لوگوی کاردون

علت چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

علت چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی
فهرست محتوا

روش‌هایی برای جلوگیری از چروک شدن لباس در لباسشویی

شما هرچقدر هم که وقت اضافه داشته باشید و یا عاشق کار در خانه باشید؛ اتو کشیدن لباس‌ها کار خسته‌کننده‌ای برای همه است. اتو کردن لباس‌ها، علاوه بر وقت‌گیر و خسته‌کننده بودن، به بافت پارچه و لباس‌ها آسیب می‌زند.
علاوه بر این ها باید دمای مناسب اتو را برای هر لباسی در نظر گرفته و در اتوکشیدن دقت زیادی به خرج بدهید. گاهی ممکن است اتو نداشته باشید و باید راهی برای جلوگیری از چروک شدن لباس ها در لباسشویی پیدا کنید.
به همین دلایل، همه افراد به دنبال پیداکردن علت چروک شدن لباس و در نهایت راهی برای کمتر چروک شدن لباس در لباسشویی هستند.
ما در این مطلب دلایل چروک شدن لباس در لباسشویی را بررسی می کنیم و سپس راه‌های جلوگیری از چروک شدن لباس در لباسشویی و حتی پس از شست‌وشو را به شما معرفی خواهیم کرد.

علت چروک شدن لباس در لباسشویی چیست؟

عوامل بسیاری مانند استفاده از دمای نامناسب آب، ماندن طولانی‌مدت لباس‌ها در ماشین لباسشویی و برخی موارد دیگر در چروک شدن لباس در لباسشویی نقش دارند. برای جلوگیری از چروک شدن لباس در لباسشویی، باید علت اصلی آن را بشناسید. برخی از مهم ترین عوامل چروک شدن لباس در لباسشویی عبارتند از:

۱. انتخاب برنامه شست‌وشوی نامناسب

امروزه لباسشویی‌ها تنظیمات مخصوص به هر نوع لباس و پارچه را دارند. این تنظیمات از دمای آب گرفته تا نحوه و مدت‌زمان شست‌وشو را برای انواع پارچه تنظیم می‌کنند. تنظیمات و دمای نامناسب شست‌وشو باعث ایجاد چروک‌های عمیق در لباس می‌شود.

۲. اشتباه بستن شیر آب سردوگرم

جابه‌جا بستن شیر آب سرد و آب گرم در ماشین لباسشویی باعث بروز اشتباه در دمای شست‌وشوی لباس‌ها می‌شود. در مرحله آبکشی، لباسشویی لباس‌ها را با آب سرد آبکشی کرده و به مرحله خشک‌کن می‌برد. درصورتی‌که شیر آب سرد و گرم اشتباه بسته شود؛ در این مرحله لباس‌ها با آب گرم آبکشی شده و چروک‌های عمیقی در آن‌ها ایجاد می‌شود.
متخصصین کاردون برای راهنمایی دقیق تر شما، راه حل های تعمیراتی مناسبی را در نظر گرفته اند. همین حالا می توانید با متخصصین و مشاورین مجرب کاردون تماس بگیرید.

۳. استفاده نکردن از نرم‌کننده

نرم‌کننده لباس باعث می شود پارچه نرم تر شده و از ایجاد چروک‌های زیاد و عمیق در بافت پارچه جلوگیری می‌کند. درصورتی‌که از نرم‌کننده لباس استفاده نکنید؛ لباس‌های شما چروک زیادی پیدا می‌کنند. اگر از نرم‌کننده استفاده می‌کنید و هنوز با چروک‌های فراوان دست‌وپنجه نرم می‌کنید؛ به‌احتمال زیاد به‌درستی از نرم‌کننده استفاده نمی‌کنید.
نرم‌کننده لباس را باید در جای مشخص شده در مخزن لباسشویی اضافه کنید، چون نرم‌کننده در مرحله‌ی آخر شست‌وشو به لباس‌ها اضافه می‌شود.

درصورتی‌که نرم‌کننده را با سایر شوینده‌ها هم‌زمان و یک‌جا اضافه کنید؛ مایع نرم‌کننده در طول شست‌وشو از رو لباس شسته شده و تاثیر خود را از دست می‌دهد.

لباس‌ها را به درستی از لباسشویی خارج کنید

۴. ریختن حجم زیادی از لباس در ماشین لباسشویی

درصورتی‌که حجم زیادی از لباس را هم‌زمان در ماشین لباسشویی بریزید، وزن لباس‌ها روی‌هم فشار آورده و باعث ایجاد چروک‌های عمقی در لباس می‌شود. همچنین در نظر داشته باشید که ریختن لباس‌های ضخیم در کنار لباس‌های نازک و سبک، باعث چروک شدن لباس‌های نازک‌تر می‌شود.
در واقع لباس‌های سنگین به روی لباس‌های سبک فشار آورده و به‌اصطلاح آن‌ها را مچاله می‌کنند. این امر هم در مرحله شست‌وشو و هم خشک‌کردن باعث ایجاد چروک‌های زیادی در لباس می‌شود.

عوامل مهم و تاثیرگذار در چروک شدن لباس پس از اتمام شست‌وشو

اگر عوامل بالا دلیل چروک شدن لباس‌های شما نیستند؛ احتمالا لباس‌ها پس از خارج‌کردن از ماشین لباسشویی چروک می‌شوند. موارد زیر عوامل احتمالی چروک شدن لباس‌های شما پس از اتمام شست‌وشو هستند.

۱. خارج‌کردن نامناسب لباس‌ها از لباسشویی

درصورتی‌که تمام لباس‌ها را باهم بیرون کشیده و در سبدی بریزید، لباس‌های خیس روی‌هم فشار آورده و چروک می‌شوند. لباس تازه خارج شده هنوز کمی نم دارد، این نم باعث بیشتر شدن وزن آن می‌شود و همچنین باعث می‌شود تا چروک‌ها راحت‌تر روی لباس شکل بگیرند.
به همین ترتیب بهتر است لباس های خیس را روی هم نگذاشته و یا آن ها را با کمی فاصله جمع آوری کنید.

۲. آویزان یا تا کردن لباس‌ها به‌صورت نامناسب

 درصورتی‌که پس از اتمام شست‌وشو و خشک‌شدن، لباس‌ها را به‌صورت نامناسب داخل کمد قرار بدهید؛ پارچه چروک شده و در مواردی یقه یا سرآستین پیراهن‌ها شکسته می‌شوند.
این شکستگی ها بسته به جنس پارچه، ممکن است مدت زمان زیادی بر روی لباس باقی بمانند. به همین ترتیب بهتر است در نگهداری از لباس ها، دقت بیشتری به خرج دهید.

راه‌های جلوگیری از چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

اکنون که با برخی از دلایل اصلی چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی آشنا شدید؛ می بایست چه‌کار کنیم تا لباس‌های ما در ماشین لباسشویی چروک نشوند؟ اکنون در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها در طول شست‌وشو و یا بعد از آن به شما ارائه کنیم.

درآوردن لباس از ماشین لباسشویی

۱. میزان و جنس لباس‌های ریخته شده در لباسشویی را کنترل کنید

یکی از اولین اقدامات هر فرد برای شروع مراحل شستن لباس، تفکیک لباس‌ها بر اساس رنگ است. باید بدانید که تفکیک لباس‌ها تنها بر اساس رنگ آن ها کافی نیست. باید علاوه بر جداکردن لباس‌های تیره از لباس‌های روشن، لباس‌های سنگین را از لباس عای سبک جدا کنید. وزن و تعداد لباس‌های ریخته شده در ماشین لباسشویی بسیار مهم است. بسته به سایز ماشین لباسشویی خود، میزان متعادلی از لباس را برای شست‌وشو در ماشین لباس شویی بریزید. حجم بالای لباس‌ها باعث چروک شدن آن‌ها می‌شود. در این روش به‌احتمال زیاد لباس‌ها کاملا تمیز نخواهند شد؛ چرا که فضایی برای درست شسته شدن در ماشین لباسشویی ندارند.
همان‌طور که در ابتدای مطلب توضیح داده شد؛ لباس‌های ضخیم و سنگین باعث چروک شدن لباس‌های سبک تر می‌شوند؛ بنابراین بهتر است تا لباس‌هایی مانند شلوار جین یا کتان را جدا از تیشرت‌های نازک و مانتوهای تابستانی در لباسشویی بیندازید. در ضمن دقت کنید که تنظیمات ماشین لباس‌شویی برای انواع مختلف پارچه متفاوت است؛ بنابراین لباس‌ها را جداگانه ریخته تا به هم فشار نیاورند و در مناسب‌ترین شرایط شسته شوند.

۲. تنظیمات ماشین لباسشویی را درست انتخاب کنید

بعد از تفکیک لباس‌ها، نوبت به انتخاب تنظیمات ماشین لباسشویی می‌رسد. تنظیمات نامناسب علاوه بر چروک کردن زیاد لباس‌ها، به بافت پارچه نیز آسیب می‌زند. برخی از پارچه‌ها در دمای بالا کوچک شده و یا به‌اصطلاح آب می‌روند. بهتر است که قبل از اولین شست‌وشوی لباس، به مارک لباس مراجعه کنید. درجه شست‌وشوی پیشنهادی و جنس پارچه در این قسمت نوشته شده است.
جنس البسه در نحوه و زمان شست‌وشو آن‌ها بسیار اهمیت دارد. لباس‌های نازک‌تر به شست‌وشوی سبک‌تری نیاز دارند. اگر لباسی بیشتر از زمان موردنیاز در ماشین لباسشویی بماند؛ چروک‌های زیادی در آن ایجاد می‌شود. این در حالی است که لباس‌های ضخیم و سنگین‌تر درصورتی‌که کم شسته شوند تمیز یا خشک نمی‌شوند.
مرحله خشک‌کردن بسیار مهم است. تنظیمات خشک‌کن به چروک نشدن لباس کمک بسیاری می‌کند. بیشتر لباس‌ها در صورت خشک‌شدن بیش از حد، چروک می‌شوند. بهتر است تا زمان کمی را برای خشک‎کن ماشین لباسشویی در نظر بگیرید. لباس و یا پرده را درحالی‌که هنوز نم دارند از ماشین لباسشویی خارج کرده و به‌صورت مرتب و صاف آویزان کنید. بهتر است تا پرده را پس از شست‌وشو مستقیما نصب کرده و با یک وسیله سنگین مانند سرب از پایین پرده آن را صاف نگه دارید. با این روش، پرده به‌صورت صاف خشک شده و چروک نمی‌شود.

لباس‌ها را در تعداد کمتری بشویید

۳. لباس‌ها را به‌درستی از ماشین‌ لباسشویی خارج کنید

اگر تمامی مراحل را به‌درستی انجام داده باشید؛ باز هم احتمال چروک شدن لباس‌ها در فاصله بین بیرون آوردن تا آویزان کردن آن‌ها وجود دارد. لباس‌ها را به‌آرامی از لباس‌شویی خارج کرده و پس از یک‌بار تکان دادن سریع و با شدت، به شکل صاف و مرتب در سبد خود قرار دهید. در غیر این صورت وزن لباس‌های خیس روی‌هم افتاده و باعث چروکی بیشتر آن‌ها می‌شود.
هنگام آویزان کردن لباس‌ها برای خشک‌شدن، حتما آن‌ها را یک یا چند بار تکان دهید تا مطمئن شوید که پارچه لباس صاف شده است. پس از آویزان کردن نیز می‌توانید روی پارچه لباس دست بکشید تا چین‌وچروک‌ها باز شوند و لباس به‌صورت صاف خشک شود. تاحدامکان لباس‌ها را به‌صورت کاملا صاف آویزان کنید تا خطی در وسط آن‌ باعث چروک شدن لباس نشود.
اگر لباس‌ها را در یک سبد به حال خود رها کنید؛ وزن‌ آن‌ها باعث چروک شدنشان می‌شود؛ بنابراین درست بعد از خارج‌کردن آن‌ها از ماشین لباسشویی، لباس‌ها را آویزان کنید. اگر به هر دلیلی آویزان کردن لباس‌ها را فراموش کردید و لباس‌ها به‌صورت مچاله خشک و چروک شدند؛ کافی است تا با یک اسپری کمی لباس‌ها را مرطوب کرده و بگذارید تا این بار به‌صورت صاف خشک شوند. در صورت عمقی بودن چروک‌های ایجاد شده؛ چاره‌ای جز اتو کردن لباس ندارید.

۴. لباس‌ها را با دمای مناسب بشویید

آب گرم لباس‌ها را چروک می‌کند. با اینکه مواد شوینده در دمای بالا بهتر عمل می‌کنند، اما آب گرم می‌تواند به بافت لباس‌ها آسیب برساند و آنها را چروک کند. قبل از تنظیم دمای ماشین لباسشویی از دمای مناسب شست‌وشوی لباس‌های خود اطلاع حاصل کنید و بعد لباس‌های خود را داخل ماشین بریزید. دمای مناسب شست‌وشوی لباس‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد است. سعی کنید لباس‌های خود را با دمای ۳۰ درجه بشویید.

۵. یک پیمانه سرکه به لباس‌ها اضافه کنید

سرکه علاوه بر تمیزی بیشتری، مانع از ایجاد چروک‌های عمیق در بافت پارچه می‌شود. قبل از شروع شست‌وشو، یک پیمانه سرکه را مستیقما داخل ماشین لباسشویی ریخته. قبل از استفاده از سرکه، دفترچه راهنمای ماشین لباس‌شویی خود را مطالعه کرده و مطمئن شوید که استفاده از سرکه مانعی نداشته باشد. از سرکه سفید و سرکه سیب برای انجام این کار می‌توان استفاده کرد.

۶. از نرم‌کننده لباس استفاده کنید

نرم‌کننده لباس، لباس‌های شما را نرم کرده و رایحه بهتری به آن‌ها می‌دهد. با نرم شدن بافت پارچه، چروک‌های عمیقی نیز در آن‌ها ایجاد نمی‌شوند. نرم‌کننده را باید به مخزن مشخص شده اضافه کنید. درصورتی‌که نرم‌کننده را اشتباه اضافه کنید؛ نرم‌کننده خاصیت خود را از دست می‌دهد. از اضافه‌کردن بیش از حد نرم‌کننده پرهیز کنید. چرا که باعث پوسیدگی پارچه لباس می‌شود و به بافت آن آسیب می‌زند.

باقی‌ماندن نرم‌کننده اضافه روی پارچه باعث می‌شود تا حالت سفیدک روی آن‌ها بماند و لباس حالت طبیعی خود را از دست بدهد. با استفاده از مقدار مناسبی از نرم‌کننده، لباس‌های شما چروک نشده و آسیب نمی‌بینند. اکثر نرم‌کننده‌های موجود در بازار، درب پیمانه و راهنمای میزان مصرف دارند. اگر نمی‌خواهید از مواد شوینده شیمیایی بیشتری استفاده کنید؛ سرکه و نمک به‌عنوان نرم‌کننده‌های طبیعی عمل می‌کنند و جایگزین‌های مناسبی برای مواد شیمیایی هستند.

لباس‌های ضخیم‌تر را از لباس‌های نازک جدا کنید

راه‌های رفع چروک لباس بدون استفاده از اتو

اگر در سفر باشید و یا به اتو دسترسی نداشته باشید و همچنان روی لباس‌های شما به هر دلیلی چروک افتاده باشد؛ باید چه کنید؟ در ادامه این بخش، به بررسی چند روش برای رفع چین‌وچروک لباس بدون استفاده از اتو خواهیم پرداخت. در نظر داشته باشید که اگر چروک‌های لباس بسیار عمیق باشد، یقه و سرآستین پیراهن شکسته باشد و یا لباس مچاله شده باشد؛ به‌احتمال زیاد چاره‌ای جز کمک‌گرفتن از اتو نخواهید داشت. اما برای برطرف‌کردن چروک‌های سطحی‌تر می‌توانید از راه‌حل‌های زیر استفاده کنید.

۱. لباس‌ها را به همراه یک حوله مرطوب در خشک‌کن قرار دهید

این متد بیشتر برای لباس‌های پنبه‌ای جواب می‌دهد. البته چروک لباس‌هایی که ترکیبات دیگری به جز پنبه دارند را نیز تا حدودی با این روش می‌شود باز کرد. این روش برای لباس‌هایی مانند تیشرت یا شلوار چروک شده مناسب است. برای چروک‌هایی که تنها در بخشی از لباس مانند سرآستین یا یقه آن‌ها ایجاد شده‌اند نمی‌توانید از این روش استفاده کنید.
برای ازبین‌بردن چروک لباس در خشک‌کن، لباس را به همراه یک حوله نم‌دار در خشک‌کن قرار دهید. دقت کنید که حوله کاملا خیس نباشد. خشک‌کن را با دمای بالا به مدت 10 دقیقه راه‌اندازی کنید. پس از اتمام کار خشک‌کن، لباس را سریعا بیرون آورید. درغیر این صورت آن ها دوباره چروک می‌شوند. پس از خارج‌کردن لباس از خشک‌کن، آن را تن کرده و یا آویزان کنید تا چروک نشود.

۲. با استفاده از یک سشوار چروک‌ها را از بین ببرید

اگر تنها قسمتی از لباس‌های شما چروک شده است می‌توانید با یک سشوار آن را از بین ببرید. لباس را آویزان کرده و با یک اسپری، قسمت‌های چروک شده را خیس کنید. بهتر است که برای خیس کردن لباس از آب مقطر استفاده کنید. آب لوله‌کشی حاوی موادی است که ممکن است باعث ایجاد لکه یا رسوب روی لباس شود.
سشوار را روشن کرده و آن را روی قسمت‌های چروک و خیس شده بگیرید. می‌توانید لباس را با دست‌، کمی صاف کنید تا لباس به‌صورت صاف خشک شود و چروک‌های عمیق‌تر از بین بروند. در این روش احتمال سوختن دست یا لباس وجود دارد؛ بنابراین احتیاط کرده و سشوار را خیلی به لباس یا دست خود نزدیک نکنید.

۳. صاف کردن سرآستین و یقه لباس با استفاده از اتو مو

درصورتی‌که قسمت‌های کوچکی مانند سرآستین یا یقه لباس چروک برداشته است؛ شما می‌توانید با کمک اتوی مو آن‌ها را صاف کنید. قبل از استفاده از اتوی مو، اطمینان حاصل کنید که صفحات اتو عاری از هرگونه کثیفی باشد. مواد شیمیایی محافظت مو باقی‌مانده روی این صفحات ممکن است لباس‌های شما را لک کنند. حتی اگر صفحات تمیز به نظر می‌رسند بهتر است با استفاده از یک دستمال آغشته به الکل آن‌ها را تمیز کنید.
به‌خاطر داشته باشید که نباید الکل را مستیقما به صفحات اسپری کنید. پس از اطمینان از تمیزی صفحات اتوی مو، باید نسبت به جنس لباس خود، دمای آن را تنظیم کنید. برای لباس‌های ابریشمی و نازک از پایین‌ترین دما و برای لباس‌های کتان و ضخیم از دمای بالاتر استفاده کنید. بعد از تنظیم دما، قسمت‌های چروک را به‌آرامی اتو کنید. دقت کنید که از این روش برای ازبین‌بردن چروک‌های وسط لباس نمی‌توان استفاده کرد.

با استفاده از حوله مرطوب، چروک لباس‌ها را از بین ببرید

۴. ازبین‌بردن چروک‌ها با استفاده از حمام بخار

لباس‌های چروک را آویزان کرده و در گوشه‌ای از حمام قرار دهید. پس از آن دوش آب داغ را باز کرده و اجازه دهید تا حمام، بخار کند. بخار حمام پس از حدود 10 دقیقه چروک‌های سطحی لباس را از بین می‌برد. اگر قصد دارید تا لباس را موقع استحمام آویزان کنید تا به‌وسیله بخار صاف شود؛ به چند نکته دقت کنید.
۱. آب را در حدی داغ نکنید که باعث سوختگی پوست شما شود.
۲. درصورتی‌که بخار حمام زیاد شده است، از حمام بیرون آمده و یا راه فراری برای بخار بگذارید تا بخارزده نشوید.
۳. مراقب پاشیدن مواد شوینده و صابون روی لباس خود باشید. اگر فضای کافی دارید؛ لباس را دورتر از محل شست‌وشو آویزان کنید.
۴. این روش باعث هدر رفتن آب می‌شود پس تنها در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

ساخت یک اسپری ضدچروک

اسپری‌های ضدچروک بهترین وسیله برای ازبین‌بردن چروک‌ها در صورت چروک شدن لباس در لباسشویی هستند. اگر اسپری ضدچروک در منزل ندارید؛ به‌راحتی می‌توانید اسپری ضدچروک خود را بسازید. برای ساخت اسپری ضدچروک برای ازبین‌بردن چروک لباس‌ها، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:
۱. 1 پیمانه آب؛ بهتر است تا از آب مقطر استفاده کنید. آب لوله‌کشی باعث ایجاد لکه روی لباس می‌شود. اگر به آب مقطر دسترسی ندارید؛ کافی است تا آب لوله‌کشی را جوشانده و استفاده کنید.
۲. 1 قاشق چایخوری نرم‌‌کننده لباس
۳. 1 قاشق چایخوری الکل سفید
تمامی مواد را با هم ترکیب کرده و هم بزنید. مخلوط را در یک بطری اسپری ریخته و کمی تکان دهید. این محلول را روی قسمت‌های چروک لباس اسپری کرده و بگذارید تا خشک شود. با این روش چروک‌های لباس از بین می‌روند. درصورتی‌که نرم‌کننده لباس در دسترس نداشتید؛ می‌توانید از کمی سرکه به‌جای آن استفاده کنید. تنها مشکل استفاده از سرکه، بوی تند و زننده آن است. برای حل این مشکل می‌توانید از عطرهای بر پایه آب استفاده کنید. عطرهای روغنی ممکن است بر روی لباس شما لکه برجای بگذارند.

از بین بردن چین و چروک لباس با استفاده از اتو مو
با ساخت محلول ضدچروک از چروک شدن لباس جلوگیری کنید

جمع‌بندی

اتو کردن کار وقت‌گیر و خسته‌کننده‌ای است. تنها با انجام چند عمل ساده می‌توانید از چروک شدن لباس در لباسشویی جلوگیری کنید. با شستن لباس‌ها در دمای مناسب، استفاده از تنظیمات مناسب لباسشویی، جداکردن لباس‌های بر اساس نوع پارچه آن‌ها و کم‌کم شستن آن‌ها، از شر چروک‌های ایجاد شده بر روی لباس خلاص شوید.
با استفاده از مواد شوینده و نرم‌کننده‌های مناسب، هم عمر لباس‌های خود را بالا برده و هم جلوی چروک شدن آن‌ها را می‌گیرید. این مراحل به نظر وقت‌گیر می‌آیند؛ اما در واقع با رعایت آن‌ها می‌توانید اتو کشیدن را از لیست کارهای خود حذف کرده و در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

در صورت وجود هر مشکل در لباسشویی می‌توانید برای تعمیر لباسشویی در انواع برند روی تکنسین‌های کاربلد کاردون حساب کنید.

استفاده از شوینده‌های نامرغوب و یا استفاده زیاد از شوینده‌ها، باعث می‌شود تا بافت لباس بشکند و چروک شود. برای جلوگیری از چروک شدن لباس در لباسشویی، از مواد شوینده باکیفیت استفاده کرده و مطمئن شوید که به مقدار کافی از آن‌ها استفاده می‌کنید.

استفاده از مواد ضدچروک شیمیایی مانند انواع نرم‌کننده‌ها و مواد ضدچروک طبیعی مانند سرکه، از چروک شدن لباس در لباسشویی جلوگیری می‌کند.

نرم‌کننده‌های لباس زیادی در بازار موجود است. در صورت استفاده درست، این نرم‌کننده‌ها به‌مراتب جلوی چروک شدن لباس در لباسشویی را می‌گیرد. نرم‌کننده را باید در مرحله آخر شست‌وشو استفاده کنید تا آثار خود را در بافت لباس به‌جای بگذارد.

بله ریختن حجم بالایی از لباس در ماشین لباسشویی، باعث چروک شدن لباس‌ها می‌شود.

پرده نیز مانند هر پارچه دیگری در ماشین لباسشویی چروک می‌شود. برای جلوگیری از چروک شدن پرده در لباسشویی، آن را با نرم‌کننده شسته و وقتی هنوز نم دارد، آن را آویزان کنید تا چروک نشود.

یکی از دلایل اصلی چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی‌های دوو، دمای بالای آب است. بهتر است تا لباس‌ها در دمای تا ۴0 درجه شسته شوند.

اگر لباس‌های شما در ماشین لباسشویی بوش چروک می‌شوند؛ بهتر است دمای آب، تنظیمات لباسشویی و درست وصل شدن شیر آب سرد و گرم را در ماشین لباسشویی بوش چک کنید.

دمای بالا و خشک‌کردن نامناسب لباس‌ها در ماشین لباسشویی ال جی باعث چروک شدن لباس‌ها می‌شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها