لوگوی کاردون

معرفی بهترین یخچال های ساید بای ساید ایرانی و خارجی

Introducing the best Iranian and foreign side-by-side refrigerators
فهرست محتوا

یخچال ساید بای ساید، دسترسی آسان به دو بخش فریزر و یخچال را به طور هم‌زمان ارائه می‌نماید. این نوع یخچال می‌تواند همه اقلام خوراکی را به راحتی در دسترس فرد قرار دهد و نیاز به خم شدن برای رسیدن به برخی موارد را از بین می‌برد. ما به بررسی بهترین یخچال های ساید بای ساید موجود در بازار پرداختیم. ویژگی‌هایی نظیر ظرفیت، کارایی، مصرف انرژی، طراحی درب و ارزش کلی این یخچال‌ها را مورد ارزیابی قرار دادیم. حاصل بررسی‌های ما، در این مطلب از وب‌سایت تعمیرات لوازم خانگی کاردون آمده است که برای انتخاب یخچال ساید بای ساید توسط شما بسیار مفید خواهد بود.

معرفی بهترین ساید بای ساید‌های ایرانی

Introducing the best Iranian side by side

در ابتدا به معرفی بهترین یخچال های ساید بای ساید ایرانی خواهیم پرداخت.

۱) یخچال ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K717

جی پلاس یک برند ایرانی است که زیرمجموعه شرکت لوازم خانگی گلدیران محسوب می‌شود. این شرکت، محصولات متنوعی را تحت برند جی پلاس تولید می‌کند که یخچال‌های ساید بای ساید نیز در این دسته قرار می‌گیرند. جی پلاس مدل GSS-K717 از محصولات دارای کمپرسور هوشمند اینورتر است که با مصرف انرژی بسیار کم خود، به یک انتخاب مقرون به صرفه تبدیل می‌شود. همچنین این مدل ساید بای ساید دارای دستگیره‌های مخفی است که زیبایی ظاهر آن را دوچندان می‌کنند.
از دیگر قابلیت‌های این محصول باید به ویژگی نو فراست یا همان بدون برفک بودن، سرمایش سریع در یخچال، سیستم گردش هوای چندگانه و عملکرد ویژه کاهش مصرف برق در تعطیلات اشاره کرد. این یخچال همچنین دارای نمایشگر لمسی LED برای تنظیم عملکرد و مقدار دما، اخطار باز ماندن درب‌های دستگاه و گنجایش ۳۳۲ لیتر (یخچال) و ۱۷۵ لیتر (فریزر) می‌باشد.

۲) یخچال ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261S

شرکت لوازم خانگی اسنوا با به کارگیری بهترین مهندس‌ها و کارشناسان ایرانی، لوازم خانگی عالی و باکیفیتی تولید می‌کند. از محصولات بسیار باکیفیت اسنوا می‌توان به یخچال‌های ساید بای ساید اشاره کرد.
یخچال ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261S با کمپرسور از نوع دیجیتال اینورتر می‌تواند جریان متناوب را با فرکانس دلخواه به موتور برساند و سرعت چرخش آن را کنترل کند. این کمپرسور هوشمند می‌تواند جریان برق را هنگام راه‌اندازی موتور افزایش دهد و در حین کار به مقدار لازم کاهش دهد. بنابراین مدل S8-2261S از دستگاه‌هایی است در مصرف برق به خوبی صرفه‌جویی می‌کند.
از دیگر ویژگی‌های این یخچال‌فریزر ساید بای ساید می‌توان به سیستم سرمایش هوشمند، حسگرهای شش‌گانه تشخیص دما، آب‌ سردکن، اخطار باز ماندن درب، فیلتر تصفیه آب و قفل کودک اشاره کرد. گنجایش یخچال این ساید بای ساید، ۳۹۴ لیتر و گنجایش فریزر آن، ۱۹۷ لیتر است و یکی از انتخاب‌های مناسب در بین ساید بای ساید های ایرانی محسوب می‌شود.

۳) یخچال ساید بای ساید ایکس‌ ویژن مدل TF540

محصولات برند ایرانی ایکس ویژن توسط شرکت مادیران ساخته و روانه بازار می‌شوند. این شرکت محصولات متنوع خانگی را تولید می‌کند و یخچال فریزرهای ساید بای ساید آن از ظاهری زیبا و حرفه‌ای و کارایی بالا به طور هم‌زمان بهره می‌برند. این مدل ساید بای ساید ۴ درب دارد و به آب‌سردکن و یخ‌ساز خودکار نیز مجهز است.
از دیگر ویژگی‌های این یخچال فریزر می‌توان به فناوری AAT اشاره کرد. این فناوری می‌تواند با استفاده از سنگ معدنی تورمالین در بدنه دستگاه، به آزاد کردن دائمی یون‌های منفی در فضای یخچال بپردازد. این یون‌ها به از بین بردن باکتری‌ها و بوی نامطبوع داخل یخچال کمک می‌کنند. همچنین کاهش میزان مصرف برق در هنگام رفتن به مسافرت (عملکرد تعطیلات) نیز در این یخچال وجود دارد. گنجایش کلی یخچال این دستگاه ۲۹۶ لیتر و گنجایش فریزر آن نیز ۱۳۳ لیتر است. صفحه نمایش LED با پنل لمسی، رتبه مصرف انرژی A، سیستم کنترل دمای هوشمند، سیستم گردش هوای چندگانه، انجماد سریع، محفظه ویژه میوه و سبزیجات و سرمایش بدون برفک نیز از دیگر قابلیت‌های این یخچال هستند.

۴) یخچال ساید بای ساید امرسان مدل NRF3292D

شرکت ایرانی امرسان کار خود را به شکل تخصصی با تولید یخچال فریزر شروع کرد و چند سال بعد به سراغ تولید دیگر لوازم خانگی هم رفت. یخچال ساید بای ساید امرسان 32 فوت مدل NRF3292D به دلیل ظاهر زیبا و کیفیت بالای خود در بازار مورد توجه مشتریان است. این محصول هم از بهترین یخچال های ساید بای ساید ایرانی به شمار می‌رود. دریچه کوچکی روی درب یخچال این دستگاه برای دسترسی به قسمت نوشیدنی‌ها تعبیه شده است. همچنین آب‌سردکن و پنل تنظیم‌کننده دستگاه نیز روی درب فریزر آن قرار گرفته‌اند. این یخچال برای تهیه یخ و آب سرد باید به شیر آب شهری متصل شود.
از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به سیستم کاهنده مصرف انرژی، سیستم گردش هوای چندگانه و سیستم عیب‌یابی هوشمند اشاره کرد. فریزر این دستگاه نیز دارای سیستم خنک‌کننده بدون برفک و سیستم انجماد سریع است. گنجایش این یخچال ساید بای ساید، ۴۰۰ لیتر و گنجایش فریزر آن ۱۵۵ لیتر می‌باشد.

معرفی بهترین ساید بای ساید‌های خارجی

Introducing the best foreign side-by-sides

در این بخش به معرفی بهترین یخچال های ساید بای ساید خارجی خواهیم پرداخت.

۱) یخچال ساید بای ساید ال جی مدل LSXS26366S

اگر یخچال ساید بای سایدی می‌خواهید که هم قابلیت نگهداری باکیفیت مواد غذایی را داشته باشد و هم با شما حرف بزند، بهتر است به سراغ یخچال سه درب ال‌جی LSXS26366S بروید. بله درست خواندید، این یخچال ساید بای ساید سه درب دارد.
شما با فشردن یک دکمه می‌توانید به فضای ذخیره‌سازی درب سوم در سمت راست بالای یخچال دسترسی داشته باشید. این درب سوم به شما امکان می‌دهد تا اقلام مورد نیاز خود را به راحتی و بدون ایجاد اختلال در خنک کردن بقیه قسمت‌های یخچال، بردارید. اگر این دکمه را فشار ندهید، درب یخچال به طور معمول باز می‌شود.

۲) یخچال ساید بای ساید ویرپول مدل WRS321SDHZ

یخچال ویرپول مدل WRS321SDHZ نه تنها از سایر یخچال‌های ساید بای ساید ارزان‌تر است، بلکه ساختار آن باعث می‌گردد تا به راحتی در هر خانه‌ای جا شود. این مدل دارای 21.4 فوت مکعب فضای داخلی است که می‌توانید آن را به دلخواه خود سازمان‌دهی کنید. این یخچال به یخ‌ساز خودکار و آب‌سردکن نیز مجهز شده است.
در حال حاضر، مسئله‌ای که این دستگاه را از سایر دستگاه‌های مشابه آن متمایز می‌کند، چراغ‌های LED آن در شب است. این ویژگی تضمین می‌نماید که بتوانید تمام اقلام موردنیاز خود را در نیمه‌شب در یخچال پیدا کنید.

۳) یخچال ساید بای ساید دوو مدل D2S-3033

دوو از نام‌آشناترین تولید کنندگان محصولات برقی، لوازم خانگی و به خصوص یخچال های ساید بای ساید است. یخچال‌فریزر ساید بای ساید دوو مدل D2S-3033 یک محصول باکیفیت، جادار و با طراحی بسیار زیبا می‌باشد. این یخچال با قابلیت ثابت‌ نگه داشتن دمای داخلی یخچال، محیطی عالی را برای تازه ماندن میوه‌ها، سبزی‌ها و دیگر مواد غذایی فراهم می‌کند. همچنین این یخچال یک کمپرسور اینورتر دارد که باعث عملکرد بهینه یخچال و توانایی کار کردن آن در پنج سطح خواهد شد.
یخچال ساید بای ساید دوو مدل D2S-3033 مجهز به سامانه سرمایش سریع برای حفظ تازگی مواد خوراکی و مصرف انرژی پایین است. سیستم انجماد سریع در فریزر و سیستم قوی گردش هوای سه‌بعدی نیز از دیگر ویژگی‌های این یخچال ساید بای ساید هستند.

۴) یخچال ساید بای ساید ال جی مدل LSXC22426S

یخچال ساید بای ساید ال جی 36 اینچی، فوق‌العاده بزرگ است و 21.9 فوت مکعب گنجایش دارد. این یخچال به آشپزخانه شما طراحی منحصر به فرد و فضای بیشتری برای تازه نگه داشتن مواد غذایی به مدت طولانی‌تری می‌دهد. ساید بای ساید ال جی دارای یک دستگاه پخش‌کننده یخ و آب یکپارچه می‌باشد. یخ‌ساز فوق‌العاده باریک SpacePlus® در درب یخچال تعبیه شده است تا فضای کمتری را اشغال کند.
این یخچال همچنین دارای سیستم خنک‌کننده ابتکاری با چند جریان هوا است که دما و رطوبت مطلوب را در یخچال حفظ می‌کند. همچنین این یخچال دارای سیستم انجماد تسریع‌شده IcePlus است که سرعت تولید یخ را تا 20 درصد افزایش می‌دهد و نوشیدنی‌ها را سردتر نگه می‌دارد. علاوه بر این، این یخچال دارای رتبه‌بندی مصرف انرژی بهینه است. به این معنی که فضای داخلی فوق‌العاده روشنی دارد و در عین حال، مصرف برق را به حداقل می‌رساند. با توجه به تمام ویژگی‌های ذکرشده، این یخچال هم از بهترین یخچال های ساید بای ساید خارجی محسوب می‌شود.

۵) یخچال ساید بای ساید بوش مدل B20CS30SNS

ساید بای ساید بوش مدل B20CS30SNS با عمق قفسه‌های بالا و با سیستم خنک‌کننده چندگانه خود به گردش ملایم و یکنواخت هوای سرد در همه سطوح یخچال می‌پردازد. این یخچال با ظرفیت زیاد و چهار قفسه قابل تنظیم برای نگهداری مواد غذایی شما کافی است. عملکرد خنک‌کنندگی سریع در این یخچال به شما امکان می‌دهد تا مواد غذایی تازه اضافه شده را سریع‌تر خنک کنید و در عین حال، از گرم شدن مواد غذایی موجود در یخچال جلوگیری نمایید.
فریزر این دستگاه نیز به لطف فناوری انجماد سریع، از مواد غذایی منجمد در برابر یخ‌زدایی محافظت می‌نماید. در عین حال، وقتی مواد غذایی جدیدی به فریزر اضافه می‌کنید، دستگاه پس از رسیدن به دمای مورد نیاز، برای صرفه جویی در انرژی به حالت کارکرد عادی باز می‌گردد. نور LED یخچال بوش به آرامی فضای داخلی آن را روشن می‌کند و روشنایی یکنواخت و بدون تابش زیاد را تضمین می‌نماید. به‌علاوه، این یخچال دارای عملکرد بدون برفک (به این معنی که یخ در داخل دستگاه جمع نمی‌شود) و گواهینامه تضمین بهره‌وری انرژی است.

نکات خرید بهترین ساید بای ساید

Tips for buying the best side by side

بازار پر از محصولات مختلف ساید بای ساید است، بنابراین باید معیارهایی برای انتخاب بهترین گزینه موجود داشته باشید. داشتن معیارهایی جهت شناخت بهترین یخچال های ساید بای ساید می‌تواند شما را از صرف هزینه اضافی برای ویژگی‌هایی که هیچ فایده‌ای ندارند، مصون نگه دارد. در این قسمت قصد داریم به چند معیار مهم اشاره کنیم که در انتخاب محصولات فوق نیز آنها را در نظر گرفتیم.

۱) اندازه یخچال

اصلی‌ترین معیاری که در هنگام خرید یخچال ساید بای ساید باید در نظر گرفت، اندازه و ظرفیت آن است. شما نه‌تنها فضای داخلی یخچال برای نگهداری مواد غذایی، بلکه مواردی مانند فضای تهویه، فضای باز شدن درب، فضای تمیز کردن و غیره را نیز باید در نظر بگیرید. همچنین کل مسیر، از درب خانه تا آشپزخانه را اندازه‌گیری کنید تا اطمینان حاصل شود که یخچال با اندازه مناسب را خریداری کرده‌اید.

۲) مکانیسم خنک‌کننده

دو ویژگی اصلی که باید در یخچال ساید بای ساید به دنبال آنها باشید، کمپرسور اینورتر و سیستم پخش هوا هستند. کمپرسور اینورتر دما را با توجه به میزان مواد غذایی، کنترل و مدیریت می‌کند و همچنین مصرف انرژی را به حداقل می‌رساند. سیستم پخش هوا نیز بسیار مهم است، زیرا بر گردش هوای یکنواخت در داخل یخچال تاثیر می‌گذارد. برخی از دیگر مواردی که می‌توانید به آن‌ها توجه کنید، شامل ویژگی فن دوگانه، ویژگی حفظ رطوبت یا تنظیم‌کننده ویژه دما هستند.

۳) تعداد اعضای خانوار

یخچال یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است و انتخاب یک محصول متناسب با اندازه خانواده شما، بسیار اهمیت دارد. در حالت ایده‌آل و برای یک خانواده 5 تا 6 نفره می‌توانید یخچالی با ظرفیت 600 تا 650 لیتر را انتخاب کنید. همچنین باید نسبت فریزر به یخچال را بر اساس نیاز خود در نظر بگیرید. امروزه یخچال‌هایی با گزینه تبدیل‌پذیر نیز موجود هستند. یعنی با توجه به نیاز شما، فضای یخچال و فریزر را دقیقا نصف نمی‌کنند. به عنوان مثال، می‌توانید یک ساید بای ساید با ظرفیت یخچال بیشتر بخرید.

۴) مکانیسم یخ‌زدایی

این ویژگی، نقش حیاتی در تعیین کارایی و عملکرد یک یخچال ساید بای ساید دارد. درست است که امروزه بیشتر یخچال‌ها به مکانیسم یخ‌زدایی خودکار مجهز هستند. اما هنوز هم برخی از مدل‌های قدیمی‌تر، از مکانیسم یخ‌زدایی دستی بهره می‌برند. بنابراین قبل از خرید، این ویژگی را بررسی کنید، زیرا کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند. بهترین یخچال های ساید بای ساید نیز دارای این مکانیسم هستند.

۵) بهره‌وری انرژی

همیشه به سراغ یخچال‌هایی بروید که دارای رتبه‌بندی مصرف انرژی A به بالا باشند. زیرا آن‌ها کم‌مصرف‌ترین مدل‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. این عامل در درازمدت یک نکته مهم برای جلوگیری از هزینه بیش از حد در قبوض برق خانوار خواهد بود.

۶) سازمان‌دهی و ذخیره‌سازی

اطمینان حاصل کنید که محصول منتخب شما دارای محفظه‌ها، قفسه‌ها و جعبه‌های متعدد و جداشونده برای طراحی چیدمان موردنظر شما باشد. این امر به شما کمک می‌کند تا اقلام با اندازه‌های مختلف را راحت‌تر در یخچال ذخیره نمایید. همچنین دستگاه باید دارای قسمت‌های مخصوصی برای نگهداری میوه‌ها، گوشت، سبزیجات و سایر مواد غذایی باشد.

۷) گارانتی

خرید یخچال ساید بای ساید یک سرمایه‌گذاری گران‌قیمت است و بنابراین توجه به گارانتی محصول، بسیار مهم می‌باشد. اکثر شرکت‌ها برای محصولات خود یک سال تا 18 ماه گارانتی می‌دهند. اما مدت زمان گارانتی برای کمپرسور، متفاوت است و به 15 سال هم می‌رسد. در صورت خرابی یخچال خود می توانید از خدمات تعمیر یخچال کاردون استفاده کنید.

۸) ویژگی‌های اضافی

از برخی ویژگی‌های مهم دیگر می‌توان به داشتن قفل کودک، عملکرد تعطیلات، چراغ LED و پانل کنترل، صفحه نمایش هوشمند، قابلیت کنترل هوشمند و اینترنتی یا هر ویژگی منحصر به فرد دیگر در هر برند اشاره کرد.

یخچال ساید بای ساید ایرانی بخریم یا خارجی؟

امروزه فاصله کیفیت بین برندهای ایرانی و خارجی در زمینه بهترین یخچال های ساید بای ساید در حال کاهش است. برندهای ایرانی نظیر اسنوا، جی پلاس، امرسان، ایکس ویژن و غیره در حال پیاده‌سازی جدیدترین پیشرفت‌ها در زمینه تولید یخچال‌های ساید بای ساید هستند. البته کماکان نمی‌توان ادعا کرد که آنها از لحاظ کیفیت و فنّاوری، کاملا با برندهای خارجی نظیر سامسونگ، ال جی، بوش، ویرپول و غیره برابری می‌کنند. اما مطمئنا از خرید محصولات باکیفیت ایرانی پشیمان نخواهید شد.
محصولات ایرانی به هر حال از لحاظ قیمت نیز مقرون به صرفه‌تر از محصولات خارجی هستند. همچنین در صورت خراب شدن، قطعات آن‌ها بهتر پیدا می‌شوند و دسترسی بیشتری را فراهم می‌کنند. در هر صورت، این خود شما هستید که در نهایت دست به انتخاب می‌زنید و محصول مورد نظر خود را می‌خرید.

سوالات متداول

تولید کنندگان ایرانی یخچال های ساید بای ساید در این سال‌ها پیشرفت خوبی داشته اند. با اینکه شاید از لحاظ کیفیت محصولات ایرانی در سطح محصولات مطرح جهانی نباشند، اما تفاوت قیمت آنها و کیفیت قابل قبول محصولات ایرانی می‌تواند ما را به انتخاب محصول ایرانی راضی کند.

با توجه به خدمات پس از فروش و موجود بودن قطعات دستگاه‌های ایرانی در شرکت‌های تولیدکننده، می‌توان گفت که ساید بای ساید های ایرانی ارزش خرید نسبتاً بالایی دارد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منیژه
9 ماه قبل

سلام ببخشید بین یخچال اسنوا و جی پلاس کدوم بهتره؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  منیژه
9 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
هردو یخچال جز پرفروش ترین ها هستن.

مهین
9 ماه قبل

با سلام
ببخشید آیا این برچسپ رتبه بندی انرژی یخچال های ایرانی واقعا درسته؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  مهین
9 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بله برند های مطرح به صورت کاملا واقعی هست.