لوگوی کاردون

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی
فهرست محتوا

وجود یک ماشین ظرفشویی در هر آشپزخانه‌ای یک مزیت به شمار می‌آید و می تواند از هدر رفتن زمان و هزینه شما در منزل بکاهد. حال تصور کنید بعد از استفاده از این وسیله پر مصرف،  متوجه می شوید به علت عدم استفاده یا حل نشدن مواد شوینده ظرف ها به خوبی شسته نشده و هنوز کثیف هستند. قطعا این موضوع باعث کلافگی شما خواهد شد و به دنبال راه حل آن هستد. ما در این مقاله از وب سایت کاردون به عیب یابی این مشکل می پردازیم.

قرص ظرفشویی

در جاقرصی ماشین ظرفشویی چگونه باز می شود؟

بعد از گرم شدن آب ماشین ظرفشویی حدودا پس از بیست دقیقه در محفظه جاقرصی با دستور برد الکترونیکی به صورت اتومات باز می‌شود و قرص وارد مرحله شستشو می شود.
گاهی اوقات بعد از باز کردن در ماشین ظرفشویی و مشاهده ظرف های شسته نشده متوجه می شوید در جاقرصی اصلا باز نشده است تا وارد چرخه شستشو شود و در نتیجه ظرف ها تمیز نشده اند.
در جاقرصی می تواند به علت خرابی حسگر و سوییچ درب باز نشود که در صورت بروز این مشکل به علت تخصصی بودن آن باید با فرد فنی و متخصص برای رفع این مشکل مشورت کنید.

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

گاهی اوقات متوجه می شوید که قرص به صورت کامل در دستگاه حل نشده است و تقریبا نیمی از آن در محظه جاقرصی یا کف ظرفشویی باقی مانده است. از دلایل حل نشدن قرص در ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت نامناسب مواد شوینده

استفاده از قرص تاریخ مصرف گذشته

چیدمان نامناسب ظروف در ماشین ظرفشویی

پایین بودن دمای آب

کیفیت نامناسب مواد شوینده

استفاده از قرص های تقلبی و مواد شوینده نامناسب می تواند یکی از دلایل حل نشدن مواد شوینده در آب باشد. شاید دستگاه شما از نظر فنی هیچ مشکلی نداشته باشد و تنها دلیل حل نشدن مواد شوینده استفاده از تمیز کننده های نامرغوب باشد. بهتر است مواد شوینده مورد استفاده دستگاه های خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

استفاده از قرص تاریخ مصرف گذشته

بعضی از افراد بر این باورند که مواد شوینده فاقد تاریخ مصرف هستند در صورتی که تمامی مواد شوینده دارای تاریخ مصرف هستند و استفاده از قرص تاریخ مصرف گذشته می تواند باعث خرابی و کاهش کارایی دستگاه شود. برای دانستن تاریخ مصرف مواد شوینده و مشکلات استفاده از آن می توانید مقاله استفاده از قرص ماشین ظرفشویی تاریخ گذشته که در همین وب سایت منتشر شده است را مطالعه کنید.

چیدمان نامناسب ظروف در ماشین ظرفشویی

چیدمان ظرف ها یکی دیگر از مواردی است که می تواند سبب حل نشدن قرص به صورت کامل در آب شود. ماشین ظرفشویی در هر برند و مدل دارای ظرفیت مشخص و نحوه چیدمان مخصوص به خود است برای درک بهتر این موضوع و نحوه چیدمان ظروف در ظرفشویی بهتر است دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه فرمایید.

پایین بودن دمای آب

برای حل شدن مواد شوینده در آب نیاز است که قبل از باز شدن در محفظه مواد شوینده آب داخل کابین دستگاه تا حدودی گرم شود. در صورتی که آب گرم نشود یا دمای پایینی داشته باشد مواد شوینده در آب حل نخواهند شد و پس از اتمام شستشو دستگاه شاهد ظروف شسته نشده و کثیف خواهید بود.

عموما ماشین های ظرفشویی دارای ترموستا یا حسگری هستند که دما را اندازه گیری می کنند. در صورت خرابی این قطعه ممکن است خطای مربوط به آن روی برد دستگاه نمایان شود و در نتیجه آب به اندازه کافی گرم نشود. برای تشخیص خرابی این قطعه باید از یک تکنسین فنی و متخصص کمک بگیرید. ما در کاردون با کمک تکنسین های مجرب تا برطرف شدن مشکل دستگاه های شما در کنارشما خواهیم بود. کافیست در قسمت ثبت درخواست سایت یا با شماره گیری شماره 1604 درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

جمع بندی

  • بعضی از قرص های مواد شوینده دارای پوشش خاصی هستند که برای بسیاری از افراد سوال می شود که پوشش پلاستیکی باید باز شود یا خیر.پوشش خاص این قرص نباید باز شود چرا که هنگام شستشو ظروف این پوشش پلاستیکی با دمای آب از بین خواهد رفت.

  • قرص های ماشین ظرفشویی نباید نصف شوند و باید به صورت کامل داخل دستگاه قرار گیرند.

  • در صورت خرابی در محفظه قرص می توانید قرص را داخل دستگاه انداخته و از ظرفشویی خود استفاده کنید.

  • از دیگر دلایل حل نشدن مواد شوینده می توان به کافی نبودن آب داخل دستگاه اشاره کرد که برای عیب یابی آن باید از فرد فنی کمک بگیرید.

  • آبفشان های دستگاه ظرفشویی هر چند وقت یکبار باید سرویس و جرم گیری شوند در صورت رسوب گرفتن آبفشان ها، آب به اندازه کافی وارد دستگاه نخواهد شد
  • .
    قرص ماشین ظرفشویی نباید در محیط گرم یا مرطوب نگه داری شود و بهتر است برای جلوگیری از فاسد شدن قرص ها آن ها را در مکان خنک و خشک نگه داری کنید.

  • امروزه به علت هزینه های بالای مواد شوینده استفاده از قرص های ارزان قیمت بسیار رواج یافته است. در حالی که استفاده از این مواد شوینده نه تنها باعث تمیز شدن ظروف نمی‌شود بلکه باعث خرابی قطعات دستگاه می شود و شما را مجبور به پرداخت هزینه تعمیرات و تعویض قطعه خواهد کرد. بهتر است مواد شوینده را از مراکز معتبر خریداری کنید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها