لوگوی کاردون

نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی
فهرست محتوا

ماشین ظرفشویی یکی از سخت‌کوش‌ترین و پرکاربردترین لوازم برقی خانگی است. این وسیله مفید به صورت روزانه کار سنگین شستشوی ظروف آشپزخانه را انجام می‌دهد و در تعطیلات و مهمانی‌ها اضافه‌کاری می‌کند. برترین ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار در هر چرخه شستشو، نتایج درخشانی ارائه می‌دهند. اما همین بهترین‌ها نیز اگر به‌درستی بارگیری نشوند، کار خود را انجام نمی‌دهند. پر کردن بیش‌ از حد دستگاه و قرار دادن بشقاب‌ها و کارد و چنگال در نقاط نامناسب، اشتباهات بسیار رایجی هستند. اشتباه در نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی باعث می‌شود نتیجه دلخواه شما از شستشوی ظروف حاصل نگردد. با تعمیرات لوازم خانگی کاردون همراه باشید تا روش درست چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی را مورد بررسی قرار دهیم.

نکات ابتدایی برای چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی

ایده بسیار خوب این است که ابتدا دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود را از جهت هر گونه دستورالعمل بارگیری و چیدمان خاص بررسی نمایید. اما نکات زیر به اکثر ماشین‌ ظرفشویی ها کمک می‌کنند تا نتایج بهینه را ارائه دهند. سعی کنید قبل از شروع به کار و چیدن ظروف مختلف در ماشین ظرفشویی تکه‌های بزرگ باقی‌مانده غذا را از ظروف بتراشید و در سطل زباله بریزید. البته در ماشین‌های ظرفشویی مدرن نیازی به آبکشی ظروف قبل از قرار دادن چیدن آن‌ها در ظرفشویی نیست. زیرا این ماشین‌ها حس‌گرهایی دارند که چرخه شستشو را بر اساس میزان کثیف بودن ظروف تنظیم می‌کنند.

بهتر است تکه‌های بزرگ غذا از ظروف جدا شوند تا فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی زودبه‌زود پر نگردد و نیاز به تمیزکاری نداشته باشد. همچنین وجود آب گرم برای ارائه بهترین کارایی و آبکشی بهتر ظروف توسط ماشین ظرفشویی بسیار ضروری و حیاتی است.

آموزش گام به گام چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی

How to put dishes in the dishwasher

قفسه‌های ماشین ظرفشویی، بسته به مدل و برند ماشین شما از پیکربندی متفاوتی برخوردار هستند. به‌طور کلی دو نمونه کلی مختلف از پیکربندی قفسه‌های ماشین ظرفشویی وجود دارد. هرکدام از این پیکربندی‌ها تکنیک‌های بارگیری و چیدمان خاص خود را می‌طلبند. اما با پیروی از دستورالعمل‌های زیر می‌توانید روش‌هایی کلی برای چیدن مناسب ظروف در ماشین ظرفشویی به دست آورید.

۴ دستورالعمل برای چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

این دستورالعمل‌ها برای داشتن یک ماشین ظرفشویی با بارگیری مناسب و ظروف تمیز و درخشان، کلیدی هستند.
۱. ظروف را طوری قرار دهید که طرف کثیف آن‌ها رو به مرکز ماشین ظرفشویی و سمت پایین یعنی رو به بازوی آب‌پاش ماشین ظرفشویی باشند. جت‌های واشر که روی بازوهای چرخان آب‌پاش در زیر قفسه‌های بالا و پایین قرار دارند، برای شستن و آبکشی ظروف به سمت بالا اسپری می‌کنند. قرار دادن ظروف در زاویه مناسب در تمیزی بیشتر آن‌ها مؤثر است و در فرایند خشک کردن هم مفید خواهد بود.
۲. از جدا بودن و فاصله مناسب بین ظروف، اطمینان حاصل کنید. همچنین از شلوغی بیش ‌از حد ماشین ظرفشویی نیز خودداری نمایید. روی هم چیدن یا تودرتو کردن اقلام، اسپری کردن جت‌های آب در داخل آن‌ها را دشوار می‌کند.
۳. اقلام را بین دندانه‌های قفسه‌ها محکم کنید تا در حین شستشو به هم برخورد نکنند یا سرنگون نشوند. از فرایند لانه‌سازی شبیه به نحوه نگهداری ظروف در کابینت بهره ببرید. این فرآیند شامل قرار دادن اقلام با اشکال مقعر یا منحنی مانند کاسه و قاشق، دور از یکدیگر است.
۴. وسایلی که در ماشین ظرفشویی قرار می‌دهید باید قابل شستشو در ماشین ظرفشویی باشند. معمولاً برای ظروف نچسب، چاقوهای آشپزخانه، چینی‌های ظریف، کریستال و هر چیز چوبی، چدن، آلومینیوم، طلا، مس، نقره و برنز شستشوی دستی توصیه می‌شود. شستن این اقلام در ماشین ظرفشویی ممکن است سطح آن‌ها را خراب کند یا باعث آسیب شود.
بعد از انجام تمامی این اقدامات ابتدایی نوبت به شناخت روش درست چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی و جزئیات ظروف مختلف می‌رسد

