لوگوی کاردون

علت رطوبت داخل یخچال

یخچال های ساید
فهرست محتوا

یخچال یکی از لوازم خانگی پرمصرف می باشد شما با استفاده از یخچال می توانید مواد غذایی را تازه نگه دارید و همین موضوع می تواند بر وجود یخچال در هر خانه ای الزام ایجاد نماید. اما گاهی اوقات ممکن است برای یخچال مشکلاتی به وجود آید که اسباب نگرانی شما را فراهم بیاورد. اگر به دنبال علت رطوبت داخل یخچال هستید بهتر است با کاردون همراه شوید. همان طور که می دانید مشکلاتی که در حوزه تعمیرات برای یخچال به وجود می آید دلیل مشخصی ندارد و به دلایل مختلفی مربوط می شود.

بسیاری از ما همیشه نگران خراب شدن یخچال هستیم زیرا یخچال یکی از لوازم کاربردی در هر خانه ای است و همه ما طریقه استفاده از این کالای سرمایه ای را می دانیم. اما با همه این اوصاف گاهی اوقات مشکلاتی به صورت ناگهانی اتفاق می افتد که باید برای تعمیر یخچال دست به کار شوید. اما همیشه نیاز به تعمیر کار و متخصص برای برطرف کردن مشکل ندارید.

علت رطوبت داخل یخچال چیست؟

What is the cause of moisture inside the refrigerator

یکی از مسائلی که از گذشته تا به امروز بسیار حائز اهمیت بوده است باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال است شاید در نگاه اول این اتفاق ساده باشد اما اگر آن را نادیده بگیرید می تواند برایتان دردسر ایجاد کند. باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال باعث ورود هوای گرم به داخل یخچال شده و برخورد هوای سرد و گرم درون یخچال تبدیل به رطوبت و نم خواهد شد و به صورت قطرات آب بر روی بدنه یخچال قرار می گیرد.

در ضمن، حواس‌تان به لاستیک درب یخچال باشد؛ بسته نشدن کامل درب می‌تواند باعث افزایش دمای داخل شود؛ برای اطمینان از این موضوع، توجه کنید که لاستیک به طور کامل به دیواره بچسبد و امکان ورود و خروج هوا از یخچال وجود نداشته باشد.

اگر یخچال شما در کنار وسیله گرمایشی مانند شوفاژ و یا اجاق گاز قرار دارد به راحتی می توانید علت رطوبت داخل یخچال را متوجه شوید. بنابراین راه حل این است که در هنگام نصب و راه اندازی یخچال به این موارد دقت کنید تا در آینده از این اتفاقات احتمالی نگران نشوید.

دلیل دیگر رطوبت یخچال، مسدود شدن لوله تخلیه یخچال است. لوله‌ی یخچال وظیفه‌ی تبخیر قطرات آب را بر عهده دارد و مسدود شدنش می‌تواند باعث افزایش رطوبت شود. در این صورت می‌توانید با بررسی لوله تخلیه متوجه مشکل شوید؛ هم‌چنین شاید نیاز باشد با یک تعمیرکار مشورت کنید.

در ضمن گاهی برای رفع رطوبت یخچال، تنها کافی‌ست دمای یخچال را تنظیم کنید؛ دمای یخچال به‌طور استاندارد باید بین ۰ تا ۵ درجه باشد. بالا بودن دمای یخچال باعث فشار به کمپرسور می‌شود و در نهایت رطوبت ایجاد می‌کند؛ همچنین ممکن است به قطعات دیگر یخچال هم آسیب بزند. بنابراین همیشه به دمای استاندارد یخچال دقت کنید.

برای تعمیر یخچال خود، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال کاردون استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم از گذاشتن غذاهای گرم در یخچال خودداری کنید؛ غذاهای گرم باعث بالا رفتن دمای یخچال و در نتیجه رطوبت می‌شوند؛ هم‌چنین غذاهای گرم می‌توانند به قطعات دیگر یخچال هم آسیب‌های زیادی وارد کنند.

علائم سوختن موتور یخچال

Symptoms of burning refrigerator motor

از دیگر دلایل ایجاد رطوبت داخل یخچال می توان به خراب شدن لاستیک دور درب یخچال اشاره کرد در صورتی که سال هاست از یخچال خود استفاده می کنید و تا به امروز برای سرویس آن زمان نگذاشته اید باید بگوییم حتما لاستیک درب یخچال را تست کنید که سالم باشد زیرا خرابی و فرسودگی لاستیک دور درب یخچال می تواند باعث ایجاد رطوبت داخل یخچال شود.

چرا داخل یخچال رطوبت دارد؟

اگر نگران رطوبت داخل کابین یخچال هستید باید بگوییم این اتفاق در برخی شرایط طبیعی است و نیاز به نگرانی نیست. اگر عجله دارید برای رفتن به بیرون از خانه و برای خراب نشدن غذا آن را داغ داخل یخچال قرار می دهید هنگام بازگشت به خانه باید انتظار رطوبت و قطرات آب درون یخچال را داشته باشید. یک از موارد که شاید هیچ وقت به اهمیت آن توجه نکرده اید همین است اما این را بدانید که توجه به این موارد می تواند در افزایش عمر و کارکرد بهتر یخچالتان نقش داشته باشد. اما اگر حضور قطرات آب روی دیواره‌ی یخچال در زمان‌های متنوع تکرار شد، نشانه‌ی بالا بودن بیش از حد رطوبت است و باید برطرف شود.

اگر در فصل تابستان با این اتفاق روبرو شده اید به دلیل اختلاف دمای بیرون و داخل یخچال خواهد بود که تا حدی این رطوبت طبیعی است و باید با آن کنار بیایید اما اگر این رطوبت بیش از حد می باشد و به مراتب تکرار می شود بهتر است از یک کارشناس در زمینه تعمیرات یخچال کمک بخواهید تا برای بررسی یخچال مراجعه کند. البته لازم است بگوییم این اتفاق در مناطق مرطوب که دمای هوا شرجی است بیشتر حس می شود.

اگر یخچال را نزدیک کانال کولر آبی نصب کرده اید شما فضای مرطوب را برای یخچال ایجاد کرده اید درست مانند مناطق مرطوب ! یکی دیگر از مواردی که شاید اصلا به آن اهمیت نمی دهید محل نصب یخچال است اگر به تازگی یخچچال خریده اید با رعایت این موارد اقدام به نصب و راه اندازی دستگاه نمایید.

اگر از یخچال برند بوش استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر یخچال بوش کاردون استفاده نمایید.

سوالات متداول

بسته نشدن کامل درب می‌تواند باعث افزایش دمای داخل شود؛ برای اطمینان از این موضوع، توجه کنید که لاستیک به طور کامل به دیواره بچسبد و امکان ورود و خروج هوا از یخچال وجود نداشته باشد.

دمای یخچال به‌طور استاندارد باید بین ۰ تا ۵ درجه باشد.

بالا بودن دمای یخچال باعث فشار به کمپرسور می‌شود و در نهایت رطوبت ایجاد می‌کند؛ همچنین ممکن است به قطعات دیگر یخچال هم آسیب بزند. بنابراین همیشه به دمای استاندارد یخچال دقت کنید.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

3 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نادری
1 سال قبل

سلام نه ماه من یخچال ساید ال جی دارم. اوایل میوه مدت طولانی خیلی سالم می موند. ولی حالا خراب میشه. ممکنه از دماش باشه؟ اوایل دما روی -18 و 4 بود ولی دیدم میوه ها یخ می زنه دماشو رو -18 به 6 گذاشتم ممنون میشم راهنمایی کنین.

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  نادری
1 سال قبل

سلام. اگر روی ۴ درجه میوه ها یخ می‌زنند یخچال شما مشکل داره و باید تکنسین بررسی و رفع عیب کنه. موفق باشید.

مرتضی
6 ماه قبل

سلام ساید الجی دارم رطوبت زیاد داره چکاهایی انجام بدم ممنون