سوختگی احساس کردید،‌ ماشین لباسشویی بوش شما مشکل پیدا کرده است و باید برای برطرف کردن ایراد آن اقدام کنید. وجود ایراد در تسمه دستگاه، موتور ماشین لباسشویی بوش، خرابی برد الکتریکی، لاستیک المنت ماشین لباسشویی یا هرکدام از قطعاتی که در بالا توضیح دادیم، ممکن است باعث ایجاد بوی سوختگی از ماشین لباسشویی شود. در صورتی که از ماشین لباسشویی بوی سوختگی احساس کردید، حتما باید از سرویس کار معتبر برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش خود کمک بخواهید.

علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی سامسونگ به دلایل مختلفی ممکن است بوی سوختگی بدهد. استهلاک قطعات لاستیکی به مرور می‌تواند باعث بروز مشکل و ایجاد بوی سوختگی شود. ایراد در موتور ماشین لباسشویی، مشکلات سیم‌کشی، برق و برد الکتریکی دستگاه می‌تواند باعث شود ماشین لباسشویی سامسونگ شما بوی سوختگی دهد. برای برطرف کردن بوی ماشین لباسشویی سامسونگ خود حتما از یک تعمیرکار کار بلد کمک بخواهید.

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی ال جی

اگر ماشین لباسشویی ال جی شما بوی سوختگی می‌دهد، باید هرچه سریع‌تر به فکر عیب‌یابی و تعمیر آن باشید. بوی سوختگی ماشین لباسشویی ال جی شما ممکن است به موتور و قطعات حساس آن مربوط باشد، در این صورت برای جلوگیری از مشکلاتی که در آینده ممکن است برای دستگاه شما پیش آید، هر چه سریع‌تر برای تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی خود اقدام کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی که بوی سوختگی می‌دهد

در صورتی که تسمه ماشین لباسشویی دچار پارگی یا خرابی شود بوی سوختگی احساس می کنید و باید آن را تعویض کنید. پولی موتور یکی از قطعاتی است که به منظور چرخاندن تسمه ها طراحی شده است که جنس آن از فلز و یا مواد مصنوعی می باشد و بیشترین تماس را با تسمه ها دارد. اگر پولی موتور در اثر اصطحکاک زیاد داغ شود و یا به مرور زمان فرسوده و زنگ بزند و به تسمه آسیب برساند بوی سوختگی ماشین لباسشویی را احساس خواهید کرد.

بوی سوختگی ماشین لباسشویی نو

از مهم‌ترین دلایل بوی سوختگی ماشین لباسشویی نو، ریختن بیش از حد لباس در داخل دیگ و یا همان محفظه لباسشویی است. هر ماشین لباسشویی بر اساس مدل خود ظرفیت دیگ مشخصی دارد که باید حجم و وزن مشخصی از لباس خیس را در داخل خود تحمل کند.

 وزن بیش از اندازه لباس در لباسشویی، باعث بوی سوختگی ماشین لباسشویی نو می‌شود. برای جلوگیری از این اختلال بهتر است که لباس کثیف بیشتر از ظرفیت دستگاه نباشد و به علاوه از دوره موتور خشک کن پایین استفاده کنید تا بر قطعات فشار زیاد وارد نگردد.

یک مورد مهم دیگر در ایجاد بوی سوختگی ماشین لباسشویی نو این است که بیشتر ماشین‌های لباسشویی توانایی شستشوی پتو و پارچه‌هایی با وزن بالا را ندارند، برای این که دستگاه شما دچار اختلال نشود و بوی سوختگی ماشین لباسشویی نو را احساس نکنید؛ حتماً قبل از استفاده از لباسشویی برای شستن پتو و پارچه های سنگین از ظرفیت و توان آن با اطلاع باشید؛ زیرا پتو و پارچه سنگین پس از خیس شدن وزن چند برابر پیدا می کنند.

استفاده مداوم از لباسشویی

می‌توان از دیگر دلایل بوی سوختگی ماشین لباسشویی نو را روشن بودن لباسشویی در طولانی مدت اشاره کرد. یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد بوی سوختگی ماشین لباسشویی می‌شود استفاده بیش از حد از دستگاه است پس به صورت مداوم از دستگاه لباسشویی استفاده نفرمایید.

در اثر استفاده پشت سر هم و بدون وقفه از لباسشویی موتور، تسمه و درایو داغ میکند و بوی سوختگی بدی از لباسشویی به مشام می رسد.

بلند شدن دود از ماشین لباسشویی

 پر کردن بیش از اندازه محفظه لباسشویی و خراب شدن موتور دستگاه و خرابی برد و کمک فنر و یا پمپ تخلیه و دیگر موارد باعث سوختن و بلند شدن دود از ماشین لباسشویی می شود.

اگر استفاده نادرست از دستگاه داشته باشید، یعنی استفاده پشت سر هم و پر کردن بیش از حد محفظه لباسشویی ایجاد شود و یا از مواد شوینده نامناسب استفاده کنید؛ ممکن است در هنگام شروع شستشو، دستگاه یکباره خاموش شود و بوی دود به مشام برسد. از دلایل سوختن ماشین لباسشویی و بلند شدن دود از آن می‌تواند موارد زیر هم باشد.

  • موتور لباسشویی نیم سوز شود
  • خراب شدن موتور لباسشویی
  • خراب شدن پولی موتور
  • و خراب شدن تسمه لباسشویی

علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی پاکشوما

ممکن است که علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی پاکشوما در هنگام استفاده از آن وجود داشته باشد. این امر ممکن است برای هر لباسشویی با هر برندی وجود داشته باشد. اما مهم این است که علت یابی شود و  مشکل توسط تعمیرکار زبده حل گردد.

از مهمترین علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی پاکشوما، نیم سوز شدن موتور، سیم کشی های ماشین لباسشویی پاکشوما، ایجاد اتصالی بین سیم کشی های دستگاه و یا سوختگی لاستیک المنت است. آسیب دوشاخه سیم نیز می تواند علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی پاکشوما باشد.

از مهم ترین کارها در بررسی علت بوی سوختگی لباسشویی پاکشوما، بررسی سیم کشی و موتور است. این کار کاملا تخصصی است و بهتر است از متخصصین و کارشناسان کاردون کمک بخواهید.

اگر موتور ماشین لباسشویی شما از نوع درایو باشد، ممکن است دچار خرابی شود.

بوی سوختگی ماشین لباسشویی می‌تواند ایرادی خطرافرین باشد و باید حتما آن را جدی بگیرید.

برد الکتریکی ماشین لباسشویی یکی از قطعاتی است که وجود ایراد در مدار آن ممکن است بوی سوختگی ایجاد کند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

3 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رقیه
11 ماه قبل

آیا تراز نبودن پایه های ماشین لباسشویی هم میتونن باعث ایچاد بوی سوختی ماشین لباسشویی بشن؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  رقیه
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
اگر ماشین لباسشویی در جای خودش محکم نشده باشه،‌ بله میتونه به دلیل تکان های شدید باعث ایجاد اتصالی و بوی سوختگی بشه

حسین
9 ماه قبل

سلام یه ماه پیش،ماشین لباسشویی من بوی سوختگی میدادولی بعدازاون دیگه بوی سوختگی ندادتاالان به نظرشما چه ایرادی داره ممنون میشم راهنمایی کنید