لوگوی کاردون

کدهای خطا و ارور ماشین ظرفشویی ال جی LG

LG dishwasher error codes and errors
فهرست محتوا

ماشین‌های ظرفشویی شرکت ال جی را می‌توان از بهترین محصولات در این دسته از لوازم خانگی دانست. این ماشین‌های هوشمند از سیستم خود عیب‌یابی برخوردار هستند که صاحب خود را در جریان مشکلات احتمالی دستگاه قرار می‌دهند. از این سیستم با عنوان ارور ماشین ظرفشویی ال جی یاد می‌شود که به صورت کدهایی بر روی نمایشگر ظاهر خواهد شد. هر کدام از این کدها، معنا و مفهوم خاصی دارند که دانستن آن‌ها بسیار مفید و راهگشا خواهد بود.
نگهداری ماشین ظرفشویی ممکن است کار مشکلی باشد. خوشبختانه بسیاری از دستگاه‌های مدرن می‌توانند اعلام کنند که آیا به خدمات اضافی نیاز دارند یا خیر. کدهای خطای ماشین ظرفشویی ال جی چنین کاربردی دارند. آن‌ها می‌توانند خطای دمای بالا، خطای تامین آب و بسیاری موارد دیگر را نشان دهند و به شما هشدار دهند. به همین دلیل، در وب‌سایت تعمیرات لوازم خانگی کاردون تصمیم گرفتیم تا معانی این کدها را مورد بررسی قرار دهیم.

ارور OE ماشین ظرفشویی ال جی

LG dishwasher OE error

معنای این ارور و راه‌حل رفع مشکل آن به شرح زیر هستند.

علت

اگر ماشین ظرفشویی ال جی در تخلیه آب‌های اضافی مشکل داشته باشد، کد ارور OE روی صفحه‌نمایش آن ظاهر خواهد شد.

راه‌حل

سینک فاضلاب و لوله زهکشی فاضلاب را از نظر گرفتگی بررسی کنید و هر گونه گرفتگی را از بین ببرید. اگر تخلیه سینک یا فاضلاب مشکلی ندارد، باید شیلنگ تخلیه را از محل اتصال به سینک بیرون آورید و درون آن را از گرفتگی پاک کنید. اگر هیچ‌گونه گرفتگی در مسیر تخلیه پیدا نکردید، باید فیلتر و پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی نمایید و گرفتگی‌ها را باز کنید. بررسی اتصالات سیم‌کشی پمپ تخلیه و سیم‌های شل شده آن از عهده یک متخصص فنی بر می‌آید. برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود می توانید از کاردون کمک بگیرید.

ارور LE ماشین ظرفشویی ال جی

معنای این ارور و راه‌حل رفع مشکل آن به شرح زیر هستند.

علت

وقوع ارور LE به مسدود شدن موتورپمپ گردش دستگاه برمی‌گردد.

راه‌حل

برای رفع این ارور ماشین ظرفشویی ال جی باید ماشین ظرفشویی را از برق کشید و هر گونه مانع چرخش پروانه پمپ گردش را از بین برد. هر گونه زباله یا اجسام خارجی هم باید از محل قرارگیری پمپ گردش خارج شود. اگر پروانه پمپ روشن نمی‌شود، باید اتصالات سیم‌کشی را بررسی کرد و سیم‌های شل شده را محکم نمود. برخی مواقع هم این ارور به صورت اشتباه فعال می‌شود و با ریست کردن ماشین ظرفشویی ال جی، مرتفع خواهد شد. برای ریست کردن ماشین ظرفشویی ال جی باید آن را خاموش نمود و از برق جدا کرد. بعد از 30 ثانیه توقف باید دستگاه را دوباره به برق وصل کرد. اگر کد خطا باقی بود، با تعمیرات لوازم خانگی کاردون تماس بگیرید.

ارور NE ماشین ظرفشویی ال جی

معنای این ارور و راه‌حل رفع مشکل آن به شرح زیر هستند.

علت

ارور NE ماشین ظرفشویی ال جی به بروز مشکل در موتور دایورتر دستگاه برمی‌گردد.

راه‌حل

موتور دایورتر جزء قطعات مهم ماشین ظرفشویی است که وظیفه دارد آب را از طریق بازوهای اسپری‌کننده آب انتقال دهد. این موتور نقشی مهمی در تمیز کردن و شستن ظروف بر عهده دارد و خرابی آن باعث دچار اختلال در عملکرد شستشوی ظروف خواهد شد. برای رفع این مشکل باید ماشین ظرفشویی را از برق کشید و اتصالات سیم‌های روی موتور دایورتر و سوئیچ آن را بررسی کرد. توصیه می‌کنیم بدون داشتن دانش فنی لازم، وارد کار نشوید و از تخصص تکنسین‌های کاردون استفاده کنید.

ارور AE یا E1 ماشین ظرفشویی ال جی

معنای این ارور و راه‌حل رفع مشکل آن به شرح زیر هستند.

علت

سرعت بالا و غیرعادی پمپ گردش ناشی از سطح پایین آب در وان می‌تواند باعث ایجاد کد ارور AE یا E1 شود. آب نشت کرده به پایه کابینت ماشین ظرفشویی که سوئیچ جلوگیری از نشت را فعال می‌کند نیز می‌تواند باعث ایجاد کد خطای AE یا EI شود.

راه‌حل

ابتدا باید ماشین ظرفشویی را از برق کشید و جریان آب را قطع کرد. سپس پایه کابینت ماشین ظرفشویی را از نظر نشت آب بررسی نمود. اگر آب به پایه نشت کرده باشد، باید علت نشتی را پیدا و رفع کرد. آب ممکن است از شیر ورودی آب، پمپ تخلیه، شیلنگ تخلیه، مهر و موم درب یا به دلیل سوراخ شدن بدنه ماشین ظرفشویی نشت کند. البته دلایل دیگری هم وجود دارد که باعث بروز نشت آب در ماشین ظرفشویی می‌شوند. یک تکنسین حرفه‌ای می‌تواند در این زمینه کمکی زیادی به شما کند.

ارور IE ماشین ظرفشویی ال جی

معنای این ارور و راه‌حل رفع مشکل آن به شرح زیر هستند.

علت

کد ارور IE ماشین ظرفشویی ال جی زمانی به نمایش در می‌آید که آب درون دستگاه به سطح مورد نیاز نمی‌رسد.

راه‌حل

بررسی کنید که شیر آب ورودی به ماشین ظرفشویی کاملا باز باشد. همچنین شیلنگ ورودی آب را از نظر پیچ‌خوردگی بررسی کنید. اگر شیر آب ورودی خراب شده است، باید ماشین ظرفشویی را از برق بکشید، شیرفلکه اصلی آب را ببندید و شیلنگ ورودی را از دستگاه جدا کنید. سپس اقدام به تعویض شیر ورودی آب نمایید. همچنین صفحه فیلتر روی دریچه آب ورودی را از نظر گرفتگی بررسی کنید، اگر صفحه فیلتر مسدود شده است، آن را تعویض کنید. اگر جریان آب شلنگ تغذیه خوب است، باید مجموعه دریچه ورودی را از نظر گرفتگی بررسی کرد و هر گونه گرفتگی آن را پاک نمود.
به طور کلی، اگر از یک تکنسین کاردون برای رفع این کد خطای ظرفشویی ال جی کمک بگیرید، کار شما بسیار آسان‌تر خواهد شد.

ارور FE ماشین ظرفشویی ال جی

معنای این ارور و راه‌حل رفع مشکل آن به شرح زیر هستند.

علت

هنگامی که کد ارور FE در ماشین ظرفشویی ال جی نمایش داده می‌شود، یعنی پمپ تخلیه دستگاه دارد به طور یکنواخت کار می‌کند.

راه‌حل

خرابی دریچه ورودی آب یا رله گیر روی برد کنترل الکترونیکی به آب اجازه نمی‌دهد تا ماشین ظرفشویی را دائماً پر کند. برای بررسی نشتی دریچه ورودی آب، ماشین ظرفشویی را از برق بکشید و ببینید آیا وان همچنان با آب پر می‌شود یا خیر. اگر این کار را کرد، منبع آب را ببندید و شیر ورودی آب را تعویض کنید. زیرا شیر به طور مداوم به آب اجازه می‌دهد تا به داخل ماشین ظرفشویی برود. اگر وقتی ماشین ظرفشویی را از برق می‌کشید، آب وارد دستگاه نمی‌شود، احتمالا برد کنترل الکترونیکی باید تعویض گردد. زیرا برد کنترل دائما سیگنال نیاز به آب را به شیر ورودی آب می‌فرستد.

ارور HE ماشین ظرفشویی ال جی

معنای این ارور و راه‌حل رفع مشکل آن به شرح زیر هستند.

علت

این کد ارور زمانی ظاهر می‌شود که آب گرم نیست یا ترمیستور (حس‌گر دما) تشخیص می‌دهد که دمای آب بالاتر از 90 درجه سانتی‌گراد است.

راه‌حل

اگر آب داخل وان ماشین ظرفشویی بسیار داغ است، دمای آب را با استفاده از دماسنج اندازه‌گیری کنید. اگر دماسنج دمای آب را نزدیک به 90 درجه سانتی‌گراد اندازه‌گیری می‌نماید، احتمالا برد کنترل الکترونیکی باید تعویض شود. زیرا رله بخاری گیر کرده روی برد کنترل باعث می‌شود، المنت گرمایش دائما روشن بماند. تعویض برد کنترل، یک کار پیچیده و فنی است و فقط از عهده متخصصان امر بر می‌آید.
ترمیستور معیوب هم می‌تواند باعث بروز ارور ماشین ظرفشویی ال جی HE شود. اگر المنت گرمایش و ترمیستور مشکلی ندارند، ممکن است نیاز به تعویض سوئیچ فشار یا برد کنترل الکترونیکی داشته باشید. باید از یک تکنسین کاردون بخواهید ماشین ظرفشویی و ولتاژ برق آن را بررسی کند تا تشخیص دهد آیا سوئیچ فشار یا برد کنترل الکترونیکی از گرم شدن المنت گرمایشی جلوگیری می‌کند یا خیر.

ارور TE ماشین ظرفشویی ال جی

LG dishwasher TE error

معنای این ارور و راه‌حل رفع مشکل آن به شرح زیر هستند.

علت

نمایش کد خطای ظرفشویی ال جی TE به بروز اختلال در ترمیستور و عنصر گرمایش دستگاه برمی‌گردد.

راه‌حل

در اینجا باید ماشین ظرفشویی را از برق کشید و سیم‌های ترمیستور را جدا کرد. سپس مقاومت ترمیستور را با استفاده از مولتی متر اندازه‌گیری نمود. اگر اندازه سنجش مولتی متر کمتر از 1000 اهم یا بیشتر از 20000 اهم باشد، باید مجموعه عنصر گرمایش که شامل ترمیستور هم هست را تعویض کرد. اگر مقاومت ترمیستور خوب است، احتمالا برد کنترل الکترونیکی باید تعویض شود. زیرا مقاومت ترمیستور را به طور دقیق تشخیص نمی‌دهد. تمامی این تعمیرات باید توسط تکنسین‌های مجاز انجام شوند.

ارور PF ماشین ظرفشویی ال جی

معنای این ارور و راه‌حل رفع مشکل آن به شرح زیر هستند.

علت

نمایش ارور ماشین ظرفشویی ال جی PF می‌تواند به دلیل قطع برق ناگهانی در میان چرخه شستشو رخ دهد. البته افزایش ولتاژ برق یا مشکل در قطع‌کننده مدار (فیوز) نیز می‌تواند عاملی برای وقوع این کد خطا باشند.

راه‌حل

هر کلیدی را در کنترل پنل فشار دهید و 10 ثانیه صبر کنید تا ببینید آیا کد خطا پاک می‌شود یا خیر. اگر کد خطا باقی ماند، برق ماشین ظرفشویی ال جی را به مدت 5 دقیقه قطع کنید. اگر کد خطا باقی ماند، مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی دارای یک قطع‌کننده مدار اختصاصی در 120 ولت، 60 هرتز، AC، با حداقل 15 آمپر باشد. یک برق‌کار حرفه‌ای می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

ارور bE ماشین ظرفشویی ال جی

معنای این ارور و راه‌حل رفع مشکل آن به شرح زیر هستند.

علت

کد خطای bE اغلب زمانی فعال می‌گردد که کف صابون اضافی یا نشت آب در دستگاه تشخیص داده شود. استفاده از مواد شوینده نامناسب می‌تواند به ایجاد کف صابون اضافی منجر شود. کف صابون اضافی می‌تواند حس‌گر نشت را در ماشین ظرفشویی فعال کند و به نمایش کد خطای bE بی‌انجامد.

راه‌حل

حتما از مواد شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی ال جی خود استفاده کنید. اگر ماده شوینده خاصی مثل قرص ظرفشویی برای مدل شما مورد نیاز است، حتما همان را بخرید. همچنین بررسی کنید که ماشین ظرفشویی شما کاملا تراز باشد. کف صابون اضافی را می‌توانید با قرار دادن ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر شیر در یک کاسه کم‌عمق قابل شستشو در ماشین ظرفشویی از بین ببرید. سپس کاسه را روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید و چرخه AUTO را اجرا کنید. پاشیدن نمک ظرفشویی روی کف صابون هم می‌تواند آن‌ها را از بین ببرد.

ارور CE ماشین ظرفشویی ال جی

معنای این ارور و راه‌حل رفع مشکل آن به شرح زیر هستند.

علت

نمایش کد خطای CE روی نمایشگر ماشین ظرفشویی ال جی شما به معنای خطا در عملکرد موتور است. عملکرد موتور ماشین ظرفشویی ال جی به ندرت دچار خطا می‌شود و این ارور می‌تواند یک هشدار اشتباه هم باشد. اما بی‌توجهی به آن، به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

راه‌حل

این ارور ماشین ظرفشویی ال جی معمولا با انجام مراحلی که در ادامه آورده شده‌اند، برطرف می‌شود. ابتدا دکمه پاور ماشین ظرفشویی را فشار دهید و آن را خاموش کنید. ماشین ظرفشویی را از برق بکشید و 10 ثانیه منتظر بمانید، سپس ماشین ظرفشویی را دوباره به برق وصل کنید. دکمه POWER را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی ال جی روشن شود. سپس یک چرخه شستشوی جدید را شروع کنید تا ببینید کد خطای CE برطرف شده است یا خیر.
اگر این کد دوباره به نمایش درآمد، موتور دستگاه باید توسط یک تکنسین متخصص و واجد شرایط مورد بررسی قرار گیرد. تعمیرات مربوط به موتور ماشین ظرفشویی بسیار حساس و اساسی هستند. بنابراین برای انجام این کار به هر فردی اعتماد نکنید و کار را به کاردون بسپارید. تکنسین‌های ما از تخصص و تجربه بالایی در تعمیر موتور انواع مدل‌های ماشین ظرفشویی ال جی برخوردار هستند. شما با ثبت سفارش تعمیر خود در وب‌سایت کاردون می‌توانید از خدمات تکنسین‌های ما در اسرع وقت استفاده کنید.

ارور CL ماشین ظرفشویی ال جی

معنای این ارور و راه‌حل رفع مشکل آن به شرح زیر هستند.

علت

اگر کد CL را مشاهده می‌کنید، هیچ‌گونه اروری رخ نداده است. این کد فقط به معنای فعال شدن قفل کودک در ماشین ظرفشویی می‌باشد. قفل کودک باعث می‌شود که ماشین ظرفشویی در برابر دست‌کاری‌های کودکان حفظ گردد.

راه‌حل

برای از کار افتادن قفل کودک در ماشین ظرفشویی ال جی باید به راهنمای کاربری مدل خود رجوع کنید. دستورالعمل‌های خاص برای غیرفعال کردن قفل کودک در دفترچه راهنمای مدل شما وجود دارد.

ارور CR ماشین ظرفشویی ال جی

معنای این ارور و راه‌حل رفع مشکل آن به شرح زیر هستند.

علت

کد CR هم یک ارور نیست و این معنا را می‌دهد که ماشین ظرفشویی شما در حالت آزمایشی یا دمو قرار دارد. حالت دمو برای زمانی استفاده می‌شود که ماشین ظرفشویی در فروشگاه قرار دارد.

راه‌حل

قطع برق برای 1 الی 2 دقیقه می‌تواند ماشین ظرفشویی ال جی شما را از حالت تست خارج کند. در غیر این صورت باید به دنبال بروز مشکل در برد کنترل اصلی دستگاه بود. تعمیر برد کنترل اصلی ماشین ظرفشویی ال جی تنها از عهده یک تکنسین واجد شرایط بر می‌آید.

سوالات متداول

در ماشین ظرفشویی ال جی سنسورهایی تعبیه شده است که عملکرد قسمت‌های مختلف دستگاه را رصد می‌کند. در صورتی که در عملکرد این قسمت‌ها اختلال ایجاد شود، سنسور اطلاع می‌دهد و ارور روی صفحه ظاهر می‌شود.

ارور ماشین ظرفشویی LG نشان دهنده نقصی در عملکرد این دستگاه است و باید بررسی شود. البته گاهی این ارور به دلیل نقص در عملکرد سنسور رخ می‌دهد و با ریست کردن دستگاه ارور نیز رفع می‌شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها