لوگوی کاردون

راهنمای خرید یخچال فریزر ساید بای ساید، نکاتی که باید بدانید

Side by side fridge freezer buying guide
فهرست محتوا

یخچال‌های ساید بای ساید با ظرفیتی از 550 لیتر تا حدود 800 لیتر ارائه می‌شوند و به بیان ساده، بسیار بزرگ هستند. این یخچال‌های غول‌پیکر که ظاهر بسیار شیکی هم دارند، با یک بخش فریزر در سمت چپ و یک بخش یخچال در سمت راست ارائه می‌شوند. یخچال‌های ساید بای ساید امکانات متنوع و گسترده‌ای دارند که خرید آن‌ها را دشوار می‌سازد. بنابراین تعمیرات لوازم خانگی کاردون در این خرید یخچال فریزر ساید بای ساید به ارائه اطلاعات مورد نیاز شما در این زمینه خواهد پرداخت.

نکات مهم خرید یخچال ساید بای ساید

Important points of buying a side-by-side refrigerator

مزیت بزرگ این سبک یخچال‌ها، گذشته از ظرفیت زیاد آنها در این است که دسترسی به غذاهای تازه و منجمد شما را به یک اندازه آسان می‌کنند. بنابراین می‌توانید اقلام مورد نیاز خود را دم دست نگه دارید و برای دسترسی به فریز یا یخچال مدام خم نشوید.
یک جنبه منفی این یخچال‌ها در این است که محفظه‌های آن‌ها نسبتا باریک هستند، بنابراین ذخیره اقلام پهن مانند بشقاب و پیتزا در آن‌ها دشوارتر می‌شود. همچنین به علت بزرگ بودن، مناسب هر آشپزخانه‌ای نیستند و فقط در آشپزخانه‌های بزرگ کارایی دارند. بنابراین قبل از خرید ساید بای ساید، باید مطمئن شوید که فضای کافی برای باز شدن درست درب‌های آن وجود داشته باشد.
نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که هر چه یخچال بزرگ‌تر باشد، انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد. بنابراین مهم است که هنگام انتخاب خود، رتبه مصرف انرژی آن را هم در نظر بگیرید. در ادامه راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید به مهم‌ترین نکات هنگام خرید آن اشاره خواهیم کرد.

۱) انتخاب سایز مناسب

اندازه معمول در یخچال‌های ساید بای ساید بازار، از 500 لیتر شروع می‌شود و تا بیش از 800 لیتر می‌رسد. به طور کلی، یخچال‌های ساید بای ساید با ظرفیت بیش از 500 لیتر مطمئنا برای خانواده‌هایی با حدود 4 فرد بزرگ‌سال مناسب خواهند بود. همچنین وجود قفسه‌بندی‌های قابل تنظیم نیز ویژگی خوب این‌گونه یخچال‌ها است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. زیرا در صورت نیاز می‌توانید قفسه‌ها را جدا کنید و ظرفیت ذخیره‌سازی را در یخچال خود به حداکثر برسانید.

اگر بین خرید دو سایز مردد هستید، همیشه توصیه می‌کنیم که به سراغ سایز بزرگ‌تر بروید. زیرا هیچ امری به اندازه عدم امکان قرار دادن برخی اقلام در یخچال، خسته‌کننده نخواهد بود. به علاوه، داشتن کمی فضای اضافی یک امتیاز بزرگ است که مزیت خود را در هنگام آمدن مهمان نشان می‌دهد.
هنگام خرید لوازم برقی آشپزخانه مانند یخچال ابعاد جایگاه مورد نظر آن‌ها را قبل از خرید اندازه بگیرید. فراموش نکنید که برای جریان هوا در پشت و اطراف یخچال نیز فضای اضافی در نظر بگیرید. داشتن فضای کافی در جلوی دستگاه برای باز و بسته شدن راحت درب آن نیز اهمیت دارد.

