لوگوی کاردون

علت خنک نکردن و باد گرم کولر گازی چیست؟

علت خنک نکردن و باد گرم کولر گازی چیست
فهرست محتوا

با آغاز فصل گرما یعنی فصل تابستان، استفاده از وسیله های سرمایشی افزایش می یابد. یکی از وسیله های محبوب سرمایشی، کولر های گازی هستند. کولر های گازی امکانات زیادی دارند و می توانید به کمک آن ها خانه را خنک کنید؛ اما مانند تمامی وسایل الکترونیکی، کولر های گازی هم ممکن است که با مشکل مواجه شوند. گروه تعمیرات لوازم خانگی کاردون در این مقاله، درمورد برخی از مشکلات کولر گازی مانند علت خنک نکردن کولر گازی توضیح می‌دهد.

چرا کولر گازی خنک نمی کند و باد گرم می زند؟

۱) مسدود بودن فیلتر های کولر گازی

یکی از شایع ترین عواملی که باعث می شود کولر نتواند خانه شما را خنک کند، مسدود بودن فیلتر های کولر است. عوامل مختلفی مانند کثیفی، گرد و غبار و موی حیوانات خانگی می تواند فیلتر کولر را مسدود کند.
هنگامی که فیلتر کولر مسدود می شود، جریان هوای کولر بسیار محدود می شود؛ به همین دلیل است که با اتفاق خنک نکردن کولر گازی مواجه می شوید. برای رفع این مشکل، راحت ترین راه تمیز کردن فیلتر ها است. برای جلوگیری از بروز دوباره این اتفاق، سعی کنید که فیلتر را به طور مرتب ماهی یک بار تمیز کنید؛ البته اگر در خانه خود از حیوانات خانگی نگهداری می کنید یا در محل زندگی شما گرد و غبار فراوانی وجود دارد، باید فیلتر ها را زودتر یعنی ماهی دو بار تمیز کنید.

۲) نشتی مبرد

کولرهای گازی برای اینکه بتوانند باد خنک تولید کنند، از گازی به نام گاز مبرد استفاده می کنند. مبرد ها مدل های مختلفی دارند. هنگامی که سطح گاز مبرد کولر پایین می آید، شما با پدیده خنک نکردن کولر گازی مواجه می شوید.
دو دلیل اصلی مبرد کم کولر می تواند شارژ کم یا وجود نشتی گاز مبرد در کولر باشد. در صورتی که کولر شما نمی تواند مثل سابق خانه را خنک کند، باید فوراً به دنبال یک تعمیرکار حرفه ای باشید؛ زیرا گاز مبرد می تواند باعث مسمومیت شود و به محیط زیست نیز آسیب برساند.

چرا کولر گازی خنک نمی کند و باد گرم می زند

۳) یخ زدن یا کثیف بودن کویل

علاوه بر فیلتر، یکی دیگر از قسمت هایی که می تواند کثیف شود و در عملکرد کولر اختلال ایجاد کند، کویل های کولر است. کویل ها حتی با مراقبت بسیار نیز بعد از مدتی کثیف و باعث خنک نکردن کولر گازی می شوند. علت کثیف شدن کویل ها این است که همیشه مرطوب هستند و رطوبت نیز باعث کپک زدن می شود. وجود کپک و کثیفی می تواند بر عملکرد کولر تأثیر منفی بگذارد. علاوه بر کثیفی، کویل ممکن است که با مشکل یخ زدن نیز مواجه شود.

۴) خرابی کمپرسور

کمپرسور قلب تپنده کولر شماست. کمپرسور مبرد را بین یونیت های داخلی و خارجی به حرکت در می‌آورد و با ایجاد سیکل تبرید در نهایت فضای داخلی را خنک می‌کند. هنگامی که کمپرسور آسیب می بیند، نمی تواند هوای خانه شما را به خوبی خنک کند و به همین دلیل خانه شما گرم می ماند.

دقت داشته باشید که در صورت خنک نکردن کولر گازی نباید فقط به کمپرسور شک کنید. خیلی از قطعات هستند که خرابی آن ها می تواند باعث از کار افتادن کولر گازی شود. برای اینکه بتوانید مشکل را پیدا کنید، بهترین کار این است که از یک متخصص حرفه ای کمک بگیرید.

معرفی اصلی ترین علت های باد گرم کولر گازی

۱) خرابی فن خارجی

فن خارجی کولر وظیفه دارد تا هوا را از کویل‌های کندانسور یونیت خارجی کولر گازی عبور داده و باعث خنک شدن مبرد شود. خرابی این فن باعث می‌شود مبرد خنک نشود و در نتیجه باد کولر گازی گرم شود. برای رفع این مشکل نیز بهتر است که از یک تعمیرکار کمک بگیرید. اگر فن خراب شده باشد، باید آن را تعویض یا تعمیر کنید تا بتوانید عملکرد کولر را به حالت اولیه برگردانید.

۲) خرابی ترموستات یا سنسور دما

همان طور که می دانید، ترموستات دما را اندازه گیری می کند؛ به همین دلیل است که شما می توانید دمای خانه را به درجه دلخواه خود تنظیم کنید تا کولر بتواند به همان مقدار خانه را خنک کند. هنگامی که ترموستات خراب می شود، شما با مشکل خنک نکردن کولر گازی مواجه می شوید. برای رفع این مشکل ابتدا باید مطمئن شوید که کولر گازی شما در حالت سرمایش قرار دارد. در صورتی که ترموستات یا سنسور دمای کولر گازی به درستی کار نکند، باید برای رفع کردن آن از یک متخصص کمک بخواهید.

اصلی ترین علت های باد گرم کولر گازی

۳) اختلال در عملکرد ترموستات

برخی از وسایل خانه مانند لامپ های بزرگ، تلویزیون، لپ تاپ و خیلی از وسایل الکترونیکی از خود گرما ساطع می کنند. اگر این وسایل بیش از حد به ترموستات کولر نزدیک باشند، می توانند در عملکرد کولر اختلال ایجاد کنند و باعث خنک نکردن کولر گازی شوند. برای رفع این مشکل، مطمئن شوید که هیچ وسیله ای که بتواند از خود گرما تولید کند، در نزدیکی ترموستات قرار ندارد.

۴) گرمای بیش از حد

اگر کولر گازی شما بیش از حد در معرض گرمای خورشید باشد، نمی تواند به خوبی کار کند. گرمای خورشید بر عملکرد کولر تأثیر منفی می گذارد و باعث خنک نکردن کولر گازی می شود. برای اینکه بتوانید از این مشکل جلوگیری کنید، تا حد امکان کولر را از نور خورشید دور نگه دارید یا حداقل یک سایه بان برای کولر درست کنید.

چرا کولر گازی خنک نمی کند؟

۱) کوتاهی در سرویس کولر

یکی از دلایل درست کار نکردن کولر، کوتاهی در نگهداری از کولر است. کولر گازی شما برای اینکه بتواند به خوبی کار کند، نیاز به سرویس دهی و چکاپ منظم دارد. کولر شما حداقل باید سالی دو بار یعنی یک بار در بهار و یک بار در پاییز سرویس شود.
اگر کولر را به طور منظم توسط تعمیرکاران حرفه ای سرویس نکنید، ممکن است که کولر آسیب ببیند و هزینه های زیادی را روی دست شما بگذارد

۲) تجمع یخ

یکی از عوامل خنک نکردن کولر گازی تجمع یخ در داخل کولر است. علاوه بر کویل، لوله‌ی برگشت کولر گازی نیز ممکن است یخ بزند. یکی از دلایل یخ زدن کولر گازی کمبود گاز کولر گازی است.

۳) کافی نبودن مبرد کولر گازی

هنگامی که سطح مبرد کولر گازی به مرور کم شود، عملکرد کولر گازی افت می‌کند و دیگر مثل سابق خنک نمی‌کند.

چرا کولر گازی خنک نمی کند

۴) وجود مشکل در فن

فن ها می توانند با مشکلات زیادی رو به رو شوند. اگر فن به هر دلیلی نتواند کار کند، شما با مشکل خنک نکردن کولر گازی مواجه خواهید شد. برای از بین بردن این مشکل، شما باید فن ها را به خوبی بررسی کنید. ممکن است علت کار نکردن فن، کثیفی بیش از حد آن باشد. گاهی هم فن نیاز به روغن کاری دارد و یا حتی ممکن است موتور فن ایراد پیدا کرده باشد و در این حالت باید موتور فن کولر گازی تعمیر یا تعویض شود.

علت یخ زدن کولر گازی دو تیکه چیست؟

یخ زدن کولر گازی دو تیکه ممکن است به دلایل مختلفی باشد که در زیر به برخی از این دلایل اشاره می‌کنیم:

۱) عدم تعویض فیلتر هوا:

فیلتر هوا که در کولر گازی نصب شده است باعث جذب گرد و غبار و دیگر ذرات موجود در هوا می‌شود. اگر فیلتر هوا به طور منظم تعویض نشود، گرد و غبار به داخل کولر گازی نفوذ می‌کنند و باعث بسته شدن لوله‌های فریزر می‌شوند.

۲) عدم تعویض یا خرابی ترموستات:

ترموستات در کولر گازی از جمله قطعاتی است که برای کنترل دمای کولر گازی استفاده می‌شود. اگر ترموستات درست کار نکند یا به طور نادرست تنظیم شود، ممکن است دمای کولر گازی به حدی برسد که باعث یخ زدگی لوله‌های فریزر شود.

۳) کمبود گاز کولرگازی:

کمبود گاز در کولر گازی می‌تواند باعث یخ زدگی لوله‌های فریزر شود. این مشکل ممکن است به دلیل نشتی در سیستم سرد کننده کولر گازی یا کمبود گاز در سیستم باشد.

۴) خرابی فن:

فن کولر گازی برای جریان هوای سرد درون دستگاه و رفع گرمای ناشی از فریزر استفاده می‌شود. اگر فن کولر گازی خراب شود یا تعویض نشود، جریان هوای سرد کافی نخواهد بود و باعث یخ زدگی لوله‌های فریزر می‌شود.

۵) عدم تعمیرات و نگهداری منظم:

عدم تعمیرات و نگهداری منظم کولر گازی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی شود، از جمله یخ زدگی لوله‌های فریزر. لذا برای جلوگیری از این مشکل، تعمیرات و نگهداری منظم کولر گازی بسیار مهم است.

در هر صورت، برای رفع مشکل یخ زدن کولر گازی دو تیکه، بهتر است به تعمیرکار مربوطه مراجعه کرده و علت دقیل خرابی و اصلاح آن را به او بسپارید. به عنوان روش‌های پیشگیری، می‌توانید فیلتر هوا را به طور منظم تعویض کنید، ترموستات را بررسی و تنظیم کنید، سیستم سرد کننده کولر گازی را بررسی و نظافت کنید و فن کولر گازی را پاک کرده و در صورت نیاز تعویض کنید. همچنین، بهتر است که کولر گازی را به صورت منظم سرویس کنید تا مشکلاتی از جمله یخ زدن لوله‌های فریزر ایجاد نشوند.

علت کار نکردن کمپرسور کولر گازی چیست؟

کمپرسور در کولر گازی یکی از اجزای اصلی است که برای فشرده کردن گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نتیجه ایجاد فشار بالا، گاز را به صورت مایع به لوله‌های فریزر ارسال می‌کند. اگر کمپرسور کولر گازی کار نکند، ممکن است به دلیل مشکلات مختلفی باشد که در زیر به برخی از این دلایل اشاره می‌کنیم:

۱) مشکل در مدار برق کولر گازی:

در بعضی موارد، ممکن است مدار برق کولر گازی دچار مشکل شده باشد و باعث عدم کار کمپرسور شود. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی قطعات الکتریکی، شکستگی کابل‌ها یا قطعی برق در سیم‌های مربوط به کمپرسور باشد.

۲) مشکلات در ولتاژ برق:

در بعضی موارد، ممکن است ولتاژ برق که به کولر گازی  می رسد، پایین باشد یا دچار نوسان باشد که باعث کار نکردن کمپرسور می‌شود.

۳) کمبود روغن:

روغن در کمپرسور به عنوان یک ماده مهم برای حفظ عملکرد صحیح کمپرسور استفاده می‌شود. اگر کمبود روغن در کمپرسور وجود داشته باشد، ممکن است عملکرد آن تحت تاثیر قرار گیرد و در نتیجه کار نکند.

علت خنک نکردن کولر های قدیمی چیست؟

۱) خرابی خازن

یکی از قسمت های کولر گازی خازن آن است؛ به همین دلیل وقتی خراب می شود، کولر گازی شما با مشکل روبرو می‌شود. معمولاً کولر گازی ها دو نوع خازن دارند. خازنی که برای استارت زدن کمپرسور کولر گازی به کار می‌رود و خازن موتور فن. اگر هر کدام از این خازن‌ها ایراد داشته باشد، عملکرد کولر گازی دچار مشکل شود.

۲) کنتاکتور فرسوده

یکی از دلایل خنک نکردن کولر گازی، قدیمی بودن آن است. با قدیمی شدن کولر، بسیاری از قسمت های کولر فرسوده می شوند و دیگر نمی توانند به خوبی کار کنند. یکی از قسمت هایی که زود تر از بقیه قسمت ها فرسوده می شود و باعث می شود که کولر به خوبی کار نکند، کنتاکتور کولر است. کنتاکتور ها در واقع یک اتصال الکتریکی برای موتور ایجاد می کنند که باعث می شود کولر به درستی کار کند. اگر کنتاکتور فرسوده شده باشد کولر نمی تواند به خوبی کار کند.

۳) قدرت پایین کولر گازی

کولر های گازی در مدل های بسیار مختلف با توان های مختلفی وجود دارند؛ به همین دلیل ممکن است که مشکل خنک نکردن کولر گازی توان ناکافی آن باشد. شاید کولر گازی ای که خریداری کرده اید، برای خنک کردن خانه شما بیش از حد کوچک است و موتور آن توان خنک کردن خانه شما را ندارد.

۴) خرابی ریموت

شاید ساده به نظر برسد؛ اما یکی از دلایل رایج خنک نکردن کولر، خرابی ریموت آن است. ممکن است ریموت کولر گازی شما خراب باشد و سیگنال های اشتباه به کولر گازی بفرستد. ممکن است که این سیگنال ها حتی به دلیل خرابی ریموت ارسال نشوند. در این مواقع تنها راه حل کردن مشکل کولر گازی، تعویض ریموت است؛ زیرا ریموت معمولاً قابل تعمیر نیست.

۵) قطعات معیوب

یک کولر گازی برای اینکه بتواند به خوبی کار کند و هوای خانه شما را خنک نگه دارد، از قطعات بسیار زیادی استفاده می کند. خرابی هر یک از این قطعات می تواند باعث از کار افتادن کولر شود؛ حتی اگر قطعه بسیار کوچک باشد. برای اینکه بتوانید قطعه خراب را پیدا کنید، بهتر است که از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانید قطعه خراب را تعویض یا تعمیر کنید.

عیب یابی و تعمیر کولر گازی توسط تعمیرکاران حرفه ای

چه عواملی در هزینه تعمیر کولر تأثیر می گذارند؟

۱) اندازه و نوع و سن

هنگامی که با مشکل خنک نکردن کولر گازی مواجه می شوید، اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که آن را به یک تعمیرکار نشان دهید. خوب است بدانید که چه عواملی می توانند بر هزینه تمام شده تعمیر کولر تأثیر بگذارند. از عوامل مهمی که می تواند روی قیمت تعمیر کولر تأثیر بگذارد، اندازه، مدل و سن کولر است. تعمیرکار معمولاً بسته به اندازه کولر، نوع کولر و سن کولر قیمت پیشنهادی برای تعمیر را به شما می گوید. هر چه سن یک کولر بیشتر باشد، هزینه تعمیر آن نیز بیشتر است.

۲) برند

یکی دیگر از عواملی که می تواند بر قیمت تعمیر کولر تأثیر بگذارد، برند کولر است. هنگامی که با مشکل خنک نکردن کولر گازی مواجه می شوید و آن را به تعمیرکار نشان می دهید، تعمیرکار برند کولر را چک می کند و هزینه تعمیر را به شما اعلام می کند. اگر کولری که خریداری کرده اید گارانتی داشته باشد، می توانید با مراجعه به تعمیرگاه های مشخص شده توسط گارانتی کولر، هزینه ها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید؛ زیرا شرکت گارانتی تمام هزینه های سرویس کولر را پرداخت خواهد کرد.

۳) نوع سرویس

برای حل مشکل خنک نکردن کولر گازی، لازم است که کار های مختلف و سرویس های مختلفی روی کولر انجام شود؛ به همین دلیل تعمیرکار، قیمت تعمیر کولر را با توجه به سرویسی که قرار است ارائه دهد، به شما اعلام می کند. برای مثال ممکن است که برای تعمیر کولر نیاز باشد تا گاز مبرد کولر را شارژ کند. قیمت تعمیر بسته به نوع سرویس می تواند بسیار متفاوت باشد.

۴) محل نصب کولر گازی

محل نصب کولر گازی در هزینه تعمیر کولر گازی تأثیر دارد. اگر دسترسی به محل نصب دشوار باشد هزینه تمام شده تعمیر و سرویس کولر گازی افزایش می‌یابد.

عیب یابی و تعمیر کولر گازی توسط تعمیرکاران حرفه ای کاردون چه مزایایی دارد؟

کمک گرفتن از تعمیرکاران حرفه ای برای رفع مشکل خنک نکردن کولر گازی می تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. برخی از این مزایا شامل موارد زیر می شود:

۱) ضمانت خدمات و قطعات

تعمیرات کولر گازی در کاردون 3 ماه ضمانت دارند. یعنی اگر پس از تعمیر کولر گازی توسط سرویس کاران کاردون دوباره همان مشکل قبلی برای کولرتان به وجود آمد، کاردون در مدت 3 ماه موظف است، مشکل کولر گازی شما را برطرف کند. ضمن اینکه در صورت تعویض قطعه حتماً از قطعات اصل استفاده می‌شود که تا ۶ ماه نیز ضمانت دارد.

۲) صرفه جویی در هزینه ها

قیمت‌های تعمیرات در کاردون منصفانه و رقابتی تعیین شده اند. پس برای تعمیر کولر گازی خود نگران هزینه‌تراشی نباشید.

۳) سرویسکاران با تجربه

همه‌ی سرویسکاران کاردون تجربه‌ی بالایی در زمینه تعمیرات دارند. پس دیگر لازم نیست شما نگران تعمیرات کولر گازی خود باشید.

عیب یابی و تعمیر کولر گازی توسط تعمیرکاران حرفه ای

چه زمانی باید به دنبال تعمیر کولر خود باشید؟

به طور کلی برای مواجه نشدن با مشکل خنک نکردن کولر گازی، تعمیرکاران توصیه می کنند که حداقل سالی یک بار کولر گازی خود را سرویس کنید. البته بسته به محل زندگی تان ممکن است که به دو بار تعمیر در سال نیز نیاز داشته باشید. اگر در محلی زندگی می کنید که هوای به شدت گرمی دارد، کولر شما برای خنک کردن خانه مجبور است که بیشتر کار کند؛ به همین دلیل توصیه می شود که در مناطق گرم کولر های گازی را سالی دوبار سرویس کنید تا با مشکل خنک نکردن کولر گازی مواجه نشوید.

اگر با مشکلاتی رو به رو شدید، فوراً باید با یک تعمیرکار تماس بگیرید و از او بخواهید که کولر شما را سرویس کند و عیب آن را پیدا کند. اگر به موقع برای عیب یابی و تعمیر کولر اقدام نکنید، مشکلات کوچک کولر تبدیل به مشکلات بزرگ می شوند و هزینه های شما را به شدت افزایش می دهند.

معرفی چند اقدام ساده هنگام مواجهه با باد گرم کولر گازی

هنگام مواجه شدن با باد گرم کولر اگر می خواهید خودتان کاری انجام دهید، می توانید قبل از تماس گرفتن با یک تعمیر کار، کار های ساده زیر را انجام دهید:

۱) بررسی حالت سرمایش کولر گازی

در صورتی که با باد گرم کولر گازی مواجه شدید، ابتدا ببینید که روی کنترل کولر گازی، کولر گازی روی حالت سرمایش قرار گرفته باشد. ممکن است به اشتباه کولر گازی را روی حالت گرمایش قرار داده باشید.

۲) تمیز بودن فیلترهای کولر گازی

اقدام بعدی که خودتان در مواجهه با گرمای کولر گازی می توانید انجام دهید این است که فیلترهای کولر گازی را چک کنید و ببینید که تمیز باشند. اگر فیلترهای کولر گازی خیلی کثیف شده باشند، می‌توانند مانع رسیدن هوای خنک به شما شوند.

۳) بررسی برق

بعد از مشاهده خروج باد گرم و خنک نکردن کولر گازی می توانید برق خانه و ورودی کولر را نیز بررسی کنید. برقی که کولر نیاز دارد، دقیقاً باید با گفته های سازنده یکی باشد. در صورت وجود هر گونه مشکل، کولر نمی تواند به خوبی کار کند و خانه شما را خنک کند. اگر در خانه نوسانات برق دارید، کولر گازی شما به مشکل برمی‌خورد.
بررسی موارد دیگر کولر گازی به دانش فنی نیاز دارد. برای مثال اگر سطح گاز مبرد شما کاهش پیدا کرده است، باید سطح گاز با دستگاه گیج سنجیده شود و نشت یابی شود. بررسی کمپرسور و خازن و دیگر قطعات دستگاه کولر گازی نیز کاری تخصصی است و در صورتی که تجربه و تخصص فنی ندارید، به هیچ وجه خودتان دست به کار نشوید.

مشکلات رایج در کولر گازی های پنجره ای

۱) پره های کولر گازی به درستی کار نمی کنند

خنک نکردن کولر گازی یک مشکل رایج است. برای حل این مشکل دقت کنید که آیا دکمه swing کولر در ریموت کنترل روشن است یا خیر. اگر روشن نیست، آن را روشن کنید. بعد از روشن کردن آن، پره های کولر باید به سمت بالا و پایین حرکت کنند. اگر چنین اتفاقی نیفتاد، احتمالاً موتوری که پره های کولر گازی را کنترل می کند خراب است.

۲) کولر به اندازه کافی خنک نیست

برای حل این مشکل باید بررسی کنید که آیا دمای انتخاب شده پایین است. اگر دمای انتخاب شده پایین بود اما هنوز هم مشکل خنک نکردن کولر گازی را داشتید، باید بررسی کنید که آیا فیلتر هوای کولر گازی تمیز است یا خیر. اگر تمیز نبود، آن را تمیز کنید و دوباره کولر را روشن کنید.

۳) هوای مه آلود از کولر خارج می شود

این مورد در واقع یک مشکل نیست. خروج هوای مه آلود از کولر گازی طبیعی است. تنها دلیل این اتفاق، این است که هوای اتاق کمی مرطوب است و به دلیل برخورد با هوای سرد این گونه می شود.

۴) کولر گازی پنجره ای اصلاً کار نمی کند

علت این اتفاق معمولاً قطعی برق است. برای حل این مشکل دقت کنید که دو شاخه کولر به خوبی به پریز برق متصل شده باشد. اگر دو شاخه به درستی متصل شده است اما کولر هنوز هم کار نکند، باید قطعی برق و ولتاژ برق خانه خود را بررسی کنید.

علت خنک نکردن کولر گازی گری

مشکل خنک نکردن کولر گازی گری را به سادگی می توانید حل کنید. برای حل مشکل آن باید یک سری تنظیم ها را در پنل کنترل اعمال کنید. برای اعمال این تظیمات، طبق مراحل زیر عمل کنید:
۱. ابتدا بررسی کنید که دما روی حالت سرد تنظیم شده باشد. اگر روی حالت سرد بود، آن را روی پایین ترین حالت تنظیم کنید.
۲. در مرحله بعد برای حل کردن مشکل خنک نکردن کولر گازی گری، باید سرعت فن را تنظیم کنید. فن را روی حداکثر سرعت قرار دهید.
۳. در مرحله آخر باید بعد از تنظیم موارد بالا، میزان هوای سرد کولر را بررسی کنید. اگر کولر هنوز هم نمی تواند هوای خنک تولید کند، احتمالاً مشکلی جدی ای دارد. برای حل کردن مشکل از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

علت خنک نکردن کولر گازی گری

علت خنک نکردن کولر گازی هایسنس

علت خنک نکردن کولر گازی هایسنس می تواند نصب نادرست آن باشد. برای حل این مشکل، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱.در ابتدا اطمینان حاصل کنید که جریان هوای دستگاه درست است. برای جریان هوای مناسب، هیچ مانعی نباید در جلو و عقب کولر باشد.
۲. موانعی مانند مبلمان یا پنجره ها نباید خیلی نزدیک به کولر باشند. در صورت وجود این وسایل، آن ها را کمی از کولر دور کنید.
۳. موانع بیرونی مانند نرده ها و دیگر وسایل نیز می توانند باعث خنک نکردن کولر گازی شوند. برای حل این مشکل، باید این وسیله ها را حداقل 20 اینچ از کولر دور کنید.

علت خنک نکردن کولر گازی ال جی

اگر کولر گازی ال جی شما به اندازه کافی نمی تواند خانه تان را خنک کند، باید قطعات آن را چک کنید. چک کردن قطعات بدون کمک یک تعمیرکار ممکن نیست؛ زیرا وقتی با مشکل خنک نکردن کولر گازی مواجه می شوید، علت مشکل احتمالاً فن ها یا موتور کولر گازی است. تعمیر کردن و عیب یابی این قطعات دشوار است و برای تعمیر آن ها حتماً باید از یک تعمیرکار کمک گرفت.

علت خنک نکردن کولر گازی های سامسونگ

علت اصلی خنک نکردن کولر گازی های مدل سامسونگ، وجود مشکل در ولتاژ ورودی و خروجی، یا تنظیمات اشتباه دمای ترموستات است. برای تنظیم دمای ترموستات کافی است که با استفاده از ریموت، دما را با فشار دادن دکمه + افزایش و با فشار دادن – کاهش دهید.

علت خنک نکردن کولر گازی جنرال مکس

گاهی اوقات ممکن است که به طور کلی کولر گازی شما روشن نشود. برای حل این مشکل در کولر گازی های جنرال مکس و بقیه برند ها، باید مشکل را در مدار برق پیدا کنید. این مشکل معمولاً به دلیل پریز خراب یا سیم کشی خراب و فرسوده است. برای تعمیر این مشکل حتماً باید از یک تعمیر کار و برق کار کمک بگیرید.

علت خنک کار نکردن کولر گازی اجنرال

اگر کولر گازی اجنرال شما به خوبی خانه تان را خنک نمی کند، احتمالاً مشکل از فیلتر هوا، کویل یا مشکلات مبرد آن است. برای رفع این مشکل باید هر 2 هفته یک بار کویل ها و فیلتر هوای کولر خود را تمیز کنید. در صورت وجود مشکل در گاز مبرد نیز باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید؛ زیرا تعمیرات مربوط به گاز مبرد ساده نیست و امکان تعمیر آن در خانه توسط خودتان وجود ندارد.

علت خنک نکردن کولر گازی نو

علت خنک نکردن کولر گازی نو معمولاً به تنظیمات نادرست ترموستات بستگی دارد. عملکرد و تنظیمات ترموستات را به خوبی بررسی کنید. اگر بعد از بررسی ترموستات مشکلی را مشاهده نکردید؛ اما هنوز هم از کولر باد گرم بیرون می آمد، بهتر است که ترموستات را به حالت خودکار ببرید تا کولر بتواند هوا را خنک کند. بهترین کار همین است که ترموستات را همیشه روی حالت auto بگذارید.

علت خنک نکردن کولر گازی نو

علت خنک نکردن کولر گازی دو تکه

مانند بسیاری دیگر از کولر گازی ها، دلیل اصلی خنک نکردن کولر گازی های دو تیکه، کثیف بودن فیلتر آن است. فیلتر های کولر گازی دو تیکه معمولاً زو دتر کثیف می شود و گرد و غبار و آلودگی ها را به خود جذب می کند. کثیفی فیلتر باعث عملکرد نادرست موتور کولر می شود و در عملکرد ترموستات نیز اختلال ایجاد می کند؛ به همین دلیل برای حل این مشکل توصیه می شود که فیلتر های کولر خود را تمیز کنید. برای جلوگیری از بروز این اتفاق، فیلتر های کولر گازی دو تیکه خود را هر دو هفته یک بار تمیز کنید.

جمع‌بندی

کولر های گازی یکی از مهم ترین وسیله های سرمایشی هستند که می توان برای خنک کردن خانه در فصل های گرم از آن استفاده کرد. این وسایل الکترونیکی نیز مانند خیلی دیگر از وسایل الکترونیکی، در معرض آسیب قرار دارند و می توانند دچار مشکل شوند؛ به همین دلیل ما در این مقاله در مورد رایج ترین مشکل کولر گازی یعنی خنک نکردن کولر گازی توضیح دادیم و دلایل آن را نام بردیم.

سوالات متداول

تنظیمات اشتباه ترموستات دستگاه، کثیف بودن فیلتر کولر گازی و عدم سرویس به موقع از دلایل اولیه عدم سرمایش کولر گازی است. کاهش گاز مبرد کولر گازی، خرابی سنسور دما و خرابی کمپرسور دستگاه از علل دیگر باد گرم کولر گازی است.

سرویس به موقع کولر گازی کارایی آن را بهبود می‌بخشد. نصب کولر گازی نیز مهم است. اگر یونیت خارجی دستگاه در سایه باشد و جریان هوای در محل نصب آن وجود داشته باشد، کولر گازی بهتر کار می‌کند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها