لوگوی کاردون

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون چیست؟

What is the reason for the blackness of the TV picture

آنچه در این مطلب خواهید خواند

علل سیاه شدن تصویر تلویزیون

به طور متداول دستگاه‌های برقی که از آنها استفاده می‌کنیم بعد از مدتی دچار برخی اختلالات می‌شوند. به هرحال ممکن است در آنها قطعه‌ای خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد یا در ارتباط کلی بین مدار قطعات ایرادی رخ داده باشد. تصویر تلویزیون ممکن است به دلایل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری سیاه شود. گاهی مشکل آنقدرها هم جدی نیست و با چند روش ساده حل شدنی است ولی در برخی مواقع باید حتما تلویزیون تعمیر شود. با این حال در این بخش از این متن، به علت سیاه شدن تصویر تلویزیون پرداختیم تا در هنگام رخ دادن چنین مشکلی بدانید ممکن است ایراد از کجا باشد.

هنگام مواجهه با سیاه شدن تصویر تلویزیون اولین کاری که انجام می‌دهید، فشار دادن دکمه منوی تلویزیون است. اگر منوی تلویزیون به درستی در صفحه ظاهر شد، یعنی تلویزیون شما مشکلی ندارد و احتمالا ورودی‌ها، آنتن یا دستگاه‌هایی متصل به تلویزیون مشکل دارند.

۱) کابل برق تلویزیون

کابل‌های برقی تلویزیون خیلی مهم هستند و هر کدام کاری را انجام می‌دهند. آن دسته از کابل‌های برقی که برق را به داخل دستگاه هدایت می‌کنند و آن دسته که موجب اجرا کردن صدا و تصویر در تلویزیون هستند را باید بررسی کرد. اگر تلویزیون تصویر ندارد و دکمه پاور آن هم روشن نیست، شاید اصلا برقی وارد دستگاه نمی‌شود و به طور کلی روشن نشده است. پس بهتر است به سراغ سیم برق رفته و آن را چک کنید. کابل برقی بعدی که بسیار مهم است کابل HDMI (نوعی کابل ارتباطی) است. این کابل به طور هم زمان صدا و تصویر را در تلویزیون اجرا می‌کند. بنابراین اگر تلویزیون شما صدا دارد ولی تصویری ندارد شاید علت سیاه شدن تصویر تلویزیون به خاطر ایراد در کابل HDMI باشد. بنابراین برای تست همچین موردی باید با یک کابل دیگر تصویر را دوباره بررسی کنید.

۲) ورودی تلویزیون

اگر دقت کرده باشید پشت هر تلویزیونی یک صفحه کوچک وجود دارد که به تعداد زیادی پورت‌های رنگی روی آن نصب شده است. این ورودی‌ها کاربردهای مختلف دارند: ورودی صدا (RCA)، ورودی یا پورت‌های (HDMI)، ورودی (LAN) و…. ممکن است ورودی دستگاه در قسمتی که مربوط به نصب شدن کابل تصویری می‌شود دچار ایراد شده باشد و نتواند به درستی سیگنال تصویر را منتقل کند. اگر علت تاریک شدن صفحه تلویزیون برای این ورودی باشد در صورت خرابی این قست باید صفحات وروردی پورت‌های تلویزیون چک و در صورت نیاز تعویض شود.

۳) آپدیت نبودن تلویزیون

The TV is not updated

سازندگان سیستم عامل‌های تلویزیون گاهی برای سیستم عامل خود آپدیت ارائه می‌دهند و ما باید به نصب این آپدیت‌ها اقدام کنیم. اما دلیل انجام این کار چیست؟ اولین دلیل برای آپدیت تلویزیون رفع باگ‌های سخت افزاری و باگ‌های نرم افزاری احتمالی است. سیستم عامل هر تلویزیون در تعامل با سخت افزار نصب شده روی آن است. این تعامل به صورت ارسال دستورات سخت افزاری از طرف نرم افزار یا سیستم عامل صورت می‌گیرد. از این رو ممکن است باگ‌های دستوری که روی عملکرد تلویزیون تاثیر منفی می‌گذارد، برای آن پیش بیاید. به روزرسانی یا آپدیت تلویزیون باعث رفع این باگ‌ها می‌شود. همچنین هر تلویزیون قادر است فرمت‌های صوتی و تصویری مختلفی را پخش کند. اما این تلویزیون‌ها در طول زمان با آپدیت‌هایی که ارائه می‌دهند، تعداد فرمت‌های قابل پخش‌شان را بیشتر و بیشتر می‌کنند. بنابراین شاید یکی از عوامل تأثیرگذار در سیاه شدن تصویر تلویزیون همین آپدیت نبودن آن باشد.

۴) تنظیمات تلویزیون

بابت حل شدن تصویر سیاه برای تلویزیون یکی از راحت‌ترین راه‌ها این است که تنظیمات آن را بررسی کنید. ممکن است تنظیمات به هر دلیلی برهم خورده باشد. معمولا وقتی کنترل دست کودک باشد یا خودتان به طور ناخواسته ممکن است سبب این بهم ریختگی شده باشید. گاهی هم احتمال دارد میزان روشنایی صفحه از تنظیم خارج شده باشد و با یک بررسی ساده از بخش منو و تنظیمات می‌توانید آن را به راحتی حل کنید.
برای مثال بسیاری از تلویزیون‌ها حالت eco دارند که درآن نور صفحه تلویزیون به اندازه‌های مختلفی تنظیم می‌شود و حتی می‌توان صفحه نمایش تلویزیون را خاموش کرد بدون اینکه تلویزیون را خاموش کرد. پس از فعال نبودن این قسمت هم مطمئن شوید.

۵) خرابی سخت افزاری

از دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون که جدی هم به نظر می‌رسد و برای بررسی و عیب‌یابی نیاز به تخصص کارشناس وجود دارد، خرابی سخت افزاری است. ممکن است بنا به دلایلی همچون استفاده نادرست، عمر قطعه مربوطه و یا آسیب این قطعات سخت افزاری قادر به کار کردن نباشند. ایرادات سخت افزاری که می‌تواند روی تصویر تلویزیون تاثیر بگذارند، خرابی مین برد، ضعف پنل، اختلال در منبع تغذیه و پاور و ضعیفی لامپ‌های تصویری تلویزیون است. اگر مشکل از قطعات سخت افزاری دستگاه باشد بهتر است در صورتی که تخصص کافی ندارید، اقدام به بررسی یا تعمیر تلویزیون نکنید. سیاه شدن تصویر تلویزیون ناشی از سخت افزار گزینه‌ای کاملا تخصصی است که باید حتما به تکنسین ماهر سپرده شود.

۶) خرابی بک‌لایت تلویزیون

شاید مهم‌ترین علت فنی سیاه شدن تصویر تلویزیون را بتوان خرابی بک‌لایت تلویزیون دانست. در تلویزیون‌های ال ای دی نور تلویزیون را لامپ‌های ال ای دی تأمین می‌کنند. این نور‌ها با تابیده شدن بر کریستال مایع باعث می‌شوند ما تصویر را روی صفحه تلویزیون ببینیم. حال اگر بک‌لایت تلویزیون خاموش باشد ما تصویری روی صفحه تلویزیون مشاهده نمی‌کنیم. در صورت اگر تلویزیون خود را روشن کنید و روی صفحه نمایش آن نور بندازید، احتمالا بتوانید از کنار تصاویر را روی پنل تلویزیون مشاهده کنید. برای برطرف کردن این مشکل احتمالا باید بک‌لایت تلویزیون خود را تعویض کنید. در صورتی که ساکن تهران هستید می توانید از سرویس تعمیرات تلویزیون در تهران مجموعه کاردون بهره مند شوید.

۷) پیکسل سوختگی صفحه تلویزیون

Pixel burn TV screen

کوچکترین واحد تولید کننده تصویر در تلویزیون‌ها را پیکسل می‌نامند. در واقع تصاویر از تجمع پیکسل‌ها در کنار هم ایجاد می‌شوند. اگر تصویر را ساختمانی فرض کنید، پیکسل آجرهایش خواهند بود. پیکسل‌ها در اکثر تلویزیون‌ها به صورت مربعی هستند و اما در مواردی ممکن است حالت مستطیلی داشته باشند. این پیکسل‌های مربعی معمولا بر روی صفحه‌ای دو بعدی مانند تلویزیون قرار می‌گیرند تا با قرار گرفتن در کنار یکدیگر تصاویر را ایجاد کنند. هر چه تعداد پیکسل‌های تشکیل دهنده‌ی تصویر بیشتر باشد، میزان وضوح تصویر نیز بالاتر خواهد بود و تصاویری با دقت بالاتر را خواهید دید. منظور از واژه سوختن، مشکل نمایشگر در اثر گرمای شدید یا آتش نیست، پیکسل سوختگی یعنی بخش یا بخش‌هایی از نمایشگر رنگ را به اشتباه نمایش می‌دهد. با بروز این مشکل، نمایشگر همچون گذشته محتواها را پخش خواهد کرد؛ با این تفاوت که محتوا در بخش‌های دارای سوختگی، به صورت لکه نمایش داده خواهد شد.

سوختگی نمایشگر اصطلاحی است که به دوران نمایشگرهای CRT مربوط می‌شود. در گذر زمان ترکیبات فسفری که روشنایی را ایجاد می‌کنند، درخشش خود را از دست داده و در نتیجه نمایشگر تیره و تار می‌شود. پنل‌های LCD با توجه به ساختار متفاوتی که دارند، دیرتر گرفتار سوختگی می‌شوند. علت سوختن پیکسل این است که ساب ‌پیکسل‌ها از نظر عمر مفید، متفاوت هستند. در گذر زمان، برخی رنگ‌ها زودتر از دیگری فرسوده می‌شود؛ در نتیجه، رنگ پیکسل به اشتباه نمایش داده می‌شود. اثر سوختگی پیکسل را می‌توان به صورت سیاه شدن تصویر تلویزیون، هاله‌ی تیره یا رنگی در بخش‌هایی از صفحه نمایش و حتی یک پیکسل خاص مشاهده کرد. اگر همه‌ی ساب‌ پیکسل‌ها به دلیلی آسیب ببینند، پیکسل تیره می‌شود و به راحتی در زمینه‌ی سفید یا کاملا سیاه، آن را رویت می‌کنیم. در صورت رعایت اصول فنی و استفاده صحیح از تلویزیون، صفحه نمایش تلویزیون‌ها دچار سوختگی نمی‌شوند. اگر تلویزیون خود را روزانه، برای مدت زمان طولانی برای تماشای محتوای تکراری روشن نگه دارید، به احتمال زیاد با مشکل سوختگی پیکسل مواجه خواهید شد.

۸) خرابی پنل تلویزیون

در واقع پنل تلویزیون اصلی‌ترین و مهمترین قطعه همه تلویزیون‌ها و مانیتورهاست. پنل اساسا یک صفحه تخت است که از میلیون‌ها نقطه کوچک تشکیل شده است که یک نظم و صفی را تشکیل می‌دهند که در نهایت با کنارهم قرار گرفتن این نقاط کوچک، صفحه نمایش تلویزیون شکل می‌گیرد. پس به طور کلی پنل تلویزیون اصلی ترین قطعه آن است که تصاویر را به شما نمایش می‌دهد. در واقع، مهمترین اجزا تشکیل دهنده تلویزیون را پنل، برد و سیم کشی داخلی آن تشکیل می‌دهند که حساس ترین و مهمترین این اجزا هم بدون شک پنل آن است. ممکن است علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ناشی از خرابی بخش ماژول یا لیکوئید پنل دستگاه باشد. پنل تلویزیون، قطعه‌ای است که طول عمر مشخصی دارد. پس از پایان یافتن عمر مفید این قطعه که عموما در اثر بالارفتن ساعت کاری تلویزیون اتفاق می‌افتد، لکه‌های ابر مانندی در تصویر تلویزیون ایجاد می‌شود یا به طور کلی با سیاه شدن رنگ تلویزیون رو به رو هستیم.

۹) خرابی مین برد و برد تیکان

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل سیاه شدن تلویزیون خرابی مین برد است. مین برد در واقع دستورات لازم را به قطعات دیگر صادر می‌کند. برد تیکان نیز برد پردازش تصویر است که تصاویر را می‌سازد. اگر این برد نیز دچار مشکل شود، ممکن است با مشکل سیاه شدن تلویزیون روبرو شویم. مین برد و برد تیکان ممکن است به دلیل نوسانات برقی و گاهی آب‌خوردگی دچار مشکل یا سوختگی شوند. در این موارد برای تعمیر و رفع مشکل سیاه شدن تلویزیون قطعات الکترونیکی این بردها تعمیر یا تعویض می‌شوند.

علت تاریک شدن نصف صفحه تلویزیون

تاریک شدن نصف صفحه تلویزیون می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، که به طور کلی به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند:

۱) مشکلات مربوط به اتصالات

اتصالات شل یا معیوب: ابتدا مطمئن شوید که تمام کابل ها به درستی به تلویزیون و دستگاه منبع (مانند گیرنده دیجیتال، DVD پلیر و …) متصل شده باشند. اتصالات را بررسی کنید و در صورت مشاهده ی هر گونه شل بودن یا ایراد ظاهری، آنها را مجدداً وصل کنید و یا در صورت نیاز تعویض نمایید.

۲) مشکل در کابل ها

از سالم بودن کابل های HDMI، AV و یا هر نوع کابل دیگری که استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید. برای تست، می توانید از کابل های دیگری استفاده کنید و یا آنها را به دستگاه دیگری وصل کنید تا از صحت عملکردشان مطمئن شوید.

۳) ورودی نامناسب

مطمئن شوید که منبع تصویر را به درستی انتخاب کرده اید. به عنوان مثال، اگر از گیرنده دیجیتال استفاده می کنید، باید ورودی تلویزیون را روی AV یا HDMI (با توجه به نوع اتصال) تنظیم کنید.

علت سیاه شدن قسمتی از صفحه تلویزیون ال ای دی

تاریک شدن قسمتی از صفحه نمایش تلویزیون ال ای دی می تواند به دلایل سخت افزاری یا نرم افزاری تلویزیون شما مربوط شود که به بررسی دلایل آن می پردازیم:

علل معمول آن

  • شل بودن اتصالات تلویزیون
  • خرابی کابل های ورودی و خروجی تلویزیون
  • خراب بودن سوکت های تلویزیون

مشکلات مربوط به خود تلویزیون

  • خرابی بک لایت: بک لایت منبع نور در تلویزیون های LCD و LED است. اگر بک لایت قسمتی از صفحه نمایش خراب شود، آن قسمت تاریک به نظر می رسد. این مشکل بیشتر در تلویزیون های LCD و LED های قدیمی تر رخ می دهد.
  • مشکل در بردها: تلویزیون شما دارای بردهای مختلفی است که وظایف مختلفی را بر عهده دارند. خرابی هر کدام از این بردها، از جمله برد پاور، برد مین و برد اینورتر، می تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله تاریک شدن صفحه، مشکلات تصویری و یا حتی روشن نشدن تلویزیون شود.
  • ایراد در پنل: در موارد نادر، ممکن است مشکل از خود پنل نمایشگر باشد. این مشکل معمولاً قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض پنل دارد، که هزینه ی آن می تواند بسیار بالا باشد و در بسیاری از موارد این هزینه نصف قیمت تلویزیون یا بیشتر از آن می شود.

رفع مشکل تیره شدن تصویر تلویزیون

تا این قسمت متوجه شدیم که علت سیاه شدن تصویر تلویزیون چه مواردی هستند. در این بخش به راه حل رفع این مشکل می‌پردازیم.

۱) ریست کردن تلویزیون

تصمیم به ریست یا ریبوت کردن بیشتر در مواقعی اتفاق می‌افتد که تلویزیون دچار یکی از مشکلات نرم ‌افزاری شده باشد. مشکلاتی از جمله حذف برنامه‌ها، به هم ریختگی تنظیمات تلویزیون و یا هر نوع مشکل نرم افزاری دیگر که در این حالت ریست کردن تلویزیون یا ریست فکتوری( Reset Factory ) اجتناب ناپذیر خواهد بود. اگر علت تاریک شدن صفحه تلویزیون شما این موارد باشد صرفا ریست فکتوری تلویزیون کارساز است. تقریبا در تمامی تلویزیون‌ها، تنظیمات مربوط به تنظیمات کارخانه وجود دارد. با اجرای آن، تنظیماتی که روی تلویزیون اعمال کرده‌اید بی‌اثر می‌شود و تمامی تنظیمات به روز اولی که تلویزیون را خریداری کردید بازگشت داده خواهد شد.

۲) بررسی کابل‌ها

همانطور که در قسمت بررسی علت سیاه شدن رنگ تلویزیون اشاره کردیم شاید مشکل از کابل‌های برقی، ورودی و یا تصویری دستگاه باشد. در این صورت باید کابل مورد نظر تعویض گردد.

۳) انتخاب وروردی درست

به قسمت ورودی پورت‌های دستگاه بروید یعنی جایی که قابلیت وصل شدن تعداد زیادی فیش و کابل وجود دارد. از اینکه کابل‌های تصویر را درست نصب کرده باشید مطمئن شوید. اگر این کابل‌ها اشتباه نصب شده باشند قطعا یکی از مهمترین عوامل در سیاه شدن تصویر تلویزیون خواهد بود.

۴) کنترل تایمر تلویزیون

گاهی اوقات فعال شدن تایمر خواب تلویزیون باعث می‌شود که دستگاه به طور ناگهانی خاموش شود و یکی از دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون است. این مشکل را می‌توانید به سادگی رفع کنید . تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که تنظیمات تایمر خواب را در منوی تنظیمات تلویزیون خود بررسی و آن را غیر فعال کنید.

۵) بررسی بک لایت

تیره بودن قسمتی از صفحه نمایش و کم نور شدن تلویزیون می‌تواند از نشانه‌های خرابی بک لایت باشد. همچنین اگر قسمتی از صفحه نمایش تلویزیون، تیره باشد و یا ظاهرا خاموش به نظر برسد اما صدا داشته باشد به معنی آسیب دیدگی بک لایت است. اگر صدای تلویزیون شنیده می‌شد و تصویر خاموش به نظر می‌رسید، با یک چراغ قوه صفحه نمایش آن را بررسی کنید و نور را به صورت مورب به صفحه بتابانید، احتمالا متوجه می‌شوید که تصویر وجود دارد اما نور پس زمینه نیست این نشان دهنده خرابی بک لایت شماست. احتمالاً پیش از سوختن کامل بک لایت، لامپ معیوب دچار چشمک زدن شده و تصویر خاموش و روشن می‌شود. در این وضعیت با توجه به پخش شدن ولتاژ لامپ‌های معیوب بین لامپ‌های سالم، فشار بیشتری وارد می‌شود و زمینه برای خرابی زودتر آنها فراهم خواهد شد، پس بهتر است در هنگام مواجهه با این ایراد، در اسرع وقت نسبت به تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون اقدام کنید.

۶) تعمیر تلویزیون

مناسب‌ترین پیشنهاد در هر حالتی این است که وقتی در هر دستگاه برقی مخصوصا تلویزیون که هم کاربرد بسیاری دارد و هم تهیه دوباره آن بسیار پر هزینه خواهد بود، برای بروز مشکلاتی این چنینی مثل سیاه شدن رنگ تلویزیون حتما آن را تعمیر کنید. دقت کنید که در بخش بررسی پیکسل گفتیم اگر مشکل از پیکسل تصویر باشد و به آن توجه نکنید. احتمال دارد در کمترین زمان کلا تصویر تلویزیون خود را از دست بدهید و با سیاه شدن تصویر تلویزیون مواجه شوید. پس هرگاه مشاهده کردید دستگاه تلویزیون شما دچار ایراد شد یعنی تمامی دلایل سیاه شدن توصویر تلویزیون که باهم بررسی کردیم، مخصوصا مشکلات سخت افزاری برای پیشگیری از مشکلات آتی برای تعمیر آن اقدام کنید.

سوالات متداول

در صورتی که تلویزیون خود را روشن می‌کنید ولی تصویر سیاه است، ابتدا مطمئن شوید تنظیمات تلویزیون، کابل‌های تلویزیون یا دستگاه‌های جانبی مشکلی ندارند. در غیر اینصورت باید از تکنسین بخواهید برای عیب‌یابی آن مراجعه کند.

اگر تنظیمات نور تلویزیون را تغییر داده‌اید، صفحه تلویزیون شما نور نخواهد داشت. در غیر اینصورت به احتمال زیاد بک لایت تلویزیون شما مشکل پیدا کرده است و باید تعویض شود.

  • تلویزیون را ریست کنید: تلویزیون را از برق جدا کنید و بعد از چند دقیقه دوباره آن را روشن کنید.
  • از حالت عیب یابی استفاده کنید: بسیاری از تلویزیون ها دارای حالت عیب یابی هستند که می تواند به شما در شناسایی مشکل کمک کند. برای دسترسی به این حالت، به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید.
  • به روز رسانی firmware: در برخی موارد ممکن است با به روز رسانی firmware تلویزیون، مشکل تاریک شدن صفحه حل شود. برای این کار باید به وب سایت تولید کننده تلویزیون خود مراجعه کنید و در صورت وجود نسخه جدید از firmware آن را دانلود و روی تلویزیون خود نصب کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

19 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمیدرضا
1 سال قبل

خسته نباشید ببخشید ما بک لایت تلویزیون رو تازه عوض کردیم اما باز هم یهو تصویر تلویزیون سیاه میشه دلیلش چیه؟ ممکنه بک لایت خراب باعث سیاه شدن تصویر تی وی ما بشه؟

ناصر
11 ماه قبل

با سلام
ببخشید تعویض برد تیکان برای رفع سیاهی تصویر تلویزیون ارزشش رو داره؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  ناصر
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
برای جواب به این سوال باید ببنید بین خرید یک تلویزیون جدید و تعویض برد تیکان جهت رفع سیاهی تصویرتون کدوم اقتصادی تره.

اید
10 ماه قبل

سلام با تلویزیون یی طرفش یی خط سیا ه امد یعنی مشکلش درست میشه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  اید
10 ماه قبل

سلام. اگر از فلت های تلویزیون باشه مشکل برطرف میشه. اگه حتی پنل تلویزیون هم باشه، ممکنه برطرف بشه مشکل. حتما باید تکنسین دستگاه رو بررسی کنه تا بشه نظر دقیق داد.

Mohammad
7 ماه قبل

سلام ببخشید تلویزیون روشن میکنم آرم دوو. یک لحظه میاد بعد تصویر سیاه میشه مشکل از چیه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  Mohammad
6 ماه قبل

با سلام
دلایل متعددی دارد لطفا تمامی کابل های برق را چک کنید اگر مشکل رفع نشد از یک تکنسین فنی کمک بگیرید.
با تشکر

طاها
6 ماه قبل

سلام ببخشید ی مشکل پیش اومده برای تلویزیون ک فقط بالای تلویزیون نصفش سیاه شده

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  طاها
5 ماه قبل

با سلام
این مورد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد با توجه به حساس بودن دستگاه تلویزیون و جلوگیری از خرابی بیشتر بهتر است با یک تکنسین فنی در ارتباط باشید.
با تشکر

zari
5 ماه قبل

سلام علت تیره شدن پایین صفحه تلویزیون سامسونگ چیه ؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  zari
5 ماه قبل

با سلام
یکی از موارد می تواند خرابی بک لایت تلویزیون باشد برای عیب یابی دقیق تر با شماره 1604 در تماس باشید.
با تشکر

رسول
4 ماه قبل

سلام

پایین صفحه تلوزیون ما یه مقدار سیاه شده علتش چی میتونه باشه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  رسول
4 ماه قبل

باسلام
دلایل مختلفی می تواند داشته باشد سوختن ال ای دی یا خرابی بک لایت ممکن است اتفاق اقتاده باشد برای راهنمایی بیشتر با شماره 1604 تماس بگیرید.
باتشکر

لیلا
3 ماه قبل

سلام یک نوار دوسانتی از سمت راست تصویر تی وی سیاه شده و یه خط باریک سفید نورانی کنار این قسمت سیاه شده هست ایکس ویژن

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  لیلا
3 ماه قبل

باسلام
خط افقی است یا عمودی؟

دانیال
3 ماه قبل

سلام یک قسمت از نمایشگر سیاه کمرنگ شده ولی بقیه قسمت ها عالی عالی هستند

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  دانیال
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر
احتمالا پنل یا بک لایت مشکل دارد برای بررسی دقیق تر با شماره 1604 در تماس باشید.
باتشکر

فرهاد
1 ماه قبل

سلام. خسته نباشید . ما تلویزیون روشن میکنیم صدا هست ولی تصویر نیست و گزینه اینپوت یا منو هم چیزی نمیاد فقط ولوم کمو زیاد کار میکنه . میخواستم بدونم علتش چیه. ممنون شما.

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  فرهاد
1 ماه قبل

باسلام
دستگاه کاملا بی صدا است یا صدای خش خش یا صدای دیگری دارد؟