لوگوی کاردون

آنچه درباره شکستگی صفحه گوشی باید بدانید!

آنچه درباره شکستگی صفحه گوشی باید بدانید
فهرست محتوا

امروزه تلفن همراه نقش بسیار مهمی در زندگی انسان ها بازی می کند و کوچک ترین آسیبی به گوشی هایمان می تواند در کار های ما اختلال ایجاد کند. شکستگی صفحه گوشی یکی از حوادث ناخوشایند و غیرمترقبه‌ای است که ممکن است برای گوشی تلفن همراه هر کسی رخ دهد. صفحه گوشی یکی از آسیب پذیر ترین قسمت های تلفن همراه است. با شکستگی صفحه گوشی یا خراب شدن LCD و شکستگی تاچ گوشی، تلفن همراه کار آیی لازم را از دست می دهد و علاوه بر ظاهری نامطلوب، عملکردی ضعیف نیز در اختیارتان خواهد گذاشت. از طرفی دیگر، اجزای مختلف تلفن همراه بسیار ظریف هستند و ممکن است خیلی سریع آسیب ببینند. در این شرایط شما چاره ای به جز تعویض صفحه گوشی خود نخواهید داشت؛ زیرا شکستگی صفحه گوشی قابل تعمیر نیست و باید به طور کامل تعویض شود. در ادامه مطلب قصد داریم همه چیز را در رابطه با شکستگی صفحه گوشی و تعمیر تاچ گوشی یا ال سی دی به طور کامل بررسی کنیم و راه حلی موثر برای تعویض آن به شما عرضه کنیم.

اجزای اصلی ال سی دی تلفن همراه

شکستگی صفحه گوشی

به طور کلی درباره چگونگی شکستگی صفحه گوشی، می توان گفت که آیفون، تبلت، آیپاد و غیره همگی ۳ بخش بسیار مهم دارند.

1) اولین لایه شامل یک صفحه شیشه ای است که بیرونی ترین لایه شناخته می شود.

2) دومین لایه دیجیتایزر است که به صفحه نمایش لمسی نیز مشهور است. درست زیر پانل شیشه ای قرار دارد و بسیار نزدیک آن است.

3) در آخر هم شاهد LCD گوشی خواهید بود که نقش کلیدی و منحصر به فردی را نسبت به لایه های دیگر بازی می کند.

  • صفحه یا پانل شیشه ای:

این لایه به عنوان بیرونی ترین لایه تلفن همراه شناخته می شود و ضخامت آن را می توان حدود ۱ میلی متر یا کمتر در نظر گرفت. اگر تلفن همراه از دست شما به سمت زمین بیفتد و شاهد شکستگی صفحه گوشی تلفن خود باشید، با آسیب دیدن این لایه، نشانه هایی مانند تار عنکبوت بر روی صفحه نمایان می شود.

  • دیجیتایزر:

در ادامه بررسی دقیق نحوه شکستگی صفحه گوشی، لازم است به این لایه که با نام صفحه لمسی نیز شناخته می شود، اشاره کنیم. این لایه درست زیر لایه اول یعنی پانل یا صفحه شیشه ای قرار دارد. دیجیتایزر مسئول شناسایی لمس انگشتان شما و صادر کردن فرمان مناسب با توجه به خواسته شما است.

با لمس صفحه توسط انگشتان خود، یک اطلاعات ورودی را صادر می کنید. اگر دیجیتایزر تلفن همراه مشکلی نداشته باشد، سریعا آن دستور به مرکز رفته و کار مورد نظر شما انجام خواهد شد؛ اما اگر فرمان شما اجرا نشود، به این معنا است که به یک دیجیتایزر جدید احتیاج دارید. از آن جایی که این لایه با لایه بالایی خود (صفحه شیشه ای) فاصله بسیار کمی دارد و در واقع در یکدیگر ذوب شده اند، اگر یکی از آن ها خراب شود، لازم است هر دو لایه را تعویض کنید تا مشکل تلفن همراهتان برطرف شود.

  • LCD:

این لایه که مخفف کلمه انگلیسی liquid crystal display به معنای صفحه نمایشگر کریستال مایع است، جزء اجزای کلیدی هر صفحه ای است؛ زیرا مسئول نمایش صحیح و دقیق صفحه در حقیقت این قطعه می باشد و ایجاد هر مشکلی در نمایش دقیق تصاویر، به معنای شکستگی صفحه گوشی و آسیب دیدن این لایه است که اغلب تعمیر نمی شود و باید آن را با یک LCD جدید تر تعویض کنید. اگر قصد خرید موبایل دارید پیشنهاد می کنیم از فروشگاه لوازم خانگی و موبایل اینزی دیدن کنید.

از کجا بفهمیم تاچ گوشی خراب شده است؟

خرابی تاچ گوشی - آسیب دیدن تاچ گوشی

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. در ابتدا باید بدانید که تاچ گوشی چیست، سپس هنگامی که شاهد شکستگی صفحه گوشی خود بودید، تنها کافی است با دست بر روی آن ضربه بزنید، اگر فرمان شما را انجام داد و پاسخی دریافت کردید، می توانید امیدوار باشید. در غیر این صورت لازم است به دنبال نشانه هایی مانند لکه های غیر عادی باشید.

چطور متوجه شویم که ال سی دی تلفن همراه آسیب دیده است؟

اگر شیشه یا گلس موجود بر روی صفحه تلفن همراه شما آسیب ببیند، اختلالی جزئی در عملکرد تلفن همراه ایجاد می کند؛ اما به سادگی می توانید با استفاده از آن تایپ کنید یا تماس برقرار کنید. به طور کلی با شکستگی گلس گوشی شاهد مشکل جدی ای از جانب گوشی نخواهید بود. اگر اجزای ال سی دی گوشی آسیب ببیند، شاهد نشانه های جدی تری خواهید بود که در ادامه چند مورد از آن ها را برایتان ذکر خواهیم کرد.

  • پاسخ لمسی پایین یا صفر: هنگام تشخیص شکستگی صفحه گوشی و آسیب دیدن ال سی دی، صد در صد، دیجیتایزر نیز آسیب دیده است. در نتیجه هیچ یک از فرمان های شما اجرا نمی شود و هیچ پاسخی دریافت نخواهید کرد.
  • لکه بر روی صفحه نمایش تلفن همراه: گاهی اوقات به دلیل شکستگی صفحه گوشی، شاهد تعدادی لکه های سیاه، دانه های رنگی یا حالت های رنگین کمانی هستید. این نشانه ها به شما می گویند که ال سی دی صفحه صد در صد آسیب دیده است.
  • خطوط سیاه و تصاویر ناواضح: اهمیتی ندارد که چه تلفن همراهی دارید، به هر حال اگر ال سی دی آن آسیب ببیند، هنگام روشن کردن، شاهد خطوط سیاه بر روی آن خواهید بود. همچنین ممکن است صدای زنگ یا پیام را به راحتی بشنوید؛ اما هیچ تصویر واضحی بر روی تلفن وجود نداشته باشد که بتوانید پاسخ افراد مورد نظر خود را بدهید.

نحوه تعویض صفحه گوشی

  • تعویض صفحه نمایش: این بخش هنگامی تعویض می شود که تنها شیشه موجود بر روی تلفن همراه آسیب دیده باشد و هیچ گونه لک و خطوط رنگی ای به دلیل شکستگی صفحه گوشی بر روی صفحه نمایش به وجود نیامده باشد. همچنین پاسخ لمسی تلفن نیز صد در صد کار کند. در این شرایط می توانید صفحه نمایش یا همان صفحه شیشه ای و رویی تلفن را تعویض کنید.
  • تعویض ال سی دی گوشی: اگر با شکستگی صفحه گوشی، شاهد تعدادی نقاط تاریک، عدم نمایش تصویر، خطوط مختلف در تصویر به نمایش گذاشته، تغییر رنگ صفحه، رنگ‌ های خاموش، نقاط روشن و دائمی سفید رنگ، تصویر و لکه های رنگین کمانی و… بودید، وقت آن است که به سراغ تعویض ال سی دی بروید و تلفن همراه خود را از آسیب های شکستگی صفحه گوشی نجات دهید.

برای تعمیر صفحه موبایل گوشی حتما از مرکز تعمیر موبایل معتبر درخواست خدمات کنید. چون تعمیر و تعویض صفحه گوشی کاری حساس است که حتما باید توسط متخصص انجام شود. کاردون خدمات تعمیر موبایل را به صورت تضمین شده، در محل و بدون نیاز مراجعه شما به مرکز تعمیر ارائه می‌دهد.

این لایه درست زیر لایه اول یعنی پانل یا صفحه شیشه ای قرار دارد. دیجیتایزر مسئول شناسایی لمس انگشتان شما و صادر کردن فرمان مناسب با توجه به خواسته شما است.

این لایه که مخفف کلمه انگلیسی liquid crystal display به معنای صفحه نمایشگر کریستال مایع است

برای تعمیر صفحه موبایل گوشی حتما از مرکز تعمیر موبایل معتبر درخواست خدمات کنید. چون تعمیر و تعویض صفحه گوشی کاری حساس است که حتما باید توسط متخصص انجام شود.

تعمیر موبایل با کاردون

تعمیر انواع برندهای موبایل در اسرع وقت در محل

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
افسانه
10 ماه قبل

ببخشید من وقتی گوشه سمت راست گوشیمو فشار میدم تصویر سیاه میشه، یعنی ال سی دیم خرابه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  افسانه
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
امکان خرابی ال سی دیتون و پیکسل سوختگیش وجود داره بله.