لوگوی کاردون

تعمیر یخچال پارس

تعمیر یخچال پارس با کاردون

این روزها با افزایش ناگهانی قیمت ها در بازار لوازم خانگی بسیار از خانواده های ایرانی و البته حمایت از کالاهای ایرانی تقاضا برای خرید یخچال و فریزر پارس افزایش یافت البته که این تولیید کننده ایرانی با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا توانسته است رضایت مشتریان را جلب نماید. با استفاده از سیستم عیب یابی هوشمند کار را برای تعمیر کاران یخچال ساده نموده است و تعبیه کدهای خطا و نمایش آن ها بر روی صفحه نمایش یخچال پارس برای مصرف کنندگان هم یک زبان مشترک ایجاد نموده است. اگر یخچال پارس دارید و بنا به هر دلیلی نیاز به تعمیرات دارد در صورتی که کد خطا بر روی صفحه نمایش یخچال ظاهر شده است بهتر است ابتدا با یافتن علت آن برای بیان مشکل به تعمیر کار یخچال کمک نمایید. کاردو سعی دارد با انتشار برخی از این کدهای خطا شما را در یافتن علت راهنمایی نماید.

عیب یابی و تعمیر یخچال پارس

ممکن است یخچال پارس داشته باشید و معنی ارور ظاهر شده بر روی صفحه نمایش را ندانید اولین اقدامی که به ذهنتان خطور می کند یافتن علت ارور در اینترنت است زیرا می خواهید از یک تعمیرکار برای برطرف کردن آن کمک بخواهید. گاهی اوقات با جستجو کرن علت ارور می توانید راه حل آن را هم بیابید البته که گاهی اوقات می توانید خودتان دست به کار شوید و مشکل را برطرف نمایید.

علت ارور AF یخچال پارس خراب شدن سنسور محیطی یخچال است. برای برطرف کردن این ارور باید سنسور دمای محیطی یخچال پارس را بررسی نمایید می توانید اهم سنسور را با استفاده از یک اهم متر اندازه گیری نمایید و برای جلوگیری از آسیب دیدن مدار برد کنترل یخچال را از برق جدا نموده و از یک فرد متخصص برای تعمیر یخچال کمک بخواهید.

علت ارور EF یخچال پارس خرابی سنسور داخلی اواپراتور یخچال است. دلایل خرابی سنسور اواپراتور متعدد است پیشنهاد ما به شما این است برای برطرف کردن این مشکل از یک فرد متخصص کمک بخواهید زیرا هرگونه دستکار می تواند منجر به آسیب های دیگر شود.

ارور FF زمانی نمایش داده می شود که دمای فریزر مناسب نباشد بنابراین خرابی سنسور دمای فریزر می تواند منجر به بروز این ارور شود. در این حالت تنها موردی که باید بررسی شود و در صورت خرابی تعمیر و یا تعویض شود سنسور دمای محیطی یخچال پارس می باشد. بهتر از قبل از هر چیز یخچال را از برق جدا نمایید و از کاردون کمک بخواهید با ثبت شفارش متخصصین ما در کمترین زمان در محل شما حاضر می شوند.

علت نمایش ارور  HI دمای بالای فریزر است اگر دمای فریزر پارس بالای 24 درجه سانتی گراد باشد این ارور نمایش داده می شود. که در صورت تنظیم دمای فریزر و برگشتن دما به حالت نرمال این ارور از بین می رود.

لازم است بدانید گاهی اوقات خرابی یخچال پارس از طریق کد خطا نمایان نمی شود و به صورت ناگهانی رخ می دهد. در این مواقع چه کاری باید انجام دهیم ؟ از کجا متوجه مشکل یخچال پارس شویم ؟ یکی از مواردی که می تواند هشدار برای خرابی یخچال باشد تولید سر و صدا از یخچال می باشد.

ثبت درخواست تلفنی

در هر نقطه از ایران با شماره ۱۶۰۴ بدون پیش شماره تماس بگیرید. همکاران ما در کاردون از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ بامداد پاسخ‌گوی شما هستند.

ثبت درخواست آنلاین

با ثبت درخواست خود به صورت آنلاین همکاران ما در کمتر از ۳۰ دقیقه برای ارائه مشاوره و هماهنگی با شما تماس خواهند گرفت.

چرا یخچال پارس سرو صدای زیادی دارد؟

در صورتی که یخچال پارس دارید و از سروصدای غیرطبیعی آن خسته شده اید و هیچ گاه به دنبال دلیل آن نبوده اید کاردون می خواهد برایتان کار را ساده نماید و دلیل آن را فاش نماید. گاهی اوقات تراز نبودن یخچال منجر به ایجاد سرو صدا خواهد شد بنابراین بهتر است در هنگام نصب یخچال از تراز بودن آن مطمئن شوید تا در آینده با این مشکل مواجه نشوید. اگر از تراز بودن یخچال خود مطمئن هستید علت سرو صدا یخ زدایی فریزر است که این فرآیند معمولا با تولید صدا همراه است و باید تحمل کنید. اما اگر هیچ از این موارد دلیل سروصدای یخچال شما نیست بهتر است از یک متخصص برای بررسی کمپرسور و سایر اجزای یخچال کمک بخواهید.

همان طور که می دانید در یخچال های امروزی و ساید بای ساید ها دیگر خبری از پاک کردن برفک ایجاد شده به صورتی دستی نخواهد بود و این کار توسط سیستم های هوشمند تعبیه شده در یخچال قابل اجرا می باشد. اما این کار با تولید صدا همراه است که هر چند وقت یکبار به صورت اتومات اتفاق می افتد بنابراین گاهی اوقات این سرو صدا ها طبیعی می باشد و جای نگرانی نخواهد بود اما بعضی وقت ها این سرو صدا ها بیش از اندازه شده که بسیار غیرطبیعی می باشد و نگرانی شما هم بی مورد نخواهد بود.

برخی از دلایل ایجاد سرو صدا در یخچال پارس را بررسی می کنیم اما همان طور که می دانید باید علت سرو صدا توسط یک کارشناس و متخصص در تعمیرات یخچال تشخیص داده شود زیرا در صورت تشخیص اشتباه شما باید هزینه بالاتری برای تعمیرات یخچال پرداخت کنید بنابراین بهتر است با یک فرد متخصص در این باره مشورت کنید.

خراب شدن موتور فن اواپراتور یکی از دلایل ایجاد سر و صدا می باشد گاهی اوقات در اثر بی توجهی به سرویس دوره ای یخچال و روغن کاری نکردن موتور فن اواپراتور قطعات داخلی سفت شده و به دلیل فرسودگی به صورت خشک کار می کند و همین امر باعث درگیر شدن موتور خواهد شد که معمولا با صدای ممتد همراه است در این صورت شما باید موتور فن اواپرتور را تعویض کنید زیرا ممکن است با تعمیر آن مجدد این مشکل تکرار شود.

خراب شدن موتور فن کمپرسور از دلایل ایجاد صدا می باشد همان طور که می دانید در یخچال های امروزی برای خنک کردن کمپرسور از فن استفاده کرده اند. این فن در زیر یخچال قرار دارد و در اثر ضربه و جمع شدن گرد و غبار بر روی آن دچار خرابی خواهد شد اگر بخواهیم یکی از اصلی ترین دلایل خرابی این فن را بگوییم کثیف شدن موتور فن است. برای رفع این مشکل باید تمامی کثیفی ها را پاک کنید و موتور را روغن کاری کنید در صورتی که قطعات داخلی فن آسیب دیده اند آن ها را تعویض کنید تا از سرو صدای یخچال در امان باشید.

از دیگر دلایل ایجاد سرو صدا خراب شدن موتور یا کمپرسور یخچال است. شاید بهتر است بگوییم موتور یخچال برای آنکه در امن باشد در یک محفظه قرار گرفته است که بر روی پایه ای چفت شده است. دقت کنید قرار دادن موتور در این محفظه مانند یک عایق برای کم کردن صدای موتور می باشد. موتور یخچال هنگام فعالیت با لرزش همراه است بنابراین شاید در اثر تکان های موتور این پایه ها شل شده و یا در اثر فرسودگی آسیب دیده باشد بنابراین شما بیشتر از قبل صدای موتور را خواهید شنید.

چرا یخچال پارس اتومات نمی کند ؟

اگر یخچال شما به طور یکسره کار می کند و به دنبال علت اتومات نکردن یخچال هستید بهتر است آن را جدی بگیرید و به دنبال برطرف کردن آن باشید زیرا ممکن است به قطعات داخلی یخچال آسیب برسد و حتی باعث سوختگی آن ها شود. در ساده ترین حالت ممکن علت یکسره کار کردن یخچال پارس دمای محیط اطراف و گرم بودن فضا می باشد بهترین راهکار در این شرایط خنک کردن فضا و جابه جا نمودن یخچال در صورتی که در معرض تابش مستقیم آفتاب می باشد. البته در برخی مواقع باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال و قرار دادن غذای گرم در داخل یخچال می تواند علت یکسره کار کردن یخچال پارس باشد. اگر می خواهید از یخچال خود سالیان سال استفاده کنید بهتر است این موارد را رعایت نمایید زیرا به طول عمر یخچال می افزاید.

یکی از مواردی که بسیاری از کاربران از تیم کاردون سوال می کنند یکسره کار کردن یخچال در هنگام نصب اولیه می باشد. اگر به تازگی یخچال پارس خریداری نموده اید و به صورت یکسره کار میکند این اتفاق طبیعی می باشد زیرا برای تنظیم دما و متعادل سازی شرایط یخچال تا 24 ساعت خاموش نمی شود. اگر این بازه زمانی طولانی شد و هنوز یخچال شما اتومات نکرده است حتما با یک فرد متخصص موضوع را در میان بگذارید.

اگر بخواهیم به صورت فنی یکسره کار کردن یخچال و یا علت اتومات نکردن یخچال را بررسی نماییم دلایل زیادی وجود دارد که هر کدام می تواند مهم و جدی تلقی شود. یکی از دلایل اصلی نشت گاز یخچال می باشد. برای برطرف کردن این مشکل بهتر است از یک فرد متخصص و کارآزموده کمک بخواهید نحوه تشخیص نشت گاز، ایجاد برفک است بنابراین در صورت مشاهده برفک حتما با تیم کاردون در ارتباط باشید.

همیشه یکی از دلایل خرابی وسایل خانه وجود گردو غبار و کثیفی می باشد در صورتی که از یخچال خود سال هاست استفاده می کنید و برای تمیز کردن لوله های کندانسور هیچ اقدامی نکرده اید علاوه بر کاهش عمر یخچال به یکسره کار کردن یخچال هم کمک کرده اید بهتر اسن تا دیر نشده اقدام به تمیز کردن لوله های کندانسور نمایید.

یکی دیگر از دلایل اتومات نشدن یخچال خرابی ترموستات می باشد همان طور که می دانید وظیفه ترموستات تنظیم دمای یخچال است اگر یخچال شما بیش از حد سرد و یا گرم است مشکل از ترموستات می باشد بهتر است کار را به کاردون بسپارید تا مشکل یخچال شما برطرف شود.

سوالات متداول

گاهی اوقات تراز نبودن یخچال منجر به ایجاد سرو صدا خواهد شد بنابراین بهتر است در هنگام نصب یخچال از تراز بودن آن مطمئن شوید تا در آینده با این مشکل مواجه نشوید.

در ساده ترین حالت ممکن علت یکسره کار کردن یخچال پارس دمای محیط اطراف و گرم بودن فضا می باشد.

ممکن است به قطعات داخلی یخچال آسیب برسد و حتی باعث سوختگی آن ها شود.