لوگوی کاردون

آموزش عیب‌ یابی و تعمیر ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

آموزش عیب‌ یابی و تعمیر ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک
فهرست محتوا

مشکلات رایج ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک می‌توانند از استفاده نامناسب مواد شوینده گرفته تا نشتی آب و خیس کردن کف آشپزخانه شما متغیر باشند. برخی از آن‌ها رفع آسانی دارند و برخی دیگر ممکن است به استخدام یک متخصص برای تشخیص و انجام تعمیرات نیاز داشته باشند. مشکلات ماشین لباسشویی بسیار آزاردهنده هستند، زیرا اکثر خانواده‌ها باید این وسیله حیاتی را در اسرع وقت دوباره راه‌اندازی و استفاده کنند. وب‌سایت تعمیرات لوازم خانگی کاردون در این مطلب به بررسی نحوه عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک می‌پردازد.

نحوه عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

اقدام سریع و به‌موقع در قبال مشکلات ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک می‌تواند در جلوگیری از تبدیل یک مشکل کوچک به مشکلی بسیار بزرگ‌تر، مؤثر باشد. ما در این مطلب فهرستی از رایج‌ترین مشکلات و عیوب ماشین لباسشویی اتوماتیک را جمع‌آوری کرده‌ایم. خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند تا در مشخص کردن علت مشکل ماشین لباسشویی خود توانا شوید.
آگاهی شما در مورد چرایی خراب شدن ماشین لباسشویی می‌تواند در تعیین قدم بعدی و برنامه‌ریزی برای حل مشکل، مؤثر باشد. برخی از این مشکلات را می‌توانید خودتان رفع و رجوع کنید، اما برای برخی دیگر به خدمات تکنسین‌های کاردون نیاز خواهید داشت. در عین‌حال، هر زمان که روی وسایل برقی نظیر لباسشویی کار می‌کنید، رعایت کامل موارد ایمنی باید یکی از دغدغه‌های اصلی شما باشد. قبل از شروع به عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک و اقدام به تعمیر آن، باید لباسشویی را از منبع تغذیه برق جدا کنید.

عیب ۱: ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود.

روشن نشدن ماشین لباسشویی می‌تواند به مشکلات و عیب‌های متعددی برگردد. شروع کار باید با بررسی کلید برق اصلی، شل نبودن اتصالات، کار کردن سوکت برق، سالم بودن فیوز و مسائل این چنینی باشد. سعی کنید پریز برق لباسشویی را تعویض نمایید و دوباره امتحان کنید. اگر این کار کمکی نکرد، باید بررسی نمایید که قفل درب ماشین لباسشویی خوب کار کند.
در برخی موارد نیز کلید برق اصلی یا ماژول کنترل (PCB) خود ماشین لباسشویی از کار می‌افتد. اگر تاکنون با سیم‌های برق کار نکرده‌اید، بهتر است در این مورد از خدمات تکنسین‌های کاردون استفاده کنید. همچنین ولتاژ بالا می‌تواند بسیار خطرناک باشد و نباید بدون دانش فنی، دست به کار شوید.
آخرین دلیل نیز می‌تواند به وجود اشکالاتی در موتور ماشین لباسشویی شما برگردد. بررسی موتور و عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک تنها از عهده یک تکنسین واجد شرایط و دانش کافی بر خواهد آمد.

ﻋﯿﺐ ۲: آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مشکلات رایج در ماشین‌های لباسشویی تمام اتوماتیک این است که با آب کافی پر نمی‌شوند یا گهگاه اصلاً آبگیری نمی‌کنند. در چنین شرایطی، بهترین کار برای شروع عیب یابی، اطمینان از باز و سالم بودن شیرهای پیسوار تأمین آب لباسشویی است. سپس باید لوله‌ها و شیلنگ‌های آب متصل به لباسشویی را بررسی کنید. چراکه که گاهی ممکن است مسدود یا کج شده باشند.
برای انجام این کار، شما فقط باید محل لوله‌ها و شیلنگ‌ها را پیدا کنید و آن‌ها را از نظر گرفتگی یا پیچ خوردگی مورد بررسی قرار دهید. پس از یافتن شیلنگ‌ها و تشخیص خرابی در آن‌ها، بهتر است آن‌ها را تعویض کنید تا آب آزادانه وارد ماشین لباسشویی شود. شیر اتوماتیک آبگیری معیوب نیز می‌تواند منشأ بروز مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی باشد.

آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

ﻋﯿﺐ ۳: توقف لباسشویی بعد از عملیات آبگیری

توقف لباسشویی بعد از عملیات آبگیری، از دیگر مشکلات رایجی است که به کاردون گزارش می‌شود. در این صورت عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک باید به صورت حضوری انجام گردد. با این‌ حال، ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک شما دارای یک ویژگی ایمنی داخلی است که اجازه آغاز چرخه شستشو را در صورت باز بودن درب آن نمی‌دهد. اگر سوئیچ درب ماشین لباسشویی شما خراب باشد، ماشین لباسشویی هوشمند فکر می‌کند که درب در حالت باز قرار دارد. این امر باعث می‌شود که دستگاه پس از پر شدن آب، کاری انجام ندهد.
اگر سوئیچ درب خراب باشد، باز یا بسته بودن درب هیچ تفاوتی برای ماشین لباسشویی نخواهد داشت. اگر ماشین لباسشویی برق دارد، روشن می‌شود، آبگیری می‌کند اما سپس متوقف می‌شود و صدایی تولید نمی‌کند، به ‌احتمال‌ زیاد سوئیچ درب نیاز به تعویض خواهد داشت. تکنسین کاردون به ‌راحتی می‌تواند سوئیچ خراب درب ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک شما را تعویض نماید.

ﻋﯿﺐ ۴: آبگیری هنگام ﺧﺎﻣﻮش بودن لباسشویی

نشت غیر قابل کنترل آب، صرف نظر از اینکه منشأ آن کجا باشد، می‌تواند منجر به دردسرهای بزرگی در آشپزخانه شود. این نشت آب به ویژه در ماشین لباسشویی شما فاجعه‌بار خواهد بود. اگر ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک شما حتی در زمان خاموشی به خودی خود پر می‌شود، دو دلیل رایج خواهد داشت. این دو دلیل رایج، خرابی دریچه ورودی آب و عملکرد نادرست سوئیچ تنظیم فشار آب هستند.
این دو قطعه به مرور زمان و به دلیل تجمع کلسیم و منابع معدنی موجود در آب سخت، مسدود می‌شوند و در موقعیت باز قرار می‌گیرند. بنابراین ماشین لباسشویی حتی هنگام خاموش بودن نیز آبگیری خواهد کرد. این امر می‌تواند موجب رشد قارچ و کپک در داخل وان لباسشویی شود و بوی بدی به لباس‌های شما منتقل کند. بنابراین باید هر چه زودتر نسبت به عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک و رفع آن اقدام شود.

ﻋﯿﺐ ۵: روند آبگیری لباسشویی متوقف نمی‌شود

روبه‌رو شدن با یک ماشین لباسشویی که آبگیری را متوقف نمی‌کند، می‌تواند دردسر بزرگی باشد. خوشبختانه، تشخیص شایع‌ترین علل این مشکل نسبتاً آسان است و قطعات معیوب به‌راحتی تعویض می‌شوند. اگر علت مسدود شدن شیلنگ فشار باشد، فقط دمیدن در آن می‌تواند مشکل را برطرف کند. اگر ماشین لباسشویی پر از آب است، قبل از تعمیر آن، یک چرخه برای خالی کردن دیگ انجام دهید. همچنین باید لباسشویی را از منبع برق جدا کنید و خطوط تأمین آب سرد و گرم را ببندید.
سوئیچ لباسشویی، یک کلید تنظیم‌کننده فشار سطح آب است که تعیین می‌کند چه زمانی دیگ نیاز به پر شدن دارد. سوئیچ دارای دو مجموعه اتصال است. یک اتصال، برق را به شیر ورودی آب می‌فرستد که باعث پر شدن دیگ می‌شود. هنگامی که وان پر شد، اتصال دیگر برق را به موتور می‌فرستد و چرخه شستشو آغاز می‌شود. اگر لباسشویی پر شدن آب را متوقف نمی‌کند، ممکن است به این دلیل باشد که این دو اتصال قطع شده‌اند.

