لوگوی کاردون

نشت نمک در ماشین ظرفشویی

نشت نمک در ماشین ظرفشویی
فهرست محتوا

ظرفشویی به علت تماس مستقیم با آب و مواد شوینده یکی از دستگاه های برقی است که احتمال خرابی قطعات آن بیشتر از دستگاه های دیگر می باشد. یکی از مشکلات شایع ماشین ظرفشویی که بسیاری از استفاده کنندگان از آن شکایت دارند وجود خط و خش بر روی ظروف و یا کدر شدن ظرف ها پس از شستو است.

اگر لک های موجود بر روی ظرف ها سفید رنگ باشد یک از دلایل شابع آن می تواند نشت نمک از دستگاه ظرفشویی باشد که در ادامه مطلب به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

علت های نشت نمک ماشین ظرفشویی

  • بسته نشدن کامل درپوش محفظه نمک ماشین ظرفشویی
  • ریختن نمک بیش از حد در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
  • وجود مشکلات فنی و یا خرابی در مخزن نمک ماشین ظرفشویی

بسته نشدن کامل درپوش محفظه نمک ماشین ظرفشویی

بعد از ریختن نمک داخل محفظه باید در محفظه به خوبی بسته شود در صورت باز یا شل بودن در مخزن نمک شاهد لک های سفید بر روی ظرف ها و سفیدک زدن کف دستگاه ظرفشویی خواهیم بود در نتیجه پس از هربار ریختن نمک در مخزن را به خوبی ببندید تا آب وارد مخزن نشود و نمک هم به بیرون دستگاه نشت پیدا نکند.

هنگام بررسی در مخزن نمک به این نکته توجه داشته باشید که در  دفرمه یا تغییر شکل نداده باشد که در این صورت باید در مخزن را تعویض کنید. برای تهیه این قطعه می توانبد از کارشناسان کاردون کمک بگیرید.

ریختن نمک بیش از حد در مخزن نمک ماشین ظرفشویی

قیف پلاستیکی

ریختن نمک بیش از اندازه داخل مخزن می تواند به مرور زمان قطعات دستگاه را دچار پوسیدگی و زنگ زدگی کند و حتی باعث ایجاد سوراخ در کف ماشین ظرفشویی شود.

بهتر است تا قبل از روشن نشدن چراغ ماشین ظرفشویی هیچ نمکی داخل دستگاه اضافه نکنید و در صورت روشن شدن چراغ نمک و ریختن نمک داخل مخزن اندازه دو تا سه سانتی متر فضا را خالی بگذارید و حتما قبل از بستن در با یک قاشق چوبی بلند نمک داخل مخزن را هم بزنید.

برای کارایی بهتر دستگاه بعد از هربار اضافه کردن نمک دستگاه را یکبار خالی روشن کنید و اجازه دهید دستگاه بدون ظرف شستشو انجام دهد.

همیشه از مواد شوینده و نمک اورجینال استفاده کنید و از ریختن مواد شوینده تقلبی داخل دستگاه خودداری کنید.

بهتر است برای ریختن نمک داخل مخزن از قیف پلاستیکی استفاده کنید.

وجود مشکلات فنی و یا خرابی در مخزن نمک ماشین ظرفشویی

در صورتی که موارد بالا را بررسی کردید و مشکل دستگاه برطرف نشد احتمالا مخزن نمک دستگاه دچار ایراد شده است و باید تعویض شود. به علت تخصصی بودن این مشکل بهتر است برای تعمیر و یا تعویض این قطعه از تکنسین فنی و متخصص کمک بگیرید. تعمیرکاران مجرب کاردون در خدمت شما هستند تا در کمترین زمان ممکن و با بهترین عملکرد مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.

مخزن نمک ظرفشویی

سوالات متداول

در رابطه با نگهداری این قرص ها باید بدانید که در دمایی کمتر از 24 درجه و دور از نور آفتاب باید قرار داده شوند هرگز از قرص های نرم شده و قرص هایی که نم دار شده اند استفاده نکنید و همچنین در صورتی یک قرص کامل را در ماشین قراردهید که لازم باشد بصورت کامل یک روند شستشو را انجام دهد.

اگر به دنبال جایگزینی برای نمک ماشین ظرفشویی هستید، می توانید از محصولات جایگزینی استفاده کنید که به عنوان نرم کننده آب شناخته می شوند. این محصولات شامل تبادل کننده های یونی، کربنات سدیم، سیتریک اسید و اسید لاکتیک هستند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ستاره
10 ماه قبل

آیا میشه باقی مانده نمک ماشین ظرفشویی رو با جمع کنیم یا باید بذاریم توی آب کشی از بین بره؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  ستاره
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
شما باید با استفاده از قابلیت آبکشی باقی مانده نمک را از بین ببرید و استفاده از روش های دیگر توصیه نمی شود.