لوگوی کاردون

علت پر نشدن آب در لباسشویی

علت پر نشدن اب در لباسشویی
فهرست محتوا

یکی از مشکلاتی که شاید همه ما با آن روبرو شده ایم پر نشدن آب در ماشین لباسشویی باشد و در عین حال یکی از ساده ترین مشکلاتی است که می تواند برای ماشین لباسشویی رخ دهد. چرا که بدون پرداخت هزینه برای تعمیرات می توانید خودتان مشکل را برطرف نمایید اما باید علت پر نشدن اب در لباسشویی را بدانید. بنابراین بهتر است تا انتهای مطلب با کاردون همراه شوید تا راهکارهای کلیدی را با شما به اشتراک بگذاریم.

علت پر نشدن آب در لباسشویی چیست؟

شاید بتوانید خودتان مشکل را برطرف نمایید البته ناگفته نماند در صورت نداشتن دانش فنی دست به آچار نشوید و از یک متخصص کمک بگیرید زیرا با این کار نه تنها مشکل را برطرف نمی کنید بلکه امکان اضافه کردن مشکلات دیگر هم بالا خواهد رفت. شیر آب ماشین لباسشویی یکی از مواردی است که در اولین مرحله باید بررسی شود گاهی اوقات بسته بودن شیر آب ورودی دلیل اصلی پر نشدن اب در لباسشویی است.

همان طور که می دانید یکی از راه های ورود آب داخل ماشین لباسشویی شیر آب ورودی است با باز شدن شیر آب ورودی مخزن لباسشویی پر می شود حال اگر شیر آب دچار خرابی و یا مسدود شود آب در ماشین لباسشویی پر نمی شود بنابراین بهتر است در اولین اقدام شیر آب ورودی را بررسی کنید تا در صورت خرابی یا مسدود شدن مشکل را برطرف نمایید گاهی اوقات با تعویض شیر آب ورودی مشکل برطرف می شود اما اگر از دست شما کاری برنمی آید بهتر است کار را به کاردون بسپارید.

سوییچ شناور قطعه ایست در ماشین لباسشویی برای جلوگیری از سر ریز شدن آب از دستگاه اگر این قطعه خراب شود دیگر به درستی عمل نمی کند و ممکن است آب از لباسشویی سرریز شود که با تعویض این قطعه می توانید به سادگی مشکل را برطرف نمایید. گاهی اوقات هم مشکل از فشار آب شهری می باشد و باید این اتفاق را امری طبیعی دانست. اگر فشار اب کم باشد دیگر مشکل از ماشین لباسشویی نیست و باید با این مشکل سر کنید. در برخی مواقع مشاهده شده ایجاد رسوبات بر روی شیر ورودی دلیل اصلی کم شدن فشار آب بوده است بنابراین در صورت کم بودن فشار آب حتما بررسی کنید تمامی شیرهای آب فشار کمی دارند یا فقط لباسشویی شما با این مشکل مواجه شده است!

شاید خودتان بتوانید مشکل را برطرف کنید!

سوالاتی که برای برطرف کردن مشکل می تواند ذهن شما را درگیر نماید این است که آیا فیلتر ماشین لباسشویی نیاز به تعویض و یا تمیز شدن دارد ؟ آیا شیر وروردی آب مسدود شده است ؟ با بررسی این سوالات می توانید خودتان هم مشکل را برطرف کنید در غیر این صورت باید با کاردون در ارتباط باشید تا در کوتاه ترین زمان مشکل دستگاه شما را برطرف نماید.

اگر فیلتر ماشین لباسشویی را هر چند وقت یکبار تمیز کنید جرم ها و رسوبات ایجاد شده در آن را پاک خواهید کرد و به راحتی می توانید بر عملکرد ماشین لباسشویی و افزایش طول عمر دستگاه تاثیر گزار باشید. خوشبختانه در بیشتر ماشین های لباسشویی امکان دسترسی به فیلتر بسیار ساده است و خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید. لازم است بدانید آب از طریق جاپودری وارد مخزن لباسشویی می شود در نتیجه کثیف بودن جاپودری لباسشویی می تواند یکی دیگر از دلایل پر نشدن اب باشد زیرا مسدود شدن راه ورودی آب توسط پودر یکی از مشکلات شایع محسوب می شود.

لازم است در صورت مشاهده کثیفی و ایجاد رسوب در جاپودری اقدام به تمیز کردن آن نمایید برای اینکار می توانید محفظه جاپودری را از دستگاه جدا کردی و به طور کامل آن را تمیز کنید.

در صورتی که ماشین لباسشویی شما هم دچار این مشکل شده، می توانید از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی در منزل کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

 یکی از راه های ورود آب داخل ماشین لباسشویی شیر آب ورودی است با باز شدن شیر آب ورودی مخزن لباسشویی پر می شود حال اگر شیر آب دچار خرابی و یا مسدود شود آب در ماشین لباسشویی پر نمی شود.

سوییچ شناور قطعه ایست در ماشین لباسشویی برای جلوگیری از سر ریز شدن آب از دستگاه.

ممکن است آب از لباسشویی سرریز شود که با تعویض این قطعه می توانید به سادگی مشکل را برطرف نمایید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زینب
9 ماه قبل

من لباس زیاد گذاشتم داخل ماشین لباسشویی بعدش الان از اون موقع کامل داخل دیگ آب پر نمیشه باید چیکار کنم؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  زینب
9 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
باید لباسشویی شما توسط یک متخصص بررسی شود، برای این کار پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی کاردون استفاده کنید.