ﻋﯿﺐ ۶: ﻧﺸﺖ آب از ﻣﺎﺷﯿﻦ لباسشویی حین کار

برای رفع این مشکل باید شیلنگ تخلیه را به دقت بررسی کنید تا نشانه‌های گرفتگی، شل شدن اتصالات یا آسیب‌های دیگر در آن وجود نداشته باشند. اتصالات شل بین شیلنگ‌ها و سوپاپ‌ها نیز می‌توانند باعث ﻧﺸﺖ آب از ﻣﺎﺷﯿﻦ لباسشویی حین کار شوند. ابتدا منبع آب را قطع کنید و سپس دستگاه را از دیوار جدا نمایید. بعد از اتصال شیلنگ تخلیه، شیلنگ آب به شیرهای لباسشویی و اتصالات شیلنگ‌های آب به ورودی‌ها را بررسی و سفت کنید.
گرفتگی شیلنگ تخلیه، مانع از جریان مناسب آب به زهکشی می‌شود. در نتیجه، آب اضافی به جز کف لباسشویی شما جایی برای رفتن ندارد. این مشکل رایج اغلب شبیه نشتی است، اما در واقع یک انسداد لوله به شمار می‌رود. مانند گرفتگی لوله‌های سینک آشپزخانه، با نرم کردن گرفتگی به وسیله آب داغ یا گذراندن یک سیم صاف از درون شیلنگ تخلیه، با این مشکل مقابله کنید. دقیقاً مانند گرفتگی لوله‌های سینک آشپزخانه، سپس به سادگی داخل آن را با آب بشویید.

ﻧﺸﺖ آب از ﻣﺎﺷﯿﻦ لباسشویی حین کار

ﻋﯿﺐ ۷: گرم نکردن آب توسط ﻫﯿﺘﺮ لباسشویی

آب ماشین لباسشویی در برخی از مدل‌ها، توسط هیتر و المنت گرم می‌شود. اگر هیتر معیوب باشد، آب گرم مورد نیاز دستگاه تأمین نخواهد شد. همچنین احتمال دارد که با توقف هیتر در وسط چرخه شستشو شاهد نمایش یک کد ارور باشید. اگر دستگاه شما وسط برنامه متوقف شد و فکر می‌کنید مشکل مربوط به المنت گرمایشی است، باید برنامه شستشوی سرد را شروع کنید.
المنت گرمایش را می‌توانید با استفاده از یک مولتی‌متر آزمایش کنید و تداوم آن را بررسی نمایید. اگر خوانش مولتی‌متر صفر بود، باید المنت گرمایش را تعویض کنید. عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک برای فهمیدن دلیل خرابی هیتر آن، یک کار تقریباً پیچیده می‌باشد. بنابراین بهتر است بدون ابزار و دانش فنی کافی، خودتان را به زحمت نیندازید و از کمک یک متخصص بهره بگیرید.

ﻋﯿﺐ ۸: لباسشویی آبگیری می‌کند، اﻣﺎ نمی‌چرخد.

اگر ماشین لباسشویی شما آبگیری می‌کند اﻣﺎ نمی‌چرخد، دو حالت خواهد داشت. یا دلیل آن ساده است و می‌توانید خودتان آن را تعمیر کنید یا پیچیده است و تعمیر آن به یک تکنسین نیاز دارد.
دلیل ساده و رایج‌ترین مشکل، زمانی است که ماشین لباسشویی با لباس‌های درازی مثل ملحفه‌های زیاد پر می‌شود. این امر، مانع از چرخش ماشین لباسشویی خواهد شد. بنابراین، ماشین لباسشویی را بیش از حد بارگیری نکنید و اگر این‌گونه شد، بخشی از بار را از داخل آن بیرون آورید.
اگر مشکل لباسشویی با این اقدام برطرف نشد، پس به‌ احتمال‌ زیاد مشکل عدم چرخش، به یک قطعه داخلی معیوب مانند موتور یا برد کنترل برمی‌گردد. برای تعمیر این قطعات یا تعویض آن‌ها، پانل‌ها باید برداشته شوند تا بتوان قطعات داخلی را با مولتی‌متر بررسی کرد. اگر قطعات ایراد داشته باشند، باید تعمیر و در صورت نیاز تعویض شوند. این‌گونه تعمیرات، نیازمند داشتن ابزار مناسب هستند. بنابراین باید با تکنسین‌های واجد شرایط تماس بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهند.

ﻋﯿﺐ ۹: ﺗﺨﻠﯿﻪ نشدن آب ﮐﺜﯿﻒ از لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما آب کثیف را تخلیه نمی‌کند، دلیل این مشکل بیشتر اوقات به مسدود شدن شیلنگ تخلیه برمی‌گردد. برای بررسی شیلنگ تخلیه، باید ماشین لباسشویی را از جای خود بیرون بکشید و شیلنگ‌ها و برق را از آن جدا نمایید. سپس باید برای رفع مشکل تخلیه لباسشویی، شیلنگ تخلیه آن را به صورت دستی تمیز کنید.
مورد دیگر، به کثیف و پر شدن فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی برمی‌گردد. برای رفع این مشکل باید فیلتر تخلیه دستگاه را قبل از وصل مجدد لباسشویی تمیز کنید. این فیلتر در قسمت پایین لباسشویی قرار دارد و هر از چند گاهی باید نسبت به تمیز کردن آن اقدام شود.
عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک در رابطه با عدم تخلیه آن، به همین دو مورد ختم نمی‌گردد. مشکل می‌تواند از پمپ تخلیه معیوب هم باشد. برای بررسی این قطعه بهتر است از خدمات تکنسین‌های کاردون استفاده کنید. زیرا باز و بسته کردن قطعات داخلی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک، نیازمند دانش فنی خواهد بود.

ﻋﯿﺐ ۱۰: خشک نکردن لباس‌ها توسط لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما نمی‌تواند لباس‌ها را به درستی خشک ‌کند، باید چند نکته را برای حل این مشکل مورد بررسی قرار دهید. در ابتدا از انتخاب برنامه مناسب برای شستشوی لباس‌ها اطمینان حاصل کنید. برنامه شستشو باید نسبت به ضخامت لباس‌ها تعیین شود. برخی لباس‌های ضخیم را نمی‌توان با یک چرخه شستشوی ملایم، کاملاً خشک کرد.
همچنین به هیچ وجه نباید بیش از ظرفیت دستگاه، لباس درون آن قرار دهید. هر لباسشویی از ظرفیت‌های شستشو و خشک‌کن مخصوص به خود بهره می‌برد. همچنین نحوه نصب ماشین لباسشویی باید به‌گونه‌ای باشد که هوای کافی در چهار طرف آن جریان داشته باشد. دلایل زیر نیز باید در عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک و خشک نکردن آن مورد توجه باشند.
۱. قطع شدن برق خشک‌کن
۲. خراب شدن ترانس برد الکترونیکی
۳. معیوب شدن موتور لباسشویی
۴. خرابی پمپ تخلیه
۵. آبگیری نکردن لباسشویی
۶. مسدود شدن شیلنگ تخلیه و فیلتر کف

خشک نکردن لباس‌ها توسط لباسشویی

ﻋﯿﺐ ۱۱:حرکت لباسشویی ﻫﻨﮕﺎم شستشوی لباس

شایع‌ترین دلیل حرکت ماشین لباسشویی ﻫﻨﮕﺎم شستشوی لباس به عدم تعادل دیگ یا کل ماشین لباسشویی برمی‌گردد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی روی یک سطح کاملاً افقی و صاف قرار گرفته و نصب شده باشد. اگر این‌گونه نیست، پس باید با آچار مناسب، پیچ‌های قابل تنظیم پایه‌های زیرین آن را سفت و محکم کنید.
در برخی موارد، دیگ لباسشویی نیز به دلیل فرسودگی و پارگی سیستم کمک فنر و دمپر آن نامتعادل می‌شود. برای جلوگیری از تخریب مکانیسم تعلیق، اطمینان حاصل نمایید که ماشین لباسشویی را با لباس‌های بیش از توان دستگاه پر نکنید. هر ماشین لباسشویی از ظرفیت بارگیری متفاوتی برخوردار است که روی بدنه یا دفترچه راهنمای آن درج می‌شود. سعی کنید اگر ماشین لباسشویی شما از ظرفیت 8 کیلوگرم برخوردار است، نصف این میزان لباس داخل دیگ ماشین لباسشویی بریزید. چون ماشین لباسشویی آبگیری می‌کند و ظرفیت ماشین لباسشویی با لباس‌های خیس مشخص می‌شود.
.

ﻋﯿﺐ۱۲: صدای زیاد لباسشویی هنگام کار

عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک برای صدای زیاد هنگام کار، به تجربه بالایی نیاز دارد. زیرا نوع این صداها می‌تواند بازگوکننده مشکل لباسشویی باشد. مشکلاتی که به صدای زیاد لباسشویی هنگام کار منجر می‌شوند، بسیار زیاد هستند. اما دو مورد زیر از همه متداول‌تر خواهند بود.
اجسام محبوس‌شده در بین محفظه‌ی بیرونی و درام لباسشویی می‌توانند عامل ایجاد سر و صدای زیاد دستگاه هنگام کار کردن باشند. افتادن اجسامی مانند سکه از جیب لباس‌ها به درون ماشین لباسشویی هم بسیار رایج است. بنابراین قبل از قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، مطمئن شوید که تمام جیب‌های لباس‌ها را خالی کرده باشید.
همچنین یاتاقان‌های ماشین لباسشویی نیز با گذشت زمان شروع به تحلیل رفتن و معیوب شدن می‌کنند که باعث ایجاد صدای بلند در هنگام چرخش آن خواهد شد. کار کردن ماشین لباسشویی با بلبرینگ معیوب می‌تواند باعث آسیب‌های بسیار سنگین به ماشین لباسشویی شود. این مشکل را می‌توان با روان کاری یاتاقان با گریس یا روغن و یا تعویض آن‌ها با مدل‌های جدید، اصلاح و برطرف کرد.

عیب ۱۳: حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی

آیا لباس‌های شما بعد از شستن هنوز بو می‌دهند؟ آب یا مواد شوینده، بعد از یک چرخه شستشو در محفظه توزیع مواد شوینده باقی می‌مانند؟ دلایل زیادی برای حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی وجود دارد که به شرح زیر هستند.
۱. مواد شوینده بیش از حد: استفاده بیش از حد از پودر لباسشویی می‌تواند منجر به تجمع در لوله بین کشو و درام شود. با گذشت زمان، این امر باعث انسداد خواهد شد و بنابراین محتویات کشوی مواد شوینده شما جایی برای رفتن ندارند.
۲. لباسشویی تراز نیست: تراز نبودن لباسشویی می‌تواند به معنی نرسیدن مواد شوینده به لباس‌های شما باشد. زیرا آب نمی‌تواند به درستی از جت‌ها پاشیده شود.
۳. شوینده اشتباه: استفاده از مواد شوینده نامناسب نیز می‌تواند مشکلاتی ایجاد نماید. اگر ماشین لباسشویی شما از آب کمتری مصرف می‌کند، باید از یک شوینده سازگار استفاده نمایید.
۴. جت‌های مسدود شده: جت‌های مسدود شده یکی از شایع‌ترین دلایل حل نشدن مواد شوینده هستند. این سوراخ‌های ریز در بالای محفظه قرار دارند که آب را به داخل کشوی شوینده می‌پاشند تا محتویات آن خارج شوند.

حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی

عیب ۱۴: درب ماشین لباسشویی باز نمی‌شود.

گهگاه پیش می‌آید که درب لباسشویی شما باز نمی‌شود. عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک و باز نشدن درب آن معمولاً به دلیل پر از آب بودن دستگاه رخ می‌دهد. این امر مانع باز شدن قفل درب آن خواهد شد. برای باز کردن درب ماشین لباسشویی ابتدا باید دستگاه خود را روشن کنید. یک چرخه خالی می‌تواند آب دستگاه را تخلیه نماید تا شما اجازه باز کردن درب ماشین لباسشویی را پیدا کنید.
هنگامی که درب ماشین لباسشویی را باز کردید، باید مجموعه تخلیه و فیلتر آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که انسدادی در آن‌ها وجود نداشته باشد. اگر درب لباسشویی حتی زمانی که آب در آن نیست هم باز نمی‌شود، ممکن است به دلیل معیوب بودن سوئیچ درب یا برد کنترل اصلی باشد. این عناصر داخلی باید با یک مولتی‌متر بررسی و سپس تعمیر یا تعویض شوند، بنابراین باید با کاردون تماس بگیرید تا یکی از تکنسین‌های ما این کار را برای شما انجام دهد.

عیب ۱۵: توقف یا خاموشی لباسشویی حین کار

اگر لباسشویی شما در اواسط چرخه متوقف می‌شود، ممکن است مشکل به عدم توانایی دستگاه در تخلیه آب برگردد. لباسشویی هوشمند وقتی ببیند که قادر به تخلیه آب نیست، چرخه را متوقف می‌کند تا آب بیشتری وارد دستگاه نشود. اگر می‌توانید آب باقی‌مانده را در داخل درام ببینید، احتمال دارد فیلتر یا شیلنگ تخلیه مسدود شده باشد.
شما باید در قسمت زیر سینک به دنبال شیلنگ تخلیه باشید. سپس آن را جدا نمایید و داخل آن را از گرفتگی‌های احتمالی تمیز کنید. این کار را هر از چند گاهی انجام دهید تا این مشکل دیگر بروز نکند. اما اگر توقف ماشین لباسشویی حین چرخه به مشکلات تخلیه برنگردد، احتمالاً دستگاه دچار نقص درونی شده است. در این صورت، یک متخصص کاردون باید به عیب یابی ماشین لباسشویی شما بپردازد و مشکل اصلی را برطرف کند.

توقف یا خاموشی لباسشویی حین کار

عیب ۱۶: دیگ ماشین لباسشویی نمی‌چرخد.

مکانیسم چرخش لباسشویی و سیستم زهکشی، هر دو به هم متصل هستند. بنابراین اگر زهکشی کار نکند، دستگاه نیز نمی‌چرخد. ممکن است فیلتر تخلیه یا شیلنگ تخلیه که از درام به پمپ می‌رود، مسدود شده باشد. شیلنگ تخلیه و فیلتر تخلیه باید به دقت از هر گونه آلودگی تمیز شوند.
برس‌های کربنی موتور لباسشویی نیز ممکن است از بین رفته باشند. اگر موتور ماشین لباسشویی برس نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که خازن موتور از کار بیفتد. در صورتی که ماشین لباسشویی شما تسمه دارد، ممکن است موردی وجود داشته باشد که تسمه انتقال نیروی موتور به درام نیز پاره یا جدا شده باشد. ایراد در موتور ماشین لباسشویی نیز می‌تواند علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی باشد. عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک در این موارد نیازمند دانش تخصصی یک تعمیرکار حرفه‌ای لوازم خانگی است.

عیب ۱۷: سوختن برد لباسشویی

ماشین لباسشویی‌های سال‌های اخیر برای کنترل دقیق‌تر عملکرد دستگاه، به جای تایمر از برد کنترل استفاده می‌کنند. کارکرد اساسی یک برد کنترل، اساساً شبیه همان تایمر است و به اجزای ماشین لباسشویی در زمان مناسب انرژی می‌رساند. برد کنترل برای انجام این کار، تمامی سنسورهای ماشین لباسشویی را کنترل می‌کند. بنابراین دمای آب، سرعت شستشو و چرخش، زمان آبگیری و تخلیه و همچنین دستورات کاربر را تنظیم می‌نماید.

بردهای کنترل ماشین لباسشویی، قطعاتی کامپیوتری هستند و تشخیص عیب آن‌ها کمی دشوارتر از بقیه قطعات است. تعویض آن‌ها هم گران‌تر خواهد بود. خوشبختانه اکثر لباسشویی‌های دارای برد کنترل، حالت‌های تشخیص عیب دارند که برای شناسایی و رفع مشکلات دستگاه استفاده می‌شوند.

عیب یابی ماشین لباسشویی

عیب ۱۸: علت برق داشتن بدنه لباسشویی

الکتریسیته باید در یک مسیر خاص درون ماشین لباسشویی، محدود بماند. در واقع الکتریسیته از طریق سیم برق از پریز برق خارج می‌شود، از موتور درام و هر عنصر گرمایش الکتریکی عبور می‌کند و سپس مدار خنثی به عقب برمی‌گردد. یعنی به پریز دیواری که در آن برق به زمین متصل است. بنابراین وقتی این مشکل بروز می‌کند، یعنی جایی در لباسشویی شما یک خطای عایق الکتریکی رخ داده است. این امر باعث می‌شود تا الکتریسیته از مسیر مناسب خارج گردد و به پوسته فلزی بیرونی یا بدنه دستگاه منحرف شود.
اگر لباسشویی شما سیم اتصال به زمین یا ارث داشته باشد، آن برق سرگردان مسیری به زمین دارد و به شما شوک وارد نخواهد کرد. بنابراین احتمالاً اتصال به زمین لباسشویی شما ایراد دارد، زیرا برق سرگردان مسیر خود به زمین را با عبور از بدن شما پیدا می‌کند.
این وضعیت بسیار خطرناک است. زیرا گزگز ناچیز شوک کنونی می‌تواند بعداً بدون هشدار به تکانی آن‌قدر قوی تبدیل شود که به شما آسیب بزند. پس لباسشویی را از برق بکشید و تا زمان عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک توسط تکنسین کاردون، از آن استفاده نکنید.

عیب ۱۹: پریدن فیوز هنگام استفاده از ماشین لباسشویی

روشن بودن بیش از حد لوازم خانگی به طور هم‌زمان می‌تواند موجب بارگذاری بیش از حد مدار و پریدن فیوز شود. ماشین لباسشویی و سایر لوازم برقی پرمصرف نباید به یک مدار فیوز وصل باشند و همچنین در صورت امکان نباید به طور هم‌زمان روشن شوند. اگر فیوز هنگام روشن یا خاموش کردن لباسشویی می‌پرد، معمولاً به دلیل عدم اتصال به زمین یا اتصال کوتاه لباسشویی است.

هرگز برای اتصال وسایل برقی از کابل فرمت استفاده نکنید زیرا می‌تواند باعث اتصال کوتاه یا خطر آتش‌سوزی شود. در عین‌حال اگر مشکلی در منبع تغذیه برق خود دارید، باید آن را توسط یک برق‌کار ماهر بررسی و رفع کنید. خوشبختانه خدمات برق نیز در وب‌سایت تعمیرات لوازم خانگی کاردون ارائه می‌شوند.

عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی

ماشین‌های لباسشویی ال جی به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که دوام داشته باشند و عملکردهای متنوعی را ارائه کنند. اما همچنان ممکن است مشکلاتی داشته باشند. در ادامه به رایج‌ترین آن‌ها و عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک ال جی اشاره خواهیم کرد.

۱. لباسشویی ال جی نمی‌چرخد

در مدل‌های قدیمی‌تر ماشین لباسشویی ال جی پارگی تسمه یا موتور محرک گیرکرده هر دو مشکلات نسبتاً رایجی برای نچرخیدن لباسشویی ال جی هستند. اولی به ‌راحتی رفع می‌شود، اما دومی نیاز به بررسی یک تکنسین حرفه‌ای دارد. همچنین ممکن است کمبود برق نیز بر عملکرد چرخش مناسب دستگاه تأثیر بگذارد.

۲. لباسشویی ال جی روشن نمی‌شود.

وقتی لباسشویی ال‌جی روشن نمی‌شود، مصرف‌کننده ابتدا باید منبع تغذیه برق و دوشاخه دستگاه را بررسی کند. مشکلات سیم برق، قطع‌کننده مدار، کنترل پنل و درب باز از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی به شمار می‌روند.

۳. لباسشویی ال جی آبکشی نمی‌کند.

همه ما قبلاً به این مورد برخورده‌ایم که لباس‌هایمان را در لباسشویی ال جی می‌شوییم، اما متوجه شویم آن‌طور که باید بوی تازگی ندارند. این مشکل یک راه‌حل ساده دارد و آن شستن لباس‌های خود با محصولات شوینده مناسب است.
در عین‌حال اگر آب‌های کثیف ماشین لباسشویی ال جی به‌خوبی تخلیه نشوند نیز شاهد بروز این مشکل خواهید شد. سعی کنید بعد از هر چرخه شستشو، درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا درون دیگ آن با هوای آزاد خشک شود.

۴. لباسشویی ال جی صداهای عجیبی می‌دهد.

همه ماشین‌های لباسشویی صداهای مختلفی دارند. اما تغییر ناگهانی صدا یا صدای چرخ‌دنده‌ها نشانه بروز مشکل در عملکرد لباسشویی است. درام پوسیده و خراب، مشکل پمپ تخلیه و نصب اشتباه، در ایجاد صداهای عجیب از ماشین لباسشویی ال جی مؤثر هستند.

۵. لباسشویی ال جی تخلیه نمی‌کند.

ماشین لباسشویی ال جی گهگاه با مشکل تخلیه روبه‌رو می‌شود. پر شدن و انسداد فیلتر و شیلنگ تخلیه، از رایج‌ترین دلایل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی ال جی هستند. خرابی پمپ تخلیه نیز می‌تواند در این امر دخیل باشد.

عیب یابی و تعمیر لباسشویی در محل

عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک کار بسیار پیچیده است که مطمئناً از عهده افراد غیرمتخصص بر نخواهد آمد. ما در کاردون سعی داریم تا تکنسین‌های باتجربه و بادانش را به صورت تخصصی برای کار روی لوازم برقی خانگی به کار گیریم. در واقع تکنسین‌های ما فقط روی یک وسیله برقی مشخص مثل لباسشویی، ظرفشویی یا یخچال تمرکز می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا بتوانند وسایل برقی شما عزیزان را در اسرع وقت تعمیر کنند.
اگر ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک شما دچار هر یک از عیب‌های گفته‌شده یا نشده در این مطلب شد، حتماً با ما تماس بگیرید. تکنسین‌های کاردون در اسرع وقت در محل شما حاضر می‌شوند و مشکل ماشین لباسشویی شما را به سرعت برطرف خواهند کرد.

عیب یابی ماشین لباسشویی اتوماتیک

جمع‌بندی

عیب یابی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک توسط خود شما می‌تواند در هزینه‌ها و وقت صرفه‌جویی کند. اما این کار همیشه میسر نیست و نباید خود را از کمک یک تکنسین ماهر بی‌نیاز دانست. هر امری نیاز به تخصص دارد. تشخیص عیب و تعمیر ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک نیز به یک فرد ماهر و متخصص نیاز خواهد داشت. تعمیرات لوازم خانگی کاردون در خدمت همشهریان عزیز قرار دارد و ماشین لباسشویی شما را ظرف سه سوت تعمیر خواهد کرد!

خیر. اگر تجربه‌ی تعمیرات وسایل برقی را ندارید،‌ انجام تعمیرات نه تنها می‌تواند به دستگاه آسیب بزند بلکه می‌تواند برای شما خطرناک نیز باشد. پس عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی خود را به متخصص بسپارید.

کاردون با اتکا به تجربه‌ی بالای تکنسین‌ها و متخصصان خود عیب‌یابی و تعمیرات ماشین لباسشویی شما را با ضمانت انجام می‌دهد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الهام
11 ماه قبل

سلام ببخشید چرا لباسشویی من موقع خشک کردن خیلی تکون میخوره؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  الهام
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
دلیل این موضوع میتونه تراز نبودن پایه های لباسشویی و همچنین سبک بودن وزن لباس های داخل لباسشویی باشه.

نسرین
8 ماه قبل

ببخشید آیا تعمیر بورد لباسشویی خیلی هزینه داره؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  نسرین
8 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
هزینه تعمیرات بستگی به میزان خرابی دارد، از این رو پیشنهاد می کنیم از تعمیرکاران کاردون راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره می توانید از صفحه تعمیر ماشین لباسشویی اقدام کنید.