لوگوی کاردون

ناهماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون سامسونگ

ناهماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون سامسونگ

آنچه در این مطلب خواهید خواند

وجود تلویزیون در هر خانه ای لازم و ضروری می باشد زیرا تنها وسیله ای است که باعث ایجاد سرگرمی در خانواده ها می شود. یکی از مشکلات رایج ناهماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون سامسونگ است که بسیاری از کاربران تلویزیون سامسونگ با این موضوع برخورد کرده اند. به دنبال دلیل و برطرف کردن آن هستند. طبیعی است که با وجود این مشکل یعنی ناهماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون تماشای یک فیلم یا سریال هیچ لذتی نخواهد داشت. در برخی مواقع اشکل ناهماهنگی صدا و تصویر به دلیل اختلال در پخش فیلم یا سریال می باشد اما همیشه هم به دلیل اشکال در پخش نخواهد بود. بنابراین مشکل را به صورت کامل بررسی نمایید تا مطمئن شوید اشکال از تلویزیون می باشد یا خیر ؟

چگونه ناهماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون سامسونگ را تشخیص دهیم؟

Inconsistency of sound and image on Samsung TV

برای تشخیص این مورد باید بگوییم در هنگام تماشای فیلم صدای تلویزیون به صورت ناگهانی قطع می شود و یا صدا ضعیف می شود در این مواقع یا مشکل از تلویزیون است یا فیلم یا برنامه ای که در حال تماشای آن هستید برای تشخیص این مورد باید کانال تلویزیون را تغییر دهید اگر در همه کانال ها با این مشکل برخورد کردید باید از یک تعمیرکار تلویزیون برای تعمیر تلویزیون و برطرف کردن این مشکل کمک بخواهید اما اگر فقط در یک شبکه خاص این مورد را مشاهده کردید باید بگوییم مشکل از برنامه تلویزیونی پخش شده می باشد.

خوشبختانه مشکل به وجود آمده یعنی قطع شدن صدا و یا ضعیف شدن صدای تلویزیون و ناهماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون سامسونگ قابل برطرف کردن می باشد و نگرانی از این بابت وجود ندارد. اما لازم است بگوییم این مشکل نباید نادیده گرفته شود زیرا در صورت بی توجهی ممکن است مین برد تلویزیون شما آسیب دیده و هزینه بالاتری برای تعمیرات آن باید متحمل شوید.

بهتر است بدانید گاهی اوقات خرابی صدا در تلویزیون به تلویزیون ارتباطی ندارد. گاهی اوقات خرابی اسپیکر ها و بلندگوها دلیل نداشتن صدا در تلویزیون خواهد بود. قبل از هر چیز سیم و سوکت های بلندگو و اسپیکر ها را چک کنید ممکن است از جا کنده شده باشد و موجب قطع صدای تلویزیون شده باشد.

چرا تلویزیون صدا ندارد؟

Inconsistency of sound and image on TV

همان طور که می دانید مین برد مانند قلب تلویزیون عمل می کند و تمامی دستورات را به قطعات مختلف صادر می کند بنابراین در صورت خرابی این قطعه تلویزیون شما به خوبی عمل نمی کند. در صورتی که تلویزیون شما صدا نداشت می توانید به خراب شدن مین برد فکر کنید زیرا یکی از قطعاتی که با مین برد در ارتباط می باشد سیستم صوتی تلویزیون است. در صورتی که اختلالی در مین برد اتفاق بیافتد شما دیگر از تلویزیون صدایی نخواهید شنید زیرا مین برد وظیفه انتقال صدا به اسپیکر ها را بر عهده دارد.

در صورتی که ساکن تهران هستید و قصد تعمیر تلویزیون خود را دارید، می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون استفاده کنید.

خرابی مین برد می تواند موجب تعویض این قطعه شود و یا با تعمیر قطعات داخلی آن قابل تعمیر باشد بهتر است در صورت مشکل در صدا و یا تصویر تلویزیون آن را جدی بگیرید و به موقع اقدام به تعمیر تلویزیون نمایید تا از بروز مشکلات جدی و پرداخت هزینه های بالا برای تعویض قطعات تلویزیون جلوگیری نمایید.

البته لازم است بگوییم گاهی اوقات بر سر کنجکاوی و دستکاری کردن تنظیمات تلویزیون ممکن است صدای تلویزیون با مشکل مواجه شود و شما را نگران کند. بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا به منوی تنظیمات تلویزیون رفته و همه مواردی که احتمال می دهید باعث ایجاد مشکل شده است را بررسی نمایید. برای اینکار توصیه می کنیم تنظیمات تلویزیون را ریست کرده در صورتی که مشکل صدا در تلویزیون برطرف نشد از کاردون کمک بخواهید.

سوالات متداول

برای تشخیص این مورد باید کانال تلویزیون را تغییر دهید اگر در همه کانال ها با این مشکل برخورد کردید باید از یک تعمیرکار تلویزیون برای تعمیر تلویزیون و برطرف کردن این مشکل کمک بخواهید اما اگر فقط در یک شبکه خاص این مورد را مشاهده کردید باید بگوییم مشکل از برنامه تلویزیونی پخش شده می باشد.

در صورتی که تلویزیون شما صدا نداشت می توانید به خراب شدن مین برد فکر کنید زیرا یکی از قطعاتی که با مین برد در ارتباط می باشد سیستم صوتی تلویزیون است.

خوشبختانه مشکل به وجود آمده یعنی قطع شدن صدا و یا ضعیف شدن صدای تلویزیون و ناهماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون سامسونگ قابل برطرف کردن می باشد و نگرانی از این بابت وجود ندارد. 

اگر تلویزیون شما از برند سامسونگ است و نیاز به تعمیر دارد، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون samsung کاردون استفاده کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

10 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من خودمم
3 سال قبل

گندتون… با این جوابتون

Support
پاسخ به  من خودمم
3 سال قبل

سلام دوست گرامی؛
در کامنت‌های اخیر سوالی از سوی شما پیدا نکردیم لطفا مجدد درخواستتون رو مطرح کنید تا پاسخ بدیم.
با تشکر

امین
2 سال قبل

سلام.ما usb وصل میکنیم صداش با تصویرش هماهنگ نیست چکار کنیم؟🙄

a.nazari
مدیر
پاسخ به  امین
2 سال قبل

با USB دیگر بررسی فرمایید در صورت عدم رفع مشکل با شماره 1604 تماس بگیرید

مرتضی قنبریان
2 سال قبل

با سلام

هنگام مشاهده تلویزیون صدا تاخیر داره با تصویر هماهنگ نیست لطفا راهنمایی بفرمایید

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مرتضی قنبریان
2 سال قبل

در صورتیکه مشاهده ماهواره است امکان دارد آنالوگ باشد در صورت نیاز با شماره 1604 تماس بگیرید

مینو
1 سال قبل

سلام . یه ماهه تیوی سامسونگ ۷هزار خریدیم به رسیور اچ دی وصل کردیم صدا چند ثانیه با تاخیر میاد همه کانال ها مشکل از چیه؟؟ چیکار کنیم؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مینو
1 سال قبل

سلام. توی تلویزیون‌ها و دستگاه‌های جانبی امکان تنظیم صدا و عقب و جلو کردن اون وجود داره. وارد تنظیمات بشید و تنظیمات رو تغییر بدین.

Au7000
پاسخ به  a.nazari
1 سال قبل

سامسونگ AU7000دهرم ولی اصلا صدا با تصویر هماهنگ نیست لطفا بفرمایید چه کنم میشه بفرمایید تنظیمات رسیور ماهواره رو تغییر بدم یا تنظیمات خود تلویزیون سامسونگ؟؟؟؟ لطفا راهنمایی ام کنید

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  Au7000
1 سال قبل

سلام. بررسی کنید که آیا این ایراد در همه ورودی‌ها وجود دارد یا فقط مربوط به رسیور می‌شود. اگر در یک ورودی بود تلویزیون شما ایراد ندارد. برخی از دی‌ودی‌ها و رسیورها امکان تنظیم و هماهنگی صدا و تصویر وجود دارد.