لوگوی کاردون

علت یخ زدن لوله پشت یخچال

علت یخ زدن لوله پشت یخچال
فهرست محتوا

بسیاری از خانم های خانه دار از یخ زدن لوله پشت یخچال نگران هستند و همیشه به دنبال علت یخ زدن آن هستند. بهتر است بدانید لوله های پشت یخچال اواپراتور نام دارد که وظیفه اصلی آن ایجاد سرماست. بنابراین در صورت بروز مشکل در سیستم سرمایشی یخچال اولین گزینه ای که باید برای تعمیر آن اقدام نمایید لوله های اواپراتور است. ما در این مطلب میخواهیم پاسخ اکثر کاربران درباره علت یخ زدن لوله پشت یخچال را بیان کنیم.

علت یخ زدن لوله پشت یخچال چیست؟

The cause of freezing of the pipe behind the refrigerator

گاهی اوقات ممکن است با دستکاری کردن دمای داخل یخچال و تنظیم کردن آن بر روی بالاترین درجه گرمای محیط اطراف بر روی اواپراتور تبدیل به نم و خیسی شود و همین موضوع باعث یخ زدگی لوله ها شود و این موضوع می تواند برایتان دردسر ایجاد نماید. برای آنکه دغدغه یخ زدن لوله پشت یخچال را نداشته باشید پیشنهاد ما به شما این است که حداقل سالی یکبار یخچال خود را سرویس نمایید تا از بروز مشکلاتی از این دست در امان باشید و برای تعمیر یخچال ساید بای ساید هزینه های بالایی را متحمل نشوید.

همیشه بررسی کنید گاز یخچال شارژ باشد زیرا یکی از دلایل یخ زدن لوله ها می تواند عدم وجود گاز یخچال باشد. گاهی اوقات ممکن است نشتی گاز باعث ایجاد برفک شود و تا برطرف نشدن نشتی گاز شما با این برفک ها خواهید بود بنابراین بهتر است در صورت مشاهده برفک آن را جدی بگیرید و برای برطرف کردن آن اقدام نمایید.

یکی از علت های اصلی یخ زدن لوله پشت یخچال خرابی ترموستات است. بهتر است برای اینکه مطمئن شوید ترموستات درست عمل می کند به صورت تجربی خودتان آن را تست کنید عملکرد یخچال را زمانی که درجه آن را بر روی بالاترین و پایین ترین دما قرار می دهید بررسی کنید آیا کمپرسور طولانی مدت روشن است ؟ در مقابل باید عملکرد ترموستات را بررسی کنید هنگامی که دمای یخچال را پایین می آورید چندین ساعت منتظر بمانید سپس درب یخچال را باز نمایید در صورتی که دمای داخل یخچال خنک باشد نشان از سالم بودن ترموستات است.

چرا اواپراتور یخ می زند؟

لوله های مارپیچ پشت یخچال که انواع مختلفی دارد به اواپراتور شناخته شده اند در برخی از یخچال ها اواپراتور لوله ای و دربرخی از اوا پراتور قفسه ای استفاده شده است. البته ناگفته نماند اواپراتور صفحهای و رادیاتور هم وجود دارد. ممکن است بر اثر دلایل مختلف این لوله ها دچار یخ زدگی شود. اهی اوقات خراب بودن لاستیک درب یخچال می تواند دلیل یخ زدم لوله پشت یخچال باشد که با تعویض آن می توانید مشکل را برطرف نمایید. البته گاهی اوقات بر اثر سهل انگاری ممکن است درب یخچال طولانی مدت باز بماند که همین موضوع می تواند باعث یخ زدن اواپراتور شود.

برای تعمیر یخچال خود، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال کاردون استفاده کنید.

حال سوال اینجاست اگر اواپراتور یخ زد چگونه آن را تمیز کنیم؟ در یخچال های قدیمی با خاموش کردن یخچال مشغول به برفک زدایی می شدیم و خودمان این کار را انجام می دادیم اما در یخچال های امروزی این کار به صورت اتوماتیک انجام می شود. توسط امنتی که در زیر اواپراتور قرار دارد و دستوری که از دیفراست یا برد صادر می شود المنت ها داغ می شود و برفک ها آب می شود.

لوله های مارپیچ یا اواپراتور

جالب است بدانید این کار بنا به تنظیماتی که توسط شرکت تولید کننده یخچال صورت گرفته است هر 6 یا 8 یا 12 ساعت یکبار انجام می شود و مدت زمان اجرای این فرآیند بین 15 تا 25 دقیقه متغییر می باشد. زمانی که کمپرسور یا موتور یخچال کار نمی کند و خاموش است فعالیت برفک زدایی یا دیفراست انجام می شود. دقت داشته باشید بازه های زمانی ذکر شده برای هر تولید کننده یخچال متفاوت می باشد.

علت برفک زدن یخچال چیست؟

What is the cause of frost on the refrigerator

شاید بهتر باشد علت برفک زدن یخچال را بدانید. همان طور که می دانید جریان هوای سرد درون یخچال در گردش می باشد و زمانی که درب یخچال را باز می کنید هوای گرم به داخل یخچال وارد می شود در صورت برخورد هوای سرد و گرم به یکدیگر برفک ایجاد خواهد شد. حالا باید متوجه شده باشید که چرا از قدیم اصرار بر باز و بسته نکردن بیش از حد درب یخچال داشته اند. البته که این موضوع دلایل دیگری هم دارد اما یکی از این دلایل ایجاد برفک داخل یخچال است.

اگر از یخچال برند بوش استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیرات یخچال بوش کاردون استفاده نمایید.

اگر جایی که برای قرار دادن یخچال انتخاب کرده اید کنار اجاق گاز است باید بگوییم اصلا انتخاب درستی نداشته اید زیرا با هر بار باز کردن درب یخچال هوای گرم به داخل منتقل شده و تداخل هوای سرد و گرم به برفک زدن یخچال کمک می کند. البته گاهی اوقات خرابی لاستیک درب یخچال هم می تواند به این موضوع کمک کند و علت برفک زدن یخچال باشد. و اما اگر بخواهیم به طور فنی به مشکل برفک زدن یخچال نگاه کنیم باید بدانید باز هم حرف اصلی ترین و کلیدی ترین قطعه یخچال یعنی ترموستات در میان است در صورت خراب شدن ترموستات شما شاهد برفک زدن یخچال هستید و همچنین علت یخ زدن لوله  پشت یخچال می باشد.

علت یخ زدن لوله مسی پشت یخچال فریزر

یخ زدن لوله مسی پشت یخچال فریزر ممکن است به دلایل مختلفی باشد، اما علت اصلی آن احتمالاً عدم عبور هوای کافی در اطراف یخچال است. وقتی هوا در اطراف یخچال به درستی جریان نمی‌یابد، دمای لوله‌های مسی که برای انتقال گرما به کمپرسور استفاده می‌شوند، کاهش می‌یابد و باعث شروع فرآیند یخ زدن می‌شود.

بعضی از دلایل دیگری که ممکن است باعث یخ زدن لوله مسی پشت یخچال فریزر شوند عبارتند از:

  • افزایش رطوبت در محیط
  • بلوکه شدن فیلتر های خروجی یا لوله های آب خنک کننده
  • خرابی یا نقص در سیستم خنک کننده یا ترموستات یخچال
  • کاهش کیفیت عایق حرارتی اطراف یخچال
  • عدم تعویض فیلتر هوای یخچال به موقع

برای رفع مشکل یخ زدن لوله مسی پشت یخچال فریزر، می‌توانید ابتدا اطمینان حاصل کنید که هوای کافی در اطراف یخچال جریان دارد و مسیر خروج هوا برای سیستم خنک کننده روی لوله‌های مسی مسدود نشده است. همچنین، بررسی کنید که سیستم خنک کننده و ترموستات یخچال درست عمل می‌کنند. در ضمن، تعویض فیلتر هوای یخچال نیز می‌تواند به رفع مشکل کمک کند. همچنین، بهتر است محیط اطراف یخچال را خشک نگه دارید و از نصب عایق حرارتی مناسب در اطراف یخچال استفاده کنید.

علت یخ زدن لوله ساکشن کمپرسور یخچال

لوله ساکشن کمپرسور یخچال یعنی لوله‌ای که از کمپرسور به یخچال متصل شده و برای انتقال گاز فشرده شده به داخل یخچال استفاده می‌شود. اگر لوله ساکشن کمپرسور یخچال یخ بزند، دلایل مختلفی ممکن است وجود داشته باشد که شامل موارد زیر می‌شود:

۱) کمبود مبرد در سیستم: اگر سطح مبرد درون سیستم خنک کننده کم باشد، فشار گاز در لوله ساکشن کمپرسور بالا نمی‌رود و باعث یخ زدن آن می‌شود.

۲)  عدم جریان هوا درون یخچال: اگر جریان هوا درون یخچال به درستی انجام نشود، دمای داخل یخچال بالا می‌رود و باعث یخ زدن لوله ساکشن کمپرسور می‌شود.

۳) خرابی ترموستات: اگر ترموستات یخچال درست کار نکند و دمای داخل یخچال به مقدار زیادی کاهش یابد، لوله ساکشن کمپرسور نیز ممکن است یخ بزند.

۴) خرابی کمپرسور: اگر کمپرسور یخچال به درستی کار نکند، فشار گاز در لوله ساکشن کمپرسور کاهش می‌یابد و باعث یخ زدن آن می‌شود.

سوالات متداول

یکی از دلایل یخ زدن لوله ها می تواند عدم وجود گاز یخچال باشد.

علت اصلی آن احتمالاً عدم عبور هوای کافی در اطراف یخچال است. وقتی هوا در اطراف یخچال به درستی جریان نمی‌یابد، دمای لوله‌های مسی که برای انتقال گرما به کمپرسور استفاده می‌شوند، کاهش می‌یابد و باعث شروع فرآیند یخ زدن می‌شود.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

62 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیما
3 سال قبل

من 15 سال پیش از کره یخچال dios اوردم ایران تا الان برام کار کرد ولی الان آب داخل یخچال میزارم خنک نمی کنه دلیلش چیه ؟ و اینکه شما تعمیر می کنید ؟

Support
پاسخ به  سیما
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
خنک نکردن یخچال میتونه دلایل زیادی داشته باشه که ممکنه مربوط به کمپرسور، ترموفیوز ، اتصالات و … باشه. لازمه دستگاهتون بررسی بشه. درخواست ثبت کنید اگه امکانش باشه تعمیر میکنیم.
موفق باشید

رومینا تجلی
3 سال قبل

یخچال های ساید سامسونگ موتورش اینورتر ؟

Support
پاسخ به  رومینا تجلی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
کمپرسور برخی مدل‌های یخچال‌های سامسونگ بله اینورتر هست.
موفق باشید

برازندگان
3 سال قبل

چرا آبسرد کن یخچال کار نمی کند؟

Support
پاسخ به  برازندگان
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
منظور از کار نکردن چیست؟ از آبریز آب خارج نمیشه و یا آب را خنک نمیکنه؟ اگه از آبریز آب خارج نشه ممکنه بعه دلیل قطعی آب، تا خوردگی لوله آب، جمع شدن هوا داخل لوله، کم شدن فشار آب و در سایدهای تک پدال عدم انتخاب کردن گزینه آب روی پنل باشه. اگه آب رو خنک نمیکنه این در یخچال‌های ساید طبیعیه چون آب همون لحظه وارد دستگاه میشه و آبسردکن نیست در واقع آبریزه و برای خنک کردن آب یخساز تعبیه شده.
در مدل‌های یخچال معمولی ممکنه قمقمه رسوب گرفته باشه که باید تمیز بشه.
موفق باشید

مریم ابراهیمی
3 سال قبل

چرا یخچال فریزرم صدا می دهد؟

Support
پاسخ به  مریم ابراهیمی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
صدای دستگاه میتونه دلایل زیادی داشته باشه که برخی هم طبیعی هستن. مثلا اگه دستگاه تازه نصب شده و یا تازه روشن شده صدای کمپرسور بیشتره. ممکنه صدای فن دستگاه باشه. زمان دیفراست فوم‌های بدنه منقبض و منبسط میشه و به همین علت صدا میده. صدای جریان آب و صدای ریختن آب بر روی جسم داغ هم طبیعیه چون صدای تغییر حالت مبرد و یا دیفراست دستگاه هست. اما اگه فکر می‌کنید صدا غیر طبیعیه لازمه دستگاه بررسی بشه.
موفق باشید

اردلان شجاعی
3 سال قبل

با سلام یخچال امرسان ما صفحه نمایشش کار نمیکنه مشکلی نداره یاباید درست بشه؟

Support
پاسخ به  اردلان شجاعی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگه نمایشگر در حالت off نیست و به طور کلی اصلا روشن نمیشه بله لازمه که رفع ایراد بشه.
موفق باشید

مازیار
3 سال قبل

سلام یخچال امرسان دوطبقه که قسمت فریزر آن دخلش آب جمع شده و یخ میزند مشکلش چی میتونه باشه میتونید راهنمایی کنید ممنون

Support
پاسخ به  مازیار
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاه شما بررسی بشه. اگه میزان یخ زدگی و جمع شدن آب زیاد هست و غیر طبیعیه ممکنه به دلیل ایراد قطعات متفاوتی باشه مثل برد، ترموفیوز، المنت و یا سنسور دیفراست.
موفق باشید

جمالی
3 سال قبل

سلام یخچالمون الکترواستیله واصلا الان سردنمیکنه روی صفحه نمایشش علامتErbرونشون میده این یعنی چی

Support
پاسخ به  جمالی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بررسی میکنیم و به شما اطلاع میدیم.
موفق باشید

امیر رضایی
3 سال قبل

سلام خسته نباشید درجه دمای فریزر امروز روی ۲۰ درجه در حال چشمک زدن هست من درجه رو روی ۲۳ تنظیم کردم ولی همچنان چشمک میرنه، علت چی می تونه باشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

Support
پاسخ به  امیر رضایی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه نشانه‌ی ارور دادن دستگاه باشه. لطفا بفرمایید دستگاه در عملکرد هم مشکلی داره؟
موفق باشید

ایوب حسینی
3 سال قبل

سلام،ماسه روز منزل نبودیم،وقتی برگشتیم دیدیم تمام وسایل داخل فریزر(سایدسامسونگ ) یخهاشون باز شده وحتی یخهای داخل یخ سازهم آب شده بودوقسمت یخچال هم سرمانداشت،نمایشگر روشن بودوعلامت فیلترآب روشن بود.ولی دستگاه کارنمیکرد.یکبارکلیددستگاه محافظ برقشوخاموش وروشن کردم بعداز اون موتورسایدشروع بکار کردوتولیدسرماوهمه چیزش هم عادی ودرست شروع بکارکردوحتی دمای فریزراز۳نشون دادتا-۱۹اومدفقط علامت فیلترآب هست ولی قرمزنیست.حالا میخواستم ببپرسم علت این مورد چی بوده که اینطوری شده میترسم دوباره اتفاق بیافته وقتی نیستیم.باید چه کنم.متشکر میشم راهنمایی کنید.

Support
پاسخ به  ایوب حسینی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه به دلیل قطع و وصل شدن برق باشه که تنظیمات بهم ریخته. بهتره در این مورد دستگاه شما بررسی بشه چون واقع امکان تشخیص ایراد به این شکل وجود نداره. بهتره درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

خالقی
3 سال قبل

سلام یچال فریزر هیمالیا دارم قسمت فریزر پایین کارمیکند ولی قسمت بالایی که یخچال است وجدا است کار نمیکند وخنک نمیشودعلت چیست ممنون

Support
پاسخ به  خالقی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاه شما بررسی بشه تا ایراد مشخص بشه. معممولا این نوع دستگاه‌ها دو اواپراتوره هستن و لازمه اواپراتور مربوط به قسمت بالا و اتصالات بررسی بشه.
موفق باشید

عادل
3 سال قبل

سلام یخچال هیتاچی چهار در طرح سایت دارم قسمت فریزرش خوبه ولی قسمت یخچالش زیادی خنک می‌کنه و آب و مواد غذایی تقریبا یخ میزنه مشکلش چیه ؟ با تشکر

Support
پاسخ به  عادل
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه تا حدی به تنظیم دما مربوط باشه. لبنیات و سبزیجات زود یخ میزنن بهتره این مواد غذایی رو طبقات بالا یا قسمت انتهایی کابین قرار ندید. دما رو روی گرم‌ترین درجه قرار بدید و اگه بعد از رعایت موارد گفته شده این مشکل تکرار شد درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.

سالار
3 سال قبل

سلام یخچال ساید ال جی دارم، توی فریزرش ترک خورده، قابل تعمیر هست؟

Support
پاسخ به  سالار
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
باید دستگاهتون بررسی بشه و بعد اعلام نظر بشه. لازمه موجودی قطعه مورد نظر هم بررسی بشه. لطفا برای بازدید دستگاهتون سفارش ثبت کنید.
موفق باشید

معین
3 سال قبل

چگونه بدونیم سنسور های یخچال کجا هستند؟؟

Support
پاسخ به  معین
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بستگی به مدل و برند داره. نزدیک به اواپراتور معمولا قرار میگیره البته سنسورهای متفاوتی داره که محلش فرق داره. سنسور لوله ، سنسور هوا ممکنه با توجه به مدل داشته باشه.
موفق باشید

مهدوی نژاد
3 سال قبل

سلام خسته نباشید یخچالای ما نیکسان هستن چطور میتونم دمای یخچال رو کمتر کنم؟

Support
پاسخ به  مهدوی نژاد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بستگی به مدل دستگاه و نحوه تنظیم دمای اون مدل داره. اگه دفترچه راهنما دارید توی دفترچه نوشته شده. معمولا به این شکل هست که اگه تنظیم دما ولومی هست عدد کمتر سرمای کمتر و عدد بیشتر سرمای بیشتره. اگه به صورت سانتی گرادی باشه که کاملا مشخص هست. نوع تنظیم دما رو بفرمایید تا دقیق تر شما رو راهنمایی کنیم.
موفق باشید

احمد
3 سال قبل

سلام یخچال ما آدمیرال هست چند ماه پیش موتورش را عوض کردند از همون روز یخچال شروع به برفک زدن کرد(قبلا اینطوری نبود) و پس از مدتی یخچال و فریزر دیگر سرد نمیکرد پشت فزیزر را که باز کردین کاملا یخ زده بود که با آب گرفتن روش آبش کردیم حالا هر چند هفته یه بار این ماجرا تکرار میشه باید یخ پشتو آب کنیم تا بخچال از کار نیفتد میخواستم ببینم به نظر شما مشکل چیست؟

Support
پاسخ به  احمد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
باید بررسی بشه ممکنه از سنسور دیفراست باشه ولی نمیشه به این شکل نظر قطعی داد. میتونید درخواست ثبت کنید تا برای بررسی مراجعه بشه.
موفق باشید

امیرعلی
3 سال قبل

سلام
یخچال فریزرم خوب سرد نمیکنه قسمت پشت فنشو نگاه کردم.
لوله مویی بالای اواپراتور یخ زده میخواستم ببینم علتش چیه ممنون

Support
پاسخ به  امیرعلی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به میزان مبرد یا گرفتگی لوله مویی باشه. باید بررسی بشه تا بتونیم به صورت قطعی اعلام نظر کنیم.
موفق باشید

mahsa
3 سال قبل

سلام خسته نباشید. یخچال ما دو طبقه بالایی گرمه دو طبقه پایین و قسمت فریزر به خوبی کار میکنه علتش چیه

Support
پاسخ به  mahsa
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به سنسور یا اواپراتور و یا قطعات مرتبط دیگه بشه. میتویند درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

زیبا فخری
3 سال قبل

چرا یخچال داخلش رطوبت داره ؟ همیشه اینجوری نیست بعضی وقتا اینجوری میشه

Support
پاسخ به  زیبا فخری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه دلایل متفاوتی داشته باشه مثل باز و بسته کردن زیاد درب‌ها، گرم بودن اطراف دستگاه، قرار دادن غذای خیلی گرم داخل دستگاه. این موارد رو رعایت کنید و در صورتی که مشکل دوباره تکرار شد برای بررسی دستگاه درخواست ثبت کنید.
موفق باشید

راحله احمدی
3 سال قبل

سلام؛ من دمای یخچال را کم کردم و یخچال از حالت اتومات خارج شد و برفک ان کمی اب شد بعد که دوباره به دمای اولیه برگرداندم باز هم اتومات نشد و احساس میکنم برفکش هم یکم خیس شده و انگار داره اب میشه . به نظرتون مشکلش چیه؟

Support
پاسخ به  راحله احمدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاهتون بررسی بشه. ممکنه سنسور دیفراست و یا سنسور تشخیص دمای داخل کابین مشکل داشته باشه. میتونه مشکل از برد و اتصالات هم باشه. بهتره برای بازدید دستگاه درخواست ثبت کنید.
موفق باشید

مجید اسکندری
3 سال قبل

خسته نباشید.یخچال فریزر من امرسان است.کشوآخرفریزریخ میبندد.علتش چیست

Support
پاسخ به  مجید اسکندری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به سنسورها و قطعات مرتبط باشه. لازمه دستگاه بررسی بشه لطفا برای بازدید دستگاه درخواست ثبت کنید.
موفق باشید

ابراهیم
3 سال قبل

با سلام
یخچال فریزر سامسونگ دارم که قسمت پایین فریزر هست و قسمت بالا یخچال. بدلیل برفک زدن قسمت پایین یخچال فریزر قسمت بالای یخچال سرد نمی‌شود.تعمیر کار هم یک بار سنسور هاشو تعویض کرد ولی باز هم برفک میزنه.هربار که یخچال و خاموش میکنم و برفکاش ذوب میشه تا سه هفته خوب کار می‌کنه و دوباره برفک میزنه و قسمت بالای یخچال سرد نمیشه.ممنونم اگه راهنمایی کنید

Support
پاسخ به  ابراهیم
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه قطعات متفاوتی در دستگاهتون بررسی بشه، لطفا سفارش ثبت کنید تا برای بررسی و رفع ایراد دستگاه مراجعه صورت بگیره.
موفق باشید

یاسین
3 سال قبل

با سلام و خسته نباشید . یخچال دوطبقه داریم که لوله هایی که به فریزر رفته ازقسمت پشت یخ زده است ؟ علت چی می تونه باشه .تشکر

Support
پاسخ به  یاسین
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به هیتر، سنسور دیفراست ، برد و قطعات مرتبط باشه. بهتره دستگاهتون بررسی بشه و بعد اعلام نظر کنیم.
موفق باشید

مسعود
3 سال قبل

باسلام
من یک ساید الجی دارم
تو قسمت یخسازش وقتی یخ درست میکنه تو یکی از قاب هاش یخ گیر میکنه و دیگه یخ نمیسازه لطفا راهنمایی کنید

Support
پاسخ به  مسعود
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا باکس یخ و یخ‌ها رو خارج کنید.مجدد باکس یخ رو در محل خودش قرار بدید و بررسی کنید که این مشکل تکرار میشه یا خیر. اگه مشکل تکرار شد لطفا برای مراجعه‌ی کارشناس درخواست ثبت کنید.
موفق باشید

بهاره چگینی
3 سال قبل

سلام
یخچال من نصف فریزرش برفک میزنه نصفش خنکه ولی یخ و برفک نمیزنه
میشه علتش رو بگید که مشکل از کجاست

Support
پاسخ به  بهاره چگینی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ایجاد برفک و عدم برفک زدایی ممکنه به دلیل وجود مشکل در مجموعه‌ی دیفراست شامل سنسور دیفراست، هیتر، برد، اتصالات مرتبط و … باشه. لطفا سفارش ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه کارشناس مراجعه کنن.
موفق باشید

نیاز
3 سال قبل

چرا داخل یخچال بیش از حد سرده ؟

Support
پاسخ به  نیاز
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه به دلیل تشخیص اشتباه سنسور دستگاه و مجموعه قطعات مرتبط مثل برد و … باشه.
موفق باشید

salehi
3 سال قبل

سلام خسته نباشید ساید ال‌جی داریم از سال 93. شبها موقع خواب متوجه یک صدای تق میشم معمولا هر 15 دقیقه قبلا نمیشنیدم ولی الان تداوم زیاده به نظر شما مشکل داره آیا؟ با سپاس فراوان.

Support
پاسخ به  salehi
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه صدا مربوط به دیفراست و منقبض و منبسط شدن فوم‌های بدنه باشه. البته دستگاه ممکنه به شکل دیگه ای هم صدا بده که صدای تق تق معمولا مربوط به مواردی هست که گفته شد. اگر روند کارکرد دستگاه هم طبیعی نیست ممکنه مشکلی در مورد رله استارت و قطعات مرتبط وجود داشته باشه ولی در غیر این صورت مشکلی وجود نداره.
موفق باشید

حمید
3 سال قبل

سلام یخچال سامسونگ دارم که قبل از عید موتور عوض کردم دو هفته پیش درجه رفت روی 9 و به سره کار میکرد به توصیه تعمیرکار دو روز از برق جدا کردم و درش را باز گذاشتم و دوباره روشن کردم بعداز یک روز شروع کرد به سرد شدن تا یک دو درجه .سردی ش خوب بود ولی خیلی بندرت خاموش و روشن میشد دیروز برق 2 ساعتی رفت وقتی برق وصل شد دوباره درجه رفت روی 9 و هنوز از دیروز تا حالا درجه پایین نیومده مشکل از کجاست ممنون میشم از راهنمایی شما

Support
پاسخ به  حمید
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
وقتی سرمای کابین از بین میره مثل زمانی که دستگاه رو جا به جا می‌کنید و یا راه اندازی می‌کنید ممکنه دستگاه تا مدت حتی 1 یا دو روز بیشتر از حد معمول کار کنه تا بتونه سرمای از دست رفته رو جبران کنه. اگه این روند ادامه پیدا کرد میتونید درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

محمد
3 سال قبل

با سلام و عرض خسته نباشد
یخچال مرسی با گار r600 داریم که 10 سال کار کرد
متاسفانه یکدفعه گاز خالی شد و قسمت یخچال سرد نمیکرد
سرویسکار گفت نشی داخل درب دارد
لوله رفت و برگشت بدنه راقط و مستقیم به لوله پشت یخچال وسل کرد و یک رابط سر ولف هم اضافه کرد و شستشو انجام داد
بهکعد گاز زدن باید 47گرم میزد
اما حالا لوله برگشت از کمپرسور تا پشت بدنه یخ میزد
گفت از ولف کم کنم، باز هم کم قسمت یخچال سرد میشود
لطفا راهنمایی کنید با تشکر

Support
پاسخ به  محمد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه مجدد دستگاهتون بررسی بشه ممکنه میزان گاز سیکل دستگاه بیش از حد استاندارد باشه.
موفق باشید

نبی محمدی
2 سال قبل

سلام ، ما یه یخچال ساید سامسونگ داریم که بعداز تعویض کمپرسور یکی از لوله که سرد است برفک روش است ایا این طبیعی است؟

Support
پاسخ به  نبی محمدی
2 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازم هست دستگاه شما بررسی بشه. لطفا در صورت تمایل درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه. ممکن هست این مورد یه این علت باشه که میزان گاز دستگاه استاندارد نیست.
موفق باشید

غزاله
10 ماه قبل

ببخشید یخچال منم برفک میزنه چطور میتونم مطمئن بشم مشکل از خرابی اواپراتور یخچال هست؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  غزاله
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
برای بررسی این موضوع پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر یخچال کاردون استفاده کنید.

ساسان
10 ماه قبل

با سشوار میشه یخ زدن لوله پشت یخچال رو آب کرد؟ خطرناک نیست؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  ساسان
9 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه این کار رو انجام ندین چون باعث ترک خوردن و شکستگی لوله ها میشه.