لوگوی کاردون

از کجا بفهمیم موتور کولر گازی اسپلیت سوخته است؟

علائم سوختن موتور کولر گازی اسپلیت
فهرست محتوا

سوختن موتور کولر گازی می تواند یکی از بد ترین اتفاق هایی باشد که ممکن است برای کولر گازی شما رخ بدهد؛ زیرا موتور کولر گازی یکی از گران قیمت ترین قسمت های کولر گازی است. البته نگران نباشید. اگر کولر شما چند سال بیشتر از عمرش نمی گذرد و موتور آن از کار افتاده است، بهتر است که برای تعمیر آن به سراغ گارانتی محصول بروید؛ زیرا سوختن کمپروسور کولر گازی بعد از یک یا دو سال غیر عادی است.

 

آیا ارزش دارد کولر گازی را تعمیر کنیم ؟

اگر کولر گازی ای که استفاده می کنید عمری بین 10 تا 15 سال دارد، سوختن آن عادی است و نباید دنبال دلیل خراب شدن آن بگردید؛ زیرا عمر مفید یک کولر گازی 10 تا 15 سال است، حتی اگر به خوبی از آن مراقبت کنید. این را بدانید که حتی اگر بعد از دیدن علائم سوختن موتور کولر گازی قدیمی خود اقدام به تعویض آن کردید، باید بدانید که یک موتور نو در یک کولر کهنه نمی تواند بازدهی خوبی داشته باشد. همچنین موتور نو زود تر نیز خراب خواهد شد.

برای تعیین ارزش تعمیر کولر گازی باید به عمر کولر و گارانتی آن نگاه کنید.

درباره کولر گازی

درباره کولر گازی

کولر گازی از قسمت های مختلفی تشکیل می شود. این قسمت ها شامل موارد زیر است:

۱. کمپرسور

کمپرسور یا همان موتور کولر گازی قلب تپنده کولر شماست. به کمک کمپرسور می توانید هوای گرم را خنک کنید تا اتاق شما سرد شود.

۲. کویل کندانسور

برای اینکه با دلیل سوختن موتور کولر گازی آشنا شوید، خوب است بدانید که یکی از قسمت های کولر گازی، کویل کندانسور نام دارد. این قطعه معمولاً به یک فن وصل می شود. این فن گازی که با فشار بالا وارد کولر می شود را خنک می کند و آن را به شکل مایع در می آورد. سیم پیچ کندانسور که در قسمت بیرونی کولر قرار دارد، یکی از مهم ترین قسمت های کولر گازی است.

۳. اواپراتور

مایعی که از سیم پیچ های کندانسور خارج می شود، از طریق لوله های بسیار کوچک به اواپراتور می روند. برای آشنایی بهتر با دلیل سوختن کمپرسور کولر گازی خوب است بدانید که به دلیل فشار بسیار کم اواپراتور، مایع وارد شده به حالت گاز در می آید. گازی که بسیار خنک است و وارد قسمت بعدی می شود.

۴. دمنده و هواگیر

همان طور که از اسم این دو پیداست، دمنده و هواگیر هوای گرم داخل اتاق را می گیرند تا بتوانند هوایی خنک را به داخل اتاق برگردانند.

۵. ترموستات

ترموستات به کولر گازی کمک می کند تا هوای اتاق را در یک دمای معین نگه دارد. برای اینکه بهتر با علائم سوختن موتور کولر گازی آشنا شوید، خوب است بدانید هنگامی که کولر به خوبی کار نمی کند و خانه خنک نمی شود اشکال از ترموستات است.

۶. فیلتر

هر کولر گازی ای یک فیلتر دارد. فیلتر از ورود گرد و غبار به کولر جلوگیری می کند و کولر را سالم نگه می دارد.

۷. لوله تخلیه

لوله های تخلیه قطرات آب را جمع می کنند. فرآیند جمع کردن قطره های آب در زمان فرآیند تبدیل شدن هوای گرم به هوای خنک انجام می شود.

علت سوختن موتور کولر گازی

علت سوختن موتور کولر گازی

۱. خرابی برق

یکی از مهم ترین و شایع ترین دلایلی که باعث سوختن موتور کولر گازی می شود، خرابی در برق و ولتاژ ناپایدار است. ناپایدار بودن برق خانه و وجود نوسانات برق موجب خرابی کولر می شود.

۲. مسدود شدن کویل های کندانسور

یکی از دلایلی که باعث سوختن موتور کولر می شود، مسدود شدن کویل های کندانسور است. زمانی که کویل با گرد و خاک پوشانده می شود، امکان آزاد کردن گرما را از دست می دهد که این باعث می شود به موتور فشار وارد شود. فشار بیش از حد باعث خرابی موتور می شود.

۳. بیش از حد گرم شدن موتور

یکی از دلایل سوختن کمپرسور کولر گازی گرمای بیش از حد است. اگر کولر شما زیر نور مستقیم خورشید قرار گرفته باشد و یا اینکه اطراف کولر شما تهویه کافی وجود نداشته باشد، موتور کولر بیش از حد گرم خواهد شد. گرمای بیش از حد نیز باعث سوختن موتور می شود.

نشانه های سوختن موتور کولر گازی

نشانه های سوختن موتور کولر گازی

۱. کاهش سرما

یکی از علائم سوختن موتور کولر گازی کاهش سرما است. اگر فکر می کنید که کولر نمی تواند به اندازه کافی یا حداقل مثل روز های گذشته خانه تان را خنک کند، باید به سالم بودن موتور آن شک کنید. بهترین کار این است که دست خود را زیر دریچه هوا قرار دهید و میزان باد خارج شده و دمای باد خارج شده را بررسی کنید.

۲. صدا های غیر عادی

یکی دیگر از علائم ، می تواند صدا های غیر عادی کولر باشد. اگر کولر شما در حین کار کردن صدای کوبیدن یا غرغر بلند می دهد، باید فوراً آن را به کمک یک متخصص بررسی کنید. برای این که بهتر با دلیل سوختن موتور کولر گازی آشنا شوید ، خوب است بدانید که یکی از علائم سوختگی می تواند از صدا های بیش از حد کولر باشد.

۳. نشت مبرد

یکی دیگر از علائم سوختن موتور می تواند نشت مبرد باشد. نشت مبرد خود با علائم دیگری از جمله جریان ضعیف هوا، صدا های خش خش، آب در اطراف کولر و تشکیل یخ روی کویل های اواپراتور همراه است. اگر این مشکل را حل نکنید، ممکن است که موتور کولر شما به طور کامل بسوزد.

چرا کولر روشن نمی شود؟

چرا کولر روشن نمی شود

۱. وجود منبع تغذیه معیوب

قبل از اینکه دلیل روشن نشدن کولر را به سوختن کمپرسور کولر گازی نسبت دهید، بهتر است که اول به دیگر علائم توجه داشته باشید. یکی از دلایل روشن نشدن کولر گازی منبع تغذیه معیوب است؛ به همین دلیل بهتر است که به کمک یک تعمیرکار حرفه ای ولتاژ برق کولر گازی و منبع تغذیه آن را بررسی کنید تا از این بابت مطمئن شوید.

۲. خراب بودن برد

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن کولر می تواند خرابی مدار آن باشد. صفحه نمایش کولر گازی خود را نگاه کنید و دکمه ای را فشار دهید. حتی اگر ریموت روی صفحه روشن نشد، احتمالاً مشکل از مدار و برد کولر است.

۳. فن موتور

برای اینکه بهتر با علائم سوختن موتور کولر گازی آشنا شوید، خوب است بدانید که یکی از دلایل روشن نشدن کولر وجود خطای چشمک زن روی صفحه نمایش است. هنگامی که این اتفاق می افتد، احتمالاً سنسور ها یا فن موتور کولر گازی کار نمی کند.

۴. نصب نامناسب

عدم نصب صحیح و راه اندازی صحیح کولر گازی از دلایل سوختن موتور است. برخی افراد بدون توجه به نکاتی که در دستورالعمل نصب کولر ذکر شده، این محصول را نصب می کنند و باعث بروز مشکل می شوند. نصب ناصحیح سبب سیم کشی نادرست کولر گازی و حبس شدن هوای خنک درون آن می شود.

مشابه بودن علائم سوختن موتور های کولر گازی پنجره ای و اسپلیت

بین کولر های گازی اسپلیت و پنجره ای تفاوت هایی وجود دارد؛ اما این دو در هنگام خرابی معمولا علائم مشابهی دارند. برای درک بهتر، علائم هر کدام را نام می بریم.

مهم ترین علائم سوختن موتور کولر گازی

۱. نشت مبرد

نشت مبرد یکی از مشکلات رایج کولر های گازی است. گاز مبرد یکی از عواملی است که به خنک شدن هوا کمک می کند و گاهی در صورتی نشتی می تواند باعث سوختن موتور کولر گازی شود؛ به همین دلیل است که وقتی هوا به اندازه کافی خنک نشود، گفته می شود که سطح گاز مبرد پایین است و نشتی دارد.

۲. کولر مدام خاموش می شود.

یکی از دیگر مشکلات کولر های گازی خاموش شدن مداوم موتور است. در این مواقع معمولاً مشکل از فیلتر کولر است. هنگامی که فیلتر با گرد و غبار پوشانده می شود، موتور مجبور می شود که برای خنک کردن هوا بیشتر کار کند و همین باعث می شود که به موتور فشار وارد شود و داغ کند؛ به همین دلیل موتور نیز مجبور می شود برای مدتی از کار بیفتد.

۳. تجمع یخ روی کویل خنک کننده

برای اینکه بهتر با دلیل سوختن کمپرسور کولر گازی آشنا شوید، خوب است بدانید که یکی از مشکلات رایج کولر های گازی تجمع یخ روی کویل خنک کننده آن هاست. هنگامی که گاز مبرد کم باشد، دمای کویل خنک کننده بیش از حد پایین می آید و این باعث می شود که رطوبت روی سیم پیچ متراکم شود و یخ بزند.

علائم سوختن موتور کولر گازی پنجره ای

علائم سوختن موتور کولر گازی پنجره ای

۱. چکه کردن آب

برای آشنایی با علائم سوختن موتور کولر گازی خوب است بدانید که یکی از علائم مشابه بین کولر های گازی پنجره ای و اسپلیت نشت آب است؛ اما در مدل های پنجره ای این اتفاق معمولاً به دلیل نصب اشتباه و شیب بد کولر اتفاق می افتد.

۲. چرخه بین روشن و خاموش کردن کولر خیلی طولانی است.

یکی از مشکلات رایج در هر دو نوع کولر، چرخه طولانی بین روشن شدن و خاموش شدن است. قبل از اینکه این مشکل را به خاطر سوختن موتور کولر گازی بدانید ، خوب است بگوییم که این مشکل معمولاً به دلیل ترموستات یا سنسور دمای کولر است که باید به کمک یک متخصص حرفه ای تعمیر شود.

۳. تشکیل یخ

مانند کولر گازی های اسپلیت یکی از علائم خرابی در کولر گازی های پنجره ای تشیکل یخ روی کولر و پنجره است. این اتفاق نیز مانند کولر گازی اسپلیت زمانی رخ می دهد که گاز مبرد نشتی داشته باشد یا بسیار کمتر از حد نیاز باشد.

بهترین راهکار ها برای جلوگیری از سوختن موتور کولر گازی

راهکار ها برای جلوگیری از سوختن موتور کولر گازی

۱. تمیز کردن فیلتر هوا

یکی از راه هایی که می توانید به کمک آن از سوختن کمپرسور کولر گازی جلوگیری کنید تمیز کردن فیلتر هوا است. کولر به طور مداوم هوای گرم خانه را می گیرد و آن را به هوای سرد تبدیل می کند و خانه را خنک نگه می دارد. در این طول فرآیند فیلتر ها به عنوان یک خط دفاعی عمل می کنند و از ورود گرد و خاک به کولر جلوگیری می کنند؛ به همین دلیل برای عملکرد بهتر حتما نیاز است که هر چند وقت یک بار فیلتر کولر خود را تمیز کنید.

۲. در صورت عدم استفاده طولانی مدت، کولر را بپوشانید.

اگر می خواهید که با علائم سوختن موتور کولر گازی مواجه نشوید و نیاز به تعمیر نداشته باشید ، بهتر است که از کولر خود مراقبت کنید. یکی از راه های مراقبت از کولر گازی پوشاندن آن در زمانی است که قصد استفاده از آن را برای یک مدت طولانی ندارید. پوشاندن کولر از آن در برابر گرد و غبار، زباله ها، بارندگی ها و… به خوبی محافظت می کند و کولر شما را سالم نگه می دارد. همچنین گاهی اوقات ممکن است که پرندگان روی کولر لانه بسازند. لانه ساختن پرندگان روی کولر می تواند به موتور آن فشار وارد کند و باعث سوختن موتور کولر گازی شود. هنگامی که روی آن را می پوشانید، پرندگان دیگر تمایلی به ساختن لانه روی کولر ندارند.

۳. لوله تخلیه را تمیز کنید.

کولر گازی رطوبت اتاق شما را می گیرد و از طریق لوله تخلیه خود آن را خارج می کند. اگر این لوله مدام چکه می کند، به این معنی است که کولر درست کار می کند؛ اما اگر متوجه شدید که لوله تخلیه هیچ آبی از خود بیرون نمی دهد باید برای تمیز کردن آن اقدام کنید تا از سوختن کمپرسور کولر گازی جلوگیری کنید؛ زیرا لوله تخلیه معمولاً زود پر می شود.ر

۴. تمیز کردن فین ها

یکی دیگر از راه هایی که می توانید به کمک آن از سوختن کولر جلوگیری کنید، تمیز کردن فین کولر است. گاهی اوقات ممکن است که ذرات گرد و غبار از فیلتر خارج شوند و در فین ها مسدود شوند. برای جلوگیری از مسدود شدن گرد و غبار ها در این قسمت و عدم اختلال در روند کاری کولر، این قسمت را همیشه تمیز نگه دارید.
با انجام دادن موارد بالا دیگر با علائم سوختن موتور کولر گازی مواجه نخواهید شد و دیگر نیازی به تعمیر آن پیدا نخواهید کرد.

۵. سرویس دوره ای

شما می توانید با انجام سرویس به موقع از به وجود آمدن خرابی های بسیاری در دستگاه جلوگیری کنید. سرویس کولر گازی اسپیلت شامل سرویس پنل داخلی (اواپراتور) و سرویس پنل خارجی (کندانسور) است. هنگام سرویس دوره ای، پنل ها شسته می شوند و در صورت وجود ایراد تعمیر می شوند. اگر نیاز به تعویض قطعه ای باشد هم، این کار انجام می شود.

چرا کولر هوای گرم از خود بیرون می دهد؟

موتور کولر گازی اسپلیت

۱. تعمیر و نگهداری نامناسب

کولر های گازی برای عملکرد مناسب و داشتن هوای خنک لازم دارند که به طور دوره ای توسط یک متخصص بررسی شوند. این بررسی ها باعث اطمینان از سالم بودن قسمت های مختلف کولر می شود. اگر کولر خود را به طور منظم سرویس نکنید، ممکن است که کولر بعد از مدتی دچار خرابی شود و دیگر نتواند هوای گرم را به هوای خنک تبدیل کند.

۲. جای نامناسب یونیت کولر گازی

برای اینکه بهتر با دلیل سوختن موتور کولر گازی و درست عمل نکردن آن آشنا شوید، خوب است بدانید که یکی از علائم سوختن موتور می تواند خروج هوای گرم از کولر باشد. این اتفاق نیز معمولاً از نصب نبودن درست یونیت های کولر گازی پیش می آید. کولر گازی دو نوع یونیت دارد. خارجی و داخلی. این دو یونیت باید به خوبی در جای خود قرار بگیرند تا کولر بتواند به درستی کار کند.

۳. فیلتر هوا و کویل کندانسور کثیف

یکی دیگر از عواملی که باعث خارج شدن هوای گرم از کولر می شود، فیلتر هوا و کویل کندانسور کثیف است. برای اینکه بتوانید از سوختن کمپرسور کولر گازی جلوگیری کنید، باید این دو را همیشه تمیز نگه دارید. کثیف بودن این دو باعث تأثیر منفی روی عملکرد کولر می شود؛ زیرا کثیفی این دو باعث می شود که هوای گرم در کولر به دام بیفتد و جریان هوای کولر محدود شود. همین باعث گرم شدن کولر و عملکرد ضعیف آن می شوند.

چرا کلید مینیاتوری و فیوز کولر به طور مرتب می پرد؟

چرا کلید مینیاتوری و فیوز کولر به طور مرتب می پرد

۱. مشکلات برق

یکی از مشکلات رایجی که باعث می شود کولر سریع خاموش شود مشکلات برق و اتصالات است. در واقع مشکل برق یکی از رایج ترین عواملی است که باعث ایجاد علائم سوختن موتور کولر گازی می شود. برای رفع این مشکل باید فوراً اقدام کنید. مشکلات برق معمولاً از منبع تغذیه خراب، خازن خراب یا سیم کشی قدیمی خانه است که باعث می شود ولتاژ ناپایدار باشد.

۲. خرابی خازن استارت

یکی از علت های خاموش شدن فوری کولر خرابی خازن استارت است. این قطعه برق اولیه برای روشن شدن کولر را تأمین می کند. بعد از آن نیز برق مورد نیاز برای ادامه کار کولر را تأمین می کند. هنگامی که این قطعه خراب شود برق متناوبی که باید به کولر برسد به طور ناگهانی قطع می شود و کولر خاموش می شود.

۳. مسدود شدن خط تخلیه

برای جلوگیری از سوختن موتور کولر گازی تمامی کولر های گازی به سوئیچ شناور تجهیز می شوند. هنگامی که آب در خط تخلیه به خوبی جریان نداشته باشد، سوئیچ شناور کولر را بررسی و آن را خاموش می کند تا از ورود آسیب های جدی به کولر جلوگیری کند؛ به همین دلیل برای رفع این مشکل باید خط تخلیه را به کمک یک متخصص بررسی کنید.

علت صدای بیش از حد یونیت بیرونی کولر گازی

صدای بیش از حد یونیت بیرونی کولر گازی

۱. کمپرسور فرسوده

همان طور که توضیح دادیم یکی از علائم سوختن کمپرسور کولر گازی، صدای بیش از حد کولر در هنگام کار کردن است. هنگامی که کولر بیش از حد صدا می دهد، یکی از دلایل آن علاوه بر سوختگی، می تواند فرسوده بودن کمپرسور باشد. در این مواقع بهتر است که با یک تعمیر کار تماس بگیرید و ببینید کولر ارزش تعمیر دارد یا خیر.

۲. فن معیوب

یکی از قسمت هایی که می تواند باعث تولید صدای بیش از حد کولر شود، وجود یک فن معیوب در کولر است. یک فن معیوب حتی می تواند کاری کند که علائم سوختن موتور کولر گازی پدیدار شود. برای اینکه بتوانید صدای کولر را از بین ببرید باید فن خراب را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید.
البته ممکن است که اصلاً به تعمیر هم نیازی نداشته باشید و مشکل از کثیفی باشد. سعی کنید که همیشه فن موتور را تمیز نگه دارید تا بتوانید از خراب شدن و ایجاد صدای کولر جلوگیری کنید.

۳. خرابی موتور فن

یکی دیگر از دلایل صدای بیش از حد کولر خرابی موتور فن است. دو دلیل باعث خرابی این موتور می شود. فراموش کردن روغن کاری موتور و یا تمام شدن عمر مفید موتور. برای جلوگیری از سوختن موتور کولر گازی حتماً باید برای رفع این مشکل اقدام کنید؛ زیرا موتور فن معمولاً قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض دارد و عدم تعویض آن می تواند آسیب جدی به دیگر قسمت ها وارد کند.

۴. خرابی تسمه یا بلبرینگ موتور

گاهی اوقات صدای کولر می تواند به دلیل خرابی تسمه یا بلبرینگ باشد. این دو قطعه زیاد گران نیستند و بهتر است در صورت خرابی در اولین فرصت آن ها را تعویض کنید.

دلیل نشت آب در اطراف یونیت بیرونی

دلیل نشت آب در اطراف یونیت بیرونی

یکی از عوامل نشت آب در اطراف یونیت بیرونی، کاهش دما است که باعث می شود یونیت بیرونی به دمای نقطه شبنم* برسد. آب از هوا در این مواقع بیرون کشیده می شود و روی خود کویل متراکم می شود. این آب بعد از متراکم شدن پایین می رود و در قسمت پایین دستگاه جمع می شود. سپس از طریق سوراخ های پایین کولر پایین می ریزد. این یک اتفاق طبیعی است. نباید مشکل نشتی را همیشه یکی از دلایل سوختن کمپرسور کولر گازی بدانید.
*نقطه شبنم: در واقع نقطه شبنم به دمایی گفته می شود که در آن هوا باید آن قدری سرد شود که بخار آب اشباع شود و به حالت آب دربیاید.

علت کاهش جریان هوای کولر

۱. کثیفی فیلتر

یکی از مواردی که باعث پدیدار شدن علائم سوختن موتور کولر گازی می شود، گرفتگی فیلتر هوا است. همان طور که می دانید کولر برای خنک کردن خانه، هوای گرم را می گیرد و آن را به هوای خنک تبدیل می کند. در این فرآیند فیلتر هوا به مرور کثیف می شود و کثیف شدن آن باعث کاهش جریان هوا و عدم عملکرد صحیح کولر می شود.

۲. مشکلات فن دمنده

یکی از عواملی که می تواند باعث کاهش جریان هوای کولر شود، خرابی فن دمنده کولر است. دمنده به دلایل مختلفی مانند شکستن تسمه، موتور سوخته، خازن های مرده و رله های الکتریکی خراب دچار مشکل می شود.

۳. مشکلات لوله کشی

یکی از عواملی که می تواند باعث سوختن موتور کولر گازی و کاهش جریان هوای آن شود، مشکلات لوله کشی است. لوله کشی نباید هیچ گونه نشتی یا خرابی داشته باشد. وگرنه فشار هوا در کولر کاهش می یابد و عملکرد آن را کاهش می دهد.

علت بالا رفتن هزینه های برق

سوختن موتور کولر گازی اسپلیت

اگر هزینه های برق شما به شدت بالا رفته است، اولین وسیله ای که باید به آن شک کنید، کولر های گازی است. کولر های گازی در صورت وجود مشکل و خرابی ممکن است که به کار خود ادامه دهند؛ اما برای خنک کردن انرژی بیشتری مصرف کنند. مصرف انرژی بیشتر یکی از علائم سوختن کمپرسور کولر گازی یا وجود مشکل در آن است که باید فوراً تعمیر شود.

خدمات تعمیر موتور کولر گازی

۱. تعمیرات

همان طور که از اسم آن پیداست، وظیفه اصلی خدمات کولر گازی، تعمیر کولر گازی است. هر گونه مشکلی توسط تعمیرکاران رفع می شود تا بتوانید دوباره از کولر خود استفاده کنید.

۲. نصب کولر

اگر کولر شما ارزش تعمیر نداشت و مجبور به تعویض بودید، می توانید کولر خود را به راحتی تعویض کنید. تعمیرکاران تمامی خدمات نصب و راه اندازی کولر جدید را به شما ارائه می دهند.

۳. سرویس کولر

برای جلوگیری از پدیدار شدن علائم سوختن موتور کولر گازی باید هر چند وقت یکبار آن را سرویس کنید تا از نبود مشکل در کولر اطمینان پیدا کنید. یکی از خدمات تعمیرکنندگان، سرویس کولر است. تعمیرکنندگان می توانند هر چند وقت یکبار کولر شما را سرویس کنند تا از صحیح بودن عملکرد آن اطمینان پیدا کنند.

نحوه تست موتور کولر گازی

تست برق موتور کولر گازی کاری خطرناک است. اگر با مسائل فنی آشنایی ندارید به هیچ وجه این کار را خودتان انجام ندهید. خازن کولر گازی دارای بار الکتریکی بالایی است و ممکن است باعث ایجاد شوک الکتریکی شود.

نحوه تست موتور کولر گازی

۱. قطع کردن برق

در اولین مرحله باید برق منتهی به کولر را خاموش کنید.

۲. باز کردن پیچ ها

برای رسیدن به موتور، باید پیچ ها را باز کنید تا به قسمت اصلی یعنی موتور برسید. قطعات را بردارید تا اجزای داخلی را ببینید.

۳. برداشتن پنل دسترسی برق

بعد از باز کردن پیچ ها برای پیدا کردن علت سوختن موتور کولر گازی، باید پنل دسترسی برق را جدا کنید. بعد از برداشتن آن ها سیم کشی کولر دیده خواهد شد.

۴. پیدا کردن مشکل

بعد از اینکه به قسمت های اصلی کولر رسیدید و توانستید که موتور آن را مشاهده کنید، باید به دنبال آسیب های احتمالی به سیم یا موتور کولر خود باشید. دقت کنید که هیچ کدام از سیم ها فرسوده یا آسیب دیده نباشند. اگر متوجه شدید سیمی آسیب دیده است، باید آن را به کمک یک متخصص تعویض کنید.

۵. به دنبال ترمینال های سوخته باشید.

همیشه در هنگام بررسی موتور مهم ترین قسمتی که باید به آن توجه کنید، ترمینال های موتور است. ترمینال ها گره های فلزی ای هستند که سیم به آن ها متصل می شود. اطمینان حاصل کنید که هیچ سوختگی یا آسیبی در ترمینال ها وجود ندارد. اگر آسیب قابل مشاهده نبود، می توانید از یک مولتی متر برای تست استفاده کنید.

جمع‌بندی

کولر ها و سیستم های سرمایشی یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه هستند که می توانند مانند دیگر وسایل دچار مشکل شوند. برای اینکه بتوانید به راحتی علت مشکل کولر خود را پیدا کنید، ما در این مقاله در مورد علت سوختن کمپرسور کولر گازی و تمامی نکات موجود در این زمینه توضیح دادیم.

اگر عمر کولر گازی شما کمتر از ۱۵ سال است، تعمیر کولر گازی منطقی است. اما اگر کولر گازی شما فرسوده باشد، تعویض یا تعمیر موتور فایده نخواهد داشت.

خرابی برق، مسدود شدن کویل‌های کندانسور و بیش از حد گرم شدن کمپرسور کولر گازی از دلایل اصلی سوختن موتور کولر گازی است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نظیر احمد
11 ماه قبل

سلام و روز بخیر
ببخشید من یونیت کولر گازیم یه ساعت های خاصی خیلی صدا میده مشکلش چی میتونه باشه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  نظیر احمد
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
این مشکل ممکن هست به دلیل اختلاف دمای محیط باشه که روی یونیت شما تاثیر میذاره
پیشنهاد می کنیم که حتما از سرویس تعمیر کولر گازی کاردون استفاده کنید.