لوگوی کاردون

۳ روش فوق العاده برای ریست فکتوری گوشی هواوی

3 great ways to factory reset a Huawei phone
فهرست محتوا

نکات مهم قبل از ریست فکتوری گوشی هواوی

Important points before factory reset Huawei phone

هیچ آشپز عاقلی قبل از آماده کردن مواد اولیه و ظروف خود، اقدام به پخت و پز نخواهد کرد. همین قانون کلی در مورد اقدام به ریست کردن گوشی نیز صدق می‌کند. قبل از یادگیری چگونگی بازنشانی دستگاه هواوی به تنظیمات کارخانه باید به یادگیری چند پیش‌نیاز لازم بپردازید. نکات اساسی زیر باید به‌دقت مورد بررسی قرار گیرند تا انجام عملیات ریست فکتوری گوشی هواوی با موفقیت کامل صورت پذیرد.
۱. ابتدا مطمئن شوید که حداقل 70 درصد از باتری در دسترس باشد. ریست سخت گوشی هواوی، باتری زیادی مصرف می‌کند. بنابراین گوشی شما برای جلوگیری از بروز مشکل در هنگام اجرای فرایند باید شارژ کافی داشته باشد.
۲. انجام هارد ریست روی گوشی هواوی مخصوصاً گوشی y511 احتمالاً کمی زمان‌بر خواهد بود. اما اگر احساس کردید فرایند ریست فکتوری خیلی طول کشیده و گیر کرده است، باید باتری را بردارید و 10 ثانیه صبر کنید. سپس باتری را سر جای خود قرار دهید و گوشی را دوباره راه‌اندازی کنید.
۳. مطمئن شوید که گوشی هواوی شما قبل از آغاز فرآیند، از طریق شارژر به برق متصل نباشد.
۴. با بهترین نرم‌افزار پشتیبان‌گیری یا بک آپ اندروید از اطلاعات گوشی هواوی خود پشتیبان‌گیری پیدا کنید.
۵. سعی کنید داده‌های حافظه پنهان گوشی هواوی خود را قبل از هارد ریست پاک کنید. این کار کل فرآیند هارد ریست را با سرعت بیشتری به انجام می‌رساند.
حالا تمامی اقدامات ضروری پیش از آغاز فرآیند هارد ریست را می‌دانیم. پس بیایید با نحوه ریست فکتوری هواوی با استفاده از سه تکنیک ساده آشنا شویم.

برای ریست فکتوری گوشی هواوی ابتدا مطمئن باشید که گوشی شارژ کافی دارد و از داده‌های گوشی خود بکاپ تهیه کرده‌اید.

روش های انجام ریست فکتوری هواوی

در اینجا به شما نشان می‌دهیم که چگونه گوشی هواوی را از طریق 3 حالت مختلف به حالت کارخانه بازنشانی کنید. شما می‌توانید بسته به شرایط خود یکی از راه‌های زیر را برای تنظیم مجدد گوشی هواوی خود انتخاب نمایید.

۱. هارد ریست گوشی هواوی به کمک منوی تنظیمات

راه اول را می‌توان آسان‌ترین روش هارد ریست در تمامی گوشی‌های اندرویدی ازجمله گوشی هواوی دانست. این گزینه برای کسانی که نمی‌خواهند وارد جزئیات شوند، رمز گوشی خود را فراموش نکرده‌اند و گوشی دست خودشان است، عالی خواهد بود. با این روش می‌توانید به جای ورود به منوی بازیابی دستگاه، از رابط کاربری آن استفاده کنید. بنابراین به‌سادگی و در کمترین زمان ممکن به ریست کردن گوشی هواوی خود خواهید پرداخت. برای انجام این روش هارد ریست گوشی هواوی باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله ۱
در گوشی هواوی خود وارد گزینه “Settings” یا تنظیمات شوید و به دنبال گزینه “Backup and reset” یا پشتیبان‌گیری و تنظیم مجدد بگردید. این گزینه را بسته به نسخه اندروید گوشی شما یا در تب “Personal” به معنای شخصی یا در تب “Additional Settings”به معنای تنظیمات اضافی خواهید یافت. برای دستیابی به این گزینه باید رمز عبور گوشی خود را وارد کنید.
مرحله ۲
از آنجا، گزینه “Factory Data Reset” یا بازنشانی تنظیمات کارخانه را انتخاب نمایید.
مرحله ۳
در اینجا گوشی به شما اطلاع می‌دهد که ریست فکتوری چگونه کار می‌کند. همچنین در این مرحله می‌توانید یک نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی هواوی خود تهیه نمایید. در آخر کافی است تا گزینه “Reset Device” یا تنظیم مجدد را انتخاب کنید تا فرآیند تنظیم مجدد یا هارد ریست گوشی هواوی شما آغاز شود

۲. هارد ریست گوشی هواوی به کمک Android Recovery Menu

اگر گوشی هواوی خود را قفل کرده‌اید، اما رمز عبور آن از یادتان رفته است، می‌توانید دستگاه را از طریق حالت ریکاوری یا بازیابی، هارد ریست یا فرمت کنید. بازنشانی سریع گوشی اندرویدی هواوی قفل‌شده با استفاده از حالت Android Recovery Menu شامل مراحل زیر خواهد بود.
مرحله ۱: دکمه روشن/خاموش یا پاور گوشی هواوی را فشار دهید تا گوشی هوشمند شما خاموش شود.
مرحله ۲: دکمه‌های افزایش صدا و پاور را به‌طور هم‌زمان فشار دهید و آن‌ها را حدود 10 ثانیه نگه دارید. دستگاه بعد از حدود 10 ثانیه لرزشی می‌کند و لوگوی هواوی را روی صفحه گوشی مشاهده خواهید کرد.
مرحله ۳: گزینه‌ها را پیمایش کنید تا به گزینه Wipe data/factory reset برسید. سپس آن را انتخاب نمایید و گزینه yes را وارد کنید. سپس گزینه Wipe data/factory reset برای تایید نهایی باید دوباره انتخاب شود. در مرحله بعد، گوشی هواوی شما ریست خواهد شد. پس از اتمام فرایند ریست فکتوری هواوی گزینه Reboot system now را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در حالت Android Recovery Menu باید از کلیدهای افزایش و کاهش صدا برای پیمایش و از دکمه پاور برای انتخاب یک گزینه استفاده کنید.

۳. هارد ریست گوشی هواوی به کمک Android Device Manager

برنامه Android Device Manager قادر است تا گوشی هواوی شما را از راه دور نیز هارد ریست کند. این روش زمانی مفید است که تلفن همراه هواوی خود را گم کرده باشید. همچنین با این برنامه می‌توانید گوشی خود را پیدا کنید و به آن زنگ بزنید. البته شما باید ویژگی Find My Device را قبلاً در تلفن هواوی خود فعال کرده باشید. در اینجا نحوه ریست فکتوری هواوی از طریق Android Device Manager آورده شده است.
مرحله ۱: فرآیند را با مراجعه به Android Device Manager در سیستم یا گوشی خود شروع کنید. سپس به حساب کاربری گوگل مرتبط با دستگاه هواوی گم‌شده یا به سرقت رفته خود وارد شوید.
مرحله ۲: پس از ورود به سیستم، گوشی هواوی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مرحله با سه گزینه مختلف Ring, Lock و Erase روبه‌رو خواهید شد. کافی است روی گزینه “Erase” یا پاک کردن کلیک کنید.
مرحله ۳: صفحه جدیدی باز می‌شود که از شما خواهد خواست تا عملیات هارد ریست کردن گوشی هواوی خود را تایید کنید.
پس از انجام این مراحل، دیگر نگران نخواهید بود که شخص دیگری به اطلاعات گوشی شما دسترسی پیدا کند. اگر گوشی شما هنگام انجام عملیات خاموش باشد، ریست فکتوری هواوی پس از روشن شدن مجدد آن به‌طور خودکار انجام خواهد شد. در صورتی که گوشی موبایل شما دچار مشکل شد می توانید از سرویس تعمیر موبایل کاردون استفاده کنید.

نحوه حذف کل اطلاعات گوشی هواوی

How to delete all data on Huawei phone

آیا می‌خواهید اطلاعات گوشی هواوی خود را به‌طور کامل پاک کنید؟ اگر چنین است، می‌توانید از برنامه پاک‌کننده اطلاعات “Huawei Eraser” استفاده کنید. این برنامه قادر است تا تمام داده‌ها، تنظیمات و اطلاعات گوشی اندرویدی هواوی مانند گزارش تماس، حساب‌ها، گذرواژه‌ها، تاریخچه مرور، تصاویر، نشانک‌ها و غیره را پاک کند. علاوه بر این، پاک‌کننده هواوی می‌تواند داده‌هایی را که نمی‌توانید در گوشی خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید را هم به ‌کلی پاک کند. سطح بالای این برنامه (حالت پولی) می‌تواند روی تمام داده‌های شما 3 بار بازنویسی کند تا هیچ‌کسی قادر به بازیابی آن‌ها نباشد.

تفاوت هارد ریست و سافت ریست

اولین راهکار هر فردی برای تنظیم مجدد گوشی هواوی این است که به گوگل سر بزند و یک جستجوی سریع در این‌باره انجام دهد. اما قبل از اینکه واقعاً این کار را انجام دهید، باید نکاتی را در مورد تنظیم مجدد تلفن خود بدانید. چراکه دو نوع تنظیم مجدد یعنی تنظیم مجدد سخت (هارد ریست) و تنظیم مجدد نرم (سافت ریست) وجود دارد.
سافت ریست را می‌توان با نگه داشتن دکمه خاموش کردن تلفن همراه به مدت 30 ثانیه انجام داد. سپس گوشی پس از چند ثانیه، روشن می‌شود و این چیزی شبیه به همان همان عمل ریستارت خواهد بود. این روش بسیار آسان است و هر کسی آن را به‌راحتی انجام می‌دهد. اما هارد ریست اساساً گوشی شما را به تنظیمات اولیه و یک سیستم‌عامل تمیز بازنشانی می‌کند. بنابراین در این روش باید با هر چیزی که به تلفن هواوی خود اضافه کرده‌اید، خداحافظی کنید. در واقع سافت ریست به گردگیری منزل شبیه است، اما در هارد ریست تمام مبلمان قدیمی منزل فروخته می‌شوند. به همین دلیل است که هنگام هارد ریست فکتوری هواوی باید بااحتیاط عمل نمایید و یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید.

مزایای بازگشت به تنظیمات کارخانه

مزایای بازگشت به تنظیمات کارخانه در دستگاه اندرویدی بسیار زیاد است. اول ‌از همه، سرعت دستگاه شما را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود گوشی هواوی شما جدید به نظر برسد. ریست فکتوری با حذف تمامی تنظیمات و داده‌های کاربر، بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری و سیستمی گوشی را برطرف می‌کند. علاوه بر این، به گوشی شما فضای تنفسی تازه‌ای می‌دهد. این روش یکی از راه‌های دستیابی به تجربه جدید از گوشی بدون صرف هزینه زیاد است.
تنظیم مجدد کارخانه مشکلات فایل‌های آلوده یا آسیب‌دیده را نیز برطرف می‌کند. همچنین گوشی هوشمند هواوی شما را به حالت اولیه بازمی‌گرداند. از هارد ریست می‌توان برای رفع مشکلاتی مانند گیرکردن اندروید و به اصلاح هنگ کردن آن بهره برد. ریست فکتوری هواوی می‌تواند به شما کمک کند تا از شر برنامه‌های مخرب خلاص شوید. اگر از این روش به‌درستی استفاده کنید، تنظیم مجدد کارخانه به گوشی هوشمند شما آسیبی نمی‌رساند. بنابراین، اگر درباره مزایای این روش و انجام آن دو دل هستید، از کاربرد صحیح آن ترسی به دل راه ندهید. برای خرید موبایل و لوازم خانگی می توانید به فروشگاه اینترنتی اینزی مراجعه کنید.

ریست فکتوری چه اطلاعاتی را از دستگاه پاک می کند؟

What information does factory reset erase from the device

ریست فکتوری یا بازنشانی کارخانه همه چیزهایی که در ابتدا روی دستگاه شما نبوده است را پاک می‌کند. اگر این موضوع کمی ترسناک به نظر می‌رسد، به نوعی همین‌گونه هم است، اما نگران نباشید. چون قبل از انجام ریست فکتوری می‌توانید یک نسخه پشتیبان (بک آپ) از همه اطلاعات ضروری خود تهیه کنید. بدین ترتیب اطلاعات شما از بین نمی‌روند و بعد از ریست فکتوری هواوی می‌توانید آن‌ها را دوباره روی گوشی خود ذخیره کنید.
با این ‌حال، درک این نکته بسیار مهم است که با انجام بازنشانی به تنظیمات کارخانه، همه عکس‌ها، ویدیوها و پیام‌های خود را از دستگاه خود حذف می‌کنید. همچنین برنامه‌ها، بازی‌ها، مخاطبین و فایل‌های مختلف اضافه‌شده به دستگاه از بین خواهند رفت.
هدف از ریست فکتوری این است که ظاهر نرم‌افزاری و عملکرد دستگاه درست مانند زمانی شود که شما آن را خریداری کردید. بنابراین از این روش باید قبل از فروش یا واگذار کردن دستگاه اندرویدی هواوی استفاده شود تا شخص دیگری نتواند به اطلاعات مهم شما دسترسی پیدا کند.

کار نکردن کلیدهای ترکیبی هواوی برای ریست فکتوری

گاهی اوقات دکمه‌های گوشی هواوی از کار افتاده‌اند و نمی‌توان از آن‌ها برای ریست فکتوری استفاده کرد. دکمه‌های پاور یا کم‌وزیاد کردن گوشی هواوی برای بازگرداندن آن به حالت کارخانه ضروری هستند. در چنین شرایطی به روش‌های جایگزینی مانند هارد ریست از طریق تنظیمات یا با استفاده از Android Device Manager می‌توان اقدام کرد. راه‌حل دیگر این است که از طریق تکنسین‌های کاردون برای تعمیر دکمه‌های گوشی هواوی اقدام کنید. شما عزیزان می‌توانید سفارش‌های تعمیر خود را در بخش تعمیرات موبایل کاردون ثبت کنید.

مناسب‌ترین روش ریست فکتوری هواوی

ما می‌دانیم که شروع تازه می‌تواند دردسرساز باشد. فرآیند پشتیبان‌گیری ساده نیست و بارگیری مجدد همه داده‌های شما می‌تواند زمان‌بر باشد. همچنین اگر به Wi-Fi متصل نباشید، می‌تواند به داده‌های شما آسیب وارد کند. به همین دلیل است که ما اغلب توصیه می‌کنیم قبل از بازنشانی به تنظیمات کارخانه اندروید، راه‌حل ساده‌تری پیدا کنید.
اگر به دلیل خرابی گوشی قصد دارید اندروید را به حالت کارخانه بازنشانی کنید، ابتدا یک راه‌اندازی مجدد یا یک هارد ریست نرم (دکمه روشن/خاموش را برای 30 ثانیه نگه دارید) امتحان نمایید. این کار همه داده‌های شما را حذف نمی‌کند. اگر کل عیب‌یابی را به پایان رساندید و نیاز به تنظیم مجدد اندروید دارید، می‌توانید با یکی از 3 روش ذکرشده نسبت به هارد ریست گوشی خود اقدام نمایید. باور کنید همه روش‌های هارد ریست به نتیجه‌ای یکسان ختم می‌شوند و بهترینی در میان آن‌ها وجود ندارد. اما روش ریست فکتوری هواوی از طریق منوی تنظیمات آن، برای اکثر مردم راه‌حل ساده‌تری به شمار می‌رود.

ریست فکتوری گوشی هواوی هانر پلی

Factory reset Huawei Honor Play phone

اگر گوشی هوشمند Huawei Honor Play شما بسیار کند شده است یا مدام هنگ می‌کند یا رمز قفل صفحه را فراموش کرده‌اید، می‌توانید آن را هارد ریست کنید. همچنین هنگام واگذاری گوشی هواوی هانر پلی باید از ریست فکتوری استفاده نمایید تا گوشی مانند روز اول شود. در مراحل زیر نحوه ریست فکتوری Huawei Honor Play را توضیح می‌دهیم تا به مانند روز خرید آن از فروشگاه تبدیل شود.
توصیه می‌کنیم تمام حساب‌های موجود در هانر پلی خود را قبل از انجام هارد ریست حذف نماید. مخصوصاً اگر می‌خواهید Honor Play خود را بفروشید، لغو پیوند آن با حساب گوگل شما بسیار مفید است. به‌ این ‌ترتیب، از وقوع مشکلات برای کاربر جدید جلوگیری خواهد شد. زیرا گوشی‌های مدرن این‌چنینی دارای عملکردی به نام FRP یا محافظت در برابر هارد ریست هستند. این ویژگی موجب می‌شود تا دستگاه پس از هارد ریست همان حساب گوگلی را درخواست کند که در ابتدا با آن پیکربندی شده است.
اگر نمی‌خواهید اطلاعات دستگاه شما پاک شود، می‌توانید هانر پلی را سافت ریست کنید. اما اگر این‌طور نیست، برای یادگیری روش انجام ریست فکتوری هواوی هانر پلی به ادامه مطلب مراجعه کنید

روش انجام ریست فکتوری هانر پلی

اگر می‌خواهید Huawei Honor Play را به حالت کارخانه بازگردانید، باید مراحل ساده زیر را در زمان تخمینی 5 دقیقه طی کنید.
۱. به منوی تنظیمات دستگاه خود بروید که نمادی شبیه به چرخ‌دنده دارد.
۲. دستگاه‌های هواوی دارای یک رابط کاربری به نام EMUI هستند که باعث می‌شود تنظیمات کارخانه آن‌ها با تنظیمات اندروید خالص یا گوشی‌های دیگر، متفاوت باشد.
۳. در بخش تنظیمات هانر پلی به پایین بروید و روی گزینه سیستم کلیک کنید.
۴. اگر بخشی به نام “advanced” یا پیشرفته را مشاهده کردید، روی آن کلیک نمایید.
۵. از این بخش روی “Reset options” کلیک کنید تا به شما امکان بازنشانی کامل هانر پلی را بدهد.
۶. روی آخرین گزینه به نام “Erase all data” یا “factory reset” یا “Factory data reset” کلیک کنید.
۷. اولین پیام تائید ظاهر می‌شود و به شما یادآوری می‌کند که تمام داده‌های شما از این دستگاه حذف می‌شود. البته داده‌های بارگذاری‌شده در گوگل، فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام یا نسخه‌های پشتیبان فضای ابری حذف نخواهند شد. پس گزینه “Reset Phone” را فشار دهید.
۸. یک پیام تایید دوم ظاهر می‌شود و هشدار می‌دهد که تمام اطلاعات و برنامه‌های ذخیره‌شده در هواوی هانر پلی پاک می‌شوند و این عملیات قابل بازگشت نیست. اگر موافق هستید و نسخه پشتیبان خود را گرفته‌اید، پس روی گزینه “Erase Everything” کلیک کنید.
۹. اگر روی گوشی هانر پلی خود رمز گذاشته باشید، یک‌بار دیگر باید آن را وارد کنید.
در آخر گوشی Honor Play شما راه‌اندازی مجدد می‌شود و چند دقیقه طول می‌کشد تا دستگاه به حالت کارخانه بازگردد و برنامه‌های از پیش نصب‌شده در سیستم‌عامل آن بهینه‌سازی شوند.

سوالات متداول

باید قبل از ریست فکتوری کردن گوشی هواوی از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید.

این برنامه قادر است تا تمام داده‌ها، تنظیمات و اطلاعات گوشی اندرویدی هواوی مانند گزارش تماس، حساب‌ها، گذرواژه‌ها، تاریخچه مرور، تصاویر، نشانک‌ها و غیره را پاک کند.

با توجه به هدف شما از انجام ریست فکتوری این روش می تواند متفاوت باشد.

روش‌های مختلفی برای ریست فکتوری گوشی هواوی قفل شده وجود دارد، از جمله استفاده از دکمه‌های فیزیکی، کد USSD، نرم‌افزار Huawei HiSuite و منوی ریکاوری. انتخاب روش مناسب به مدل گوشی شما بستگی دارد. در هر روش، باید مراحل خاصی را دنبال کنید که در راهنمای گوشی یا وب‌سایت‌های معتبر به طور کامل توضیح داده شده‌اند.

متاسفانه، فلش کردن گوشی هواوی فقط با استفاده از دکمه پاور امکان پذیر نیست. درسته که دکمه پاور در این فرآیند نقشی کلیدی داره، اما به تنهایی کافی نیست.

ریست فکتوری تمام اطلاعات و تنظیمات گوشی شما را پاک می‌کند. قبل از انجام این کار، حتما از اطلاعات مهم خود بکاپ تهیه کنید.

برخلاف تصور رایج، برای ریست فکتوری (بازنشانی به تنظیمات کارخانه) گوشی هواوی، کد USSD واحدی وجود ندارد. کد USSD در برخی از مدل‌های قدیمی‌تر هواوی برای ریست فکتوری قابل استفاده بود، اما در حال حاضر این روش در اکثر مدل‌های جدیدتر کار نمی‌کند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضا
11 ماه قبل

ممنون از مطالب خوبتون بالاخره تونستم گوشیمو که رمزش رو فراموش کرده بودم ریست فکتوری کنم.

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  محمدرضا
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
خوشحالیم که براتون مفید بوده.

ارغوان
8 ماه قبل

س‌لام. وقت بخیر. گوشی هاوای قدیم رمزش فراموش کردم. نمیتونم شارژ بزنم، خاموشه، چطوری تمام اطلاعات از توش پاک کنم؟خیلی مهمه باید همشو پاک کنم.

ببب
پاسخ به  ارغوان
7 ماه قبل

برو فلش بزن پیش موبایل فروش