لوگوی کاردون

علت خط و خش افتادن بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی پس از شست و شو​

علت خط و خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی بعد از شستشو
فهرست محتوا

اگر هنگام خارج کردن ظرف‌ها از ماشین ظرفشویی متوجه خط و خش افتادن روی ظروف در ماشین ظرفشویی می‌شوید، باید به فکر عیب‌یابی ماشین ظرفشویی خود باشید. ظروف خراشیده‌شده و دارای خط و خش را نمی‌توان تعمیر کرد. اما با شناسایی و رفع مشکل می‌توانید از تکرار این واقعه در هنگام شستشوهای بعدی جلوگیری کنید. یادگیری نحوه جلوگیری از این مشکل می‌تواند ظروف شما را در آینده صحیح و سالم از ماشین ظرفشویی خارج کند. در اینجا به علل خط و خش افتادن بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی پس از شست‌وشو خواهیم پرداخت.

علل خط و خش افتادن روی ظروف در ماشین ظرفشویی

ایجاد خراشیدگی و خط و خش و آسیب فیزیکی ماشین ظرفشویی به ظروف نشانه‌هایی از بروز آسیب در دستگاه شما هستند. این مشکل با گذشت زمان بدتر هم خواهد شد. در اوایل بروز این مشکل زمانی که ظروف در زوایای خاصی از نور دیده شوند، ممکن است جلوه رنگین‌کمانی پیدا کنند. همچنین ممکن است هنگام بررسی دقیق ظروف، خراش‌های ریزی را روی آن‌ها مشاهده کنید. به مرور زمان، این خط و خش به ظروف شما ظاهری سفید یا یخ‌زده می‌دهد. در واقع این پوشش سفید ناشی از تخریب گسترده ظرف است، زیرا سطح آن خراشیده شده و بخشی از آن از بین رفته است.

مشکل خط و خش افتادن روی ظروف در ماشین ظرفشویی می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. گاهی اوقات این آسیب به دلیل آب داغ، چرخه‌های طولانی یا گرمای زیاد در چرخه خشک کردن ایجاد می‌شود. گاهی اوقات نیز این امر از نظر شیمیایی ایجاد می‌گردد، زیرا آب نرم یا مصنوعی با مواد شوینده خاصی برهم‌ کنش می‌کند و باعث رسوب مواد معدنی روی ظروف می‌شوند. در عین‌حال این آسیب می‌تواند به دلیل تکان خوردن غیرعادی ظروف در طول چرخه شستشو نیز ایجاد شود. در ادامه مطلب به مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل در ماشین ظرفشویی خواهیم پرداخت.

۱) رسوب آب سخت

گاهی اوقات، لایه سفیدی که به نظر می‌رسد روی ظروف شما حکاکی شده است یا ایجاد خراش می‌کند، درواقع ناشی از رسوبات آب سخت نشسته‌شده روی ظروف در ماشین ظرفشویی است. این آسیب مانند حکاکی به آرامی در طول زمان و با چرخه‌های مکرر ماشین ظرفشویی اتفاق می‌افتد. همچنین احتمالاً روی ظروف نقره‌ای شما بیشتر ظاهر خواهد شد. اگر در منطقه‌ای با آب سخت زندگی می‌کنید، آب سخت را به عنوان علت خط و خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی را بدهید؛ به‌خصوص اگر آب داخل دستگاه حداقل به 60 درجه سانتی‌گراد نمی‌رسد.

اگرچه این رسوب بسیار ناخوشایند است، اما خوشبختانه فقط یک رسوب سطحی است و به خود ظرف آسیبی نمی‌رساند. به ‌عبارت ‌دیگر می‌توان این رسوبات را برداشت تا ظرف شما به درخشندگی و شفافیت اولیه خود بازگردد. اما اگر به این موضوع بی‌توجهی شود، می‌تواند به مرور باعث خط و خش افتادن روی ظروف در ماشین ظرفشویی شود. برای رفع این مشکل باید سختی آب ورودی به ماشین ظرفشویی را کاهش دهید. بدین منظور می‌توان از فیلترهای نرم‌کننده آب موجود در بازار استفاده کنید.

۲) آب بسیار داغ

وجود آب گرم در ماشین ظرفشویی، ضروری است و ظروف بدون آن به‌خوبی شسته نمی‌شوند. اما اگر دمای آب از حد موردنیاز (معمولاً 60 درجه سانتی‌گراد) تجاوز کند، شاهد بروز مشکلاتی خواهیم بود. ماشین‌های ظرفشویی، آب گرم خود را از دو طریق تأمین می‌کنند. دسته‌ای دارای ترموستات و المنت داخلی هستند و آب را خودشان گرم می‌کنند. دسته دوم آب گرم خود را از منبع بیرونی و آب گرم ساختمان تأمین می‌نمایند. البته دسته دوم نیز ترموستات دارند تا آب بیش از حد گرم را وارد چرخه شستشو نکنند. بروز مشکل در سیستم آب گرم ماشین ظرفشویی می‌تواند دلیل دیگر ایجاد خط و خش افتادن روی ظروف در ماشین ظرفشویی باشد.

سعی کنید دمای آب ورودی به ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. به شیر آب نزدیک ماشین ظرفشویی بروید، سپس آب گرم را برای حدود 45 ثانیه یا تا زمان داغ شدن آب باز کنید. سپس آب را در یک لیوان بریزید، دماسنج را در لیوان قرار دهید و دما را بررسی کنید. باید بین 48 تا 60 درجه سانتی‌گراد باشد. همچنین اگر آب گرم شما از داخل خانه خودتان و با آبگرمکن تأمین می‌شود، باید دمای روی آبگرمکن را بررسی کنید. دمای ایده‌آل بین 50 تا 60 درجه سانتی‌گراد است و اگر بیشتر از این باشد باید درجه آبگرمکن را کاهش دهید.

۳) مواد شوینده زیاد یا بی‌کیفیت

شما باید برای شستشوی ظروف از مواد شوینده کمتری استفاده کنید. این امر مخصوصاً اگر آب محل زندگی شما نرم است، صادق است. زیرا آب نرم نسبت به آب سخت، به مواد شوینده کمتری نیاز دارد. بنابراین شما باید مقادیر مختلف مواد شوینده را آزمایش کنید تا زمانی که به اندازه کافی و استاندارد برای تمیز کردن ظروف برسید. مقدار مواد شوینده مورد نیاز برای چرخه شستشو را واقعاً نمی‌توان تعیین کرد. زیرا آب هر منطقه از درجه سختی متفاوتی برخوردار است و میزان مواد شوینده نیز ارتباط مستقیمی با درجه سختی آب دارد.

از سوی دیگر، شوینده‌های بی‌کیفیت نیز می‌توانند عامل خط و خش افتادن بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی باشند. اگر دچار این مشکل هستید، پس باید یک شوینده متفاوت را امتحان کنید. برخی از مواد شوینده بسته به نرمی آب و عوامل دیگر، بیشتر از سایرین باعث خط و خش می‌شوند. شما می‌توانید یک شوینده ملایم‌تر با عدد pH کمتر یا یک شوینده بدون فسفات را امتحان کنید.

حتماً پودرها و قرص‌های شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی از برندهای معتبر را مورد استفاده قرار دهید.

۴) پرهیز از شستن ظروف پیش از قرار دادن آن‌ها در ماشین ظرفشویی

برخی افراد ظروف را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی می‌شویند، آن هم به حدی که کاری برای ماشین ظرفشویی باقی نمی‌ماند. این مشکل از آنجایی ناشی می‌شود که گاهی توصیه می‌گردد برای اینکه فیلتر تخلیه ظرفشویی مسدود نشود، ظروف را قبل از قرار دادن در دستگاه از مواد آلوده و زباله‌ها پاک‌سازی کنید. این حرف کاملاً درست است. اما تنها زباله‌های بزرگ و مشکل‌زا باید از روی ظروف پاک شوند و تمیز کردن کامل ظروف توصیه نمی‌گردد.

بنابراین آبکشی یا پیش شستن ظروف قبل از قرار دادن آن‌ها در ماشین ظرفشویی، اصلاً ضرورتی ندارد و مشکل‌زا نیز هست. چراکه شوینده‌های مدرن ظرفشویی حاوی نمک‌های قلیایی خشن می‌باشند که توسط روغن‌ها و ذرات غذای روی ظروف خنثی می‌شوند. بنابراین اگر قبل از قرار دادن ماشین ظرفشویی تمام باقیمانده مواد غذایی را از ظروف پاک کنید، ماده شوینده چیزی برای خنثی کردن آن ندارد. در نتیجه تأثیر شدیدتری روی خود ظروف خواهد داشت و شاهد خط و خش افتادن بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی خواهید بود.

شما می توانید برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود از متخصصین کاردون کمک بگیرید.

۵) تکان‌های غیرعادی در هنگام چرخه شستشو

عامل دیگری که ممکن است باعث ایجاد خط و خش بر روی ظروف شود، تکان‌های غیرعادی در هنگام چرخه شستشو است. این امر می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد و به ‌احتمال ‌زیاد خودتان قادر نخواهید بود تا دلیل بروز مشکل را ریشه‌یابی کنید. در چنین شرایطی می‌توانید با کاردون تماس بگیرید تا تکنسین‌های ما مشکل را در اسرع وقت شناسایی و برطرف کنند. از عوامل ایجاد تکان‌های غیرعادی ماشین ظرفشویی هنگام چرخه شستشو می‌توان به نصب نادرست آن اشاره کرد. ماشین ظرفشویی باید روی سطحی صاف و به صورت متعادل یا به ‌اصطلاح بالانس نصب شود. در غیر این صورت، هنگام چرخش موتور دچار لرزش‌های زیاد و غیرعادی خواهد شد.

۶) قرار دادن نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی

از دیگر دلایل خط و خش افتادن بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی می‌توان به قرار دادن نادرست ظروف در آن اشاره کرد. تمامی ظروف باید به‌درستی و در جای مخصوص به خودشان قرار بگیرند. اگر این مورد رعایت نشود، شاهد بروز مشکل و گهگاه شکسته شدن ظروف نیز خواهیم بود. برای این کار می‌توانید به راهنمای درست چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی و دفترچه راهنمای دستگاه خودتان مراجعه کنید.

در عین حال ماشین ظرفشویی یک ظرفیت مشخص و محدودی دارد و نمی‌توانید آن را با ظروف بسیار زیاد پر کنید. سعی کنید حتی از به حداکثر رساندن ظرفیت و استفاده حداکثری از آن نیز چشم‌پوشی نمایید و تا حد ممکن ظروف کمتری در آن قرار دهید. اگر رعایت تمامی موارد ذکرشده مشکل شما را حل نکرد، می‌توانید با کاردون تماس بگیرید. تکنسین‌های مجرب ما با حضور در محل مشکل دستگاه شما را عیب‌یابی می‌کنند.

راهنمای رفع مشکل خراش روی ظرف ها

The cause of scratches on the dishes in the dishwasher after washing

موارد ذکر شده در بالا بیشتر به پیشگیری و جلوگیری از تکرار خط و خش افتادن روی ظروف در ماشین ظرفشویی مربوط بودند. اما در صورت وقوع این مشکل بر روی ظروف چه کاری از دست شما برمی‌آید؟. شما می‌توانید ظروف خود را بسته به علت و شدت آسیب، تا حدودی احیا کنید. سعی نمایید رسوب آب سخت را با خیساندن ظروف در سرکه سفید به مدت 15 دقیقه یا استفاده از یک محصول تجاری رسوب‌زدایی طبق دستور سازنده جدا کنید. محصولات رسوب‌زدایی می‌توانند خورنده باشند، بنابراین با پوشیدن دستکش لاستیکی از دستان خود محافظت کنید. در عین ‌حال حتماً ظروف را قبل از استفاده مجدد، کاملاً بشویید.

علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی

یک لایه سفید و شیری‌رنگ روی ظروف پس از چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی می‌تواند ناشی از مواد شوینده بدون فسفات ماشین باشد. شوینده‌های بدون فسفات می‌توانند به طور بالقوه یک لایه سفید روی ظروف شیشه‌ای و سایر اقلام، حتی خود وان ماشین ظرفشویی باقی بگذارند. این لایه سفید یا سفیدک زدن اغلب در مناطق دارای آب سخت مشاهده می‌شود. لطفاً توجه داشته باشید که رسوب و تجمع مواد معدنی در نتیجه استفاده زیاد از مواد شوینده نیز رخ می‌دهد.

نحوه جدا کردن لایه سفید از ظروف

اولین قدم برای جلوگیری از سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی، همان پیشگیری است. به این منظور باید از مواد شوینده باکیفیت استفاده کنید و محصولات بی‌کیفیت را کنار بگذارید. سفیدک اگر رفع نشود، می‌تواند به مرور موجب خط و خش افتادن بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی شود. برای زدودن سفیدک ظروف نیز طبق دستورالعمل زیر از اسیدسیتریک استفاده کنید. اسیدسیتریک را می‌توانید از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های تخصصی مواد شوینده بخرید.

  • اسیدسیتریک را در محل مواد شوینده ماشین ظرفشویی بریزید و درب آن را ببندید.
  • ظروف سفیدک زده را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. ظروف نقره و سایر اقلام فلزی را خارج از ماشین ظرفشویی بگذارید.
  • ماشین ظرفشویی را روشن کنید و بگذارید با یک چرخه کامل و بدون مواد شوینده کار کند. حالا ظروف سفیدک زده باید بدون لایه و به شکلی درخشان از ماشین ظرفشویی بیرون بیایند.

به جای اسیدسیتریک از سرکه سفید نیز می‌توانید استفاده کنید. یک فنجان از سرکه سفید را درست مانند روش اسیدسیتریک داخل ماشین ظرفشویی بریزید و بگذارید چرخه خود را کامل کند. این عمل در صورت نیاز باید چندین بار در سال تکرار شود.

علت کدر و مات شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

The cause of dishes becoming cloudy in the dishwasher

آب سخت یا آب با محتوای مواد معدنی بالا یکی از شایع‌ترین دلایل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی می‌باشد. مشکل آب سخت، دو دسته است. اول اینکه مواد معدنی موجود در آب، کارایی مواد شوینده را کاهش می‌دهند. به‌طوری‌که ممکن است برای تمیز کردن ظروف به مواد شوینده بیشتری نیاز باشد. دوم آنکه آب سخت به‌خوبی آب نرم، شستشو و آبکشی نمی‌کند. در نتیجه رسوبی از صابون یا آب کثیف روی ظروف باقی می‌ماند.

در عین‌ حال افزودن بیش از حد مواد شوینده به آب سخت تنها مشکل آبکشی را تشدید می‌کند. مواد معدنی موجود در آب سخت می‌توانند روی سطح ظروف خشک شوند و یک لایه کدر ایجاد کنند. یکی از راه‌های آزمایش آب سخت، خیس کردن یک لیوان کدر به مدت پنج دقیقه در سرکه سفید است. اگر رسوبات و کدر بودن لیوان حذف شوند، احتمالاً مشکل شما از آب سخت شما می‌باشد. اگر آب شما سخت است و امکان نرم کردن آن را هم ندارید، می‌توانید چند راهکار زیر را امتحان کنید.

۱) مواد شوینده بیشتری اضافه کنید

مواد شوینده بیشتر ممکن است در از بین بردن رسوبات آب سخت از ظروف شما مؤثر باشد. در عین ‌حال، استفاده بیش از حد از مواد شوینده ممکن است یک لایه صابون روی ظروف باقی بگذارد. بنابراین مقادیر مختلف را آزمایش کنید تا به بهترین تعادل ممکن دست یابید.

۲) از مایع جلادهنده استفاده کنید

مواد جلادهنده‌ی متنوعی در بازار موجود هستن. این مواد با شکستن پیوند بین آب و ظروف به کاهش لکه و خط و خش افتادن بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی کمک می‌کنند. مایع جلادهنده باید در هر بار چرخه شستشو به مواد شوینده ظرفشویی اضافه شوند.

۳) دمای آب خود را بررسی کنید

شما باید دمای آب ورودی به ماشین ظرفشویی را اندازه‌گیری نمایید. بسیاری از تولیدکنندگان مواد شوینده ظروف، دمای 60 درجه سانتی‌گراد را توصیه می‌کنند. اما به جای اینکه آبگرمکن خود را بی‌جهت بالا ببرید، از تنظیم دمای بالا در ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید تا آب به دمای 60 درجه سانتی‌گراد برسد. گاهی دوری ماشین ظرفشویی از آبگرمکن موجب طول کشیدن رسیدن آب گرم به آن می‌شود. در این موارد، قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی، شیر آشپزخانه را یک دقیقه یا بیشتر باز کنید تا آب داغ به آشپزخانه برسد.

نکاتی برای استفاده بهتر از ماشین ظرفشویی

Tips for better use of the dishwasher

در اینجا نکاتی را مطرح می‌کنیم که موجب بالا رفتن کارایی و عملکرد ماشین ظرفشویی خواهند شد. رعایت این نکات می‌تواند تا حد زیادی از آسیب به ماشین ظرفشویی و ظروف شما جلوگیری کند.

۱) ظروف نامناسب را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید

انواع خاصی از ظروف مستعد خراشیدگی در ماشین ظرفشویی هستند. ظروف آشپزخانه حاوی آلومینیوم یا ساخته‌شده از آن ممکن است در ماشین ظرفشویی دچار خوردگی شوند. برخی از ظروف شیشه‌ای ظریف و ظروف چینی نیز در ماشین ظرفشویی، قابل شستشو نیستند. دستورالعمل‌های شستشوی این اقلام را بررسی کنید تا ببینید آیا آن‌ها در ماشین ظرفشویی قابل شستشو هستند یا خیر.

۲) سطح سختی آب را بررسی کنید

نمک ماشین ظرفشویی به واحد نرم‌کننده داخلی دستگاه شما کمک می‌کند تا سختی آب لوله‌کشی را کاهش دهد. اگر منبع آب منطقه شما نرم است، پس از نمک استفاده نکنید. زیرا ممکن است ظروف شما را خراش دهد یا دچار خوردگی نماید. برای اندازه‌گیری میزان سختی آب لوله‌کشی، دستورالعمل‌های کتابچه راهنمای کاربری ماشین ظرفشویی خود را دنبال کنید. اگر کتابچه راهنمای خود را نمی‌یابید پس آن را با استفاده از شماره مدل محصول خود از اینترنت دانلود کنید.

آب سخت ممکن است باعث خراشیدگی ظروف شود. ماشین ظرفشویی شما دارای تنظیمات سختی آب است که باید آن را با توجه به سختی آب لوله‌کشی تنظیم کنید. ماشین‌های ظرفشویی مدرن دارای حس‌گرهایی هستند که سختی آب لوله‌کشی شما را تعیین می‌نمایند و درجه آن را به طور خودکار تنظیم می‌کنند.

۳) از ریختن نمک ماشین ظرفشویی در داخل دستگاه خودداری کنید

مخزن نمک ماشین ظرفشویی، حاوی آب است. پس زمانی که مخزن ماشین ظرفشویی را با نمک پر کنید، ممکن است این آب سرریز شود. در حین پر کردن مجدد مخزن نمک، ممکن است نمک داخل دستگاه بریزد. ریختن نمک داخل لگنچه و فضای داخلی ماشین ظرفشویی باعث خط و خش افتادن بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی می‌شود. برای به حداقل رساندن نشت نمک، هنگام ریختن نمک در مخزن از قیف استفاده نمایید و آب سرریزشده یا دانه‌های نمک را پاک کنید.

پس از پر کردن مجدد، درب مخزن را محکم ببندید. یک برنامه پیش شستشو یا کوتاه‌ترین برنامه را اجرا کنید تا هرگونه نمکی که ممکن است در داخل دستگاه ریخته‌شده باشد را بشوید. دانه‌های نمک زیر درب در حین پیش شستشو حل می‌شوند و ممکن است باعث شل شدن درب گردند. پس از اتمام مرحله شستشو اطراف درب را به‌دقت بررسی و تمیز کنید.

۴) ماشین ظرفشویی را درست بارگیری کنید

شما نباید ظروف خود را به ‌اشتباه بارگذاری کنید یا ماشین ظرفشویی خود را بیش از حد در ماشین ظرفشویی بچینید. مطمئن شوید که همه ظروف به‌درستی صاف شده‌اند و با یکدیگر یا با قسمت‌های متحرک ماشین ظرفشویی تماس نداشته باشند. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای کاردون در مورد نحوه بارگیری ماشین ظرفشویی مراجعه نمایید. 

اگر ظروف خود را به‌درستی داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید، آب پاشیده‌شده در طول چرخه شستشو باعث برخورد ظروف به یکدیگر، خراشیدگی یا حتی شکستن آن‌ها خواهد شد.

۵) از مواد شوینده به حد استاندارد استفاده کنید

استفاده بیش از حد مواد شوینده لزوماً به معنی تمیز شدن بهتر ظروف شما نخواهد بود. اگر مواد شوینده را بیش از حد بارگذاری کنید، باقی‌مانده مواد شوینده ممکن است موجب خط و خش افتادن بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی شود. بنابراین همیشه علامت‌های سطح استاندارد را در نظر بگیرید و به ‌هیچ‌وجه از آن‌ها تجاوز نکنید.

اگر از ماشین ظرفشویی برند سامسونگ استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ کاردون استفاده نمایید.

۶) از مواد شوینده نامناسب و سایر محصولات بی‌کیفیت استفاده نکنید

حتماً از مواد شوینده، جلادهنده و نمک مخصوص ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید. به‌هیچ‌عنوان در چرخه شستشوی ظروف از مایع ظرفشویی، صابون دست، سفیدکننده، سرکه یا هر ماده شیمیایی دیگری استفاده ننمایید. این محصولات عملکرد ماشین ظرفشویی شما را کاهش می‌دهند، باعث زنگ زدن قطعات فلزی آن می‌شوند و حتی امکان دارد طول عمر دستگاه شما را کم کنند.

۷) ظروف باارزش خود را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید

ظروف باارزش به‌ویژه لیوان‌های ساقه بلند در ماشین ظرفشویی آسیب‌پذیر هستند. پایه‌های ریز این لیوان‌ها ممکن است در طول چرخه شستشو به‌راحتی بشکنند. برای اطمینان از ایمن ماندن آن‌ها می‌توانید از سینی شیشه‌ای مخصوص نگهداری لیوان‌ها استفاده نمایید. این سینی‌ها نه‌تنها در برابر شکستگی بلکه در برابر خراش نیز بهترین محافظت ممکن از ظروف را فراهم می‌کنند. در عین‌حال توصیه می‌کنیم ظروف با ارزش معنوی مانند هدیه یا یادگاری را با ماشین ظرفشویی نشویید. همچنین ظروف گران‌قیمت خود را نیز بهتر است به صورت دستی بشویید. در این صورت، از خط و خش افتادن بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌شود.

علت سیاه شدن قاشق و چنگال در ماشین ظرفشویی

The cause of black spoons and forks in the dishwasher

گاهی اوقات که در حال تخلیه ماشین ظرفشویی هستید، متوجه لکه‌هایی روی قاشق و چنگال خود می‌شوید. در حالی‌که به نظر می‌رسد این موضوع غیرقابل درک باشد، اما ایجاد لکه‌ روی قاشق و چنگال نسبتاً رایج است. آب داغ می‌تواند علامتی به رنگ رنگین‌کمان روی قاشق و چنگال باقی بگذارد. نمک‌های معدنی در آب لوله‌کشی نیز می‌توانند باعث ایجاد لایه‌ای سفیدرنگ روی آن‌ها گردند. غذاهای اسیدی مانند سرکه نیز امکان دارد باعث ایجاد لکه‌هایی روی قاشق و چنگال شوند. فضای مرطوب داخل ماشین ظرفشویی ممکن است سطح فولاد ضدزنگ را سوراخ کند و باعث ایجاد سیاهی روی قاشق و چنگال شود.

یک پاک‌کننده اختصاصی برای جنس استنلس استیل، آثار سیاهی را از روی قاشق و چنگال می‌زداید. قاشق و چنگال را در آب داغ و پاک‌کننده اختصاصی بشویید و آن‌ها را با یک حوله تمیز خشک کنید. روش دیگر این است که قاشق و چنگال‌ها را با یک پارچه آغشته به سرکه یا آب‌لیمو بمالید. سپس قبل از خشک شدن، آن‌ها را کاملاً بشویید. برای اینکه چاقوهای شما نیز همیشه تیز بمانند، آن‌ها را برای مدت طولانی در آب غوطه‌ور نکنید. بهتر است آن‌ها را با دست بشویید و با یک حوله کاملاً خشک کنید.

جمع‌بندی

خط و خش افتادن روی ظروف در ماشین ظرفشویی می‌تواند بسیار آزاردهنده و غیرمنتظره باشد. رعایت نکات ذکر شده در این مطلب می‌تواند تا حدود زیادی این مشکل را رفع کند. آب داغ، مواد شوینده بی‌کیفیت، رفتار نامناسب با ماشین ظرفشویی، آب سخت و قرار دادن ظروف نه‌چندان کثیف در ماشین ظرفشویی از علل این پدیده هستند. تعمیرات لوازم خانگی کاردون در خدمت شما است تا مشکلات ماشین ظرفشویی شما را در اسرع وقت برطرف کند.

مواد شوینده‌ی بی‌کیفیت و غیراصل، آب سخت، آب بسیار داغ و چینش نامناسب ظروف داخل ماشین ظرفشویی از مهم‌ترین دلایل خط و خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی هستند.

بله مایع جلادهنده‌ی اصل و با کیفیت ظروف را درخشان می‌کند و از خش افتادن آنها نیز جلوگیری می‌کند.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
3 ماه قبل

سلام من یک سوال دارم اونم اینکه همه این موارد تست کردیم و رفع کردیم ولی در حال حاضر مشکل پا بر جاست علت چیه؟

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط علیرضا
پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  علیرضا
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر
روی همه ی ظروف با یک جنس است یا تفاوتی ندارد؟