لوگوی کاردون

دلایل قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

Reasons for the Samsung TV picture to stop

آنچه در این مطلب خواهید خواند

 از مشکلات مختلفی که تلویزیون های سامسونگ دچار آن می‌شوند مهمترین شان قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ باشد. در واقع از ایرادات وارد شده بر تلویزیون سامسونگ می تواند همین عامل باشد. یعنی در زمانی که دستگاه تلویزیون سامسونگ روشن می شود، ممکن است که صدا وجود داشته باشد، اما تصویری نمایش داده نشود. در خیلی از موارد نیز به دنبال تصویر نداشتن تلویزیون سامسونگ، حتی صدا نیز وجود ندارد و در واقع ناهماهنگی بین صدا و تصویر نیز می‌تواند از مشکلات و ایرادات وارد شده بر تلویزیون سامسونگ باشد. در چنین مواردی همه ما به دنبال تعمیر تلویزیون و رفع مشکلات آن خواهیم بود. در این مطلب همراه ما باشید تا با علت قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ بیشتر آشنا شویم. در این قسمت از مقاله به بررسی دلایل و راه حل های رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

The reason why the picture of Samsung TV is interrupted

9 علت قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

 اگر تلویزیون سامسونگ شما با مشکل تصویر روبرو شود، باید علت ایجاد مشکل را پیدا کنید و متوجه باشید که تصویر به همراه صدا قطع شده است یا خیر؟ اگر که فقط تصویر تلویزیون سامسونگ شما قطع می شود و صدا برقرار است می تواند مشکل از قطعات مرتبط با تصویر تلویزیون سامسونگ باشد. اما اگر مشکل به گونه‌ای باشد که هم صدا و هم تصویر قطع باشد، از دلایل آن می تواند ایرادات نرم افزاری یا سخت افزاری مختلف  باشد. در ادامه به مهمترین دلیل قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ اشاره میشود.

  • ایراد و خرابی در بک لایت و اتصال کوتاه در تلویزیون سامسونگ
  • ایجاد سوختگی در تلویزیون سامسونگ
  • مشکل ال سی دی و خرابی ال سی دی و پنل تلویزیون سامسونگ
  • ایجاد مشکل در برد پاور و سوختن لامپ های ال ای دی تلویزیون سامسونگ
  • قطع شدن تصویر به دلیل گرم شدن دستگاه و استفاده طولانی مدت از آن
  • مشکلات و خرابی مین برد تلویزیون سامسونگ
  • خرابی و مشکل در برد پاور تلویزیون سامسونگ
  • تجهیزات جانبی نامرغوب و خراب تلویزیون مانند یک فلش ویروسی کابل hdmi بی کیفیت
  • به هم ریختگی در تنظیمات دستگاه تلویزیون سامسونگ

انواع خرابی بک لایت

 با توجه به اینکه تلویزیون های سامسونگ در مدل های متنوع طراحی و تولید می شوند خرابی در قسمت بک لایت برای هر محصول نیز متفاوت است. خرابی مدل‌ها می‌توانند به صورت زیر باشد.

 قطع شدن تصویر ال ای دی به صورت های متفاوت ایجاد می شود. خرابی لامپ های تلویزیون سامسونگ می تواند در چندین حالت به وجود بیاید.

 در اول این حالت باعث میشود لامپ خراب، خاموش شده و دیگر لامپ ها روشنایی داشته باشند و در این وضعیت تصویر کلیه تلویزیون قطع نمی‌شود اما در قسمتی که لامپ بک لایت خاموش است تیرگی و هاله سیاه دیده می شود. در واقع تاریکی تمام نمایان است.

 در حالت دوم که با خرابی لامپ های سری، جریان کلی مدار نیز قطع می شود، تولید نور بلک لایت نیز وجود نخواهد داشت و کاملاً از بین خواهد رفت. در این حالت تصویر به طور کامل از بین رفته و هیچ نمایشی در صفحه نمایشگر وجود ندارد؛ اما دیگر کارکردهای تلویزیون مانند، پخش صدا و یا دریافت فرمان کنترل به صورت متداول انجام می گیرد.

قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ با وجود پخش صدا

The picture of the Samsung TV is interrupted even though the sound is playing

 

 از اشکال قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ، میتوان گفت که بیشتر در مدل هایی که دچار اتصال کوتاه شده اند، پیش آمده است. دلیل ایجاد این مشکل و ضعف در قسمت

 

 بک لایت و برد پاور است که در نهایت باعث میشود لامپ های ال ای دی به دستگاه، دچار سوختگی شوند.

 تلویزیون های سامسونگ که دچار اتصال کوتاه هستند و این مشکل در آنها وجود دارد، نیاز دارند در قسمت برد پاور تلویزیون تغییراتی اعمال شود تا این ضعف و ایراد حل گردد. باید برد پاور تعمیر شود و تا خرابی دوباره به سراغ تلویزیون سامسونگ شما نیاید. معمولاً افرادی که از این مدل تلویزیون های سامسونگ خریداری نموده اند و استفاده می کنند، به این نکته توجه داشته باشند که حتما تعمیرات بک لایت تلویزیون سامسونگ خود را در نظر داشته باشند و برای اینکه از این خرابی جلوگیری شود باید در اولین مرحله مشکلات نخست و اولیه حل گردد.

تعمیر و تعویض بک لایت در تلویزیون سامسونگ

  همانطور که اشاره شد از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ، ایجاد مشکل در بک لایت می باشد. از مواردی که باعث خرابی بک لایت میشود، میتوان به ضربه خوردگی تلویزیون، تمیز کردن اشتباه دستگاه تلویزیون و گرم شدن بیش از اندازه تلویزیون و استفاده طولانی مدت آن اشاره داشت. البته نوسانات برقی نیز می‌تواند موجب خرابی بک لایت گردد. می توان با روش ها و راه حل هایی مانند کم شدن نور بلک لایت از طریق منوی تنظیمات تلویزیون و یا خاموش کردن دستگاه بعد از چند ساعت روشن ماندن، به طول عمر بیشتر آن کمک کرد.

 اما در صورتی که خرابی بک لایت دلیل نداشتن تصویر در تلویزیون است، باید برای تعمیر و رفع مشکل اقدام شود. معمولاً در تعمیرات به تعویض بک لایت اقدام میشود.

با تعویض لامپ های سوخته می توان کار تعمیرات بک لایت را انجام داد اما برای اینکه کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ شما بهتر باشد و نور صفحه یکدست شود، بهتر است که به صورت کامل، قطعه تعویض گردد تا تعمیرات اساسی صورت گرفته باشد.

تعمیرات و تعویض پنل تلویزیون سامسونگ

Samsung TV panel repair and replacement

 همانطور که اشاره شد از دیگر موارد قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ مشکلات پنل است. اگر پنل تلویزیون ضعیف باشد و به تعمیر نیاز داشته باشد معمولاً تصویری در تلویزیون شما دیده نمی شود و می توان گفت که تصویر به کلی قطع شده است. از مواردی که به پنل آسیب وارد می‌کند ضربه و فشار به تلویزیون است. آب خوردگی، دمای زیاد دستگاه و نوسانات برقی نیز از آیتم هایی است که می تواند باعث خرابی و آسیب پنل تلویزیون شود. اما برای این مورد نیز راه حلی وجود دارد.

 برای رفع ایراد پنل تلویزیون در وضعیت اشاره شده پاراگراف قبل، باید پنل تلویزیون خیلی تخصصی عیب یابی شود و در صورت مشخص شدن ایراد ترمیم تخصصی قسمت پنل صورت گیرد. اگر پنل قابل تعمیر نباشد باید برای رفع این وضعیت، دستگاه را تعویض کرد که حتماً هزینه بالایی دارد. بهتر است برای تعمیر پنل به یک مرکز معتبر و با تجربه در زمینه تعمیرات تخصصی تلویزیون سامسونگ مراجعه نمایید تا با بهترین کیفیت و بر اساس استانداردها تعمیر و تعویض پنل تلویزیون شما انجام شود.

سوالات متداول

اگر بک لایت دچار خرابی شود، بهتر است این قطعه را تعویض نمایید.

خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ را مهم ترین عامل خرابی بک لایت است و شروعی برای سیاه شدن تصویرمی باشد.

سوختن ال ای دی تلویزیون و خرابی بک لایت و استفاده زیاد و ممتد از تلویزیون از دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ است.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

10 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پانته آ ثابت
9 ماه قبل

ببخشید دستگاه من صدا داره ولی تصویر نداره، مشکل از چی میتونه باشه؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  پانته آ ثابت
6 ماه قبل

سلام. مشکلی میتونه از برد یا پنل دستگاه میتونه باشه و تا متخصص بررسی نکنه این مشکل مشخص نمیشه.

حبیب قلندرابادی
3 ماه قبل

سلام تلویزیون من موقعی که ماهواره وصله ازhdmi میادبیرون وتصویرقطع میشه بایدپریزرابکشم ازبرق بیرون دوباره جابزنم درست بشه بعداینکه بااستارت کولر کولردوباره قطع میشه انگار بانوسان برق هم قطع میشه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  حبیب قلندرابادی
2 ماه قبل

باسلام
احتمالا دستگاه به علت نوسانات برق آسیب دیده است لطفا با شماره1604 در تماس باشید.
باتشکر

موسوی
2 ماه قبل

سلام تلویزیون من موقعی که روشن میکنم بعداز چند لحظه که نام ومارک تلویزیون روی صفحه میاد دوباره قطع می‌کنه و همین مراحل را هی تکرار میکند و ازاین مرحله جلوتر نمی‌رود علت چیست باتشکر

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  موسوی
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر
احتمالا پنل یا بک لایت مشکل دارد برای بررسی دقیق تر با شماره 1604 در تماس باشید.
باتشکر

احسان
2 ماه قبل

سلام تلویزیون من بعضی وقتا تصویر قطع و وصل میشه البته در بعضی اوقات ایجور میشه. مشکل چیست

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  احسان
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر
بعد از چه مدت استفاده از دستگاه این اتفاق پیش می آید؟
باتشکر

محسن
22 روز قبل

سلام ال ای دی من بعد از ۲۰ دقیقه تصویرش قط میشه بعد ۳ دقیقه روشن میکنم درست میشه ایراد از چیه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  محسن
15 روز قبل

باسلام
احتمالا پنل یا برد به مشکل برخورده است ولی نیاز به بررسی تکنسین صوتی و تصویری برای عیب یابی دقیق تر است.