لوگوی کاردون

طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی

طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی
فهرست محتوا

همه ما انتظار داریم که ماشین ظرفشویی، ظروف را پس از یک چرخه شستشو کاملاً تمیز تحویل بدهد. اما گهگاه پیش می‌آید که ظروف، آن‌طور که باید شسته نمی‌شوند یا بوی بدی می‌دهند. برای اینکه حداکثر استفاده را از ماشین ظرفشویی خود ببرید، چند نکته و ترفند ساده وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. برای کسانی که به دنبال ظروف تمیز و درخشان هستند، این نکات آسان می‌توانند به آن‌ها کمک زیادی کنند. با رعایت این نکات دیگر مجبور نمی‌شوید که ظرف‌هایتان را دوباره بشویید. با تعمیرات لوازم خانگی کاردون همراه شوید تا طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی را مورد بررسی قرار دهیم.

مراحل شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی

اگر قصد دارید ماشین ظرفشویی بخرید یا به تازگی آن را خریداری کرده‌اید، داشتن سؤال درباره طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی و استفاده صحیح از آن، طبیعی است. در عین‌حال، دانستن روش و مراحل شستشوی صحیح برای ارائه بهترین عملکرد ماشین ظرفشویی، ضروری است.
شستشوی ظروف در ظرفشویی در 3 مرحله اصلی صورت می‌گیرد که عبارتند از:
۱. چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی
۲. چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی
۳. آبکشی ماشین ظرفشویی
در ادامه به بررسی جزئیات این فرآیندها و نحوه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی خواهیم پرداخت.

نکات مهم چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

How to wash dishes in a dishwasher

در ابتدا به نکات مهم هنگام قرار دادن ظروف در ظرفشویی خواهیم پرداخت. رعایت دقیق این نکات موجب افزایش کارایی ماشین ظرفشویی و تمیزتر شدن ظروف خواهد شد. همچنین عمر مفید ماشین ظرفشویی، با رعایت این نکات افزایش خواهد یافت.

۱) ظروف پلاستیکی را با دقت بارگیری کنید

ظروف پلاستیکی، سبک‌وزن هستند. بنابراین ممکن است هنگام شستشو به اطراف حرکت کنند و به ظروف دیگر یا بازوهای اسپری‌کننده ماشین ظرفشویی آسیب برسانند. پس آن‌ها را به طور محکم روی قفسه‌ها قرار دهید تا حین چرخه شستشو، اجازه حرکت کردن پیدا نکنند.

۲) برخی از ظروف را بارگیری نکنید

بیشتر ظروف اعم از استیل ضدزنگ، شیشه‌ای، چینی و پلاستیکی را می‌توان در ماشین ظرفشویی شست. اما برخی از اقلام را نباید در آن قرار داد. این اقلام شامل ظروف چوبی، ظروف پلاستیکی ظریف، ظروف آلومینیومی و ظروف چینی تزئین‌شده با مس، نقره، طلا، برنز و پلاتین هستند. اگر این فلزات را در ماشین ظرفشویی بشویید، به مرور زمان تغییر رنگ خواهند داد. همچنین لیوان‌های قیمتی و دارای پایه باریک را هم نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد. ظروف نچسب و پلاستیکی غیر مقاوم در برابر حرارت نیز باید از سوی سازنده دارای تأییدیه استفاده در ماشین ظرفشویی باشند.

۳) ماشین ظرفشویی را بیش از حد پر نکنید

ماشین ظرفشویی را بیش از حد بارگیری نکنید. زیرا ممکن است حرکت بازوهای آبپاش مسدود شود و جریان آب به ظروف با محدودیت مواجه گردد. این کار باعث کاهش راندمان شستشوی ماشین ظرفشویی می‌شود. در عین‌حال به خود بازوهای آبپاش نیز آسیب وارد می‌گردد.
طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی به نحوه چیدمان ظروف در آن بستگی دارد. بنابراین در مرحله بعدی باید نحوه چیدمان درست ظروف را یاد بگیرید.

نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

بارگیری صحیح ماشین ظرفشویی برای تمیز شدن کامل ظروف، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما نباید ظروف خود را با تکه‌های غذای بزرگ داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید؛ همان‌طور که تکه‌های بزرگ غذا را از ترس گرفتگی فاضلاب داخل سینک ظرفشویی نمی‌اندازید. به همین ترتیب، نباید ظروف را مستقیماً داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید. ابتدا باید باقیمانده غذا و چاشنی‌های روی ظروف را با دست بردارید تا تکه‌های غذا در اجزای مختلف ماشین ظرفشویی ایجاد اختلال نکنند.

نحوه چیدن ظروف در قفسه پایین ظرفشویی

یکی از نکات مهم در طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی به روش چیدمان صحیح اقلام برمی‌گردد. برای راحتی بیشتر و چیدمان صحیح و مناسب، همیشه ظروف را از قفسه پایین به بالا وارد ماشین ظرفشویی کنید. ظروف بزرگ‌تر خود مانند تابه، قابلمه و ظروف قابلمه مانند را در سبد یا قفسه پایینی ماشین ظرفشویی قرار دهید. این ظروف را برای تمیز کردن بهتر، ب شکل وارونه و رو به نازل‌های اسپری‌کننده آب بگذارید.

بشقاب‌ها را در نگه‌دارنده‌های مخصوص بشقاب قرار دهید و بین آن‌ها یک فاصله مطلوب ایجاد کنید. سینی‌های دارای مساحت زیاد باید به شکل متناوب روی قفسه‌های قرار گیرند تا آب از دو طرف آن‌ها جریان یابد. ظروف نقره‌ای و استیل ضدزنگ نیز نباید با یکدیگر تماس داشته باشند. چراکه اصطکاک آن‌ها در حین شستشو ممکن است منجر به ایجاد واکنش شیمیایی در داخل ماشین ظرفشویی شود.

نحوه چیدن ظروف در قفسه بالای ظرفشویی

ظروف کوچک‌تری مانند کاسه، لیوان، فنجان و بشقاب‌های کوچک یا پیش‌دستی‌ها را روی سبد یا قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید. این‌ موارد همچنین باید به صورت وارونه و با زاویه، قرارداده شوند تا برای شستشوی کامل، آب داخل آن‌ها اسپری گردد.
ظروف با بدنه ظریف مانند لیوان‌ها باید در زاویه‌ای قرار داده شوند که از جابه‌جایی آن‌ها در هنگام چرخه شستشو جلوگیری گردد. ملاقه‌ها، قاشق‌ها، کاردها و چنگال‌ها هم باید روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی چیده شوند. اگر ماشین ظرفشویی شما قفسه مخصوص نگهداری چنین ظروفی را دارد، آن‌ها را درون جای خود سفت کنید. در غیر این صورت، آن‌ها را در فضای تعیین‌شده توسط دفترچه راهنمای کاربری ماشین ظرفشویی خود قرار دهید.

نکات اصلی جهت شستشوی ظروف در ظرفشویی

Important tips for putting dishes in the dishwasher

طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی به میزان و نوع مواد شوینده هم بستگی دارد. شما باید از مقدار صحیح مواد شوینده در ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید. استفاده از دوز مناسب مواد شوینده باید طبق دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی و برچسب روی مواد شوینده باشد. حتی اگر ظروف شما کثیف یا چرب هستند نیز نباید از شوینده بیشتری استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که افزودن مواد شوینده بیشتر موجب بهتر شدن کیفیت شستشو نخواهد شد. بلکه باقیمانده مواد شوینده پس از آبکشی روی ظروف شما باقی خواهند ماند.
نمک ظرفشویی نیز مانند مواد شوینده باید طبق دستورالعمل در دوز مناسب مورد استفاده قرار گیرد. اگر از قرص ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید نیز در هر چرخه فقط یک عدد از آن‌ها را برای شستشو استفاده نمایید. در عین‌حال مواد شوینده دستشویی را به هیچ وجه در ماشین ظرفشویی به کار نبرید. در ادامه مطلب با طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی در مراحل چرخه شستشو و آبکشی آشنا خواهید شد.

شما می توانید برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود از متخصصین کاردون کمک بگیرید.

نحوه راه‌اندازی چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی

کار کردن ماشین ظرفشویی با استفاده از مناسب‌ترین برنامه شستشو تضمین می‌کند که عملکرد آن بهینه و کارایی آن بیشتر باشد. در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که هنگام آغاز چرخه ماشین ظرفشویی باید رعایت شوند.

مرحله ۱: سبک‌ترین چرخه را انتخاب کنید

بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی، چرخه‌های سبکی مانند شستشوی اقتصادی یا شستشوی سریع دارند. در صورت امکان باید از این چرخه‌های سبک استفاده کنید. این چرخه‌ها هم از نظر انرژی کارآمد هستند و هم به آب کمتری برای شستشو نیاز دارند.

برنامه‌های کوتاه‌تر یعنی 30 تا 50 دقیقه برای شستن ظروف و بشقاب‌های کمتر کثیف، مناسب هستند.

ظروفی که خیلی کثیف نمی‌شوند، مانند ظروف صبحانه و میان وعده را می‌توان به راحتی با چرخه‌های سبک شست و تمیز کرد. البته این برنامه‌های شستشوی کوتاه معمولاً از مرحله خشک کردن ظروف استفاده نمی‌کنند. در صورت نیاز به خشک کردن ظروف می‌توانید خودتان مرحله خشک کردن اضافی را به چرخه اضافه کنید. طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی با میزان کثیف بودن ظروف ارتباط مستقیمی دارد.

مرحله ۲: برای ظروف کثیف یک چرخه قوی اجرا کنید

ظروف مورد استفاده برای پخت‌و‎‌پز و ظروف کثیف و دارای لکه‌های چربی به یک چرخه شستشوی قوی نیاز دارند تا کاملاً تمیز و پاکیزه شوند. در واقع ظروفی که نسبتاً کثیف هستند را می‌توان با چرخه شستشوی معمولی هم شست. اما آن‌هایی که لکه‌های سرسخت‌تری دارند، به برنامه شستشوی سنگین یا شستشوی با دمای بالا نیاز خواهند داشت.

مرحله ۳: استفاده از خشک کردن طبیعی

بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی دارای گزینه خشک کردن با بخار اضافی برای شستشوی بهداشتی‌تر ظروف هستند. اجرای برنامه خشک‌کن ماشین ظرفشویی تنها زمانی مفید و ضروری است که بخواهید از ظروف خود به صورت فوری استفاده کنید. اما اگر برای استفاده از ظروف خود عجله ندارید، نیازی به استفاده از این ویژگی نیست. بنابراین بهتر است بگذارید ظروف در هوای آزاد آشپزخانه خشک شوند.
این کار برای شما چندین مزیت را در پی خواهد داشت. اولاً در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهید کرد. دوماً از ماشین ظرفشویی خود کار زیادی نخواهید کشید. سوماً ظروف شما به طور طبیعی خشک می‌شوند و این امر به حفظ کیفیت رنگ و نقش آن‌ها کمک خواهد کرد.

نکاتی برای آبکشی ماشین ظرفشویی

در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که در طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی مؤثر و مفید هستند.
۱. اگر ماشین ظرفشویی شما گزینه Half Load یا نیمه‌پر کردن دارد، برای شستشوی ظروف کمتر، از آن استفاده کنید. این کار به صرفه‌جویی در مصرف آب، مواد شوینده و قدرت ماشین ظرفشویی کمک زیادی خواهد کرد.
۲. ظروف هنگام استفاده از مواد شوینده در ماشین ظرفشویی بهتر شسته می‌شوند. عدم استفاده از مواد شوینده منجر به ایجاد لکه‌های آب یا لکه‌های سفید روی ظروف و خشک شدن ضعیف آن‌ها خواهد شد.
۳. انتخاب برنامه اشتباه بر نتایج شستشو و خشک کردن تأثیر منفی خواهد گذاشت. بنابراین سعی کنید با مطالعه کامل راهنمای کاربری، از برنامه‌های متناسب استفاده کنید.
۴. سختی آب بر اثربخشی آبکشی ماشین ظرفشویی شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. پس اطمینان حاصل کنید که میزان سختی آب ورودی به ماشین ظرفشویی زیر 800 ppm باشد. برای این کار می‌توانید از دستگاه‌های نرم‌کننده یا فیلتر آب استفاده کنید.
۵. خشک کردن ظروف پلاستیکی دشوارتر است. زیرا نسبت به ظروف سرامیکی یا فلزی از جرم حرارتی کمتری برخوردار هستند. سعی کنید هنگام شستشوی ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی از حالت خشک‌کن استفاده نکنید.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

تمیز کردن منظم ماشین ظرفشویی عملکرد و راندمان شستشوی آن را افزایش می‌دهد. همچنین ایجاد بو را کاهش خواهد داد و عمر مفید دستگاه را بالا می‌برد. در ادامه شناخت طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی به مراحل تمیز کردن خود دستگاه خواهیم پرداخت.

مرحله ۱: تمیز کردن بیرون ماشین ظرفشویی

در ابتدا قسمت بیرونی ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید تا لکه‌های غذا، رد انگشت، لکه آب و غیره از روی بدنه دستگاه پاک شود. اگر بدنه ماشین ظرفشویی شما پلاستیکی است، می‌توانید از آب‌صابون و اسفنج یا یک پاک‌کننده لوازم خانگی چندمنظوره استفاده کنید. برای ماشین‌های ظرفشویی ساخته‌شده از استیل ضدزنگ نیز از پاک‌کننده لوازم آشپزخانه یا شیشه‌پاک‌کن بهره ببرید.
با این ‌حال، مواد چندمنظوره یا شیشه‌پاک‌کن را مستقیماً روی بدنه ماشین ظرفشویی اسپری نکنید، زیرا امکان آسیب دیدن قطعات الکترونیکی دستگاه وجود دارد. برای این کار یک پارچه، حوله یا دستمال‌کاغذی بردارید. سپس مقداری پاک‌کننده روی آن اسپری و بدنه ماشین ظرفشویی را با آن پاک کنید.

مرحله ۲: تمیز کردن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی

تمیز کردن دوره‌ای فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی برای جلوگیری از گرفتگی فاضلاب و عملکرد مؤثر دستگاه هنگام شستشو، اهمیت بسیار زیادی دارد. این فیلتر داخلی معمولاً در نزدیکی سبد یا قفسه پایینی ماشین ظرفشویی واقع‌شده است. فیلتر تخلیه ذرات بزرگ غذا را به دام می‌اندازند و از گرفتگی راه‌ آب جلوگیری می‌کند. فیلتر را با مراجعه به راهنمای ماشین ظرفشویی خود بیرون آورید. آن را با آب گرم و صابون بشویید و سپس سر جای خود قرار دهید.
اگر به طور منظم از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، پس فیلتر آن باید حداقل 1 تا 2 بار در ماه تمیز شود. این کار بسیار ساده است و به زمان یا دانش فنی زیادی نیاز نخواهد داشت. اگر ذرات بزرگ غذا را قبل از چرخه از ظروف خود جدا کنید، فیلتر با ذرات بزرگ مسدود نخواهد شد. اما همچنان درون آن کثیفی جمع می‌شود که باید به‌دقت تمیز گردد. شما باید برای پاک کردن کثیفی و ذرات گیرکرده در فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی از یک برس یا اسفنج استفاده کنید.

مرحله 3: تمیز کردن قطعات قابل جداسازی ماشین ظرفشویی

قطعات قابل جداسازی ماشین ظرفشویی را می‌توان بیرون آورد و در سینک آشپزخانه شستشو داد. این قطعات را زیر آب لوله‌کشی بگیرید تا بقایای غذا به‌خوبی از روی آن‌ها شسته شوند. اگر این قطعات خیلی کثیف هستند، با استفاده از برس یا اسفنج، آن‌ها را تمیز کنید تا روغن و گریس چسبیده روی آن‌ها کاملاً پاک شود. تمیز کردن ماشین ظرفشویی یکی از مهم‌ترین نکات مؤثر و مهم در طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی خواهد بود.

مرحله 4: تمیز کردن وان ماشین ظرفشویی

اگرچه ماشین ظرفشویی یک وسیله خود تمیز شونده محسوب می‌شود، اما با گذشت زمان کثیفی در آن جمع خواهد شد. اگر هر چند وقت یک‌بار آن را به طور کامل تمیز کنید، این کار بسیار آسان‌تر خواهد شد. از یک پارچه نرم یا دستمال‌کاغذی برای رفع بقایای مواد غذایی، ضایعات و کثیفی از داخل و پایین دستگاه استفاده کنید. همچنین واشر لاستیکی درب ماشین ظرفشویی را هم کاملاً تمیز نمایید.
حالا کمی سرکه سفید را در یک فنجان یا کاسه قابل شستشو و روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید. در آخر، داغ‌ترین چرخه ماشین ظرفشویی را بدون برنامه خشک کردن اجرا نمایید. درب ماشین ظرفشویی را پس از چرخه باز کنید و بگذارید در هوای آزاد کاملاً خشک شود. پس از اینکه ماشین ظرفشویی در هوا خشک شد، داخل آن را با یک پارچه نرم یا حوله کاغذی به طور کامل پاک کنید.

چه چیزهایی را می‌توان در ظرفشویی شست؟

Basic tips for washing dishes in the dishwasher

دانستن طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی کار تمیز کردن را سریع‌تر و کارآمدتر می‌کند. اما برخی اقلام بهتر است با دست شسته شوند. شستن اکثر ظروف روزمره در ماشین ظرفشویی ایمن است. اما ظروف چوبی، برخی قابلمه‌ها و تابه‌ها، کریستال، چینی و چاقو در اثر مواد شوینده و حرارت زیاد ماشین ظرفشویی آسیب می‌بینند. در اینجا به فهرست موارد قابل شسته شدن در ماشین ظرفشویی اشاره خواهیم کرد.
۱. ظروف چینی و سرامیکی روزمره
۲. ظروف پلاستیک سخت و ضخیم
۳. ظروف فولاد ضدزنگ
۴. لیوان‌های نوشیدنی محکم
۵. ظروف پخت و پز شیشه‌ای و سنگی
۶. ظروف سیلیکونی و فلزی

نحوه شستن ظروف چینی باکیفیت در ظرفشویی

برخی از ظروف چینی و سرامیکی روزمره مانند بشقاب، کاسه، لیوان و ظروف سرو به‌خوبی در ماشین ظرفشویی شسته می‌شوند. اما علامت قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را روی ظروف بررسی کنید یا برای روش تمیز کردن پیشنهادی، به دستورالعمل‌های سازنده مراجعه نمایید. هر ظرف عتیقه، لبه فلزی یا رنگ‌شده، به دلیل احتمال شکستگی یا محو شدن در اثر فشار زیاد آب باید با دست شسته شود.

نحوه چیدن لیوان و فنجان در ماشین ظرفشویی

لیوان‌ها و فنجان‌های شیشه‌ای منحصربه‌فرد شما شایسته یک راه‌حل تمیزکننده منحصربه‌فرد هستند. برای بارگیری دقیق ماشین ظرفشویی خود وقت بگذارید. این کار روی کیفیت تمیز کردن ماشین ظرفشویی تأثیر می‌گذارد و می‌تواند آسیب‌های احتمالی را به حداقل برساند. اقلام شکننده مانند لیوان یا فنجان معمولاً باید روی قفسه بالایی هر ماشین ظرفشویی جا داده شوند. این امر آن‌ها را از بازوی آبپاش قدرتمند پایین دستگاه دور نگه می‌دارد.
در صورت امکان، لیوان‌های زاویه‌دار را روی قفسه بالایی قرار دهید تا از جمع شدن آب پس از اتمام چرخه شستشو جلوگیری شود. برای اینکه لیوان‌ها عالی به نظر برسند، سعی کنید آن‌ها را بین دندانه‌های قفسه بالایی و نه روی آن‌ها قرار دهید. در غیر این صورت تماس آن‌ها با نقاط مرطوب هنگام خشک شدن می‌تواند باعث ایجاد لکه روی آن‌ها شود. طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی و به‌خصوص لیوان‌ها، به‌دقت بسیار بالایی نیاز دارد.

روش شستن قاشق و چنگال در ماشین ظرفشویی

 این سؤال که آیا چاقوها، چنگال‌ها و قاشق‌ها را در طبقه بالا یا پایین قرار دهید، یک بحث رایج در هنگام رمزگشایی نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی است. در حقیقت، شما بسته به میزان پر بودن ماشین ظرفشویی، راه‌های مختلفی برای انجام این خواهید داشت.
هنگام چیدمان اگر فضای کافی دارید، سبد قاشق و چنگال ماشین ظرفشویی را در طبقه بالا بگذارید. اما اگر سبد بالایی را تا حد ظرفیت آن پر می‌کنید، دسته‌های قاشق و چنگال را برای صرفه‌جویی در فضا، پایین بیاورید. انبر و قاشق‌های بزرگ را هم می‌توان در قفسه بالایی قرار داد. چاقوها نیز باید در سمت جلوی سبد و رو به سمت پایین قرار داده شوند. همیشه بهتر است برای اطمینان از طرز شستن قاشق و چنگال در ماشین ظرفشویی ابتدا به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

شستشوی بهتر ظروف در ماشین ظرفشویی

How to wash spoons and forks in the dishwasher

اکثر ماشین‌های ظرفشویی با عمر کمتر از 10 سال به آبکشی ظروف قبل از قرار دادن در ماشین نیازی ندارد. یک ماشین ظرفشویی نسبتاً جدید فشار آب و حرارت کافی را با هم ترکیب می‌کند تا حتی غذاهای خشک شده و چسبانده شده را بشوید. با این ‌حال، اگر مدل ماشین ظرفشویی شما قدیمی‌تر است، احتمالاً باید ظروف را قبل از بارگذاری در آن با آب گرم بشویید. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی را مؤثرتر خواهند کرد.

۱) ظروف را از پشت به جلو بارگذاری کنید

بهتر است قفسه طبقات ماشین ظرفشویی را تا انتها بیرون بکشید و ظروف را از پشت به جلو قرار دهید. یک ماشین ظرفشویی به‌خوبی سازمان‌دهی‌شده باعث می‌شود تا در نهایت فرآیند تخلیه آسان‌تر انجام گردد.

۲) بشقاب‌ها را رو به داخل بچینید

اکثر مدل‌های استاندارد ماشین ظرفشویی دارای بازوهای آبپاش هستند که آب را از پایین دستگاه پرتاب می‌کنند. اگر بشقاب‌ها را طوری قرار دهید که رو به بیرون باشند، جت‌های آبپاش ممکن است نتوانند به سطوح رو به دیوار آن‌ها برسند. پس آن‌ها را رو به داخل ماشین ظرفشویی بچینید.

۳) اقلام ظریف را روی قفسه بالایی قرار دهید

اقلام شکننده مانند لیوان‌ها، ظروف گران‌قیمت یا ظروف پلاستیکی باید کمی دورتر از جت‌ها قرار بگیرند تا بهتر شسته شوند. فشار آب در طبقه بالای ماشین ظرفشویی مقداری کمتر و دمای آب آن به ‌طور کلی سردتر است. اگر اقلام شکننده روی قفسه بالایی قرار بگیرند، احتمال شکستن یا ذوب شدن آن‌ها کمتر می‌شود.

۴) بیش از حد بارگذاری نکنید

حجم ظروف در طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی موثر است. بعد از یک مهمانی شام یا یک وعده غذایی بزرگ، ممکن است وسوسه شوید تا ماشین ظرفشویی را از ظروف پر کنید و همه کارها را یکجا انجام دهید. اما در مقابل وسوسه شیطانی شستن ظروف به صورت دسته‌جمعی مقاومت کنید! زیرا برخی از اقلام در ماشین ظرفشویی خیلی پر، ممکن است از جریان آزادانه آب جلوگیری کنند. ظروف خود را در دسته‌هایی با اندازه متوسط ​​بشویید تا نتیجه کار مطلوب‌تر باشد و به دستگاه هم آسیبی نرسد.ر

۵) درب ماشین ظرفشویی را بااحتیاط ببندید

اما اگر ماشین ظرفشویی را پر از ظرف کردید تا دلتان راضی شود، مطمئن گردید که هیچ تکه ظرف بزرگ‌تر یا بلندتری از درب بیرون نزده باشد. اگر چیزی بیرون زده باشد، ممکن است هنگام بستن درب ماشین ظرفشویی به آن آسیب برسد. همچنین قفسه بالا و پایین ماشین ظرفشویی را قبل از بستن درب آن، به داخل فشار دهید. اگر از درب برای هدایت قفسه‌ها به جای خود استفاده کنید، ظروف احتمالاً به یکدیگر برخورد می‌کنند و خواهند شکست.

اگر از ماشین ظرفشویی برند سامسونگ استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ کاردون استفاده نمایید.

۶) طبقات را قبل از شروع چرخه تکان دهید

قبلاً به کسانی که جرات می‌کنند ظروف شیشه‌ای ظریف خود را به دست ماشین ظرفشویی بسپارند، گفتیم که آن‌ها را در قفسه بالایی محکم کنند. اما انجام کمی تکان دادن آزمایشی قبل از راه‌اندازی ماشین ظرفشویی نیز عملی هوشمندانه خواهد بود. پس از اتمام بارگذاری، قفسه بالایی را کمی تکان دهید تا ببینید آیا ظروف شیشه‌ای حرکت می‌کنند یا خیر. ظروف شما در حالت ایده‌آل باید در قلاب‌ها محکم باشند و به یکدیگر برخورد نکنند.

جمع‌بندی

طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی به عوامل متعددی مانند چیدمان، میزان کثیفی ظروف و توان ماشین ظرفشویی شما برمی‌گردد. شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی قلق‌هایی دارد که به مرور زمان بر آن‌ها مسلط خواهید شد. اگر تمامی مطالب این نوشته و سایر نوشته‌های مرتبط در وب‌سایت کاردون را به‌دقت مطالعه کنید، مطمئناً ظروف تمیزتری را در پایان چرخه ماشین ظرفشویی خود مشاهده خواهید کرد. در پایان خوشحال می‌شویم اگر نظرات، تجربیات و سؤالات خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.

اگر ظروف خیلی چرب و کثیف نیستند، استفاده از برنامه شستشوی اقتصادی یا سریع گزینه‌ی مناسب است. استفاده از برنامه‌های قوی‌تر برای ظروف چرب کاربرد دارد.

خیر استفاده از مواد غیر مجاز برای ماشین ظرفشویی نه تنها ظروف را تمیز نمی‌کند، بلکه ممکن است به ماشین ظرفشویی نیز آسیب برساند.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها