لوگوی کاردون

تعمیر یخچال امرسان

تعمیر یخچال امرسان با کاردون

برند ایرانی و موفق امرسان در تولید یخچال و فریزر محبوبیت خود را با تعداد استقبال مشتریان برای خرید این یخچال به اثبات رسانیده است. سال هاست این برند در خانه های شما جا باز کرده است. خوشبختانه این برند در رتبه بالایی از نظر کیفیت قرار دارد و توانسته رضایت مشتریان را به خود جلب نماید. تقریبا میزان شکایت از این برند بسیار کم می باشد و شما می توانید با اطمینان خاطر اقدام به خرید یخچال امرسان نمایید زیرا این روزهای با پیشرفت تکنولوژی و طراحی های جدید محصولات بیشتری تولید نموده و با برندهای خارجی هم تراز می باشد.

اگر به دنبال زیبایی هستید باید بگوییم امرسان یک انتخاب مناسب می باشد زیرا این برند ایرانی با توجه به سلیقه تمام افراد جامعه اقدام به تولید یخچال نموده است و همان طور که می دانید بسیار موفق بوده است. اما نکته اینجاست تمامی برند ها روزی نیاز به تعمیرات دارند و باید برای آن روزها چاره ای بیاندیشید.

همه ما به دنبال این هستیم که در نگهداری وسایل و لوازم برقی خود وسواس به خرج دهیم چون می خواهیم سالیان سال از آن ها استفاده کنیم همیشه به دنبال راهکارهایی هستیم که به افزایش عمر یخچال ما کمک کند تیم کاردون با ارائه راهکارهایی کاربردی به شما کمک می کند تا برای افزایش بازدهی و عمر یخچال خود تلاش نمایید.

ثبت درخواست تلفنی

در هر نقطه از ایران با شماره ۱۶۰۴ بدون پیش شماره تماس بگیرید. همکاران ما در کاردون از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ بامداد پاسخ‌گوی شما هستند.

ثبت درخواست آنلاین

با ثبت درخواست خود به صورت آنلاین همکاران ما در کمتر از ۳۰ دقیقه برای ارائه مشاوره و هماهنگی با شما تماس خواهند گرفت.

چگونه به افزایش عمر یخچال امرسان کمک کنیم ؟

یخچال امرسان از قطعات مختلفی تشکیل شده است یکی از راه های افزایش کارای یخچال بررسی عملکرد این قطعات می باشد برای این کار باید از یک فرد متخصص کمک بخواهید به عنوان مثال بررسی لاستیک دور درب یخچال می تواند به افزایش عمر یخچال کمک نماید با مرور زمان یکی از رایج ترین مشکلات یخچال امرسان خراب شدن لاستیک دور درب یخچال است که باعث خروج هوای سرد و ورود هوای گرم به داخل یخچال خواهد شد. برای جلوگیری از وارد آمودن فشار زیاد به یخچال بهتر است هر چند وقت یکبار لاستیک دور درب یخچال را بررسی نمایید تا در صورت خرابی و یا پارگی برای تعویض آن اقدام نمایید.

بهتر است هر چند وقت یکبار اقدام به تمیز کردن لوله های کندانسور نمایید زیرا با کثیف شدن این لوله ها عمر یخچال کاهش می یابد و باید به فکر تعمیر یخچال باشید بهتر است در سرویس های دوره ای از تعمیرکار یخچال بخواهید تا این کار را برایتان انجام دهد. یکی از راهکارهای افزایش کارایی و طول عمر یخچال استفاده نکردن از یخساز در فصول سرد سال می باشد همان طور که می دانید در فصل زمستان روشن بودن یخساز یخچال هیچ کارایی نخواهد داشت پس بهتر است در این زمان برای بالا بردن طول عمر یخچال یخساز آن را خاموش نمایید.

چرا یخچال امرسان سرد نمی کند ؟

گاهی اوقات مشکلات به وجود آمده برای یخچال می تواند در اثر سهل انگاری و نادیده گرفتن مشکلات جزئی اتفاق بیافتد. اگر یخچال امرسان دارید اما از گرم بودن فضای داخل یخچال نگران شده اید باید بگوییم گاهی اوقات تنظیم نبودن دمای داخل یخچال منجر به بروز این اتفاق خواهد شد. همان طور که می دانید تنظیم دمای یخچال در فصل تابستان و زمستان متفاوت می باشد در فصل تابستان باید دمای یخچال امرسان بر روی 1 یا 2 درجه و فصل زمستان بر روی 3 یا 4 درجه باشد. گاهی اوقات پر بودن بیش از حد یخچال مانع از گردش هوا داخل یخچال خواهد شد و شما متوجه هوای خنک داخل یخچال نخواهید شد البته که باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال هم می تواند به این موضوع کمک کند.

توجه داشته باشید اگر یخچال در جایی قرار دارد که به دیوار چسبیده است و هوایی در آنجا رد و بدل نمی شود حتما برای تغییر جای یخچال تصمیم گیری نمایید زیرا فن یخچال امرسان وظیفه خنک سازی را بر عهده دارد و در پشت یخچال قرار گرفته است اگر این فن داغ کند و از کار بیافتد یخچال امرسان سرد نمی کند.

اگر بخواهیم از دیدگاه فنی به بررسی این موضوع بپردازیم باید بگوییم اولین دلیل سرد نکردن یخچال امرسان از کار افتادن یا سوختن موتور کندانسور می باشد در صورتی که هوا از داخل سیم پیچ ها عبور نکند عملیات خنک کنندگی انجام نمی شود و شما احساس می کنید یخچال سرد نمی کند.

چرا یخچال امرسان صدای زیادی دارد ؟

اگر فن موتور ایراد داشته باشد صدای یخچال غیر طبیعی می شود و شما را نگران می کند پیشنهاد ما به شما این است که در صورت مشاهده برفک در یخچال امرسان از تعمیرکار یخچال بخواهید تا برای عیب یابی یخچال شما مراجعه نماید بهتر است هر گونه مشکلی را جدی بگیرید تا از آسیب دیدن بیش از حد قطعات جلوگیری نمایید.

همان طور که میدانید عملکرد تمامی یخچال ها یکسان می باشد و تنها تفاوت در برند و همچنین امکانات و قابلیت های به کار رفته در آن ها می باشد. درست است تمامی تعمیرکاران باید در مورد تمامی برند ها اطلاعات و تجربه کافی را داشته باشند اما علت و راه حل خرابی ها یکسان است بنابرای اگر شما یخچال امرسان دارید و از سر و صدای غیر طبیعی آن نگران شده اید دلیل آن در تمامی یخچال ها یکسان است. فقط باید به دنبال یک تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات یخچال امرسان باشید تا بتواند به درستی اقدام برای تعمیر و برطرف کردن صدای زیاد کند.

مشکل قطعات داخلی یخچال یکی از مهم ترین دلایل ایجاد سرو صدا می باشد بهتر است به بررسی قطعات داخلی یخچال بپردازید تا بتوانید از این صدای زیاد و آزار دهنده رها شوید. در اینجا به طور خلاصه برخی از این دلایل را ذکر می کنیم.

  • ایجاد مشکل در فن کمپرسور و اواپراتور
  • خرابی فن موتور کندانسور
  • آسیب دیدگی و یا شل شدن اتصالات موتور
  • شکستن پره های فن خنک کننده موتور

آشنایی با کدهای خطا و ارورهای یخچال امرسان

خوشبختانه این روزها تمامی یخچال ها مجهز به سیستم عیب یابی هوشمند هستند و به راحتی با ارسال یک کد خطا و نمایش آن بر روی صفحه نمایش یخچال شما را از علت خرابی آگاه می کنند. اما دانستن کد ارور هم مهم است گاهی اوقات با نمایش این کدها بر روی صفحه نمایش به دلیل نداشتن آگاهی لازم به راحتی و به سادگی عبور می کنیم که این موضوع می تواند منجر به هزینه های بالای تعمیرات برای شما شود. بهتر است براساس نوع و مدل یخچال با جستجو در اینترنت به مشکل دستگاه خود پی ببیرید و یا با مراجعه به دفترچه راهنمای یخچال از علت کد ظاهر شده آگاه شوید. برخی از رایج ترین ارورهای یخچال امرسان را در وب سایت کاردون پیدا خواهید کرد.

کد خطای CO زمانی که فن یا کمپرسور یخچال شما آسیب دیده باشد نمایش داده می شود بهتر است این دو را بررسی کنید و بای تعویض آن ها اقدام کنید البته یکی دیگر از دلایل نمایش این کد خرابی برد الکترونیکی هم می باشد.

کد خطای DA مربوط به دمپر می باشد و در صورت مشاهده این کد باید مقدار مقاومت هیتر دمپر اندازه گیری شود در صورت تشخیض خرابی باید اقدام به تعویض آن نمایید.

یکی از خطاهای شناخته شده و معروف در یخچال امرسان DS یا D5 می باشد که مربوط به سنسور دیفراست است. ابتدا بهتر است مقدار مقاومت سنسور چک شود در صورت مشاهده خرابی اقدام به تعویض این قطعه نمایید اما اگر مشکل از این قطعه نیود حتما برد دستگاه را بررسی کنید.

یکی از کدهایی که در مدل های مختلف یخچال متفاوت می باشد کد CD است. این خطا در برخی مدل های یخچال امرسان مربوط به کمپرسور و فن دستگاه می باشد که علت آن افت ولتاژ است. و اما در برخی دیگر از مدل ها مربوط به هیتر دمپر و یا فن دستگاه می باشد که باید بررسی شود در صورتی که هیچ از این دلایل علت خرابی تشخیص داده نشد بهتر است مدار برد دستگاه را چک کنید.

اگر کد خطای LA را مشاهده کردید لامپ یخچال و اتصالات مربوط به آن را بررسی کنید زیرا این خطا مربوط به لامپ یخچال است.

کد خطای FA مربوط به فن دستگاه می باشد بهتر است مقاومت فن را اندازه گیری کنید و اتصالات را چک کنید در صورت نیاز برای تعویض آن اقدام کنید.

کد خطای FC مربوط به سنسور فریزر است که در صورت سوختگی یا خراب شدن نمایش داده می شود اگر سنسور داخلی فریزر سوخته باشد باید تعویض گردد در غیر این صورت باید مقاومت آن را اندازه گیری کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید شاید خرابی برد دلیل نمایش این کد خطا شده باشد.

کد خطای RD زمانی نمایش داده می شود که سوییچ دمپر یا مگنت دچار مشکل شده باشد اما گاهی اوقات باید به سراغ برد الکترونیکی بروید و پیشنهاد کاردون به شما این است که کار را به کاردون بسپارید تا افراد متخصص و با تجربه برای برطرف کردن مشکل یخچال شما به محل اعزام شوند.

لازم است بدانید برد الکترونیک در یخچال بسیار نقش مهم و کلیدی را بر عهده دارد بنابراین باید دقت داشته باشید در صورت نمایش هر یک از این خطاها امکان خرابی برد هم وجود دارد بنابراین بهتر است برای بررسی و تشخیص علت نمایش این کدهای خطا از یک فرد با تجربه و متخصص مشورت بگیرید.

سوالات متداول

بهتر است هر چند وقت یکبار اقدام به تمیز کردن لوله های کندانسور نمایید زیرا با کثیف شدن این لوله ها عمر یخچال کاهش می یابد و باید به فکر تعمیر یخچال باشید بهتر است در سرویس های دوره ای از تعمیرکار یخچال بخواهید تا این کار را برایتان انجام دهد.

گاهی اوقات تنظیم نبودن دمای داخل یخچال منجر به بروز این اتفاق خواهد شد.

برد الکترونیک در یخچال بسیار نقش مهم و کلیدی را بر عهده دارد بنابراین باید دقت داشته باشید در صورت نمایش هر یک از این خطاها امکان خرابی برد هم وجود دارد بنابراین بهتر است برای بررسی و تشخیص علت نمایش این کدهای خطا از یک فرد با تجربه و متخصص مشورت بگیرید.