لوگوی کاردون

تشخیص پیکسل سوخته در موبایل

تشخیص پیکسل سوخته موبایل
فهرست محتوا

پیکسل سوختگی، یکی از مشکلات متداولی است که در بین خرابی های گوشی های همراه گزارش شده است. همان طور که می دانید گوشی ها صفحه نمایش های مختلفی دارند. برخی از آن ها آمولد و برخی دیگر ال سی دی هستند. مشکل پیکسل سوخته در موبایل در بین گوشی هایی که از صفحه نمایش آمولد استفاده می کنند رایج تر است. البته این را بدانید که این اتفاق می تواند برای گوشی هایی با صفحه نمایش ال سی دی نیز اتفاق بیفتد. ما در این مقاله در مورد تمامی نکاتی که در مورد پیکسل سوختگی در موبایل وجود دارد توضیح داده ایم.

پیکسل سوخته چیست؟

پیکسل سوخته چیست

همان طور که گفتیم پیکسل سوختگی یکی از مشکلات رایج در بین موبایل ها است. هنگامی که این اتفاق می افتد؛ برخی از قسمت های صفحه نمایش برای همیشه تغییر رنگ می دهند. تشخیص پیکسل سوخته در موبایل کار ساده ای است و خودتان به راحتی می توانید متوجه تغییر در صفحه نمایش گوشی خود شوید. علت سوختن پیکسل معمولا به خاطر استفاده از یک تصویر ثابت است. امکان روی دادن این اتفاق در تلفن های با صفحه نمایش آمولد بسیار بیشتر از گوشی های با صفحه نمایش ال سی دی است.

اما خوب است بدانید که امروزه صفحه نمایش های آمولد جدید مقاومت بیشتری دارند و به همین خاطر است که کمتر با مشکل پیکسل سوخته در موبایل مواجه خواهند شد. اکثر گوشی های هوشمند به قابلیتی مجهز شده اند که از ایجاد یک تصویر ثابت برای مدت طولانی جلوگیری می کنند و به همین خاطر احتمال سوختگی نیز تا حد زیادی کاهش می یابد.

روش های تعمیر پیکسل سوخته

۱.راه های نرم افزاری

تشخیص پیکسل سوخته

هنگامی که با پیکسل سوخته در موبایل خود مواجه می شوید؛ اولین کاری که برای تعمیر آن انجام می دهید؛ این است که در گوگل این مشکل را جست و جو می کنید. احتمالا در نتایج جست و جو با تعدادی نرم افزار ترمیم پیکسل سوخته موبایل رو به رو خواهید شد. این برنامه ها ادعا می کنند که می توانند پیکسل های سوخته گوشی شما را تعمیر کنند و آن ها را به حالت اولشان برگردانند. اما این ادعا ها تا چه حدی درست است ؟

بگذارید همین ابتدا نکته ای را در مورد تعمیر پیکسل سوخته موبایل بگوییم تا خیال شما را از بابت این دسته از نرم افزار ها راحت کنیم. مشکل پیکسل سوخته در موبایل یک مشکل سخت افزاری است و استفاده از روش های نرم افزاری برای حل کردن آن کاری بیهوده است. به همین خاطر اگر بعد از استفاده از برنامه ها نتیجه نگرفتید؛ تعجب نکنید. اما این برنامه ها دقیقا چه کاری انجام می دهند؟

در حقیقت برخی از مواقع هست که این نرم افزار ها می توانند کمک کننده باشند. اما در اکثر اوقات برنامه ها به کار شما نخواهند آمد. اگر گوشی شما از صفحه نمایش ال سی دی استفاده می کند؛ می توانید برنامه LCD burn in wiper را نصب کنید که برخی از مشکلات جزئی را حل کند. دقت داشته باشید برای گوشی هایی که از صفحه نمایش آمولد استفاده می کنند؛ این برنامه برای تعمیر پیکسل سوخته مناسب نیست.

برای تعمیر پیکسل سوختگی در موبایل های با صفحه نمایش آمولد، از اپلیکشن Ghost screen fix – burn in استفاده کنید. کاربران گوشی های آیفون نیز می توانند برنامه ای به نام doctor OLED X را امتحان کنند. اکثر این برنامه ها تلاش می کنند تا با نمایش دنباله ای از رنگ های اصلی، پیکسل های سوخته را تعمیر کنند.

۲.استفاده از روش تصویر منفی

استفاده از روش تصویر منفی

این روش نیز به عنوان یک روش نرم افزاری برای تعمیر پیکسل سوخته در موبایل شناخته می شود. این روش کمی کاربردی تر از روش قبلی است و می تواند تا حدودی به رفع مشکل پیکسل سوختگی کمک کند. برای تعمیر پیکسل سوخته موبایل به کمک این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

    1. زمانی که فکر می کنید مشکل پیکسل سوختگی موبایل به اوج خود رسیده است و تشخیص پیکسل سوخته در موبایل از زمان های دیگر آسان تر شده است؛ از صفحه نمایش گوشی خود یک اسکرین شات بگیرید.
    2. یک برنامه برای ایجاد تصویر نگاتیو از فروشگاه پلی استور دانلود کنید.
    3. از برنامه ای که دانلود کرده اید؛ برای رفع پیکسل سوخته در موبایل کمک بگیرید. برای این کار اسکرین شاتی را که گرفته اید در برنامه انتخاب کنید.
    4. تصویر نگاتیو ایجاد شده را باز کنید. این تصویر پیکسل به پیکسل با اسکرین شما مطاقبت دارد و به همین خاطر می تواند دقیقا همان پیکسل های آسیب دیده را پوشش دهد.
    5. حال روشنایی صفحه خود را تا بالاترین حد ممکن بالا ببرید تا بتوانید مشکل را تا حدودی حل کنید.

همان طور که متوجه شدید؛ علت سوختن پیکسل در موبایل سخت افزاری است و روش های نرم افزاری معمولا تاثیری ندارند. اما اگر هنوز هم سعی دارید که مشکل را با نرم افزار ترمیم پیکسل سوخته موبایل حل کنید؛ این روش می تواند تا حدودی به شما کمک کند.

چگونه از پیکسل سوختگی جلوگیری کنیم؟

چگونه از پیکسل سوختگی جلوگیری کنیم

حال که با مشکل پیکسل سوخته در موبایل آشنا شدید؛ خوب است با روش های پیشگیری از به وجود آمدن این مشکل نیز آشنا شوید. برای جلوگیری از پیکسل سوختگی به نکات زیر دقت کنید.

  • سعی کنید همیشه سطح روشنایی گوشی در حد کم یا متوسط باشد. هرگز صفحه نمایش گوشی را برای مدت طولانی روی روشنایی حداکثری نگذارید.
  • اگر هنوز از دکمه های پیمایش استفاده می کنید؛ بهتر است که آن را کنار بگذارید و از ناوبری مبتنی بر اشاره استفاده کنید. با این کار از نمایش کلید های ناوبری دائمی روی صفحه نمایش جلوگیری می کنید.
  • اگر از تصویر زمینه استفاده نمی کنید؛ بهترین راهکار این است که آن را سیاه بگذارید. با این کار از صفحه نمایش محافظت می کنید. حتی با این کار در صفحه نمایش های آمولد نیز می توانید در مصرف باتری صرفه جویی کنید؛ زیرا در صفحه نمایش های آمولد برای تولید رنگ سیاه پیکسل ها خاموش می شوند.
  • از حالت تاریک استفاده کنید.
  • نگذارید یک تصویر ثابت برای مدت طولانی روی صفحه باشد.

همچنین بخوانید:

آنچه درباره شکستگی صفحه گوشی باید بدانید!

جمع بندی

در این مقاله در مورد پیکسل سوخته در موبایل صحبت کردیم. همان طور که می دانید بهترین راه، پیشگیری است. به همین خاطر برای جلوگیری از پیکسل سوختگی به نکات گفته شده در این مقاله توجه کنید و به آن ها عمل کنید. به خصوص اگر گوشی هایی با صفحه نمایش آمولد دارید. اما اگر هم پیکسل های گوشی شما سوخته اند؛ قبل از این که خیلی دیر شود، برای تعمیر گوشی موبایل خود اقدام کنید. شما می‌توانید برای تعمیر موبایل خود از کاردون درخواست خدمات تعمیر موبایل دهید..

امکان روی دادن این اتفاق در تلفن های با صفحه نمایش آمولد بسیار بیشتر از گوشی های با صفحه نمایش ال سی دی است.

برای تعمیر پیکسل سوختگی در موبایل های با صفحه نمایش آمولد، از اپلیکشن Ghost screen fix – burn in استفاده کنید.

کاربران گوشی های آیفون می توانند برنامه ای به نام doctor OLED X را امتحان کنند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها