لوگوی کاردون

آیا در بخارشوی میتوان مواد شوینده ریخت؟

آیا در بخارشوی می توان مواد شوینده ریخت؟
فهرست محتوا

امروزه یکی از لوازم خانگی پرمصرف در خانه ها بخارشوی است. بیشتر افرادی از بخارشور در نظافت خانه استفاده می‌کنند، از کارایی‌های این دستگاه اطلاع دارند و از این دستگاه در خانه بسیار استفاده می‌نمایند. ولی برعکس کسانی که اطلاعاتی از نحوه‌ی استفاده و یا کارایی دستگاه ندارند، فقط در گوشه‌ی خانه از آن نگهداری می‌کنند و حتی به دیگران آن را توصیه نمی‌کنند.

ولی واقعیت این است که این دستگاه برای نظافت خانه بسیار کاربردی می‌باشد و شما می‌توانید از آن حتی برای شست و شوی فرش هم استفاده کنید و یا اینکه می‌توانید در بخارشور مواد شوینده بریزید و از آن برای نظافت خانه خود استفاده کنید. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه از این دستگاه استفاده کنید پس با ما باشید.

بخارشوی

کاربردهای بخارشوی را می دانید؟

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و در طبقات بالایی هستید باید بگوییم تمیز کردن شیشه‌ها و پنجره‌ها به هیچ وجه کار آسانی نیست. زیرا ارتفاع همیشه دلهره‌آور بوده و تمیز کردن شیشه‌ها در ارتفاع بسیار کار خطرناکی است. اما یکی از مزیت‎های بخارشور همین است: به دلیل داشتن دسته‌ی بلند، می‌توانید از آن برای تمیز کردن شیشه‌ها و پنجره‌ها بدون هیچ استرسی استفاده نمایید.

شاید برای شما هم پیش آمده است که لکه‌ای روی مبلمان شما باشد و یا کثیفی مبلمان برایتان یک معضل شده باشد و هیچ وقت راه حلی برای تمیز‌کردن آن پیدا نکرده باشید. با استفاده از بخار شور می‌توانید به صورت یکدست مبلمان خود را تمیز نمایید و به دلیل مکندگی بالای بخارشور نگران آب اضافی ایجاد شده روی مبل‌ها نباشید.

یکی از کاربردی‌ترین مزایای بخارشور استفاده از آن برای تمیز کردن فرش و موکت است. شما می‌توانید مخزن بخارشور را از ترکیب آب و مواد شوینده پر نمایید و برای تمیز کردن فرش و موکت از آن استفاده کنید. فقط یادتان باشد بعد از استفاده حتما مخزن را خالی نمایید.

اگر یخچال، هود یا گازتان چرب و لکه‌دار شده است، باز هم می‌توانید به سراغ بخارشوی بروید و در کمترین زمان ممکن و بدون آسیب تمیزش کنید؛ به طور کلی سطوح استیل را می‌توانید به کمک بخارشوی تمیز کنید. البته توجه کنید که روی سطوح حساس باید با احتیاط استفاده کنید، چون ممکن است باعث خط افتادن روی سطح شود.

داخل بخارشوی چی بریزیم؟

بخارشوی قدرت تمیزکنندگی بالایی دارد و از پس سخت‌ترین لکه‌ها هم برمی‌آید؛ ولی سوالی که پیش میاد این است که برای بالا بردن کیفیت تمیزی از چه موادی داخل بخارشوی استفاده کنیم؟ بخارشوی وظیفه خود را با بخار آب هم به بهترین شکل انجام می دهد به همین دلیل حتما قبل از اضافه کردن محصول شوینده به دستگاه درباره این موضوع راهنمایی بگیرید.

آیا در بخارشوی میتوان مواد شوینده ریخت؟

یکی از سوالات رایج در مورد این وسیله این است که آيا می‌شود در بخارشوی از مواد شوینده استفاده کرد؟ باید بگوییم این مورد کاملاً بستگی به مدل و برند بخاری‌شوی‌تان دارد. بهتر است قبل از هر اقدامی دفترچه‌ی بخارشوی را مطالعه کنید. ممکن است در صورت بی‌توجهی به دستورالعمل دستگاه، مواد شوینده باعث آسیب به بخارشوی شوند. به‌صورت کلی، بخارشوی وظیفه‌اش را بخار آب انجام می‌دهد و نیاز به کمک مواد شوینده ندارد، با این حال قبل از ریختن مواد شوینده در بخارشوی ، به دفترچه و طرز استفاده از بخارشوی مراجعه کنید.

آیا برای بخارشوی از آب معمولی استفاده کنیم؟

تمیز کردن سرامیک با بخارشوی

بهتر است آبی که در مخزن بخارشوی می‌ریزید، تصفیه شده یا مقطر و سرد باشد. آب معمولی به دلیل وجود مواد معدنی مثل سدیم، می‌تواند باعث رسوبات آهکی بخارشوی شود و عملکردش را تحت‌تاثیر قرار دهد؛ اما اگر می خواهید از مواد شوینده برای تمیزی بیشتر استفاده کنید، برند‌های معتبر را خریداری کنید تا بخارشوی شما را دچار اختلال نکند.

ریختن سرکه یا شامپو فرش در بخارشوی

بعضی از افراد به دلیل حساسیت بالا ممکن است سرکه یا مواد دیگر به دستگاه اضافه کنند. به این نکته توجه داشته باشید که سرکه قدرت تمیزکننده بالا و پخش بوی زیادی دارد و برای استفاده از آن بهتر است دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید.

در صورت استفاده از مواد شوینده و شامپو فرش بعد از استفاده مخزن دستگاه را مجدد با آب پر کنید و یک‌بار دیگر محیط مورد نظر را با آب خالی تمیز کنید. با این روش محیط مورد نظر تمیزتر خواهد شد و مخزن دستگاه از مواد شوینده خالی خواهد شد

چند توصیه برای نگه‌داری از بخارشوی

  • بعد از استفاده، سری‌های بخارشوی را جدا کنید.
  • هنگام آب ریختن در بخارشوی ، بهتر است دستگاه خاموش و خنک باشد.
  • رسوب‌زدایی از بخارشوی، به افزایش عمر دستگاه کمک می‌کند.
  • بعد از استفاده از بخارشوی ، مخزن را کامل خالی کنید تا آبی درونش باقی نماند.
  • بعد از خاموش کردن بخارشوی، کمی صبر کنید تا دستگاه خنک شود و بعد دربش را باز کنید.
  • از دستگاه برای مدت طولانی و به صورت مداوم استفاده نکنید؛ حدود هر نیم ساعت یک‌بار کمی به بخارشوی استراحت بدهید.
  • در ضمن برای استفاده‌ی بهتر از بخارشوی، پیش از استفاده حتماً دفترچه و دستورالعمل استفاده از بخارشو را مطالعه کنید. 

 

استفاده‌ی درست و هوشمندانه از هر دستگاهی، بی‌شک باعث افزایش عمر آن دستگاه و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های شماست.

 

بخارشوی قدرت تمیزکنندگی بالایی دارد و از پس سخت‌ترین لکه‌ها هم برمی‌آید.

بخارشوی نسبت به سایر شوینده‌ها، هم قدرت تمیز کنندگی بالایی دارد و هم از نظر قیمت ارزان‌تر است. 

بله، شما می‌توانید مخزن بخارشور را از ترکیب آب و مواد شوینده پر نمایید و برای تمیز کردن فرش و موکت از آن استفاده کنید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هما
11 ماه قبل

ببخشید من بخارشوم همش رسوب میکنه چیکار باید بکنم تا از رسوب کردن بخارشوی جلوگیری کنم؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  هما
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
شما باید بعد از اتمام کار با بخارشوی، آب مخزن اون رو خالی کنید تا از رسوب جلوگیری کنید.

مهر بانو
4 ماه قبل

سلام. بخار شو اگه جامایع نداست باشه تمیز میکنه یانه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  مهر بانو
3 ماه قبل

باسلام
بله مشکلی نیست.