روش چیدن لیوان و فنجان در ماشین ظرفشویی

فنجان‌ها، لیوان‌ها و کاسه‌های کوچک را همیشه و در هر برندی باید در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید. در عین‌حال از ازدحام و بارگیری بیش ‌از حد لیوان و فنجان در قفسه بالایی خودداری نمایید. زیرا این کار علاوه بر افزایش خطر شکستگی ظروف، جریان آزادانه آب و مواد شوینده را هم مختل و مسدود می‌کند.
در عین‌حال بهتر است لیوان‌های با پایه باریک و گران‌بها را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. طراحی ساختار این لیوان‌ها بسیار ظریف است و امکان دارد در حین چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی، آسیب ببینند. البته شاید ماشین ظرفشویی شما یک قفسه تاشو با نگهدارنده پایه ظروف داشته باشد. در این صورت می‌توانید پایه لیوان‌های ظریف را برای محافظت بیشتر حین شستشو در این نگهدارنده لیوان‌های پایه‌دار، محکم کنید.
در چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی باید به جنس لیوان‌ها و فنجان‌ها نیز دقت شود و همه به صورت مخلوط در کنار یکدیگر قرار نگیرند. مثلاً لیوان‌های شیشه‌ای را نباید در کنار لیوان‌های آلومینیومی قرار داد و بالعکس، زیرا ممکن است به یکدیگر فشار و آسیب وارد کنند.

شما می توانید برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود از متخصصین کاردون کمک بگیرید.

روش چیدن قاشق و چنگال در ماشین ظرفشویی

چنگال‌ها و قاشق‌ها را باید در سبد مخصوص به آن‌ها قرار دهید. در عین‌حال دسته‌های آن‌ها باید رو به پایین قرار داده شوند. دسته‌های چاقو حتماً باید بالا قرار داشته باشند تا برای برداشتن آن‌ها نیازی به گرفتن تیغه تیز چاقو نداشته باشید. بهتر است قاشق‌ها، چنگال‌ها و چاقوها را با هم مخلوط کنید تا هیچ آشغالی بین آن‌ها لانه نکند.

روش چیدن تابه و قابلمه در ماشین ظرفشویی

تابه، قابلمه، کاسه‌ها و سایر اقلام بزرگ باید با نهایت دقت در قفسه پایینی ماشین ظرفشویی قرار داده شوند. قابلمه‌ها را رو به پایین و به سمت بازوی اسپری پایینی قرار دهید. به خاطر داشته باشید که قابلمه‌ها و تابه‌های قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی می‌توانند در قفسه پایینی قرار بگیرند. اما آن‌ها را در یک قفسه و کنار ظروف چینی شکننده قرار ندهید.
یادتان باشد که چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی باید بر اساس جنس ظروف صورت گیرد. مثلاً ظروف آلومینیومی و استیل ضدزنگ معمولاً می‌توانند در ماشین ظرفشویی قرار گیرند. اما ظروف برنجی، برنزی، چوبی و ظروف چینی با تزئین طلا و پلاتین باید با دست شسته شوند تا از تغییر رنگ یا آسیب دیدن مصون بمانند. همچنین سنخیت بین جنس ظروف نیز باید رعایت شود. مثلاً ظروف آلومینیومی و چینی را نمی‌توان در ماشین ظرفشویی کنار یکدیگر قرار داد. زیرا ممکن است در چرخه شستشو به یکدیگر فشار آورند و جنس ضعیف‌تر آسیب ببیند.

روش چیدن ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی

Basic tips for putting dishes in the dishwasher

پلاستیک‌های قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیز باید در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار داده شوند. ظروف پلاستیکی باید به دور از گرمای شدید قرار بگیرند. چرا که گرما می‌تواند باعث تاب خوردن و تغییر شکل آن‌ها شود. المنت‌های گرمایی ماشین ظرفشویی معمولاً در پایین قرار دارند، پس ظروف پلاستیکی را باید در طبقه بالا قرار داد.

اگر ظروف زیادی برای شستشو دارید، پیشنهاد می‌کنیم ظروف پلاستیکی را در یک چرخه جداگانه مورد شستشو قرار دهید. در عین‌حال برای شستشوی ظروف پلاستیکی از آب با دمای بسیار بالا نیز استفاده نکنید. چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی مخصوصاً ظروف پلاستیکی باید نسبت به ضخامت و توان مقاومت حرارتی آن‌ها باشد.

اطمینان حاصل کنید که ظروف پلاستیکی به طور ایمن در قفسه ماشین ظرفشویی بالایی شما قرار می‌گیرند و به اندازه کافی کوچک نیستند که در شکاف‌ها وارد شوند. اقلام پلاستیکی کوچک ممکن است با افتادن روی یکی از بازوهای اسپری کننده ظرفشویی، آن را مسدود کنند.

روش چیدن بشقاب در ماشین ظرفشویی

بشقاب‌های غذاخوری را بین دندانه‌ها و روی قفسه پایینی قرار دهید و طرف‌های کثیف آن‌ها را به سمت جت‌های شستشو زاویه دهید. در زمان چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی بشقاب‌ها را روی هم نچینید. این کار باعث لانه‌سازی می‌شود و از تمیز شدن یکنواخت همه ظروف جلوگیری می‌کند. یکی در میان چیدن بشقاب‌های بزرگ‌تر و کوچک‌تر می‌تواند به جلوگیری از لانه‌سازی کمک کند.
تخته‌های برش (تخته‌گوشت) قابل شستشو در ماشین ظرفشویی و سایر ظروف پهن باید در طرفین و پشت به بازوهای آب‌پاش قرار داده شوند. بدین ترتیب بازوی آب‌پاش یا اسپری‌کننده، انعطاف‌پذیری بیشتری خواهد داشت، می‌تواند با آزادی بهتری حرکت کند و به تمام ظروف آب بپاشد. همچنین نحوه قرارگیری آن‌ها باید کمی مایل باشد تا مزاحمت و خللی در فرایند تخلیه ماشین ظرفشویی ایجاد نکنند.

روش چیدن ظروف بزرگ در ماشین ظرفشویی

تمامی ظروف بزرگ را باید در قفسه پایینی ماشین ظرفشویی و رو به بازوهای اسپری‌کننده قرار داد. ظروف بلند مانند کفگیر یا ملاقه را هم باید در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید. مطمئن شوید که این ظروف نمی‌توانند از داخل قفسه سر بخورند و بازوهای اسپری‌کننده را مسدود نمی‌کنند. ظروف بزرگ بهتر است در یک چرخه جدا شسته شوند. بدین ترتیب هم خودشان بهتر شسته خواهند شد و هم مانعی برای اشغال فضا و شستشوی ظروف کوچک‌تر نیز نخواهند بود.
وسایل آشپزی بزرگ‌تر مانند قابلمه، تابه و ظروف پخت‌وپز را می‌توان در کناره‌ها یا پشت قفسه پایینی قرار داد. این اقلام برای اطمینان از تمیز کردن و زهکشی بهتر باید به صورت زاویه‌دار چیده شوند. تابه‌های مسطح را باید در کنار یا پشت قفسه پایینی و دور از درب ماشین ظرفشویی قرار دهید. قرار دادن آن‌ها در جلوی درب ماشین ظرفشویی می‌تواند مانع از رسیدن آزادانه مواد شوینده به ظروف دیگر شود. چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی و مخصوصاً اقلام بزرگ‌تر نیازمند دقت و خلاقیت در چیدمان است.

روش چیدن ظروف در انواع مختلف ماشین ظرفشویی

How to put large dishes in the dishwasher

هر برندی برای پیکربندی ماشین ظرفشویی، روش مخصوص به خود را دارد. زیرا هر برند فکر می‌کند بهترین راه برای چیدن ظروف مختلف در ماشین ظرفشویی روش خودش است. با این ‌حال، برخی از موارد کلیدی وجود دارند که بین تمامی برندها مشترک هستند. شاید بهتر باشد ادامه مطلب را بخوانید تا با نحوه چیدن ظروف در انواع برندهای ماشین ظرفشویی بیشتر آشنا شوید.

روش چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ

هر ماشین ظرفشویی سامسونگ شامل توصیه‌های بارگیری در دفترچه راهنمای کاربری است. با این‌ حال، توصیه‌های کلی زیر را می‌توان برای تمامی ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ اعمال کرد.
۱. از همه ویژگی‌های ماشین ظرفشویی سامسونگ در پیکربندی‌اش استفاده کنید تا بهترین عملکرد را ارائه نماید. هر ماشین ظرفشویی سامسونگ دارای قطعات تاشو، قابل تنظیم یا جداشدنی است تا گزینه‌های پیکربندی مختلفی را ارائه دهد.
۲. کثیف‌ترین طرف هر ظرف را به سمت مرکز ماشین ظرفشویی سامسونگ قرار دهید. هر ظرف سر بازی مانند قابلمه یا فنجان باید رو به پایین باشد تا آب به داخل آن بپاشد. همچنین فضای کافی نیز باید بین ظروف وجود داشته باشد.
۳. پس از اتمام بارگیری، نازل‌های اسپری‌کننده را با دست بچرخانید. اگر یکی از ظروف شما مانند دسته‌های قابلمه مانع از چرخش آزادانه نازل‌ها می‌شود، آن‌ها را دوباره بچینید.
۴. وسایل بزرگ‌تر مانند قابلمه و تابه را روی قفسه پایینی قرار دهید. اقلام کوچک‌تری مانند لیوان، فنجان، نعلبکی و اقلام پلاستیکی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را در قفسه بالایی قرار دهید.
۵. در برخی از مدل‌های ظرفشویی سامسونگ نباید اقلام پلاستیکی را روی قفسه پایینی قرار داد.
۶. اگر مدل شما دارای یک قفسه نگهدارنده پایه لیوان‌های شیشه‌ای ظریف است، از آن برای پایه ظروف استفاده کنید. اما زمانی که مورد استفاده نیست، آن را به عقب تا کنید.

روش چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی دوو

ماشین ظرفشویی دوو از بهترین و پرفروش‌ترین برندهای موجود در بازار می‌باشد. روش چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی دوو تقریباً مشابه سایر برندها است، اما توصیه‌های زیر می‌توانند کاربردی باشند.
۱. قطعات قفسه‌های ماشین ظرفشویی دوو تاشو، قابل تنظیم و جداشدنی هستند. پس شما می‌توانید گزینه‌های پیکربندی مناسب با ظروف خود را به دست آورید.
۲. طرف کثیف ظروف باید سمت مرکز و رو به پایین ماشین ظرفشویی قرار بگیرند. بدین ترتیب بازوی آب‌پاش می‌تواند درون ظروف را به راحتی شستشو دهد.
۳. ظروف بزرگ مانند قابلمه و تابه را باید روی قفسه پایینی ماشین ظرفشویی دوو قرار دهید. اما ظروف کوچک‌تر مانند لیوان، فنجان، نعلبکی و ظروف پلاستیکی باید روی قفسه بالایی چیده شوند.
۴. در ماشین‌های ظرفشویی دوو نباید ظروف پلاستیکی را در قفسه پایینی و نزدیک به عنصر گرمایش دستگاه قرار دهید.

روش چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی پاکشوما

ماشین ظرفشویی پاکشوما از مدل‌های ساخت داخل پرفروش و باکیفیت موجود در بازار است. هنگام چیدن ظروف مختلف در ماشین ظرفشویی پاکشوما باید به نکات زیر توجه شود.

۱) ظروف خود را آبکشی نکنید

باور کنید این یک افسانه است که باید ظروف را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی بشویید. اگرچه همیشه باید مواد غذایی بزرگ باقیمانده را پاک کنید. اما اگر ظروف خود را قبل از چیدن در ماشین ظرفشویی پاکشوما کاملاً بشویید، فشار مواد شوینده به خود ظروف وارد خواهد شد و ممکن است رنگ آن‌ها برود.

۲) اضافه بار نکنید

پر کردن بیش ‌از حد ماشین ظرفشویی پاکشوما می‌تواند به ظروف آسیب برساند. آن‌ها ممکن است با یکدیگر برخورد کنند و باعث خراش یا حتی بر اثر فشار، دچار شکستگی شوند. به علاوه، ازدحام بیش ‌از حد می‌تواند جریان آب و مواد شوینده را مختل کند و ظروف شما کمتر تمیز شوند.

۳) ظروف پلاستیکی را روی قفسه بالایی نگه دارید

داغ‌ترین قسمت ماشین ظرفشویی پاکشوما در پایین آن است، یعنی جایی که المنت گرمایشی آن قرار دارد. همیشه باید پلاستیک‌های قابل شستشو در ماشین ظرفشویی خود را روی قفسه بالایی بگذارید تا از تاب برداشتن آن‌ها جلوگیری شود.

۴) ظروف بسیار کثیف را رو به پایین قرار دهید

اگر قابلمه یا اقلام پخت‌وپز دارای غذا یا باقی‌مانده‌های سرسخت دیگر را در ماشین می‌گذارید، مطمئن شوید که آن‌ها را رو به پایین قرار داده‌اید. تا بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی پاکشوما بتوانند به طور مؤثر و با حداکثر فشار موجود، آن‌ها را تمیز کنند.

۵) دسته چنگال‌ها و قاشق‌ها را رو به پایین قرار دهید

دسته چنگال‌ها و قاشق‌ها را رو به پایین بچینید تا کثیف‌ترین قسمت‌های آن‌ها به‌خوبی تمیز شوند. همچنین چاقوها را به صورت برعکس و تیغه پایین بگذارید. این کار برای جلوگیری از بریدگی‌های تصادفی هنگام تخلیه ظروف است.

۶) ظروف بزرگ را به سمت پهلوها و پشت قرار دهید

چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی پاکشوما باید به این صورت باشد که تخته‌های برش و بشقاب‌های بزرگ باید در کناره‌ها و نه وسط آن قرار گیرند. بدین ترتیب از اختلال در جریان آب و مواد شوینده جلوگیری نخواهد شد.

۷) قابلمه و تابه را در پایین ماشین ظرفشویی قرار دهید

اکثر قابلمه‌ها و تابه‌های آلومینیومی یا استیل ضدزنگ قابل شستشو در ماشین ظرفشویی می‌توانند در قفسه پایینی ماشین ظرفشویی قرار گیرند، اما حتماً قبل از شستشو توصیه‌های سازنده را دوباره بررسی کنید.

۸) لیوان‌ها و فنجان‌ها را روی قفسه بالایی قرار دهید

قفسه بالایی ماشین ظرفشویی پاکشوما برای تمیز کردن فنجان و لیوان‌ها طراحی شده است. بنابراین آن‌ها را وارونه و در قفسه بالایی قرار دهید. این کار ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما همه ما گاهی اوقات حواسمان پرت می‌شود. بدین ترتیب آب و مواد شوینده می‌توانند به طور مؤثری داخل لیوان‌ها و فنجان‌های شما را تمیز کنند.

روش چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی کندی

ماشین ظرفشویی کندی یکی دیگر از تولیدات با کیفیت موجود در بازار کشورمان به شمار می‌رود. بهتر است برای ماشین ظرفشویی کندی از یک شوینده رقیق استفاده کنید که به عنوان ملایم توصیف می‌شود. برای جلوگیری از آسیب، شیشه و کارد و چنگال را بلافاصله پس از پایان برنامه شستشو از ماشین ظرفشویی کندی خارج نکنید. برخی از انواع لیوان‌ها ممکن است پس از تعداد زیاد شستشو در ماشین ظرفشویی کندی کدر گردند. ظروف زیر هم نباید در ماشین ظرفشویی کندی شسته شوند:
۱. کارد و چنگال با دسته‌های چوبی یا مرواریدی
۲. اقلام پلاستیکی که در برابر حرارت مقاوم نیستند
۳. کارد و چنگال یا ظروف قدیمی برچسب‌دار که در برابر دمای بالا مقاومت ندارند.
۴. اقلام دود کردن اسپند
۵. شیشه کریستالی یا مس
۶. اقلام استیل در معرض زنگ‌زدگی
۷. بشقاب‌های چوبی
۸. اقلام ساخته‌شده از الیاف مصنوعی

روش چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی زیرووات

ماشین ظرفشویی زیرووات تولید کشور ایتالیا از محصولات پر سابقه بازار است. هنگام چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی زیرووات باید به نکات زیر دقت کرد.
۱. کاسه‌ها، ظروف فر، توری‌ها، کاسه سالاد، درب، ظروف سرو، بشقاب پلوخوری و بشقاب خورش‌خوری را باید در سبد پایینی ماشین ظرفشویی زیرووات قرار داد.
۲. اطمینان حاصل کنید که کارد و چنگال در مسیر بازوهای چرخان قرار نمی‌گیرد.
۳. چیدن ظروف را از سبد بالایی شروع کنید.
۴. سبد بالایی دارای قفسه‌های متحرکی است که به دو طرف سبد قلاب شده‌اند و می‌توانند در 4 موقعیت تنظیم شوند.
۵. قفسه‌ها را می‌توان برای مواردی مانند فنجان چای و قهوه، چاقوهای آشپزخانه و ملاقه استفاده کرد.
۶. لیوان‌های ساقه‌دار را می‌توان با خیال راحت در انتهای قفسه‌ها آویزان کرد.
۷. قفسه‌ها در وضعیت عمودی به شما این امکان را می‌دهند تا بشقاب‌ها و سوپ‌خوری‌ها را تا حداکثر قطر 19 سانتی‌متر قرار دهید.
۸. بشقاب‌ها را باید به صورت عمودی در قسمت زیرین صفحه به سمت پشت ماشین ظرفشویی قرار دهید و بین هر صفحه فاصله بگذارید تا آب آزادانه از میان آن‌ها عبور کند.
۹. توصیه می‌شود صفحات بزرگ را کمی به سمت جلو قرار دهید تا ورود آب و مواد شوینده به ماشین ظرفشویی آسان شود.

روش چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی در بازار ایران بسیار پرفروش بوده است و اکثر خانه‌ها از این مدل نصب کرده‌اند. ما روش چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی را در 2 بخش توضیح می‌دهیم.

۱) نحوه بارگیری سبد نقره‌ای (Silverware Basket)

سبد نقره ماشین ظرفشویی ال جی قابل جابه‌جایی است. دسته آن را به سمت بالا بکشید تا سبد برای بارگیری راحت‌تر، خارج شود. در اینجا نحوه صحیح قرار دادن ظروف در سبد نقره ماشین ظرفشویی آورده شده است.
۱. با قرار دادن وسایل مختلف (چنگال، قاشق، چاقو) در کنار یکدیگر از لانه‌سازی خودداری کنید.
۲. برای جلوگیری از شلوغی، فقط یک ظرف را در هر شکاف قرار دهید.
۳. وسایل تیز مانند چاقو را به سمت پایین بگذارید.

۲) نکات بارگیری قفسه بالایی و پایینی

قفسه بالایی ماشین ظرفشویی ال جی را می‌توان برای قرار دادن قابلمه‌های بزرگ و تابه‌ها جدا کرد و آن‌ها را بر روی قفسه زیر قرار داد. قفسه بالایی نیز برای نگهداری ایمن بشقاب‌های کوچک، کاسه‌ها، فنجان‌ها و ظروف شیشه‌ای طراحی شده است. نکات زیر، نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی را شرح می‌دهند.
۱. لیوان‌ها و کاسه‌ها را وارونه و در زاویه رو به پایین قرار دهید تا دسترسی بهتری به آب و مواد شوینده داشته باشند.
۲. هنگام بارگیری، مطمئن شوید که اقلام زیر قفسه آویزان نشوند و بازوهای اسپری را مسدود نکنند.
۳. هنگام محکم کردن لیوان‌های ظریف از نگه‌دارنده‌های stemware استفاده نمایید یا آن را تا کنید تا جا برای لیوان‌های بلندتر باز شود.
۴. برای جلوگیری از لانه‌سازی و ازدحام بیش ‌از حد، ظروف را بین دندانه‌های عمودی قرار دهید.
۵. قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را برای شستشو و تخلیه بهتر، وارونه قرار دهید.
۶. ظروف بزرگ‌تر و سینی‌های سرو غذا را در اطراف قفسه قرار دهید تا از تداخل آن‌ها با کار بازوهای اسپری جلوگیری شود.

روش چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی آاگ

در ادامه یک راهنمای مفید برای روش چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی آاگ آورده شده است.
۱. از دستگاه آاگ خود فقط برای شستن وسایل قابل شستشو در ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
۲. از قرار دادن وسایل ساخته‌شده از چوب، قلع یا مس در ماشین ظرفشویی آاگ خودداری نمایید.
۳. وسایل جذب‌کننده آب مانند اسفنج یا پارچه را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.
۴. قبل از قرار دادن ظروف با مواد غذایی اضافی در ماشین ظرفشویی، مواد غذایی اضافی را از آن‌ها جدا کنید.
۵. برای اینکه غذای باقی‌مانده یا خشک را به راحتی پاک نمایید، قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی آاگ در آب خیس کنید.
۶. اجسام توخالی مانند فنجان، لیوان و گلدان‌های کوچک را طوری قرار دهید که دهانه آن‌ها رو به پایین باشد.
۷. دقت کنید که کارد و چنگال و بشقاب و غیره خیلی به هم نزدیک نباشند. قاشق‌ها را با سایر کارد و چنگال‌ها مخلوط کنید.
۸. اطمینان حاصل کنید که لیوان‌های شیشه‌ای با هم مماس نباشند.
۹. وسایل کوچک را در سبد کارد و چنگال قرار دهید.
۱۰. وسایل سبک را در سبد بالایی قرار دهید و مطمئن شوید که سر جای خود ثابت هستند.
۱۱. قبل از شروع چرخه شستشو مطمئن شوید که بازوهای اسپری می‌توانند آزادانه حرکت کنند

روش چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش سری 8

How to put dishes in a Samsung dishwasher

روش درست چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش سری 8 به شرح زیر است.
۱. ابتدا مواد غذایی باقیمانده و درشت را از روی ظروف پاک کنید.
۲. آب گرم آشپزخانه را قبل از شروع چرخه شستشو ماشین، روشن نمایید تا آب گرم به ماشین ظرفشویی بوش برسد.
۳. ماشین ظرفشویی بوش سری 8 را به ‌هیچ‌وجه بیش از ظرفیت پر نکنید و بین ظروف یک فاصله مشخص بگذارید.
۴. ظروف بزرگ‌تر را در قفسه پایینی و رو به پایین بچینید تا بازوی آب‌پاش درون آن‌ها را بشوید.
۵. ظروف کوچک‌تر را در قفسه بالایی قرار دهید و روی آن‌ها نیز باید به سمت پایین باشد.
۶. بازوهای اسپری می‌چرخند تا جریان‌های آب را در سراسر ظروف پخش کنند و آن‌ها را به طور مؤثر تمیز نمایند. بنابراین، دور نگه داشتن مسیر آن‌ها از هرگونه انسداد، اطمینان حاصل می‌کند که بازوها می‌توانند به‌درستی برای شستشوی کامل بچرخند.
۷. همه ماشین‌های ظرفشویی مثل سری 8 بوش دارای کشو قاشق و چنگال نیستند. کارد و چنگال‌ها را در شکاف‌های مربوط به خود در کشوی کارد و چنگال مرتب کنید.

جمع‌بندی

به دست آمدن بهترین راندمان ماشین ظرفشویی، به نحوه چیدمان درست ظروف در آن برمی‌گردد. اگر نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی به‌دقت و درستی انجام نشود، نتیجه مناسب حاصل نخواهد شد. رعایت درست نکات مطرح‌شده در این مطلب می‌تواند مشکلات شما را تا حد زیادی برطرف کند. تعمیرات لوازم خانگی کاردون برای ارائه نکات بیشتر درباره چیدن درست ظروف در ماشین ظرفشویی در خدمت شما عزیزان است.

بله. معمولاً بهتر است ظروف بزرگ را در طبقه‌ پایین ماشین ظرفشویی قرار دهیم و ظروف کوچک را در طبقه‌ی بالایی.

 به طور کلی می‌شود ظروف بزرگ را نیز در ماشین ظرفشویی شست. اما بهتر است ظروف چدنی، تفلون را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها