لوگوی کاردون

علت هنگ کردن گوشی سامسونگ و نحوه برطرف کردن آن

علت هنگ کردن گوشی سامسونگ و چطور گوشی سامسونگ هنگ کرده را دوباره به کار بیندازیم
فهرست محتوا

یکی از مشکلاتی که به دفعات از کاربران گوشی های سامسونگ می‌شنویم، هنگ کردن گوشی سامسونگ است. علی رغم کیفیت بالای این گوشی و سهم بازاری که این شرکت با گوشی‌های ساخت خود به دست آورده است، این مشکلی است که در بعضی از مدل‌های این گوشی به چشم می‌خورد. با این وجود اقداماتی است که در صورت انجام از مشکل هنگ کردن و بالانیامدن گوشی سامسونگ پیشگیری می‌کند.  در این مقاله در مورد آن به طور کامل توضیح دادیم.

فهرست مطالب

چرا گوشی سامسونگ هنگ می کند؟

چرا گوشی سامسونگ هنگ میکند

اجزای سخت افزاری گوشی شامل ال سی دی (صفحه نمایش)، کارت حافظه، باتری، برد مدار چاپی، کلید پاور، سی پی یو، رم، آی سی RF، آی سی Flash، آی سی صوتی و خیلی از موارد دیگر می شود که همگی به صورت فیزیکی در گوشی وجود دارند و می توان آن ها را لمس کرد.

احتمالا خیلی ساده می توانید حدس بزنید که مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری چه فرقی با هم دارند. در واقع مشکلات سخت افزاری فقط و فقط در صورت آسیب های فیزیکی به وجود می آیند و زمانی که سخت افزار گوشی دچار مشکل می شود؛ می تواند باعث هنگ کردن گوشی سامسونگ نیز شود و آن را به طور کامل از کار بیندازد.

اما دلیل هنگ کردن گوشی اکثرا به مشکلات نرم افزاری گوشی بر می گردند و فقط گاهی اوقات به ضربه های فیزیکی ارتباط پیدا می‌کنند. اشکالات نرم افزاری زمانی اتفاق می افتند که شما یک نرم افزار ویروسی را در گوشی خود نصب کرده باشید؛ در این حالت معمولا با مشکل بالا نیامدن گوشی سامسونگ یا هنگ کردن آن مواجه می شوید. ما در این بخش از مقاله بررسی می کنیم که چرا گوشی سامسونگ هنگ می کند. ما در این بخش از مقاله بررسی می کنیم که چرا گوشی سامسونگ هنگ می کند.

مهم‌ترین دلایل هنگ کردن گوشی سامسونگ

۱. حافظه پایین

خیلی از اوقات برای بسیاری از کاربران این مشکل پیش می آید که حتی زمانی که تنها یک برنامه را روی دستگاه سامسونگ خود اجرا می کنند، باز هم گوشی سامسونگ آن ها هنگ می کند. دلیل آن این است که حافظه رم گوشی کافی نیست. معمولا این موضوع در دستگاه های تلفن همراه قدیمی رخ می دهد. متاسفانه دستگاه های قدیمی نمی توانند برنامه های به روز شده را به خوبی پشتیبانی کنند.

۲. عدم به روز رسانی نرم افزار در سامسونگ

مشکل اصلی سامسونگ که باعث از کار افتادن و هنگ کردن تلفن های همراه آن می شود، عدم ارائه به روز رسانی های نرم افزار به صورت مداوم و مرتب است. معمولا دستگاه های قدیمی سامسونگ هیچ گونه به روز رسانی OTA دریافت نمی کنند. همین مسئله موجب می شود تلفن همراه شما هنگ کند.

۳.آسیب های فیزیکی

اگر ضربه ای به تلفن همراه شما وارد شود، ضربه ممکن است به قطعات گوشی آسیب برساند و همین مسئله ممکن است موجب هنگ کردن تلفن همراه شما شود. مخصوصا اگر قطعات تلفن همراه شما قدیمی شدند، هنگ کردن مسئله چندان عجیبی نیست.

چگونه گوشی هنگ کرده خود را دوباره به کار بیندازیم؟

در این قسمت به توضیح بخشی از کارهایی که می توانید در هنگام هنگ کردن گوشی خود انجام دهید؛ می پردازیم.

1. شارژ کردن گوشی

شاید این مورد برای حل کردن موضوع هنگ کردن گوشی سامسونگ کاربردی نداشته باشد؛ اما همیشه بهتر است که از ساده ترین راه شروع کنیم. در واقع می توان گفت که شاید مشکل اصلی گوشی سامسونگ شما تمام شدن باتری باشد. برای حل کردن این مشکل یک کابل که مخصوص گوشی شما است را پیدا کنید و آن را به آداپتور مخصوص گوشی خود متصل کنید. سپس کابل را به گوشی متصل کنید و اجازه دهید که 15 دقیقه شارژ شود. اگر لوگو سامسونگ نمایان نشد، باید به سراغ راه های دیگر بروید.

2. گوشی را در حالت ایمن راه اندازی کنید

یک راه ساده برای حل مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ، این است که آن را در حالت ایمن راه اندازی کنید. دلیل این کار این است که اکثر اوقات هنگ کردن گوشی به خاطر وجود نرم افزار خاصی است که با گوشی شما سازگار نیست. این مشکل معمولا زمانی اتفاق می افتد که شما نرم افزار های خاصی را از سایت ها و منابع نامعتبر و تایید نشده نصب کرده باشید. در صورتی که نرم افزار نصب شده دارای ویروس یا مشکل باشد، می تواند باعث شود تلفن شما از کار بیفتد.

پس از راه اندازی در حالت ایمن اگر گوشی به خوبی کار کرد و مشکلی نداشت، می توان از بابت وجود یک نرم افزار مخرب در گوشی که اجازه اجرا شدن سیستم را نمی دهد؛ اطمینان پیدا کرد.

“برای راه اندازی گوشی در حالت ایمن، دکمه پاور را نگه دارید و منتظر بمانید تا لوگوی   سامسونگ نمایان شود. هنگامی که لوگو را مشاهده کردید؛ فورا دکمه پاور را رها کنید و سپس دکمه ولوم را فشار دهید. با انجام این کار حالت ایمن فعال می شود.”

3. سافت ریست کردن گوشی

سافت ریست کردن گوشی سامسونگ

یکی از کار هایی که به کمک آن می توان هنگ کردن گوشی سامسونگ را برطرف کرد، سافت ریست کردن گوشی است. از این راه معمولا در زمانی استفاده می شود که گوشی شما توان اجرای برنامه مورد نظر را ندارد و یا در هنگام اجرای آن، با مشکلی ناشناخته رو به رو شده است. برای سافت ریست کردن گوشی هر دو دکمه ولوم و پاور را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. با انجام این کار گوشی به طور خودکار ریست خواهد شد.

چه کار کنیم گوشی سامسونگ‌ ما هنگ نکند؟

در این قسمت به نکاتی اشاره می کنیم که لازم است برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی خود به آن ها دقت کنید.

۱. برنامه های سنگین و بدون استفاده را حذف کنید

برنامه های سنگین و بدون استفاده را حذف کنید

برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی سامسونگ، باید اپلیکیشن های سنگین که فضای بسیار زیادی در گوشی شما اشغال می کنند و پردازنده و فضای ذخیره سازی بیشتری احتیاج دارند را پاک کنید. در ضمن برنامه هایی که از آن ها استفاده نمی کنید و یا این که بدون اطلاع شما روی گوشی نصب شده اند نیز باید پاک شوند. همیشه مطمئن شوید که برنامه های ناخواسته را حذف کرده اید و هیچ برنامه اضافه ای روی گوشی نیست. هر چه برنامه کمتری روی گوشی نصب باشد؛ رم گوشی فضای بیشتری خواهد داشت و عملکرد آن نیز بهبود خواهد یافت.

۲. بستن برنامه هایی که استفاده نمی کنید

برنامه های سنگین و بدون استفاده را حذف کنید

برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی سامسونگ، باید تمامی برنامه هایی که استفاده نمی کنید را ببندید. این کار نه تنها برای گوشی های سامسونگ، بلکه برای گوشی تمامی برند ها مفید است. هنگامی که دکمه هوم را فشار می دهید؛ برنامه ها بسته نمی شوند و به صورت فعال در پس زمینه به کار خود ادامه خواهند داد. به همین خاطر همیشه سعی کنید که آن ها را کامل ببندید تا بار پردازشی گوشی کمتر شود

۳. پاک کردن حافظه پنهان

پاک کردن کش گوشی

هر برنامه ای در گوشی مقداری حافظه پنهان دارد که در اصطلاح به کش برنامه معروف است. همیشه سعی کنید که به طور مرتب حافظه کش برنامه های خود را پاک کنید. با این کار حافظه ذخیره سازی بیشتر خواهید داشت و کمتر با هنگ کردن گوشی سامسونگ مواجه خواهید شد. برای پاک کردن کش گوشی وارد تنظیمات شوید و سپس به قسمت برنامه ها بروید. روی هر برنامه که کلیک کنید؛ قسمت فضا را خواهید دید. با کلیک بر روی آن و انتخاب گزینه پاک کردن حافظه پنهان، کش برنامه را پاک کنید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد هنگ کردن گوشی سامسونگ توضیح دادیم. در ابتدا در مورد تفاوت خرابی نرم افزار و سخت افزار صحبت کردیم و سپس به راه هایی که به کمک آن می توانید مشکلات نرم افزاری را حل کنید؛ اشاره کردیم. در انتها نیز روش هایی که به کمک آن می توان از هنگ کردن گوشی جلوگیری کرد را توضیح دادیم.

شما می توانید در صورت خرابی تلفن همراه و برای تعمیر گوشی خود می توانید از کاردون درخواست خدمات تعمیر موبایل دهید.

اگر ضربه ای به تلفن همراه شما وارد شود، ضربه ممکن است به قطعات گوشی آسیب برساند و همین مسئله ممکن است موجب هنگ کردن تلفن همراه شما شود. 

 این مشکل معمولا زمانی اتفاق می افتد که شما نرم افزار های خاصی را از سایت ها و منابع نامعتبر و تایید نشده نصب کرده باشید. در صورتی که نرم افزار نصب شده دارای ویروس یا مشکل باشد، می تواند باعث شود تلفن شما از کار بیفتد.

به این مطلب امتیاز دهید:
5/5

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بردیا
10 ماه قبل

با سلام آیا پاک کردن حافظه پنهان گوشی باعث از بین رفتن اطلاعات برنامه ها میشه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  بردیا
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
خیر مشکلی برای اطلاعات برنامه ها ایجاد نمیشه.