لوگوی کاردون

رفع ایراد خاموش شدن گوشی شیائومی

رفع خاموشی شدن گوشی شیائومی
فهرست محتوا

گوشی های برند شیائومی امروزه در بازار کشور ما فروش بسیار و مشتریان زیادی دارد. این برند چینی محبوب با تولید گوشی های خوب، جایگاه خود را در بازار کشور ما پیدا کرده است و توانسته است فروش فوق العاده ای را تجربه کند؛ البته یکی از مشکلات گوشی های این برند، باگ های متعدد از جمله خاموش شدن گوشی شیائومی است. ما در این مقاله به طور کامل در مورد علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی توضیح داده ایم.

علت خاموش شدن گوشی شیائومی چیست؟

۱. مشکل باتری

یکی از دلایل اصلی خاموش شدن ناگهانی ردمی و گوشی های شیائومی می تواند باتری آن باشد. اکثر اوقات، خاموش شدن ناگهانی گوشی نشان دهنده ایراد در باتری گوشی است. اگر در زمینه گوشی اطلاعات کافی دارید خودتان می توانید با یک باتری دیگر تست کنید که آیا مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی درست می شود یا خیر. استفاده از برنامه های تست سلامت باتری هم روش مناسبی است. با این کار، می توانید علت خاموش شدن گوشی شیائومی خود را پیدا کنید؛ البته دقت داشته باشید که این مشکل اغلب اوقات برای گوشی های قدیمی است. در صورتی که باتری گوشی مشکل داشت می توانید برای تعویض آن از یک تعمیر کار کمک بخواهید.

۲. باتری کالیبره نشده است

یکی از دلایل اصلی خاموش شدن ناگهانی پوکو و سایر گوشی های زیر مجموعه شرکت شیائومی، کالیبره نبودن باتری است. در چنین شرایطی، گوشی فکر می کند که باتری خالی است و خاموش می شود! برای حل این مشکل بگذارید باتری به طور کامل تخلیه شود. سپس آن را در بیاورید و در صورت امکان تعویض کنید و دوباره به شارژ بزنید و بگذارید تا 100% شارژ شود.

باتری کالیبره نشده علت خاموش شدن گوشی شیائومی

۳. داغ شدن گوشی

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی می تواند داغ شدن بیش از حد آن باشد. این مورد باعث خاموش شدن گوشی شیائومی می شود و در بین کاربران بسیار رایج است. در واقع هر وقت که گوشی به هر دلیلی بیش از حد داغ می شود، خاموش می شود. دستور خاموش شدن گوشی به دلیل حفظ سلامتی و امنیت گوشی است. هیچ گاه نگذارید گوشی بیش از حد داغ شود.

۴. گوشی آپدیت نشده است

آپدیت گوشی شیائومی شما می تواند عملکرد آن را بهبود ببخشد و باگ های گوشی را برطرف کند؛ اما در صورتی که گوشی آپدیت نباشد، احتمال خاموش شدن گوشی شیائومی به دلیل باگ های نرم افزاری، بسیار زیاد است. همیشه سعی کنید که گوشی خود را به روز نگه دارید و همیشه آپدیت های آن را چک کنید. البته دقت داشته باشید که احتمال خاموش شدن شیائومی بعد از آپدیت نیز وجود دارد؛ زیرا خود آپدیت ها گاهی با باگ های نرم افزاری همراه هستند. در صورت وجود این اتفاق نگران نباشید و منتظر بروزرسانی های بعدی بمانید.

تعمیر موبایل

تعمیر آنلاین موبایل مشکل خیلی از افراد را برطرف می‌کند. اگر مدتی است که گوشی‌ موبایل شما دچار مشکل شده و وقت آزاد برای مراجعه به تعمیر کار نداردید، اگر تعمیرکار موبایل قابل اعتماد سراغ ندارید، اگر کیفیت و تضمین تعمیر موبایل برای‌‌تان مهم است، می‌توانید روی خدمات تخصصی تعمیر موبایل و تبلت کاردون حساب کنید. تعمیرات موبایل کاردون سرویس ۳ ماه ضمانت دارند. یعنی در این مدت اگر گوشی موبایل شما دوباره دچار همان مشکل قبلی شود، موبایل شما بدون دریافت هزینه‌ای تعمیر می‌شود.

رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی بعد از آپدیت

شارژ و باتری گوشی را چک کنید

  • اولین و بهترین کاری که می توانید برای رفع مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی انجام دهید، این است که چک کنید باتری گوشی به درستی در آن قرار گرفته است یا خیر. خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید؛ اما به شدت توصیه می شود که از یک تعمیر کار حرفه ای بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.
  • یکی از راه های حل کردن این مشکل، این است که از یک باتری و شارژر شیائومی معتبر استفاده کنید و گوشی را برای مدت طولانی تری به شارژ بزنید. بگذارید گوشی در شارژ بماند. سپس گوشی را چک کنید که آیا باز هم خاموش می شود یا خیر.
  • یکی از نکاتی که در مورد خاموش شدن گوشی شیائومی باید بدانید این است که دقت کنید و ببینید که آیا گوشی با وجود شارژ کامل خاموش می شود یا خیر. اگر این گونه نیست، خوب دقت کنید که ببینید گوشی شما روی چه درصد خاصی از باتری خاموش می شود .
  • برای پیدا کردن دلیل خاموش شدن گوشی شیائومی و رفع این اشکال باید باتری را تست کنید تا در صورت نیاز باتری را تعویض کنید.

بررسی نسخه اندروید

یکی دیگر از راه های رفع این مشکل، این است که نسخه اندروید گوشی را بررسی کنید. یکی از دلایل متداول خاموش شدن ناگهانی پوکو و خاموش شدن ناگهانی ردمی که از زیر مجموعه های برند شیائومی هستند، به روز نبودن نسخه اندروید آن ها است.

خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی

ریست فکتوری گوشی شیائومی

همان طور که گفتیم، علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی می تواند باگ های نرم افزاری یا آپدیت گوشی شیائومی باشد. معمولا این باگ ها موقتی هستند و رفع می شوند؛ اما گاهی اوقات این مشکل ها به حدی شدید هستند که چاره ای جز ریست فکتوری نخواهید داشت. برای حل مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی به روش ریست فکتوری، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا وارد تنظیمات شوید.
  2. به قسمت Additional Settings یا تنظیمات اضافی بروید و روی گزینه Factory Reset کلیک کنید.
  3. در اینجا سیستم هشدار می‌دهد اکانت‌ها، مخاطبان، عکس‌ها و ویدئو‌ها، برنامه‌ها و بک‌آپ‌ها پاک خواهد شد.
  4. روی گزینه Erase all data یا حذف همه اطلاعات بزنید.
  5. در مرحله بعد، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید برنامه‌های دانلود شده و محتوای موجود در کارت حافظه خارجی را حذف کنید.
  6. پس از آماده شدن، روی بازنشانی تلفن ضربه بزنید.
  7. تنظیم مجدد کارخانه شیائومی

رفع خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی
جمع بندی

در این مقاله در مورد مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی صحبت کردیم. فهمیدیم که خاموش شدن گوشی شیائومی 3 دلیل بسیار شایع دارد. اولین مورد، مربوط به باتری است. مورد بعدی باگ های نرم افزاری و مورد بعدی نیز خاموش شدن گوشی شیائومی بعد از آپدیت است که باز هم در دسته باگ های نرم افزاری قرار می گیرد. بعد از اینکه دلایل اصلی خاموشی را نام بردیم، به راه حل های موجود اشاره کردیم. در آخر نیز روش ریست فکتوری که به عنوان یکی از راه حل های نهایی است را توضیح دادیم. اگر مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی شما با این روش‌ها برطرف نشد، باید گوشی خود را به متخصص تعمیر موبایل بسپارید. برای خرید موبایل و لوازم خانگی می توانید از سایت اینزی دیدن کنید.

یکی از دلایل اصلی خاموش شدن ناگهانی ردمی و گوشی های شیائومی می تواند باتری آن باشد.

یکی از دلایل متداول خاموش شدن ناگهانی پوکو و خاموش شدن ناگهانی ردمی که از زیر مجموعه های برند شیائومی هستند، به روز نبودن نسخه اندروید آن ها است.

روش ریست فکتوری که به عنوان یکی از راه حل های نهایی است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها