لوگوی کاردون

مشکل شارژ نکردن گوشی آیفون و راه حل رفع آن

مشکل شارژ نکردن گوشی آیفون
فهرست محتوا

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران گوشی های آیفون به مراتب با آن رو به رو می شوند، شارژ نکردن گوشی آیفون است. اگر یکی از کاربران گوشی های آیفون هستید، به احتمال زیاد با این موقعیت رو به رو شده اید که حتی زمانی که تلفن همراه شما در شارژ قرار دارد، باز هم شارژ نمی شود.

اگر با مشکل شارژ نکردن گوشی آیفون رو به رو شده اید، به هیچ عنوان لازم نیست بترسید؛ زیرا هر چقدر هم این مشکل پیچیده و ترسناک به نظر برسد، مطمئنا راه حلی برای آن وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی مشکل شارژ نکردن گوشی آیفون و علت شارژ نشدن گوشی اپل بپردازیم و راه حل هایی را برای رفع ایراد شارژ نشدن گوشی آیفون به شما معرفی کنیم.

علت ‌های شارژ نشدن گوشی آیفون

همانطور که گفتیم، بسیاری از اوقات کاربران گوشی های آیفون با مشکل شارژ نکردن گوشی آیفون رو به رو می شوند. از آن جا که اکثر کاربران دلیل ثابت ماندن درصد شارژ گوشی آیفون هنگامی که در شارژ است را نمی دانند، به دنبال یادگیری نحوه صحیح شارژ آیفون خود می گردند. شارژ نکردن گوشی آيفون ممکن است به دلایل مختلفی از جمله مشکل پورت شارژر آیفون، مشکل کابل شارژر موبایل و مشکل آداپتور شارژر موبایل رخ دهد. وب‌سایت اپل در بخش پشتیبانی خود به بررسی علل شارژ نکردن گوشی‌های خود پرداخته است. شما می‌توانید دستورالعمل‌های آن را به دقت بخوانید و یا با ادامه مطلب همراه ما باشید و با علل شارژ نشدن گوشی آیفون و راه‌حل‌های برطرف کردن آن آشنا شوید.

در زیر به بررسی دقیق علت شارژ نشدن گوشی آیفون پرداخته ایم:

اتصال کابل به گوشی آيفون محکم نیست

تقریباً 90٪ مواقع اتصالات کابلی معیوب باعث بروز مشکلاتی و شارژ نشدن دستگاه ها می شود. گاهی اوقات ممکن است اتصال شما قطع شود و شما به سادگی متوجه آن نشوید. پس از چند ساعت که به سراغ گوشی خود می روید، متوجه می شوید که گوشی آيفون شما اصلا شارژ نشده است و همین مسئله شما را نگران می کند.

در این صورت، مشکل بزرگی رخ نداده است. فقط ممکن است اتصال بین کابل شما و پورت شارژ آیفون شما به اندازه کافی محکم نباشد یا کانکتر USB به درستی وصل نشده باشد. هر زمان که با مشکل شارژ نکردن گوشی آیفون رو به رو شدید، در اولین گام، اتصال بین کابل و گوشی آیفون خود را بررسی کنید. البته،‌ گاهی اوقات ممکن است اتصال بین پریز برق و دو شاخه کابل قطع شده باشد و موجب شود که گوشی اپل شما در حالی که در شارژ است،‌ اصلا شارژ نشود.

چرا گوشی آیفون شارژ نمیشه

پورت شارژ کثیف یا آسیب دیده است

یکی دیگر از دلایل احتمالی شارژ نشدن گوشی آیفون این است که پورت باتری تلفن همراه شما کثیف است. پورت شارژ مستعد گرد و غبار است و معمولا گرد و غبار و کثیفی وارد آن می شود. همچنین می تواند کثیفی، پرز و تقریباً هر گونه زباله را در خود جمع کند.

اگر پورت شارژ تلفن همراه شما کثیف باشد، پین های اتصال برق به وسیله گرد و غبار های موجود در پورت شارژ شما مسدود می شوند و همین مسئله موجب می شود که تلفن همراه شما در حالی که در شارژ است، شارژ نشود.

دلیل دیگری که در شارژ نکردن گوشی آيفون شما تاثیر گذار است، این است که پورت شارژ تلفن همراه شما آسیب دیده باشد. به طور مثال، هنگامی که تلفن همراه شما در معرض آب قرار بگیرد ممکن است پورت تلفن همراه شما آسیب ببیند و تلفن همراه شما شارژ نشود.

کابل شکسته است

یکی از معضلات اصلی کابل های آیفون، شکنندگی آن ها است. در واقع، زمانی که شما کابل شارژر خود را خم می کنید، دوام آن را به خطر می اندازید؛ بنابراین اگر متوجه شدید که آیفون شما شارژ نمی شود، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک کابل جدید تهیه کنید.

عبت شارژ نکردن گوشی آیفون

آیا تعمیر شارژر ایفون ممکن است؟

در صورت خرابی شارژر آیفون معمولا در ایران به تعویض آن می پردازند چرا که تکنولوژی لازم برای تعمیر آن وجود ندارد. البته نباید فراموش کنید که شارژر یک وسیله الکتریکی حساس است و در صورتی که درست تعمیر نشود می تواند دردسر ساز باشد و مشکلاتی از قبیل آتش سوزی و حتی سوختن گوشی را در پی داشته باشد. در نتیجه بهتر است که به جای تعمیر شارژر آیفون، آن را تعویض نمایید.

رفع ایراد شارژ نشدن گوشی آیفون

تا اینجای مقاله شما را با علت های شارژ نکردن گوشی آیفون آشنا کردیم. در این قسمت، قصد داریم روش های رفع ایراد شارژ نشدن گوشی آیفون را بررسی کنیم. در زیر، لیستی از این روش ها برای شما تهیه کرده ایم:

Hard Reset

یکی از روش هایی که می توانید با استفاده از آن، مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون خود را برطرف کنید، Hard Reset است. برای این کار، باید به سرعت دکمه افزایش صدا را فشار دهید و رها کنید و سپس همین کار را با دکمه کاهش صدا انجام دهید. سپس دکمه کناری را فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شود. اگر باز هم لوگوی اپل ظاهر نشد، دکمه را تا 30 ثانیه نگه دارید تا این لوگو بر روی صفحه تلفن همراه شما ظاهر شود. وقتی لوگوی اپل ظاهر شد، دکمه کناری را رها کنید، سپس آیفون شما پس از چند ثانیه دوباره روشن می شود. برای خرید موبایل می توانید از فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی اینزی دیدن کنید.

تعویض شارژر

یکی از راه های دیگری که می توانید برای برطرف کردن شارژ نکردن گوشی آیفون انجام دهید، تعویض شارژر است. اغلب اوقات، مشکل را می توان به کابل یا شارژر نسبت داد.

چرا گوشی آیفون شارژ نمی کند

جمع بندی

در این مقاله به بررسی علت مشکل شارژ نکردن گوشی آیفون پرداختیم و گفتیم که ممکن است یکی از مشکلات شارژ نکردن آیفون پورت شارژ باشد و برای رفع این ایرادات راه حل هایی ذکر کردیم که امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید این مشکل را رفع کنید.

اگر مشکل شارژ نکردن گوشی آیفون شما بعد از بررسی مواردی که در بالا نام بردیم برطرف نشد، باید گوشی خود را به یک متخصص بسپارید تا آن را بررسی و تعمیر کند. برای این منظور می‌توانید از خدمات تعمیر موبایل کاردون درخواست خدمات کنید.

تقریباً 90٪ مواقع اتصالات کابلی معیوب باعث بروز مشکلاتی و شارژ نشدن دستگاه ها می شود.

نباید فراموش کنید که شارژر یک وسیله الکتریکی حساس است و در صورتی که درست تعمیر نشود می تواند دردسر ساز باشد و مشکلاتی از قبیل آتش سوزی و حتی سوختن گوشی را در پی داشته باشد. در نتیجه بهتر است که به جای تعمیر شارژر آیفون، آن را تعویض نمایید.

تعمیر موبایل با کاردون

تعمیر انواع برندهای موبایل در اسرع وقت در محل

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

1 Comment
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امید
1 سال قبل

ممنون از مطلب خوبتون