۲) رتبه‌بندی مصرف انرژی

راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید را با نکاتی درباره رتبه‌بندی مصرف انرژی ادامه می‌دهیم. تمام یخچال‌های در ایران دارای رتبه‌بندی مصرف برق یا برچسب انرژی هستند. هر چقدر برچسب مصرف انرژی یخچال ساید بای ساید سبزتر باشد، دستگاه از نظر انرژی کارآمدتر خواهد بود. یخچال‌های ساید بای ساید معمولا دارای رتبه‌بندی انرژی متوسط هستند و نسبت به یخچال‌های معمولی، برق بیشتری مصرف می‌کنند.
هرچه ظرفیت یخچال ساید بای ساید بیشتر و ابعاد آن بزرگ‌تر باشد، مصرف انرژی آن هم بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم در هنگام خرید یخچال ساید بای ساید فقط سایز متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید. یکی دیگر از مواردی که حتما باید به آن توجه نمایید، آن دسته از یخچال‌های ساید بای ساید دارای حالت‌های اقتصادی (Eco) و تعطیلات (Holiday) هستند. این دو حالت می‌توانند به صرفه‌جویی مصرف انرژی در دوره‌هایی که از یخچال به طور مکرر استفاده نمی‌شود، کمک کنند.

۳) درب‌های استیل ضدزنگ

ظاهر استیل ضدزنگ در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده، زیرا بسیار براق، زیبا و تمیز است. با این حال، یکی از معایب استیل ضدزنگ این می‌باشد که مستعد ایجاد اثرانگشت و لکه‌های مختلف خواهد بود. این مشکل، با استفاده از استیل ضدزنگ مقاوم در برابر اثرانگشت یا استیل ضدزنگ برس‌ خورده توسط برخی از شرکت‌های تولیدکننده یخچال حل شده است. مدل‌های دیگر نیز دارای کیت تمیزکننده مخصوص استیل ضدزنگ هستند تا یخچال شما براق و زیبا بماند. برای تعمیر یخچال خود می توانید از متخصصین حرفه ای و با تجربه کاردون کمک بگیرید.

لطفا توجه داشته باشید که مدل‌های دارای روکش استیل ضدزنگ و درجه بالا، کاملا غیر مغناطیسی هستند. پس می‌توانید دکوری‌های دارای آهنربای خود را با خیال راحت به درب این مدل یخچال‌های ساید بای ساید بچسبانید. اکثر درب‌های استیلی یخچال‌های ساید بای ساید کمی خمیده هستند. اما برخی از مدل‌های گران‌تر نیز برای زیبایی بیشتر، دارای بدنه‌ای کاملا مسطح می‌باشند.
با این حال، ظاهر استیل ضدزنگ با سلیقه همه افراد جور در نمی‌آید. به همین دلیل است که درب یخچال‌های ساید بای ساید با طراحی‌های گوناگونی ساخته می‌شوند. مدل‌های مختلف درب یخچال‌های ساید بای ساید در رنگ‌های سفید، نقره‌ای، اینوکس، آبی اقیانوسی، ساتینا و مشکی نیز موجود هستند.

۴) کنترل دما و رطوبت

Adjustable glass shelves

در این بخش از راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید به قابلیت کنترل دما و رطوبت این دستگاه می‌پردازیم. اکثر مدل‌های یخچال‌های ساید بای ساید دارای کنترل‌های الکترونیکی دما هستند که امکان تعیین دما با دقت بالا را فراهم می‌سازند. این کنترل‌های الکترونیکی دما و رطوبت معمولا با استفاده از نمایشگر LED به نمایش در می‌آیند. در عین حال، ساید بای سایدهای پیشرفته‌تر به شما امکان می‌دهند تا دماهای متفاوتی را برای قسمت‌های مختلف یخچال تنظیم کنید. به عنوان مثال، برخی از یخچال‌ها دارای یک محفظه خنک‌کننده مخصوص برای بیشتر تازه‌تر نگه داشتن گوشت و سایر مواد فاسدشدنی هستند.
برخی از یخچال‌های ساید بای ساید نیز گزینه نوشیدنی خنک را برای کاهش سریع دمای نوشیدنی‌ها به دمای ایده‌آل ارائه می‌دهند. برخی از ساید بای سایدها نیز برای منجمد کردن سریع مواد غذایی تازه اضافه‌شده به فریزر، گزینه انجماد سریع را ارائه می‌نمایند.

تنظیم صحیح سطح رطوبت درون یخچال نیز بر طراوت میوه‌ها و سبزی‌های شما تاثیر خوبی خواهد داشت. اکثر مدل‌های ساید بای ساید برای جلوگیری از خشک شدن سبزی‌های شما، یک محفظه مخصوص ارائه می‌نمایند. اما مدل‌های پیشرفته‌تر به شما این امکان را می‌دهند که سطوح رطوبت را به شکل دقیق کنترل کنید تا به بهترین وجه بتوانید از میوه و سبزی‌های خود نگهداری نمایید. سبزی‌های برگ‌دار به رطوبت بالایی نیاز دارند و در غیر این صورت، پژمرده خواهند شد. این در حالی است که رطوبت کم برای اقلامی مانند کدوتنبل، پیاز و سیر بهتر خواهد بود.

۵) نورپردازی مناسب

در هنگام خرید یک یخچال باید به نورپردازی مناسب آن توجه شود. بنابراین در این در راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید به این مسئله می‌پردازیم. همه ما می‌دانیم که تلاش برای یافتن یک خوراکی گم شده در داخل یک یخچال با نور ضعیف، بسیار خسته‌کننده است. برخی از یخچال‌های ساید بای ساید دارای نورپردازی داخلی دقیق در تمام بخش‌های یخچال هستند. آنها حتی قفسه‌ها را به وسیله چراغ‌های سقفی، به طور موثرتری روشن می‌کنند.
چراغ LED نسبت به نورهای سنتی، کم‌مصرف‌تر است و همچنین گرمای کمتری از خود ساطع می‌کند. این یک مزیت است، زیرا حتی نوسانات جزئی دما نیز می‌تواند بر طول عمر غذای شما تاثیر منفی بگذارد. برخی از مدل‌ها، نورپردازی کامل فریزر را هم ارائه می‌کنند که یک ویژگی فوق‌العاده کارآمد محسوب می‌شود.

۶) قفسه‌های شیشه‌ای قابل تنظیم

خرید یک یخچال ساید بای ساید با قفسه‌های شیشه‌ای قابل تنظیم یک خرید عالی محسوب می‌شود. زیرا چنین ساختاری می‌تواند گزینه‌های ذخیره‌سازی انعطاف‌پذیری را ارائه کند. همچنین تمیز نمودن قفسه‌های قابل تنظیم یخچال نیز کار بسیار راحت‌تری خواهد بود. جنس شیشه از پلاستیک، محکم‌تر است و در عین حال به حفظ هوای سرد درون یخچال نیز کمک می‌کند. همچنین قفسه‌بندی یخچال ساید بای ساید باید ضد نشت هم باشد. برخی از یخچال‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند از ریختن یک لیتر از مایعات به قفسه‌های زیرین نیز جلوگیری کنند.

۷) دستگاه تامین آب و یخ

وجود یک دستگاه خنک‌کننده آب و یخ‌ساز در جلوی درب یخچال ساید بای ساید نیز بسیار مفید خواهد بود. اما داشتن این ویژگی می‌تواند قیمت یخچال را افزایش و فضای ذخیره‌سازی درونی آن را کاهش دهد. لطفا توجه داشته باشید که یخچال‌های دارای دستگاه تامین آب و یخ باید توسط یک تکنسین لوله‌کشی دارای مجوز، نصب شوند. بدین منظور می‌توانید از تکنسین‌های حرفه‌ای و مجرب کاردون بهره ببرید. همچنین اگر سوالات بیشتری درباره این راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید داشتید، حتما با کاردون تماس بگیرید.

نحوه محاسبه ظرفیت یخچال ساید بای ساید

اولین جایی که باید برای محاسبه ظرفیت یخچال ساید بای ساید بررسی شود، داخل خود یخچال است. زیرا به احتمال زیاد یک برچسب نسبتا در دسترس وجود دارد که ظرفیت دستگاه را مشخص می‌کند. اکثر تولیدکننده‌های یخچال‌های جدید، میزان ظرفیت را به وضوح روی برچسب مشخص می‌نمایند، اما همه برندها هم این کار را نمی‌کنند. اگر اندازه ظرفیت یخچال شما روی برچسب آن مشخص نشده است، باید مراحل جایگزین زیر را انجام دهید.

به شماره مدل یخچال ساید بای ساید نگاه کنید، زیرا بیشتر اوقات اندازه یخچال در خود شماره مدل پیدا می‌شود. به عنوان مثال شماره مدل XYZ18 به ما می‌گوید که ظرفیت این یخچال 18 فوت مکعب می‌باشد. اگر شماره مدل یخچال به وضوح اندازه‌ای را مشخص نکرده است، احتمالا می‌توانید مشخصات ظرفیت دستگاه را با جستجوی آنلاین پیدا کنید.

اگر همه گزینه‌ها را امتحان کرده‌اید و هنوز هم نمی‌توانید ظرفیت یخچال را بیابید، یک راه‌حل دیگر هم وجود دارد. یک متر نواری را بردارید و عرض، عمق و ارتفاع داخل یخچال خود را اندازه بگیرید. اعداد حاصل‌شده را با هم ضرب کنید و مجموع آن‌ها را بر عدد 1728 تقسیم نمایید تا ظرفیت دستگاه برحسب فوت مکعب به دست آید. به عنوان مثال، اگر یخچالی دارید که عرض و عمق آن 50 سانتی‌متر و ارتفاع آن 100 سانتی‌متر باشد، حاصل‌ضرب آن‌ها عدد 250.000 خواهد بود. سپس اگر عدد 250.000 را بر 1728 تقسیم کنید، عدد 144 فوت مکعب به دست می‌آید که نشان‌دهنده ظرفیت یخچال است.

مزایای یخچال ساید بای ساید

Advantages of side-by-side refrigerators

در ادامه راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید به برخی از مزایای اصلی این دستگاه‌ اشاره خواهیم کرد.

۱) فضای مناسب

از مزایای یخچال ساید بای ساید می‌توان به داشتن فضای کافی برای خانواده‌های پرجمعیت اشاره کرد. زیبایی، درب دوبل مناسب، طراحی جذاب و مصرف انرژی سازگار با محیط‌زیست نیز از دیگر مزایای چنین یخچال‌هایی می‌باشند. تمامی این یخچال‌ها، ضد برفک هستند و نیازی به یخ‌زدایی خسته‌کننده ندارند. همچنین در این یخچال‌ها، بسته‌ها یا تکه‌های مواد غذایی منجمد به یکدیگر نمی‌چسبند. غذای شما در فریزر ساید بای ساید به شکل تمیز و مرتب باقی می‌ماند.

۲) خنک‌کنندگی و انجماد سریع

عملکرد خنک‌کننده فشرده در ساید بای ساید می‌تواند دمای یخچال را در تقریبا نصف زمان معمول، 3 درجه سانتی‌گراد کاهش دهد. این دما همراه با حجم زیاد محفظه یخچال، برای خنک شدن سریع مواد غذایی پس از خریدهای زیاد و عمده، ایده‌آل است. توجه داشته باشید که این عملکرد پس از شش ساعت به طور خودکار خاموش می‌شود و دمای محفظه یخچال به تنظیمات اولیه باز می‌گردد.
عملکرد انجماد سریع نیز غذا را در دمای منفی 24 درجه سانتی‌گراد منجمد می‌کند تا بیشتر مواد معدنی موجود در غذا حفظ شوند. این عملکرد نیز پس از رسیدن به دمای مطلوب به طور خودکار خاموش خواهد شد.

۳) یخ‌ساز و آب‌ خنک آماده

یخ‌ساز ساید بای ساید، تکه‌های یخ را در یک کشوی اختصاصی ذخیره می‌کند و آن‌ها را همیشه آماده استفاده نگه می‌دارد. اگر دکمه آب یا WATER را فشار دهید، دستگاه شما آب سرد ارائه می‌کند. اگر هم دکمه یخ یا ICE را فشار دهید، تکه‌های یخ سرو خواهند شد.
قفسه عمیق در درب یخچال ساید بای ساید نیز امکان نگهداری انواع بطری‌های شیشه‌‌ای و پلاستیکی را فراهم می‌کند. برخی ساید بای سایدها نیز به یک درب کوچک‌تر در درب اصلی یخچال مجهز هستند که امکان دسترسی فوری به قفسه نوشیدنی‌ها را بدون باز کردن یخچال فراهم می‌کند.
دو کشو نیز در قسمت پایین یخچال تعبیه شده‌اند که دمای ایده‌آل را برای نگهداری میوه‌ها و سبزی‌ها فراهم می‌کنند. یخچال‌های ساید بای ساید همچنین دارای فیلتر کربن فعال هستند که با جذب بوهای نامطبوع، یخچال شما را خوشبو می‌کند.

فضای کافی برای یخچال ساید بای ساید

یکی از نکات مهمی که در راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید باید به آن توجه شد، در نظر گرفتن فضای تهویه برای اطراف یخچال است. یخچال و فریزرهای ساید بای ساید فقط سرما تولید نمی‌کنند و در واقع مقدار کمی هم گرما از آن‌ها ساطع می‌شود. بنابراین اگر یخچال ساید بای ساید خود را در فضایی بسیار کوچک قرار دهید، این گرما راهی برای بیرون رفتن نخواهد داشت و دستگاه در خطر داغ شدن بیش از حد قرار خواهد گرفت. مقدار فضای تهویه مورد نیاز برای یخچال یا فریزر بسته به مدل و برند آن، متفاوت است، اما فضای 2 سانتی‌متری در طرفین و 3 سانتی‌متری در بالا و پشت دستگاه، اندازه‌های ایده‌آلی به شمار می‌روند.

بهترین یخچال ساید بای ساید ایرانی

اگر قصد خرید محصولات ایرانی را دارید، این بخش از راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید برای شما است. خرید یخچال ساید بای ساید ایرانی در مقایسه با یخچال‌های خارجی می‌تواند گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد. چندین برند ایرانی وجود دارند که از کیفیت ساخت یخچال بالایی برخوردار هستند. برند اسنوا توانسته است تولیدات خوبی داشته باشد و ساید بای سایدهای زیبا، کم‌مصرف و جاداری بسازد. برند امرسان نیز سابقه خوبی در این زمینه دارد و ساید بای سایدهای باکیفیتی تولید می‌کند. برند جی‌پلاس دیگر تولید‌کننده یخچال ساید بای ساید است که مدل‌های متنوعی را روانه بازار کرده و توانسته رضایت مشتریان را کسب کند. برند پاکشوما نیز می‌تواند یخچال‌های ساید بای ساید رقابتی و پر امکاناتی بسازد و انتخاب وطنی خوبی محسوب می‌شود.

بهترین یخچال ساید بای ساید خارجی

The best external side-by-side refrigerator

شاید در حال حاضر انتخاب‌های متنوعی برای خرید یخچال‌های ساید بای ساید خارجی در بازار وجود نداشته باشد. قبل از خرید یخچال ساید بای ساید خارجی از بازار، حتما از اعتبار فروشنده و اصل بودن دستگاه مطمئن شوید. از برندهایی که هنوز در بازار پیدا می‌شوند، ال جی است. ال جی یکی از بهترین تولیدکنندگان یخچال ساید بای ساید در دنیا محسوب می‌شود که سال‌ها در بازار ایران نیز حضور داشته است. ساید بای ساید ال جی در انواع Insta View که درب یخچال آن شیشه‌ای و داخل آن قابل رویت است، چهاردرب، هوشمند، در فرانسوی (سه درب) در سایزهای مختلف در بازار به فروش می‌رسد و شما می‌توانید با توجه به بودجه و نیازتان از بین آنها گزینه موردنظرتان را انتخاب کنید.

برند سامسونگ دیگر تولید کننده مشهور یخچال‌های ساید بای ساید است که سابقه خوبی در تولید این محصول دارد. برند سامسونگ نیز انواع یخچال‌های سامسونگ را تولید می‌کند. از ساید‌بای‌ساید‌های دو درب با شیر آب و یخساز، تا دستگاه‌های چهاردرب و در فرانسوی. یخچال ساید بای ساید بوش نیز در بازار داخلی پیدا می‌شود. این برند آلمانی نیز محصولات با کیفیت در سطح جهانی تولید می‌کند. بوش نیز مانند رقیبان مطرح خود یخچال‌های ساید بای ساید دو درب، سه درب و چهار درب با امکانات و سایز‌های مختلف تولید می‌کند.

بهترین یخچال ساید بای ساید آمریکایی

از بهترین یخچال‌های ساید بای ساید آمریکایی می‌توان به برند ویرپول اشاره کرد که تاریخچه‌ای غنی و طولانی دارد و از سال 1911 تاسیس شده است. امروزه ویرپول یک تولیدکننده بزرگ در ساخت یخچال‌های ساید بای ساید و لوازم مختلف آشپزخانه به شمار می‌رود. یخچال‌های ویرپول بسیار باکیفیت هستند و در انواع مختلفی از نظر اندازه‌، رنگ‌ و ویژگی‌ها روانه بازار می‌شوند.
جنرال الکتریک نیز یکی از شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در آمریکای شمالی است که قدمتی 150 ساله دارد. جنرال الکتریک بخشی از محبوب‌ترین یخچال‌های ساید بای ساید را در ایالات‌متحده تولید می‌کند و به دلیل کیفیت محصولات و خدمات، شهرت دارد.

نظرات کاربران درباره ساید بای ساید

جدا از سبک بصری چشمگیر و ظاهر زیبا، دلایل اصلی انتخاب یخچال‌های ساید بای ساید توسط مردم، به راحتی استفاده از آن‌ها مربوط می‌شود. آن‌ها نسبت به یخچال‌فریزر دوقلو ظرفیت کمتری در هر فوت مکعب دارند، اما دارای فضای فریزر بیشتری هستند و دسترسی به فضای فریزر را بسیار آسان‌تر می‌کنند. در نتیجه، نگهداری، سازمان‌دهی و بازیابی غذاهای منجمد در یخچال ساید بای ساید نسبت به هر طراحی ترکیبی یخچال دیگری، آسان‌تر است.
کاربرانی که مرتبا غذاهای منجمد مانند گوشت، مرغ و ماهی را ذخیره می‌کنند، از سهولت دسترسی و چیدمان عمودی و آسان در یخچال ساید بای ساید خوشحال هستند. اگر یخچال و فریزر را به صورت یکپارچه و در یک دستگاه می‌خواهید، هیچ شکی وجود ندارد که طراحی ساید بای ساید کارآمدترین مدل موجود در بازار است. اکثر کاربرانی که این مدل از یخچال را خریده‌اند، از کارایی آن راضی هستند و زیبایی ساید بای ساید را هم تحسین می‌کنند.

سوالات متداول

ساید بای سایدهای ایرانی چند سالی است که در بازار وارد شده‌اند و با توجه به قیمت و کیفیت مطلوبشان، مشتریانی را جذب خود کرده‌اند. باتوجه به قیمت گزاف ساید بای سایدهای خارجی خرید محصولات ایرانی منطقی به نظر می‌رسد.

در اختیار قرار دادن فضای مناسب، سرمایش و انجماد مناسب و دستگاه آبسردکن و یخساز از مهم‌ترین مزایای یخچال‌های ساید بای ساید است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها