لوگوی کاردون

علت داغ شدن ماشین ظرفشویی از چیست؟

داغ شدن ماشین ظرفشویی
فهرست محتوا

ماشین ظرفشویی در بیشتر مواقع و در صورت استفاده صحیح، نباید بیش از حد گرم شود یا به اصلاح داغ کند. با این حال، ماشین ظرفشویی شما ممکن است به دلایل متعددی در حین کار بیش از حد گرم شود. این دلایل از عیوب موتور داخلی گرفته تا موارد ذوب‌شده داخل ماشین ظرفشویی را شامل می‌گردند. در این مطلب به علت داغ شدن ماشین ظرفشویی از دید متخصصان تعمیرات لوازم خانگی کاردون و راهکارهای مقابله با آن‌ خواهیم پرداخت.

دلایل داغ شدن ماشین ظرفشویی

داغی بیش از حد ماشین ظرفشویی می‌تواند ناشی از دلایل گوناگونی باشد. اگر این دلایل نادیده گرفته شوند، ممکن است آسیب‌های بیشتر و حتی جبران‌ناپذیری به ماشین ظرفشویی گران‌بهای شما وارد شود. در اینجا فهرستی از دلایل داغ شدن بیش از حد ماشین ظرفشویی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

۱) وسایل جا مانده در ماشین ظرفشویی

ممکن است اقلامی در قسمت پایین لگنچه ماشین ظرفشویی افتاده و باعث ایجاد مشکل شده باشند. اگر ماشین ظرفشویی شما جدید می‌باشد و اخیراً نصب‌شده است، احتمال دارد در هنگام نصب، وسایلی در لگنچه ظرفشویی جا مانده باشند. در نتیجه، باعث گرم‌شدن بیش از حد دستگاه شده‌اند. به داخل ماشین ظرفشویی، به خصوص در قسمت پایین لگنچه نزدیک المنت گرمایشی که مشکی‌رنگ است، نگاه کنید. وسایل اضافی و ناخواسته در این قسمت را بردارید. زیر ماشین ظرفشویی را نیز با چراغ‌قوه چک کنید و وسایل اضافی را بیرون بکشید.

۲) غذای به دام افتاده

در برخی موارد، ظروفی که از قبل شسته نشده‌اند، ذرات غذا و رسوباتی را در فیلتر ماشین ظرفشویی باقی می‌گذارند. همان‌طور که این ذرات جمع می‌شوند، تخلیه آن‌ها برای ماشین ظرفشویی سخت‌تر می‌گردد. بنابراین آب راکد مخلوط با غذا می‌تواند علت ایجاد بوی سوختگی و داغ شدن ماشین ظرفشویی باشد. این امر به خصوص پس از چرخه شستشو با استفاده از آب گرم، تشدید می‌شود. برای تمیز کردن این فیلتر باید پوشش فیلتر را بردارید.
پوشش فیلتر یک صفحه مستطیل شکل است که در پشت سینک ظرفشویی و زیر بازوی آب پاش یا اسپری قرار دارد. باید به صورت دستی مواد خام را از فیلتر تخلیه بیرون بیاورید. پس از برداشتن تا آنجا که می‌توانید، ماشین ظرفشویی را در یک چرخه با بالاترین تنظیم اجرا کنید تا ذرات باقیمانده شسته شوند. اگر بو باقی ماند، مخزن مواد شوینده را با سرکه پر کنید، یک چرخه را اجرا نمایید و سپس یکی دیگر را با آب داغ اجرا کنید.

۳) نصب نادرست

وسایل برقی خانگی باید به درستی و به صورت بالانس نصب شوند، وگرنه در عملکرد آن‌ها اختلال ایجاد خواهد شد. این وسایل باید روی سطحی صاف و به حالت میزان یا بالانس نصب شوند. اگر نصب ماشین ظرفشویی این‌گونه نباشد یا به مرور از حالت بالانس خارج شده باشد، احتمال کارکرد آسیب‌گونه موتور آن افزایش می‌یابد. به همین دلیل، در هنگام کار کردن با داغ شدن ماشین ظرفشویی روبه‌رو خواهید شد. برای بالانس کردن ماشین ظرفشویی باید چهار پیچ تعبیه‌شده در زیر آن به خوبی سفت شوند.

۴) مشکل در تأمین آب

اگر ماشین ظرفشویی روشن باشد، برای گرم نشدن بیش از حد به آب کافی نیاز دارد. شیر تأمین آب ماشین ظرفشویی معمولاً در زیر سینک آشپزخانه یا پشت ماشین ظرفشویی واقع‌شده است. مطمئن شوید که سوپاپ دستگاه کاملاً روشن ‌باشد و در جهت خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کند. شیلنگ آب نیز باید صاف باشد و آب کافی را به دستگاه برساند. اگر شیلنگ آب آسیب دیده است و نیاز به تعویض دارد، با کاردون تماس بگیرید.

۵) اقلام ذوب شده

گاهی اوقات ممکن است اقلام کوچکی، از قفسه‌ها روی المنت گرمایش ماشین ظرفشویی بیفتند و ذوب گردند. این مورد هم باعث ایجاد بوی سوختگی می‌شود و هم می‌تواند باعث داغ شدن ماشین ظرفشویی گردد. اگر روی المنت گرم‌کننده ماشین ظرفشویی، مشکی‌رنگ شده است یا زباله وجود دارد، صبر کنید تا ماشین ظرفشویی کاملاً خنک شود. سپس از یک اسفنج تمیزکننده مرطوب یا قاشق چوبی برای تمیز کردن پلاستیک ذوب‌شده از المنت گرمایش استفاده کنید. البته یادتان نرود که المنت را با حوله خشک نمایید.

۶) مشکلات سیم‌کشی یا موتور

با گذشت زمان، موتور یا سیم‌کشی متصل به ماشین ظرفشویی ممکن است از کار افتند یا دچار اختلال شوند. اگر این اتفاق بیفتد، ماشین ظرفشویی شما بیش از حد گرم می‌شود و ممکن است صداهای بسیار بلندی نیز ایجاد کند. همچنین بوی سوختگی نیز از آن بلند می‌شود و احتمالاً به طور کلی از کار خواهد افتاد. در صورت مشاهده چنین علائمی در ماشین ظرفشویی آن را خاموش نمایید و از برق جدا کنید. سپس سایر دلایل احتمالی داغ شدن بیش از حد ماشین ظرفشویی ذکرشده در بالا را بررسی نمایید. اگر دلیل آن مشخص نشد، به هیچ وجه بدون داشتن دانش کافی ماشین ظرفشویی را باز نکنید. برای کمک، با کاردون تماس بگیرید.

بوی سوختگی از ماشین ظرفشویی

What causes the dishwasher to heat up

اگرچه ماشین‌های ظرفشویی باعث راحتی ما شده‌اند، اما بدون نقص نیستند. یکی از این نقص‌ها به وجود آمدن دود شدید یا بوی سوختگی از دستگاه می‌باشد. این امر یک مسئله جدی است که اگر به شیوه‌ای مناسب به آن رسیدگی نشود، عواقب ناگواری در پی خواهد داشت. در صورت بروز این حادثه ناگوار و داغ شدن ماشین ظرفشویی بهتر است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

۱) جلوگیری از آتش‌سوزی

اول از همه، ماشین ظرفشویی را خاموش کنید و آن را از پریز جدا نمایید. از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید وگرنه در معرض خطر تشدید بو و آتش‌سوزی قرار خواهید گرفت. به طور کلی، وقتی بوی سوختگی را تشخیص دادید، به این معنی می‌باشد که چیزی در حال گرم شدن بوده و آماده آتش گرفتن است.
در این حالت، مقدار کمی عایق وجود دارد که بیش از حد گرم شده و نزدیک به سوختن است. این عایق همان واشر درب ظرفشویی می‌باشد که خطر آتش گرفتن بالایی دارد. بنابراین درب ماشین ظرفشویی را باز نمایید و به صفحه کنترل محل جمع شدن سیم‌ها نگاه کنید. به احتمال زیاد، یک نوع عایق مشکی خواهید دید که قرار است سیم‌ها را ایمن نگه دارد.

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران کاردون استفاده کنید.

۲) بررسی سریع

آن روکش را لمس کنید زیرا از مواد خطرناکی ساخته نشده است و باید ببینید که چقدر گرم است. اگر خنک باشد، به احتمال زیاد مقصر ایجاد بو و داغ شدن ماشین ظرفشویی نیست. اما اگر داغ می‌باشد، به خصوص اگر ماشین ظرفشویی اخیراً روشن بوده است، پس همین سیم‌ها در حین کار گرم می‌شوند و بو ایجاد می‌کنند.

۳) تماس با کاردون

مواردی وجود دارد که مشکل بسیار شدیدتر است و به یک خطا در خود دستگاه مربوط می‌شود. در این موارد ممکن است به دلیل سیم‌کشی معیوب یا آب‌بندی نامناسب، خود پنل کنترل آتش بگیرد. پس از انجام موارد بالا، به جای اینکه خودتان سعی کنید مشکل را برطرف نمایید، با کاردون تماس حاصل فرمایید.

علت داغ شدن آب ماشین ظرفشویی

The reason for the hot water in the dishwasher

داغ شدن بیش از حد آب ماشین ظرفشویی می‌تواند مشکلات بسیار زیادی به همراه داشته باشد. یک از این مشکلات همان داغ شدن ماشین ظرفشویی خواهد بود. همچنین آب بیش از حد داغ می‌تواند به ظروف شما آسیب بزند یا باعث بالا رفتن هزینه برق شما شود.
این مشکل به موتور، ترموستات یا المنت دستگاه برمی‌گردد. به همین دلیل، اغلب یک راه‌حل سریع برای رفع این مشکل وجود ندارد. رفع چنین مشکلاتی اغلب نیاز به فراخوانی تکنسین ماشین ظرفشویی خواهند داشت. اما برخی از مشکلات کلی‌تر وجود دارند که شاید خودتان بتوانید آن‌ها را به تنهایی عیب‌یابی و تعمیر کنید.

۱) مشکل در منبع آب گرم

ماشین ظرفشویی می‌تواند با آب سرد تنها یا با آب گرم و سرد عرضه شود. این به لطف ماشین‌های ظرفشویی جدید است که با ترموستات‌ها و المنت‌های گرمایشی ساخته شده‌اند. این ترموستات‌ها هم دمای آب را شناسایی و هم کنترل می‌کنند. با وجود این، بسیاری افراد ترجیح می‌دهند ماشین ظرفشویی خود را به منبع آب گرم وصل کنند. زیرا می‌تواند در هزینه قبض برق آن‌ها صرفه‌جویی کند و در مصرف انرژی کارآمدتر باشد. با این حال، همه مدل‌های ماشین ظرفشویی این شرایط را ندارند.
اگر ماشین ظرفشویی شما از آب سرد استفاده می‌کند و ماشین ظرفشویی آب را بیش از حد گرم می‌کند، احتمالاً مشکل از ترموستات یا المنت گرمایش آن است. اما گاهی ماشین ظرفشویی شما با وجود اتصال به منبع آب گرم، باز هم مشکل دارد. در این صورت باید به جای ماشین ظرفشویی به بررسی آبگرمکن یا منبع آب گرم خود بپردازید. هنگام اتصال ماشین ظرفشویی به منبع آب گرم باید حداکثر دمای آب ورودی دستگاه را از دفترچه راهنمای آن مشخص کنید. اگر دمای آب ورودی به ماشین‌های ظرفشویی مدرن بیش از حد باشد، مکانیسم‌هایی برای تشخیص این اتفاق وجود دارد. این کار باعث داغ شدن ماشین ظرفشویی، کوتاه شدن چرخه شستشو و نیمه تمیز ماندن ظروف می‌شود.

۲) ترموستات مشکل ساز

ترموستات مستقیماً در گرم کردن آب نقش ندارد. اما قطعه‌ای است که برای اجزای مربوطه ماشین ظرفشویی مانند المنت گرمایش تعیین می‌کند که آب باید در چه دمایی باشد. بنابراین اگر ترموستات ماشین ظرفشویی دچار مشکل شود، دمای آب به سطح بالایی می‌رسد و شاهد داغ شدن ماشین ظرفشویی خواهیم‌ بود.
اگر ابزاری به نام مولتی متر و دانش فنی داشته باشید، خودتان می‌توانید ترموستات را آزمایش کنید. مولتی متر ولتاژ، جریان و مقاومت یک قطعه خاص را برای قرارگیری در اندازه‌های مورد انتظار اندازه‌گیری می‌کند. خوشبختانه، تعویض ترموستات معیوب، خیلی گران نخواهد شد. تنها مشکل، از دسترسی و نصب ترموستات ناشی می‌شود. زیرا ترموستات اغلب در قسمت زیرین ماشین ظرفشویی قرار دارد و دسترسی به آن‌ مشکل است. تکنسین‌های کاردون با تست ترموستات و تأیید مشکل احتمالی، آن را در اسرع وقت با قطعه اصل تعویض می‌کنند.

۳) المنت گرمایش مشکل ساز

اگر ترموستات ماشین ظرفشویی شما به خوبی کار می‌کند، ممکن است مشکل واقعی در فرآیند گرمایش باشد. این مشکلی است که حتی اگر منبع آب ماشین ظرفشویی شما سرد یا گرم باشد نیز رخ خواهد داد. المنت گرمایش نه تنها دمای آب را کنترل می‌کند، بلکه به خشک شدن ظروف نیز یاری می‌رساند. المنت‌های گرمایشی ماشین‌های ظرفشویی اغلب بادوام ساخته می‌شوند، اما ممکن است به دلایل الکتریکی دچار مشکل شوند یا بسوزند. بنابراین المنت گرمایش مشکل‌ساز موجب بالا رفتن درجه آب و داغ شدن ماشین ظرفشویی خواهد شد.
می‌توان از مولتی متر نیز همانند ترموستات، برای تست سطوح مقاومت المنت گرمایش ماشین ظرفشویی استفاده کرد. این قرائت باید در محدوده 15 تا 30 اهم باشد. اما اگر بیشتر یا کمتر بود، نیاز به تعویض خواهد داشت. با این حال، ممکن است مشکل در داخل سیم‌کشی نیز باشد یا ممکن است مشکلی در برد کنترل وجود داشته باشد. خرید یک المنت گرمایشی مانند یک ترموستات، زیاد گران نخواهد بود. نصب آن هم در صورتی که کاملاً فنی باشید، سخت نیست. در عین حال، می‌توانید از تکنسین‌های کاردون برای تعویض المنت گرمایش معیوب استفاده کنید.

علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی

دلایل گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی نیز مشابه دلایل ذکرشده در بالا هستند. اگر ماشین ظرفشویی آب را گرم نکند، تقریباً بلااستفاده می‌شود. مشکل گرمایش نه تنها منجر به کثیف ماندن ظروف خواهد شد، بلکه خشک شدن آن‌ها نیز بیشتر طول می‌کشد. دلایل زیادی موجب سرد ماندن آب یا گرم نکردن کافی ماشین ظرفشویی شما می‌شوند. این دلایل می‌توانند با توجه به نوع و برند ماشین ظرفشویی شما و همچنین سیستم مورداستفاده برای رساندن آب به ماشین ظرفشویی، پیچیده و متفاوت باشند.
مشکل گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی ممکن است ناشی از عوامل متعددی باشد. این مشکل می‌تواند به منبع آب گرم دارای مشکل، ترموستات معیوب، المنت گرمایش خراب، برد کنترل دمای آسیب‌دیده یا موتور دارای مشکل برگردد. تشخیص علل وقوع این پدیده جزء امور فنی است که باید توسط یک تکنسین باتجربه و بادانش صورت بگیرد. بنابراین پیشنهاد ما در صورت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی شما، این است که در اسرع وقت با کاردون تماس بگیرید.

۱) مشکل در لوله‌کشی

در ادامه مقاله علت داغ شدن ماشین ظرفشویی، به بررسی مشکل لوله‌کشی و گرم نشدن آب ماشین می‌پردازیم. یک احتمال این است که ماشین ظرفشویی شما به درستی لوله‌کشی نشده باشد و مشکل سیفون رخ می‌دهد. اگر شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی شما بیش از حد در لوله فاضلاب فرورفته باشد، آب خیلی سریع از دستگاه شما خارج می‌شود. این امر باعث جریان ورودی آب بیشتر به داخل ماشین ظرفشویی و تخلیه آن از طریق فرآیند سیفون خواهد شد. بنابراین آب برای مدت زمان بسیار طولانی به جریان خود ادامه می‌دهد. در این حالت، دستگاه شما یا به حالت خطا می‌رود یا چرخه‌های شستشو و خشک کردن را لغو می‌کند. سپس برنامه شستشو را بدون نمایش کد خطا و بدون گرم کردن آب، پایان می‌دهد.
برای جلوگیری از این مشکل، توصیه می‌کنیم شیلنگ تخلیه را بالا بیاورید. سپس با استفاده از براکتی که همراه ماشین ظرفشویی شما ارائه می‌شود، آن را در جای خود ثابت نمایید. فراموش نکنید که شیلنگ تخلیه نباید بیش از 10 سانتی‌متر در لوله فاضلاب قرار گیرد. خود لوله فاضلاب نیز باید حداقل 65 سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین باشد.

۲) فیلتر تخلیه مسدود شده است

هدف فیلتر تخلیه این است که بقایای مواد غذایی را از وسایلی که در ماشین ظرفشویی خود قرار می‌دهید، جدا کند و به دام اندازد. اگر این فیلتر مسدود یا کثیف باشد، قدرت مکش موتور شستشو کاهش می‌یابد. چنین موردی ممکن است بر توانایی ماشین ظرفشویی شما برای گرم شدن آب تأثیر بگذارد.

۳) محفظه فشرده‌سازی مسدود شده است

سوئیچ فشار، سطح آب را از طریق محفظه تراکم، کنترل می‌کند و به المنت حرارتی برای شروع گرمایش سیگنال می‌دهد. ممکن است محفظه فشار مسدود شده باشد و شروع به ارسال سیگنال اشتباه به سوئیچ فشار نماید. در نتیجه، این سوئیچ هم سطح آب را به درستی تنظیم نمی‌کند. به‌عنوان‌ مثال، محفظه فشار ممکن است توسط چربی یا گریس مسدود شود.
برای رفع انسداد آن، ابتدا باید سوئیچ فشار را بررسی کنید که به شکل استوانه‌ای و به رنگ قرمز، سفید یا مشکی می‌باشد. این قطعه با یک لوله کوچک به اندازه یک قلم نصب‌شده است. باید لوله کوچک را جدا کنید و سپس آب را به داخل لوله و به سمت محفظه فشار بفرستید. برای این کار یا از یک سرنگ بزرگ استفاده کنید یا مقداری آب در دهان خود بگیرید و به شدت در آن بدمید. هنگامی که لوله باز شد، باید هوا را در آن دمید تا کاملاً خشک شود.

آب بیش از حد داغ می‌تواند به ظروف شما آسیب بزند یا باعث بالا رفتن هزینه برق شما شود. این مشکل به موتور، ترموستات یا المنت دستگاه برمی‌گردد. به همین دلیل، اغلب یک راه‌حل سریع برای رفع این مشکل وجود ندارد. رفع چنین مشکلاتی اغلب نیاز به فراخوانی تکنسین ماشین ظرفشویی خواهند داشت

علت داغ شدن دوشاخه و سیم ماشین ظرفشویی

The reason for the hot plug and wire of the dishwasher

ٰتعیین اینکه چرا دوشاخه ماشین ظرفشویی شما داغ می‌شود، نیاز به بررسی دستگاه و همچنین فیوز و اتصالات مورداستفاده برای تغذیه ماشین ظرفشویی دارد. برخی از شایع‌ترین دلایل داغ شدن بیش از حد دوشاخه ماشین ظرفشویی و احساس گرما در هنگام لمس آن را می‌توان در موارد زیر جستجو کرد.

۱) دستگاه معیوب

شاید ماشین ظرفشویی شما قدیمی است یا به دلیل نگهداری نادرست، دچار آسیب داخلی در موتور شده باشد. بنابراین نیاز به بازرسی بیشتری دارد تا علت اصلی داغ شدن بیش از حد دوشاخه آن مشخص شود. اگر موتور ماشین ظرفشویی دچار مشکل باشد، نیاز به برق بیشتری خواهد داشت که موجب داغ شدن ماشین ظرفشویی و دوشاخه آن خواهد شد.

اگر از ماشین ظرفشویی برند سامسونگ استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ کاردون استفاده نمایید.

۲) دوشاخه معیوب

اگر ماشین ظرفشویی خود را با دوشاخه نامناسب به پریز برق وصل کرده باشید، ممکن است متوجه داغ شدن ماشین ظرفشویی خود شوید. در چنین مواقعی، سیم دستگاه و دوشاخه آن نیز داغ می‌گردند. دوشاخه استاندارد باید توان کافی برای برق‌رسانی به ماشین ظرفشویی شما را داشته باشد. در عین حال، دوشاخه‌های عرضه‌شده توسط برندها معمولاً اصل هستند. اما به مرور زمان ممکن است دچار فرسودگی و مشکلاتی شوند. پس باید نسبت به تعویض به موقع آن‌ها با دوشاخه مناسب اقدام کنید.

۳) سیم‌کشی معیوب

اتصال سیم شل یا کلاً سیم‌کشی ضعیف نیز می‌تواند یکی از عوامل مؤثر در ایجاد دوشاخه داغ باشد. سیم‌کشی ضعیف باعث می‌گردد که دوشاخه و کابل ماشین ظرفشویی شما در لمس، گرم شوند. این نوع سیم‌کشی حتی می‌تواند خانه شما را نیز در معرض خطر آتش‌سوزی قرار دهد. بنابراین توصیه ما این است که از تکنسین‌های کاردون برای بررسی برق و سیم‌کشی ماشین ظرفشویی خود بهره ببرید.

۴) کابل نادرست

اتصال صحیح ماشین ظرفشویی به پریز برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد و خطر جرقه یا حتی آتش‌سوزی آن ضروری خواهد بود. سیمی که توان آن با توان ماشین ظرفشویی شما متناسب نباشد، می‌تواند به سرعت منجر به گرم شدن بیش از حد دوشاخه آن شود.

۵) خوردگی

سیم‌ها و دوشاخه‌های ماشین ظرفشویی ممکن است با گذشت زمان دچار خوردگی یا پوسیدگی شوند. توصیه می‌‌کنیم بازرسی‌های منظمی برای اطمینان از نگهداری پیشگیرانه و تعویض سیم‌ها و دوشاخه آن در صورت لزوم انجام دهید. این اقدامات برای به حداقل رساندن خطر آتش‌سوزی یا سایر مشکلات الکتریکی ماشین ظرفشویی بسیار ضروری خواهند بود.

۶) پریز قدیمی یا معیوب

گاهی هیچ‌یک از مشکلات ذکرشده در بالا، مقصر و علت داغ شدن بیش از حد دوشاخه ماشین ظرفشویی شما نیستند. در این صورت ممکن است ماشین ظرفشویی خود را به پریز دیواری معیوب یا قدیمی وصل کرده باشید. در برخی موارد نادر نیز ممکن است داغ شدن ماشین ظرفشویی و سیم و دوشاخه آن به سیم‌کشی معیوب ساختمان و کاهش توان برق شبکه مربوط باشد. اگر این اتفاق برای ماشین ظرفشویی شما رخ داده است، اصلاً نگران نباشید و همین الان با کاردون تماس بگیرید.

آیا داغ شدن دوشاخه و سیم ماشین ظرفشویی طبیعی است؟

سیم یا دوشاخه‌ای که یک دستگاه بزرگ برقی لوازم خانگی مانند ماشین ظرفشویی را تغذیه می‌کند، در هنگام استفاده طولانی‌مدت از دستگاه گرم می‌شود. اما هر سیمی یا دوشاخه‌ای که در موقع لمس آن داغ باشد، دچار مشکل شده است و غیرعادی تلقی می‌شود. این مشکل می‌تواند باعث داغ شدن ماشین ظرفشویی نیز بشود یا ناشی از آن باشد. یعنی هم می‌تواند علت و هم می‌تواند معلول باشد.
داغ شدن یک دوشاخه، معمولاً به دلیل عدم توانایی در هدایت جریان الکتریکی به محل مناسب رخ می‌دهد. هنگامی که گرمای ناشی از جریان الکتریکی به بیش از حد طبیعی برسد، معمولاً به آن گرمایش اهمی گفته می‌شود. همان‌طور که افزایش قدرت به گرمای هدررفته تبدیل می‌شود، متوجه خواهید شد که دمای سیم ظرفشویی شما نیز در حال افزایش است. این گرمایش زیاد در سیم و دوشاخه هم می‌تواند احتمال جرقه زدن و آتش‌سوزی را افزایش دهد و هم می‌تواند نشان‌دهنده آسیب در خود ماشین ظرفشویی باشد. بنابراین نادیده گرفتن آن، ایده خوبی نیست و باید در اسرع وقت نسبت به عیب‌یابی و تعمیر آن اقدام شود.

جمع‌بندی

اگر به دنبال عیب‌یابی و رفع مشکل داغ شدن ماشین ظرفشویی خود هستید، قبل از هر اقدامی ماشین ظرفشویی را خاموش و اتصال آن به منبع برق را جدا کنید. اگر هیچ یک از موارد بالا به حل مشکل شما کمک نکرده است، با تعمیرات لوازم خانگی کاردون تماس بگیرید. تکنسین‌های ما تجربه، دانش و توانایی لازم برای رفع مشکلات گرمایش بیش از حد در تمامی مدل‌ها و برندهای ماشین ظرفشویی را دارند.

برای بالانس کردن ماشین ظرفشویی باید چهار پیچ تعبیه‌شده در زیر آن به خوبی سفت شوند.

داغ شدن یک دوشاخه، معمولاً به دلیل عدم توانایی در هدایت جریان الکتریکی به محل مناسب رخ می‌دهد. هنگامی که گرمای ناشی از جریان الکتریکی به بیش از حد طبیعی برسد، معمولاً به آن گرمایش اهمی گفته می‌شود.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها