لوگوی کاردون

تعمیر یخچال بوش

تعمیر یخچال بوش با کاردون

یخچال فریزر بوش شما خراب شده است یا به‌درستی کار نمی‌کند؟! اگر یخچال بوش شما صداهای عجیب می‌دهد یا یخساز آن خراب، موتور با مشکل مواجه شده و همچنین سایر موراد، پیشنهاد می‌شود کار تعمیر را به تعمیرکار یخچال بوش کاردون بسپارید. چرا که تکنسین های تعمیرگاه یخچال بوش ما همگی کاربلد و مجرب هستند و علاوه بر آن گارانتی و بیمه نیز برای شما قابل استفاده است.

یخچال های امروزی بوش با پیشرفت تکنولوژی مجهز به سیستم عیب یابی هوشمند شده است و شما می توانید از طریق کدهای خطای تعبیه شده در یخچال بوش به راحتی مشکل را شناسایی نمایید و برای برطرف کردن آن به دنبال راه حل باشید کاردون به کمک تیم خود به جمع آوری برخی از رایج ترین ارورها پرداخته است.

ثبت درخواست تلفنی

در هر نقطه از ایران با شماره ۱۶۰۴ بدون پیش شماره تماس بگیرید. همکاران ما در کاردون از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ بامداد پاسخ‌گوی شما هستند.

ثبت درخواست آنلاین

با ثبت درخواست خود به صورت آنلاین همکاران ما در کمتر از ۳۰ دقیقه برای ارائه مشاوره و هماهنگی با شما تماس خواهند گرفت.

کدهای خطای رایج یخچال بوش

کد خطای F3 : هنگامی که دیفراست بیش از حد طولانی می شود این ارور نمایان می شود. برای برطرف کرد بهتر است المنت دیفراست تعویض گردد.

کد خطای R1 : وقتی یخچال به طور مکرر ارور می دهد این خطا نمایش داده می شود. گاهی اوقات با تعویض سنسور محیطی یخچال این مشکل برطرف می شود.

کد خطای D1 : با نمایش این خطا متوجه خرابی سنسور دیفراست خواهید شد باید مقاومت دیفراست اندازه گیری شود زیرا ممکن است مشکل از برد دستگاه باشد.

کد خطای  DR : در صورتی که کلید درب یخچال خراب شود این ارور ظاهر می شود که با تعویض کلید درب یخچال مشکل برطرف می شود.

نحوه تنظیم درجه یخچال بوش

یکی از مهم ترین مواردی که باید خانواده ها با آن آشنا باشند نحوه تنظیم درجه یخچال بوش است. دو قطعه اصلی در تنظیم دمای یخچال ترموستات و کمپرسور می باشد. اگر می خواهید دمای مناسب برای یخچال بوش را بدانید با ما همراه باشید. معمولا دمای مناسب برای یخچال 5 الی 6 سانتی گراد است و برای فریزر دمایی بین منفی 15 الی 20 درجه سانتی گراد مناسب می باشد. همان طور که می دانید تنظیم درجه یخچال در تابستان و زمستان متفاوت می باشد. حال سوال اینجاست چرا تنظیم درجه یخچال اهمیت دارد ؟ متخصصات و تعمیرکاران یخچال در کاردون معتقدند تنظیم درجه یخچال اگر به طور صحیح انجام شود می تواند در سالم ماندن مواد غذایی کمک شایانی نماید. همچنین می تواند به افزایش طول عمر یخچال کمک کند.

امکانات یخچال بوش را می دانید ؟

بسیاری از ما نمی دانیم یخچال بوش چه امکاناتی را شامل می شود. خوشبختانه یخچال بوش در مصرف انرژی به صرفه می باشد. یکی از مشکلاتی که در یخچال ها شایع می باشد صدای زیاد می باشد که در یخچال بوش شاهد این اتفاق نیستیم. ظرفیت داخل یخچال مناسب می باشد. در 24 ساعت می توانیم 20 کیلوگرم مواد غذایی را فریز کنیم . اگر یخچال بوش دارید دیگر نگران قطعی برق نباشید زیرا تا 19 ساعت بدون برق مواد غذایی را نگهداری می کند.

یخچال یکی از لوازمی است که در طول 24 ساعت شبانه روز از آن استفاده می کنید بنابراین باید در انتخاب آن دقت کنید حتما الان یکی از سوالاتی که ذهن شما را به خود مشغول کرده است معیار های انتخاب یخچال می باشد ؟! همان طور که می دانید یخچال یکی از لوازم خانگی گران قیمت است که باید بدانید برای خرید آن چه مقدار بودجه در نظر گرفته اید زیرا با اضافه شدن امکانات و قابلیت های به روز قیمت دستگاه هم بالاتر می رود.

یخچال های ساید بای ساید بوش از نظر طراحی بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشند که با رنگ بندی متنوع توانسته اند سلیقه های مختلف را جلب کند. در این بین دارا بودن موتور های کم مصرف، استفاده از لامپ های کم مصرف، استفاده از فیلتر های بهداشتی برای تنظیم بوی داخل یخچال و سایر قابلیت ها بر محبوبیت این دستگاه افزوده است.

چه زمانی باید فیلترهای یخچال بوش را تعویض کرد؟

همان طور که می دانید دو فیلتر در یخچال بوش باید تعویض شود که زمان تعویض آن ها هر 6 ماه یک بار تخمین زده شده است. فیلتر داخلی یخچال بوش از ورود املاح و ناخالصی ها به داخل یخچال جلوگیری می کند و در صورت خراب شدن و گرفتگی باید برای تعویض آن اقدام کنید. فیلتر خارجی هم به نوعی تصفیه کنند آب محسوب می شود و به بهبود کیفیت آب کمک می کند. لازم است بدانید فیلتر خارجی را می توانید با توجه سلیقه خود انتخاب کنید اما فیلتر داخلی منحصر به فرد بوده و امکان انتخاب آن وجود ندارد فقط بسته به مدل ساید بای ساید بوش بستگی دارد.

دانستن این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا به عمر دستگاه شما مربوط می شود بهتر است تعویض فیلتر های یخچال بوش را جدی بگیرید زیرا با تعویض به موقع می توانید به عمر دستگاهتان بیافزایید اما در صورت نادیده گرفتن و سهل انگاری باید در آینده خود را برای خرید مجدد یخچال و یا تعمیرات آماده کنید.

چرا داخل کشوی یخچال بوش آب جمع می شود؟

شاید بهتر است بگوییم یکی از متداول ترین مشکلات یخچال بوش جمع شدن آب در کشوی یخچال است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. جمع شدن آب در کف یخچال اتفاق خوبی نیست و باید هر چه زودتر برای برطرف کردن آن اقدام کنید ابتدا بهتر است لوله تخلیه یخچال را بررسی کنید. اگر لوله تخلیه یخچال مسدود شده باشد باید انتظار جمع شدن آب را داشته باشید. همان طور که می دانید سوراخ تخلیه در دیواره پشتی یخچال تعبیه شده است که در صورت مسدود شدن با مواد غذایی باید برای تمیز کردن آن اقدام کنید تا از جمع شدن آب جلوگیری کنید.

در صورتی که هوای گرم بیش از حد به داخل یخچال وارد شود رطوبت باعث ایجاد قطرات آب بر روی بدنه یخچال خواهد شد که در صورت تکرار این اتفاق آب در پایین یخچال جمع شده و تنها راه حل برای برطرف کردن این موضوع تعویض واشرها و لاستیک های دور درب یخچال می باشد.

چرا دمای یخچال بوش بالا و پایین می شود اما دستگاه خنک است ؟

گاهی اوقات یکی از اتفاقات نگران کننده ایجاد اختلال در کارکرد دستگاه است. اما شاید این اختلال در سنسورهای دمایی باشد و فقط اشکال در نمایش دما باشد برای برطرف کردن این مشکل باید سنسورهای تشخیص دما را تعویض کنید بهتر است بدانید عمر مفید سنسورهای دمایی 10 سال است و بعد از آن باید تعویض شود.

اما اگر یخچال شما بنا به هر دلیلی خنک نمی کند باید این روند را بررسی کنید و آن را جدی بگیرید زیا ممکن است هزینه های بالای تعمیرات شما را اذیت کند. البته لازم است بدانید گاهی اواقت کمبود گاز می تواند در سیکل سرمایشی یخچال اختلال ایجاد کند و منجر به داغ شدن موتور یخچال در نتیجه سرد نکردن یخچال شود بنابراین بهتر است برای شارژ گاز یخچال اقدام کنید.

چرا باید دمای یخچال بوش را تنظیم کنیم ؟

یکی از مواردی که در سالم ماندن مواد غذایی بسیار تاثیر گذار است تنظیم دمای یخچال است البته بسیاری بر این باورند که این دما باید بین صفر تا 4 درجه سانتی گراد باشد زیرا در این دما باکتری ها و قارچ ها رشد نمی کنند. البته یکی دیگر از مواردی که شاید بسیار پیش و پا افتاده باشد نحوه چیدمان مواد غذایی در یخچال می باشد که به ماندگاری و تازگی آن ها کمک می کند.

اگر بخواهیم یکی از آلوده ترین قسمت های یخچال را نام ببریم باید بگوییم جامیوه ای که با میوه و سبزیجات شسته نشده پر شده باشد. در یخچال های ایرانی کلید تنظیم درجه دمای یخچال مشابه طراحی شده است و معمولا مناسب ترین دما 3 درجه سانتی گراد است.

شاید این سوال شما هم باشد گاهی اوقات با تنظیم دمای یخچال و ثبت کردن آن هنوز هم نمایشگر دمای قبلی را نمایش می دهد علت این اتفاق چیست ؟ باید بگوییم نمایشگر دمایی را به شما نمایش می دهد که در یخچال وجود دارد وقتی شما دمای یخچال را به تازگی تغییر داده اید تا زمانی که دمای داخل یخچال به این درجه نرسد شما بر روی نمایشگر دمای قبلی را مشاهده می کنید بنابراین باید کمی تامل کنید تا سنسورها دمای واقعی را به نمایشگر برسانند.

یکی از مواردی که باید آن را جدی بگیرید هنگام نصب یخچال است در صورتی که به تازگی یخچال بوش خریداری کرده اید در هنگام نصب به دمای تنظیم شده یخچال اعتنا نکنید و برای تنظیم درجه آن اقدام کنید بهتر است برای این کار از دفترچه راهنمای یخچال استفاده کنید و یا از یک فرد متخصص کمک بگیرید. در صورتی که دمای یخچال شما پایین باشد با نمایش ارور هایی بر روی صفحه نمایش اخطار گرم شدن مواد غذایی به شما داده می شود از طرفی سرد بودن بیش از حد دمای یخچال هم می تواند منجر به خراب شدن کمپرسور شود زیرا کار کردن طولانی مدت کمپرسور می تواند به آن آسیب برساند.

در صورت ادامه دار شدن مشکل یخچال، پیشنهاد می‌شود پروسه تعمیر یخچال را در اولویت قرار دهید.

سوالات متداول

معمولا دمای مناسب برای یخچال 5 الی 6 سانتی گراد است و برای فریزر دمایی بین منفی 15 الی 20 درجه سانتی گراد مناسب می باشد.

 دو فیلتر در یخچال بوش باید تعویض شود که زمان تعویض آن ها هر 6 ماه یک بار تخمین زده شده است.

یکی از مواردی که در سالم ماندن مواد غذایی بسیار تاثیر گذار است تنظیم دمای یخچال است البته بسیاری بر این باورند که این دما باید بین صفر تا 4 درجه سانتی گراد باشد زیرا در این دما باکتری ها و قارچ ها رشد نمی کنند.