لوگوی کاردون

مصرف کولر گازی در حالت فن

مصرف کولر گازی در حالت فن
فهرست محتوا

کولر یکی از وسایل سرمایشی است که وجود آن در فصل تابستان بسیار لازم و ضروری می باشد. حال باید بدانیم مصرف کولر گازی در فصل تابستان چقدر است ؟ زیرا در صورت استفاده مداوم و بیش از حد از این وسیله باید هزینه های زیادی برای قبض برق پرداخت نماییم. بهتر است در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهیم و بدانیم می شود از کولر گازی هم به طور بهینه استفاده نمود. شاید شنیده باشید مصرف کولر گازی در حالت فن بسیار پایین است ؟ اما آیا این گفته صحیح می باشد ؟ در ادامه مطلب ما به توضیح بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

بسیاری از ما کاربرد و یا عملکرد یک دستگاه را نمی دانیم ولی از آن استفاده می کنیم بنابراین نتیجه این اتفاق فقط روشن و خاموش کردن آن می شود. بهتر است بدانید هر وسیله ای چه کارایی دارد و به موقع از آن استفاده کنید تا از آن وسیله رضایت داشته باشید. کولر گازی وسیله ای است که در هنگام گرما به کمک شما می آید و از آن استفاده می کنید اما آیا عملکرد آن را می دانید ؟ با کارایی کولر آشنا هستید ؟ مصرف کولر گازی در حالت فن را می دانید ؟ اصلا چرا کولر در حالت فن کار می کند ؟ آیا می دانید حالت فن چیست ؟ کاردونی ها سعی دارند در این مقاله به طور کامل شما را کولر گازی و عملکر آن آشنا کنند و نحوه استفاده صحیح از این دستگاه را به شما آموزش دهند. پس با ما باشید!

سرویس کولر گازی ال جی

مصرف کولر گازی در حالت فن چگونه است؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید فن کولر گازی هوای گرم را به داخل خود می کشد و هوای مطبوع خارج می کند. البته در صورتی که کمپرسور کولر خاموش باشد فن به طور مداوم کار می کند در این حالت خنک کنندگی بالایی نخواهید داشت زیرا کمپرسور خاموش است اما دما محیط پایین می آید هم چنین هوای اطراف تسویه می شود. یکی از اتفاقت خیلی مهمی که ایجاد می شود مصرف کولر گازی در حالت فن است که به شدت مصرف برق پایین می آید. بنابراین لازم است در طول روز هر چند وقت یکبار این کار را انجام دهید تا از مصرف برق جلوگیری نمایید. باید بگوییم حالت فن کمتر انرژی مصرف می کند.

اما گاهی اوقات کولر گازی به طور مداوم بر روی حالت فن قرار می گیرد و این عملکرد طبیعی به نظر نمی رسد! در این حالت باید چه کنیم و مشکل از کجاست ؟

مصرف کولر گازی

چرا کولر گازی در حالت فن می ماند؟

در ابتدای مطلب گفتیم هنگامی که کمپرسور خاموش است کولر گازی در حالت فن قرار می گیرد بنابراین یکی از مشکلات روشن ماندن حالت فن در کولر گازی خرابی کمپرسور و یا موتور کولر است. اگر با این مشکل مواجه شدید به دلیل پیچیدگی سیستم داخلی کولر گازی از یک تعمیرکار بخواهید تا مشکلتان را برطرف نماید.

اگر سیستم کولر گازی شما به طور خودکار بر روی فن قرار می گیرد لوله های آب را چک کنید که مسدود نباشد زیرا وجود جرم و گرد و غبار موجب مسدود شدن لوله ها می شود در نتیجه کولر خاموش می شود و در حالت فن قرار می گیرد. در برخی مواقع به دلیل خرابی در سیم کشی برق ساختمان برق لارم به کولر گازی نمی رسد بنابراین به دلیل خاموش شدن کولر در حالت فن قرار می گیرد.

پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی به طور منظم کولر خود را سرویس نمایید تا از بروز این حوادث و تعمیر کولر جلوگیری نمایید. لازم است بدانید کاردون با بهره گیری از تیمی کارآزموده و مجرب برای خدمت رسانی به شما هم وطنان عزیز آماده است. پس با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

در صورتی که کمپرسور کولر خاموش باشد فن به طور مداوم کار می کند در این حالت خنک کنندگی بالایی نخواهید داشت زیرا کمپرسور خاموش است اما دما محیط پایین می آید هم چنین هوای اطراف تسویه می شود.

اگر سیستم کولر گازی شما به طور خودکار بر روی فن قرار می گیرد لوله های آب را چک کنید که مسدود نباشد زیرا وجود جرم و گرد و غبار موجب مسدود شدن لوله ها می شود در نتیجه کولر خاموش می شود و در حالت فن قرار می گیرد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها