لوگوی کاردون

کدهای خطا و ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ

Samsung dishwasher error codes and errors
فهرست محتوا

اگر کاربر ماشین ظرفشویی سامسونگ هستید احتمالا با اعداد یا حروفی موسوم به خطای دستگاه روی صفحه نمایش مواجه شده‌اید. به احتمال زیاد آنها برای شما غیر قابل تشخص بوده‌اند و به همین دلیل تمایل دارید تا از خطای دستگاه مطلع شوید و اطلاعات کسب کنید. باید بدانید که این اعداد یا حروف و گاهی ترکیب حرف و عدد به خطایی در ماشین ظرفشویی سامسونگ اشاره دارد. همانطور که از نامش پیداست، ارور یا همان کد خطا حاکی از وجود مشکل در یکی از اجزاء ماشین ظرفشویی است. در واقع با ورود ماشین ظرفشویی‌هایی با این قابلیت یک پل ارتباطی بین کاربر و دستگاه ایجاد شده است. در این مقاله از تعمیرات لوازم خانگی کاردون با تعدادی از این خطاها بر صفحه نمایشگر دستگاه آشنا می شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

کد خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل D146

Samsung dishwasher error code D146

زمانی که با یک کد ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ مواجه می‌شوید، اولین سوال شما این است که حالا این ارور به چه معنی است؟ و از کجا باید معنی آن را متوجه شوم؟ هر دستگاهی که خریداری کنید به خصوص که از یک برند معتبر و شناخته شده مانند سامسونگ، قطعا به همراه یک دفترچه راهنما به شما تحویل داده شده است. توصیه می‌کنیم حتما اولین اولویت شما برای پی بردن به معنی ارور مراجعه به دفترچه راهنمای شما باشد. زیرا که کدهای خطا در مدل‌های مختلف ماشین ظرفشویی سامسونگ با کمی تفاوت نمایش داده می‌شوند. تنها منبع تضمینی دفترچه راهنمای همان مدل است. در این قسمت به کد خطای دستگاه ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل D146 خواهیم پرداخت.

ارورDR ماشین ظرفشویی سامسونگ

زمانی که شروع به استفاده از دستگاه می‌کنید این ارور یا خطا به طور معمول در همان ابتدای کار نمایان می‌شود چون به باز بودن درب دستگاه اشاره دارد و از شروع شدن برنامه شستشو جلوگیری می‌کند. محکم نبستن درب، قرار دادن اشتباه ظروف در دستگاه، خرابی لولا و سایر موارد، از مهم‌ترین دلایل وقوع این مشکل هستند که در اکثر اوقات توسط کاربر قابل رفع است. اما به طور تخصصی می توان گفت در اغلب مواقع بر طرف نشدن این مشکل مربوط می‌شود به خرابی میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی سامسونگ.
به محض مشاهده این کد خطای ظرفشویی سامسونگ از محکم بسته شدن درب دستگاه اطمینان حاصل کنید و اگر مشکل برطرف نشد احتمالا مانعی برای بسته شدن درب وجود دارد. در انتها و در صورت خراب بودن میکروسوئیچ این دستگاه بهتر است با تکنسین عیب یابی و رفع عیب کد خطای ظرفشویی SAMSUNG تماس حاصل کنید.

ارور E2 ماشین ظرفشویی سامسونگ

این ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ مربوط به ورود آب به دستگاه (خرابی شیر برقی) است و در اکثر مواقع آب به اندازه وارد آن دستگاه نمی‌شود. خرابی شیر برقی و خرابی سنسور سطح آب از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل است برای حل این مشکل این مراحل را انجام دهید:
۱. در مرحله اول منبع تغذیه آب دستگاه را بررسی کنید و از باز بودن شیر آب ورودی اطمینان حاصل کنید.
۲. در قدم دوم به سراغ لوله آب متصل به ماشین ظرفشویی خود بروید و از خم و یا پیچیده نشدن آن مطمئن شوید.
۳. کنترل فشار آب ورودی یکی دیگر از اقدامات مرتبط با این ارور است. فشار آب نرمال بین 0.5 تا 8 بار است.

ارور E3 ماشین ظرفشویی سامسونگ

اگر با ارور E3 در مدل D146 ظرفشویی سامسونگ مواجه شدید مربوط می‌شود به خطای کم بودن فشار آب (تاخیر در آبگیری) دستگاه. بهتر است تمامی مواردی که سبب می‌شود آب به دستگاه ورود کند را چک کنید زیرا این کد خطای ظرفشویی سامسونگ به کم بودن ظرفیت آب در دستگاه برمی‌گردد؛ یعنی آب به اندازه کافی و در زمان مشخصی به دستگاه و مخزن آن وارد نمی‌شود تا ماشین ظرفشوی کار خود را آغاز کند. گاهی هم به علت کم بودن فشار آب شهری این مشکل به وجود می‌‌‌آید. برای رفع این مشکل:
۱. مسیر ورودی آب دستگاه را چک کنید تا مسدود نشده باشد.
۲. از ایجاد نشدن رسوب در مسیر آبگیری دستگاه مطمئن شوید.
۳. شیر ورودی آب به دستگاه را چک کنید ممکن است کامل باز نشده باشد و فشار آب کم باشد.
در غیر اینصورت ممکن است برد دستگاه یا پمپ آن خراب شده باشد و در صورت بروز چنین مشکلی با تکنسین ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

ارور E4 ماشین ظرفشویی سامسونگ

با توجه به اینکه چربی و کثیفی موجود بر روی ظروف تنها با آب گرم از بین می‌رود و سرد بودن آب مورد نیاز ظرفشویی، باعث کاهش کیفیت شستشو می‌شود ماشین ظرفشویی بر حسب تنظیمات خطای تامین آب گرم را اخطار می‌دهد. از مهمترین دلایل بروز این ارور می‌توان به خرابی هیتر، المنت ظرفشویی و خرابی سنسور دمای آب اشاره کرد. پس در نظر داشته باشید دسترسی و تعمیر این قطعات نیاز به اطلاعات و ابزار اختصاصی دارد پیشنهاد می‌شود که این کار را به یک تعمیرکار ماهر در این زمینه بسپارید.

ارور F1 ماشین ظرفشویی سامسونگ

Samsung dishwasher error F1

ارور F1 به فلوسنج یا همان جریان سنج مرتبط است که نشانگر خوب برقرار نشدن جریان سنج آب اشاره دارد. که برای برطرف کردن آن باید جریان مدار را بررسی کرد. اختلال در آبگیری کم ماشین ظرفشویی و از مهمترین دلایل بروز این مشکل می‌توان به خرابی شیر برقی و سوختگی آکوا استاپ اشاره کرد. برای برطرف کردن این مشکل باید جریان سنج را تعویض کنید:
۱. برق دستگاه را از دو شاخه آن قطع کنید.
۲. شیر ورودی آب را ببندید.
۳. جریان سنج آب دارای 2 سر است.
۴. یک سر آن را به شیر ورودی آب وصل کنید.
۵. سر دیگر جریان سنج را به شیر ورودی آب در پشت ظرفشویی وصل کنید.
در هر صورت در تعویض قطعات فنی بهتر است که از تکنسین ماهر کمک بگیرید و یا در این زمینه دانش کافی داشته باشید.

ارور F3 ماشین ظرفشویی سامسونگ

یکی از بهترین راه‌های کنترل سطح آب درون ماشین ظرفشویی فلوتر مکانیکی است. ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ در خطای F3، به نشتی آب (فلوتر کف دستگاه بالا آمده) ارتباط دارد و در صورت بروز برخی ایرادات به وجود می‌آید برای رفع این ارور باید سنسور نشتی بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود و در غیر این ‌صورت باید سیم کشی دستگاه را بررسی کرد. علت خرابی فلوتر می‌تواند درگیر شدن آن با شناور باشد که با بررسی آن می‌توانید مشکل را تشخیص داده و اگر مشکل از شناور بود آن را برطرف کنید. رسوب گرفتن فلوتر هم از دیگر مشکلاتی است که باعث بروز اختلال در عملکرد دستگاه شما خواهد شد. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید هر چند وقت یکبار دستگاه را سرویس کنید تا قبل از اینکه به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز باشد. شما می توانید برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود از متخصصین کاردون کمک بگیرید.

ارور F4 ماشین ظرفشویی سامسونگ

برای عیب یابی و رفع عیب کد خطای ظرفشویی سامسونگ باید به دقت خطاها خوانش و بررسی شود. ارور F4 مربوط به دمای بیش از حد آب (خرابی ترمیستور یا برد) می‌شود. اگر ترمیستور دستگاه خراب باشد باعث می‌شود دمای داخل دستگاه بیش از حد مجاز بالا برود در این صورت دستگاه به صورت خودکار این خطا را در نمایشگر نشان می‌دهد. ممکن است مشکل در اختلال عملکرد برد دستگاه باشد که فرمان را به درستی اجرا نمی‌کند و دمای آب بیش از حد مجاز بالا می‌رود. در این دو حالت باید عیب بر طرف شود تا کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ دیگر نشان داده نشود.

ارور F5 ماشین ظرفشویی سامسونگ

زمانی که آب مصرفی در دستگاه ماشین ظرفشویی کم باشد یا بیشتر از حد مور نظر دستگاه کم باشد ارور F5 نمایان می‌شود. این خطا نشان دهنده پایین بودن دمای آب است. برای رفع آن باید المنت را بررسی کرد و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض کرد. در صورت خرابی المنت دستگاه باید این قطعه تعویض شود در غیر اینصورت مشکل دمای پایین آب حل نخواهد شد و کیفیت شستشو پایین می‌آید.

ارور F6 ماشین ظرفشویی سامسونگ

این ارور مربوط به نشتی آب از شیر برقی یا ایرگاید است. وظیفه شیر برقی تامین آب در ماشین ظرفشویی است. اگر درب ماشین ظرفشویی را زمانی که خاموش است باز کنید و آب تمیز جمع شود، نشانه خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی است و اگر در پشت ظرفشویی آب میریزد، احتمالا اتصالات مربوط به شیربرقی شُل شده و یا شیلنگ سوراخ شده است.
۱. در قدم اول شیر برقی را چک کنید.
۲. فرسودگی و یا پارگی ممبران شیر برقی این قطعه باید تعویض گردد.

ارور F8 ماشین ظرفشویی سامسونگ

Samsung dishwasher error F8

استاپ موتور یا همان موتور مقسم آب ماشین ظرفشویی سامسونگ وظیفه تقسیم گردش آب بین سبدهای بالا و پایین ماشین ظرفشویی سامسونگ را برعهده دارد. در صورت خرابی موتور مقسم آب ماشین ظرفشویی سامسونگ دستگاه ظروف را خوب نمی‌شوید و ممکن است ظروف در یک طبقه تمیز و در طبقه دیگر کثیف باشند. مقسم آب ماشین ظرفشویی در اکثر مدل‌ها در قسمت پایین دستگاه و یا کف دستگاه قرار دارد. کاربران برای دسترسی به مقسم ماشین ظرفشویی می‌بایست بدنه‌ی دستگاه را جدا کرده و پس از سر و ته کردن دستگاه و باز کردن کف دستگاه مقسم ماشین ظرف شویی را جدا کنند. باید گفت که انجام این کار نیاز به تجربه و مهارت دارد. افراد به هیچ عنوان نباید به صورت خودسرانه این کار را انجام دهند. خطای F8 در ماشین لباسشویی سامسونگ به خرابی استاپ موتور (موتور مقسم آب) کف لنگنچه مربوط می‌شود. معمولا یکی از دلایل خرابی این قطعه رسوب گرفتن یا جرم گرفتن راه های خروجی آب است برای جلوگیری از خرابی این قطعه و عمر طولانی آن بهتر است حتما از جرمگیر ماشین ظرفشویی استفاده کنید. در ارورهایی که به موارد خرابی قطعه یا نقص عملکرد مربوط می‌شود تنها راه حل تعویض یا تعمیر است.

ارورTO-TS ماشین ظرفشویی سامسونگ

این ارور به خرابی ترمیستور هیتر مرتبط است. ترمیستور هیتر یا همان سنسور دما، قطعه‌ایی الکترونیکی است که در لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی کاربرد زیادی دارد در واقع ترمیستور یک نوع مقاومت حرارتی است که حساسیت بالایی به دمای اطراف خود دارد. این قطعه در هنگام مواجهه با تغییرات دمایی یک ولتاژ خروجی آنالوگ ایجاد می‌کند و در مشخصات الکتریکی‌اش تغییر ایجاد می‌شود. در صورت بروز مشکل در این قطعه باید کد خطای یا ارورو ماشین ظرفشویی سامسونگ را بررسی کنید. اگر خطای TO-TS نمایان شده باشد اشکال در ترمیستور است و باید مقدار مقاومت ترمیستور توسط تکنسین بررسی شود.

کدهای خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل D148

Samsung D148 dishwasher error codes

در مدل های مختلف ماشین ظرفشویی سامسونگ خطاهایی که ممکن است در نمایشگر دستگاه نشان داده شود متفاوت است در این قسمت به مدل D148 می‌پردازیم.

ارور D01 ماشین ظرفشویی سامسونگ

این خطا معمولا برای اختلال در خرابی شیر برقی آب وروردی، سوختن شیر برقی و یا خرابی برد الکترونیکی اتفاق می‌افتد. نشتی آب از زیر دستگاه یا عدم آبگیری در ماشین ظرفشویی می‌تواند از دیگر نشانه‌های بروز این خطا باشد. برای بر طرف کردن ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ مخصوصا آن دسته که به تعمیرات مربوط است بهتر است برای برطرف کردن کد خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ به تعمیر همان قطعه بپردازید.

ارور D02 ماشین ظرفشویی سامسونگ

این ارور به خرابی پمپ تخلیه یا شی خارجی داخل پمپ مربوط می‌شود. عیب یابی و رفع عیب کد خطای ظرفشویی SAMSUNG را بهتر است ابتدا از دفترچه راهنمای دستگاه بررسی کنید. در صورت مشاهده این ارور یعنی پمپ تخلیه دستگاه شما خراب شده و باید تعویض شود. کاربرد این پمپ به این شکل است که موقع شستشوی ظروف آب کثیف حاصل از شست و شوی ظرف‌ها را به بیرون از ماشین ظرفشویی هدایت می‌کند. البته ممکن است در پمپ شی خارجی وجود داشته باشد در این حالت:
۱. پمپ تخلیه را بررسی کنید
۲. ‌پروانه‌ای را که روی پمپ تخلیه تعبیه شده است را چک کنید تا مطمئن شوید پروانه هیچگونه گرفتگی ندارد.
۳. در حین تمیز کردن پمپ تخلیه ظرفشویی، به گرفتگی در شیلنگ خروجی متصل به پمپ نیز دقت کنید تا مشکل احتمالی بر طرف شود.

ارور D03 ماشین ظرفشویی سامسونگ

پس از اینکه کار شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ به اتمام رسید اگر ارور ماشین ظرفشویی شما D03 باشد یعنی ایراد گرم نکردن هیتر و خشک کن پایانی در دستگاه وجود دارد. گرما سازی هیتر در ماشین ظرفشویی باعث می شود تا در انتهای کار ماشین ظرفشویی، ظروف کاملا خشک شده و لکه آب و رطوبت بر آنها باقی نماند. توصیه می‌شود در این شرایط هیتر پمپ دستگاه توسط تکنسین تعویض شود.

ارور D04 ماشین ظرفشویی سامسونگ

خرابی ترمیستور هیتر ممکن است ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ را در نمایشگر نشان دهد. باید در این حالت مقاومت ترمیستور توسط تکنسین چک شود.

ارور D05 مشین ظرفشویی سامسونگ

زمانی که پمپ جریان کمی میکشد یعنی میزان مکش آب توسط پمپ کم است این مشکل بروز پیدا می‌کند باید تمامی موارد اعم از سوختن پمپ، گرفتگی پمپ توسط رسوب یا مانده غذاها بررسی شود در صورت گرفتگی پمپ در مسیر تخلیه مسیر تمیز گردد و در صورت خرابی پمپ تعویض شود.

ارور D06 ماشین ظرفشویی سامسونگ

در بررسی کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ اگر با ارور D06 مواجه شدید برعکس مورد قبلی مشکل در این است که پمپ جریان بالایی را میکشد. این یعنی اینکه در مدت زمان مشخص و میزان مشخصی که برای دستگاه در نظر گرفته شده کارکرد آن به مشکل خورده است باید مقدار مقاومت پمپ بررسی شود.

ارور D07 ماشین ظرفشویی سامسونگ

این ارور یا کد خطای ظرفشویی سامسونگ مربوط می‌شود به نشتی آب (فلوتر کف دستگاه بالا آمده است) مطابق با ارور F3 در مدل D146 ماشین ظرفشویی سامسونگ لگنچه و راه خروج آب را بازدید کنید و بررسی کنید که هیچ نشتی آبی وجود نداشته باشد.

ارور D08 ماشین ظرفشویی سامسونگ

کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ با عنوان D08 یعنی مشکل در خطای تناوب شیر برقی است. در این حالت امکان سوختن شیر برقی وجود دارد که به درستی و در حالت ایده‌آل خود کار نمی‌کند. علاوه بر کنترل کردن شیر برقی باید حتما برد الکترونیکی دستگاه نیز چک شود. اگر تخصص لازم برای این کار را ندارید بهتر است تا از یک متخصص کمک بگیرید.

ارور D011 ماشین ظرفشویی سامسونگ

خطای مبدل فشار در دستگاه سبب نمایان شدن این خطا می‌شود. عیب یابی و رفع عیب کد خطای ظرفشویی SAMSUNG در این مورد را با مشورت یک تکنسن انجام دهید.

ارور D012 ماشین ظرفشویی سامسونگ

اگر راه خروجی آب مشکل پیدا کرده باشد به درستی از دستگاه خارج نمی‌شود ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ وقتی D012 را نشان می دهد این یعنی اینکه خطای خروجی آب (از ایرگاید) وجود دارد . این مشکل می‌تواند از پمپ تخلیه و یا برد اصلی باشد. تمامی مسیرهای مربوط به پمپ تخلیه چک شود.

ارور D013 ماشین ظرفشویی سامسونگ

در برخی مواقع با گرم شدن بیش از حد آب در دستگاه ماشین ظرفشویی رو به رو می‌شویم. این ارور زمانی نمایان می‌شود که دما بالاتر از حد نرمال باشد، بنابراین باید المنت، و برد چک شوند. اگر دما بیش از حد در دستگاه باشد ممکن از به سایر نقاط نیز آسیب برساند معمولا تعمیر در المنت دستگاه امکان پذیر نیست و باید این قطعه توسط تکنسین تعویض شود.

ارور D014 ماشین ظرفشویی سامسونگ

کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ به محض نشان داد D014 یعنی خطای وروردی و خروجی آب (شیلنگ تخلیه بر روی زمین افتاده) رخ داده است. ابتدا مسیر ورود و خروج آب را چک کنید اگر شیلنگ تخلیه از جایگاه خود خارج شده بود آن را به محل موردنظر برگردانید و مشکل رفع خواهد شد.

کدهای خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل D147-D149

بسیاری از مشکلات موجود در مدل دستگاه‌ها ظرفشویی سامسونگ یکسان است؛ تنها در حروف و ارقام خطاها تفاوت وجود دارد. در مدل D147 و D149 ماشین ظرفشویی سامسونگ احتمال رخ دادن خطاهای زیر وجود دارد در صورت تشابه به خطاهای پیشین می‌توانید مطابق با همان عمل کنید.

ارور 4E ماشین ظرفشویی سامسونگ

این ارور در این مدل از دستگاه عدم ورود آب به دستگاه (خرابی شیر برقی) را نشان می‌دهد. مطابق با ارور E2 و D01 در مدل های پیشین ماشین ظرفشویی سامسونگ عمل کنید. یعنی منبع تغذیه آب و ورودی آب چک شود.

ارور 4E-1 ماشین ظرفشویی سامسونگ

دمای بیش از حد آب (خرابی ترمیستور یا برد) این کد خطای یا ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ را نشان می‌دهد. در صورت بروز این خطا برای عیب یابی و رفع عیب کد خطای ظرفشویی سامسونگ باید مقدار مقاومت ترمیستور توسط تکنسین بررسی شود.

ارور 5E ماشین ظرفشویی سامسونگ

تخلیه آب ماشین ظرفشویی اگر درست صورت نگیرد ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ 5E را نشان می‌دهد. در صورت عدم تخلیه آب (خرابی پمپ تخلیه یا شی خارجی داخل پمپ)، پمپ تخلیه را چک کنید تا دچار انسداد نشده باشد و آن را تمیز کنید در صورتی که پس از تمیز شدن همچنان مشکل در تخلیه وجود دارد باید پمپ تعویض شود.

ارور PE ماشین ظرفشویی سامسونگ

این ارور یعنی دور موتور شستشو پایین است (جسم خارجی در پروانه گیر کرده) پس باید از عدم وجود جسم خارجی در پروانه‌های دستگاه ماشین ظرفشویی مطمئن شوید.

ارور TE ماشین ظرفشویی سامسونگ

خرابی ترمیستور هیتر سبب بروز این ارور می‌شود مطابق با مدل‌های پیشین ظرفشویی سامسونگ و ارورهای D04 و TO-TS می‌توانید عیب یابی و رفع عیب کد خطای ظرفشویی SAMSUNG را بررسی و رفع نمایید.

ارور HE-1 ماشی ظرفشویی سامسونگ

در صورت خرابی هیتر(گرما بیش از حد) این خطا نمایان می‌شود. باید بدانید المنت هیتر آسیب دیده است و باید بررسی و در صورت نیاز تعویض شود. اگر مشکل از المنت نباشد، باید برد را بررسی کنید.

ارور HE ماشین ظرفشویی سامسونگ

این ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ خرابی هیتر گرمکن را نشان می‌دهد که سبب خشک شدن نهایی ظروف می‌شود در صورت بروز آسیب باید تعویض شود.

ارور BE-2 ماشین ظرفشویی سامسونگ

بروز این کد خطای ظرفشویی سامسونگ نشان دهنده این است که کلیدهای دیسپلی دارای ایراد است (کلید داخل پنل گیر کرده است). می توانید با باز کردن پنل کلید برد دکمه را خارج کنید و یا در صورت شکستن سوکت شاسی آن را تعویض کنید.

ارور BE-3 ماشین ظرفشویی سامسونگ

وقتی خرابی در کلیدهای لمسی وجود داشته باشد این ارور توسط دستگاه نشان داده می شود. بهتر است تعمیر برد کلیدهای لمسی را به تکنسین بسپارید.

ارور AE ماشین ظرفشویی سامسونگ

در صورتی که خطای عدم ارتباط بین برد دیسپلی و برد مین وجود داشته باشد با این خطا در حین کار با ماشین ظرفشویی سامسونگ رو به رو خواهید شد. این یعنی خرابی برد اصلی رخ داده است و توسط تکنسین چک شود.

ارور LE ماشین ظرفشویی سامسونگ

مطلبق با دیگر مدل های ایراد نشتی آب (فلوتر کف دستگاه بالا آمده است)، برای عیب یابی و رفع عیب کد خطای ظرفشویی SAMSUNG مطابق ارور F3 سیم کشی دستگاه بررسی شود و از درگیر نشدن فلوتر مطمئن شوید.

ارور OE ماشین ظرفشویی سامسونگ

این ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ مربوط به سرریز کردن آب ورودی یا نشتی آب در دستگاه است. شیر برقی دستگاه چک شود و از سلامت لوله‌ها و عدم پارگی در آنها مطمئن شوید.

ارور 1E ماشین ظرفشویی سامسونگ

کم بودن آب دستگاه موجب می‌شود تا ماشین ظرفشویی به درستی شستشو را انجام ندهد در برخی مواقع اصلا شروع به کار کردن هم نمی‌کند. کم بودن آب دستگاه می‌تواند در مشکل آبگیری یا شیرهای ورودی باشد ویا فشار آب شهری پایین است. مسیرهای ورودی آب را بررسی کنید.

ارور 3E ماشین ظرفشویی سامسونگ

جت پمپ ظرفشویی آب را برای شستشو در پروانه‌های بالا و پایین پمپاژ می‌کند. این کد خطای ظرفشویی سامسونگ یعنی قطعی در اتصالات جت پمپ وجود دارد. اگر ظرفشویی آبگیری می‌کند ولی شستشو انجام نمی‌شود، احتمالا جت پمپ خراب است. اگر سیم پیچ جت پمپ سوخته باشد، باید سیم پیچی را تعویض کنید و یا اگر یک تکه پروانه شکسته باشد، باید یک پروانه سالم نصب کنید.

سوالات متداول

در ماشین ظرفشویی سامسونگ سنسورهایی تعبیه شده است که عملکرد قسمت‌های مختلف دستگاه را رصد می‌کند. در صورتی که در عملکرد این قسمت‌ها اختلال ایجاد شود، سنسور اطلاع می‌دهد و ارور روی صفحه ظاهر می‌شود.

ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ نشان دهنده نقصی در عملکرد این دستگاه است و باید بررسی شود. البته گاهی این ارور به دلیل نقص در عملکرد سنسور رخ می‌دهد و با ریست کردن دستگاه ارور نیز رفع می‌شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرامرز
7 ماه قبل

عذر میخوام امکانش هست ماشین ظرفشویی سامسونگ اروری بده اما توی لیست ارورهای معمولی نباشه؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  فرامرز
7 ماه قبل

سلام. بله امکانش هست. دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی تون رو حتما نگاه کنید.
ضمن اینکه یک سری ارور خیلی نادر هم وجود داره که معمولا فقط تو سایت سازنده ماشین ظرفشویی می تونین پیداشون کنین.