لوگوی کاردون

تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش

تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش
فهرست محتوا

زمانی که ماشین ظرفشویی خریداری می شود و برای نصب و راه اندازی دستگاه مراجعه می شود یکی از مواردی که برای تنظیم آن اقدام می کنند تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش است. البته لازم است قبل از نصب و راه اندازی دستگاه ابتدا دفترچه راهنمای دستکاه را به دقت مطالعه نمایید. اگر درباره عملکرد دستگاه اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید می توانید این کار را بدون نقص انجام دهید بنابراین اگر خودتان می خواهید برای نصب ماشین ظرفشویی اقدام کنید لازم است حتما دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش را مطالعه کنید سپس اقدام به نصب نمایید.

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیرات ماشین ظرفشویی در تهران کاردون استفاده نمایید.

تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش

Adjusting the water hardness of the Bosch dishwasher

همان طور که در مطالب قبلی اشاره کردیم میزان سختی آب می تواند باعث کدر شدن ظروف و ایجاد خط و خش بر روی آن ها شود بنابراین لازم است سختی آب ماشین ظرفشویی تنظیم شود تا این مشکل در آینده برای ظروف رخ ندهد. با فشار مستقیم آب بر روی ظروف عملیات شستشو در ماشین ظرفشویی اجرا می شود حال تصور کنید تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش انجام نشود در این صورت پس از اتمام فرآیند شستشو شما شاهد ظروفی کدر خواهید بود شاید حتی در اینترنت به دنبال دلیل کدر شسته شدن ظروف باشید.

هنگامی که ماشین ظرفشویی را نصب می کنید باید براساس درجه سختی آب منطقه دستگاه را تنظیم کنید برای تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش ابتدا لازم است میزان سختی آب لوله کشی را اندازه گیری کنید برای اینکار می توانید از دستگاه سختی سنج و یا نوار کاغذی سختی سنج استفاده کنید. شما با استفاده از این دستگاه دیجیتال می توانید میزان سختی آب را اندازه گیری کنید مقداری آب را درون یک لیوان بریزید و با استفاده از این دستگاه مقدار سختی را اندازه گیری کنید.

نوار کاغذی سختی سنج زمانی که ماشین ظرفشویی را خریداری می کنید به همراه دستگاه وجود دارد تا بتوانید با استفاده از این ابزار یکبار مصرف میزان سختی آب منطقه را اندازه گیری نمایید نوار کاغذی سختی سنج را درون یک لیوان آب قرار دهید بعد از تغییر رنگ کاغذ می توانید با کمک جدول رنگ سختی سنج عدد مورد نظر را بیابید.

چگونه سختی آب را در ماشین ظرفشویی تنظیم کنیم؟

How to adjust the water hardness in the dishwasher

برای این کار لازم است طبق مراحل ذیل عمل کنید تا در آینده با ظروف خط و خش دار روبرو نشوید. ابتدا لازم است بعد از نصب ماشین ظرفشویی بوش دکمه خاموش و روشن را فشار دهید تا دستگاه راه اندازی شود. دکمه A که مربوط به انتخاب برنامه می باشد را فشار دهید و به طور همزمان دکمه استارت را نگه دارید تا زمانی که بر روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی عبارت H:0 را مشاهده نمایید حال دکمه ها را رها کنید یک چراغ چشمک زن قرمز کنار دکمه A تعبیه شده است که با فعال شدن آن عبارت H:4 بر روی صفحه نمایش نمایان می شود. در این مرحله شما وارد تنظیمات سختی آب شده اید.

برای انجام تنظیمات لازم است دکمه C  را فشار دهید با هر بار فشردن این دکم عدد سختی آب به سمت بالا شمارش می شود که این رنج بین H:00 تا H:07 می باشد لازم است با استفاده از دفترچه راهنما و جدول تنظیم سختی آب که در آن قرار داده شده است میزان سختی آب منطقه را که اندازه گیری کرده اید بررسی کنید تا تنظیمات ماشین ظرفشویی را لحاظ نمایید. در ادامه برای ذخیر تغییرات دکمه استارت را فشار دهید.

حال می توانید با خیال راحت از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید اما لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که استفاده از نک و مایع جلادهنده در پروسه سختی آب تاثیر بسزایی دارند بنابراین لازم است از این استفاده شود.

سوالات متداول

تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش است.

برای اینکار می توانید از دستگاه سختی سنج و یا نوار کاغذی سختی سنج استفاده کنید.

 نوار کاغذی سختی سنج را درون یک لیوان آب قرار دهید بعد از تغییر رنگ کاغذ می توانید با کمک جدول رنگ سختی سنج عدد مورد نظر را بیابید.

اگر از ماشین ظرفشویی برند بوش استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی بوش کاردون استفاده نمایید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها