لوگوی کاردون

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش ال جی

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش ال جی
فهرست محتوا

یکی از پرکاربرد ترین وسیله‌ها در هر خانه ای ماشین لباسشویی است که روزانه بارها از آن استفاده می کنیم. ممکن است در پایان فرایند شستشو و یا هنگام شروع استفاده از ماشین لباسشویی متوجه جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خود شوید. قطعا این موضوع باعث تعجب شما خواهد شد که به چه علت در لباسشویی خاموش آب جمع شده است. علت این مشکل می تواند به آسیب دیدن یکی از قطعات دستگاه مرتبط باشد ولی خوشبختانه این مشکل با تعمیر یا تعویض قطعات قابل حل است. ما در این مقاله به بررسی و عیب یابی دقیق دلایل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی ال جی پرداخته ایم تا با آنها آشنا شوید.

لباسشویی خاموش

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

ابتدا لازم است بگوییم برند ماشین لباسشویی دلیل بر بروز این مشکل نیست. نه تنها ال جی بلکه برندهای دیگر ماشین لباسشویی هم شاید با این ایراد مواجه شوند.
اولین موردی که باید به آن توجه کنید این است که آب جمع شده در دیگ لباسشویی تمیز است یا کثیف. اگر آب موجود در مخزن تمیز باشد می توانیم به خرابی شیربرقی پی ببریم، اما در صورتی که آب موجود در مخزن کثیف باشد احتمالا لوله فاضلاب دچار گرفتگی شده است. جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش به دلایلی اتفاق می افتد که ما در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

خرابی شیربرقی لباسشویی

در هنگام نصب ماشین لباسشویی، شیر آب ورودی به لباسشویی متصل می ‌شود، اما تا زمان انتخاب برنامه شستشو و فشار دادن دکمه استارت، آب وارد محفظه نمی شود. پس از این مرحله، شیر برقی ماشین لباسشویی باز می‌شود و دستگاه شروع به آبگیری و شستشو می‌ کند. اگر این قطعه دچار خرابی شود شاهد جمع شدن آب در داخل مخزن لباسشویی خاموش هستیم. در این مورد باید شربرقی تعویض شود مخصوصا اگر چندین سال از نصب دستگاه گذشته باشد.

گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی

فیلتر ماشین لباسشویی باید حدودا هرشش ماه یک بار باز و تمیز شود. در صورتی که فیلتر تمیز نشود جرم و رسوب موجود در فیلتر مانع از عملکرد درست دستگاه خواهد شد. گرفتگی و انسداد فیلتر یکی از موارد دیگری است که باعث جمع شدن آب در داخل دیگ خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است هر چند وقت یکبار سرویس دوره ای دستگاه انجام شود. برای انجام سرویس نگهداشت لباسشویی می توانید با کاردون در ارتباط باشید.

گرفتگی شیلنگ تخلیه

قطعه ای به نام خرطومی در زیر مخزن وجود دارد که وظیفه خروج آب کثیف از لباسشویی را برعهده دارد. در صورتی که این خرطومی به علت جرم و رسوب دچار انسداد شود آب کثیف در داخل لباسشویی جمع خواهد شد. شیلنگ تخلیه باید به صورت مرتب چک و بررسی شود و درصورت گرفتگی تعویض و یا تعمیر شود.

گرفتگی چاه فاضلاب

اگر آبی که در داخل مخزن وجود دارد کثیف باشد می توان به گرفتگی فاصلاب اشاره کرد. در صورت انسداد چاه فاضلاب آب کثیف از دستگاه خارج نخواهد شد و با گذشت زمان و راکد ماندن آب بوی بدی داخل دستگاه می پیچد.

خرابی پمپ تخلیه

در صورت تشخیص خرابی پمپ تخلیه این قطعه حتما باید تعویض شود.

خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی، وظیفه کنترل قطعات لباسشویی و ایجاد برنامه مشخص برای شستن لباس ها را بر عهده دارد. این قطعه با فرستادن جریان الکتریکی به قطعات مختلف، باعث ایجاد یک چرخه شستشو در لباسشویی می شود. قطع و وصل کردن آب در هنگام شستن لباس ها، یکی از فرمان های مهم برد الکترونیکی است. اگر این برد الکترونیکی به درستی فرمان را صادر نکند یا در زمان های نامناسب فرمان های اشتباهی بدهد، شیر برقی باز می شود و باعث جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش می شود.

جمع شدن آب در لاستیک لباسشویی

خیلی از افراد از جمع شدن آب در لاستیک لباسشویی ناراضی هستند و فکر می کنند دستگاه دچار ایرادی است. در صورتی که جمع شدن آب در لاستیک کاملا طبیعی است. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که آب جمع شده در لاستیک بعد از اتمام شستشو حتما باید به وسیله یک حوله خشک شود تا در طولانی مدت سبب پوسیدگی لاستیک و بوی بد دستگاه نشود.

تشخیص و عیب یابی علت های جمع شدن آب در ماشین لباسشویی ال جی امری تخصصی است و نیاز به تشخیص تکنسین فنی دارد. ما در کاردون تخصصی ترین خدمات را برای دستگاه های شما ارائه می دهیم و تا برطرف شدن مشکل دستگاه شما همراه شما عزیزان خواهیم بود.

سوالات متداول

بله، ممکن است با جمع شدن آشغال و کثیفی فیلتر عملکرد درستی نداشته باشد و در نتیجه آب داخل ماشین لباسشویی بماند.

اگر لوله خروجی آب از ماشین لباسشویی به درستی نصب نشده یا خم شده باشد، ممکن است باعث جمع شدن آب در داخل ماشین شود.

پمپ آب در ماشین لباسشویی مسئول جابجایی آب در داخل ماشین است. اگر پمپ آب خراب شده باشد، ممکن است باعث جمع شدن آب در داخل ماشین شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میترا
2 سال قبل

سلام
ماشین لباسشویی من ال جی هست.
بعد از اینکه کار شستشو تمام میشود بعد خالی کردن لباس‌ها از داخلش بعد چند ساعت آب کثیف داخل دیگش جمع میشود.علتش چیست؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  میترا
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
ایراد مربوط به برگشت فاضلاب به ماشین است.
برای برطرف کردن مشکل در سایت درخواست تون رو ثبت کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.
با تشکر

مریم بحیرایی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ماشین لباس شویی من ال جی وقتی کارش تموم میشه وخاموش هم هست آب تمیز داخلش جمع میشه ممنون میشم مشکل ماشین رو بهم بگید

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  مریم بحیرایی
1 سال قبل

سلام. شیربرقی دستگاه شما ایراد داره و نمی‌تونه آب رو پشت ورودی دستگاه نگه داره و باید تعمیر یا تعویض بشه.
موفق باشید.