لوگوی کاردون

آیا کولر گازی رطوبت هوا را میگیرد

آیا کولر گازی رطوبت هوا را میگیرد
فهرست محتوا

بسیاری از کاربران وسایل سرمایشی این سوال را می‌پرسند که آیا کولر گازی رطوبت هوا را میگیرد؟ در حقیقت می توان گفت یکی از تفاوت های اصلی کولر گازی و آبی در همین رطوبت هوا می باشد اگر می خواهید فضایی خشک و خنک ایجاد کنید توصیه می شود از کولر گازی استفاده کنید اما اگر می خواهید فضایی مرطوب داشته باشید از کولر آبی استفاده نمایید. باید بدانید که دلیل استفاده از کولر گازی در مناطق شمال همین رطوبت بالا می باشد زیرا کولر گازی می تواند تا حدودی این رطوبت را کم کند. شاید بهتر است تا انتهای این مطلب با کاردون همراه شوید تا از عملکرد کولر گازی مطلع شوید.

گرمایش کولر گازی کار نمیکند

آیا کولر گازی رطوبت هوا را میگیرد؟

برای درک بهتر این موضوع لازم است ابتدا درباره این وسیله سرمایشی و گرمایشی بیشتر بدانید. از کولر گازی برای حفظ دمای مناسب محیط استفاده می کنند همان طور که می دانید کولر گازی هوا را خشک میکند و در تولید هوای خنک تاثیرگذار است باید بگوییم کولر گازی فقط به کاهش رطوبت کمک نمی کند بلکه با گردش هوا و گذر هوا از فیلتر ها به تمیز شدن آن نیز کمک می کند. اگر توجه کرده باشید از کولر گازی برای مناطق مرطوب استفاده می شود چرا که این وسیله می تواند رطوبت هوا را کاهش دهد.

استفاده از کولر آبی در مناطق مربوط و نزدیک به دریا می تواند بی تاثیر باشد و با افزایش رطوبت طاقت شما را تاب نماید به همین دلیل توصیه می شود در این مناطق از کولر گازی استفاده شود تا به متعادل ساختن هوای محیط کمک کنید چرا که کولر گازی رطوبت هوا را میگیرد و هوای مطلوبی را ایجاد می کند شاید می خواهید بدانید این فرآیند به چه صورت انجام می شود؟

در برخی شرایط از کولر گازی فقط به منظور کاهش رطوبت استفاده می شود و دیگر هدف خنک کردن نمی باشد در این شرایط کمپرسور روشن است و فن با سرعت بسیار کم در حال فعالیت است باید بدانید در این حالت کولر گازی فقط رطوبت هوا را کم می کند و هیچ باد خنکی تولید نمی شود و شما در نهایت شاهد کاهش رطوبت هوا بدون اینکه احساس سرما داشته باشید هستید.

آیا کولر گازی هوا را خشک میکند؟

بسیار از افراد بر این باورند زمانی که کولر گازی رطوبت هوا را میگیرد، هوا را خشک می کند آیا این تصور درست است؟ باید بگوییم این تصور اشتباه است و با توجه به اینکه کولر های گازی انواع مختلفی دارند افراد به اشتباه این تصور را ایجاد کرده اند. بهتر است در این باره بیشتر توضیح دهیم تا اطلاعات شما در مورد کولر گازی کامل تر شود.

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم کولر گازی مناسب مناطق مرطوب و شهرهای نزدیک به دریا می باشد چرا که برخی از کولر های گازی به نوعی طرحی شده اند که با کاهش رطوبت هوا به تولید هوای متعادل در خانه کمک نماید اما این بدان معنا نیست که هوا را کاملا خشک کند ! خیر در این شرایط رطوبت هوا تا حدی پایین می آید که قابل تحمل باشد. همین طور باید یادآور شویم که شما می توانید در شهرهایی که رطوبت بالایی ندارد از کولر های گازی دیگر استفاده نمایید.

 

کولر گازی در هنگام خنک کنندگی محیط تا حدودی رطوبت هوا را می گیرد و لازم است بدانید برای جلوگیری از تجمع باکتری ها بهتر است از کولر گازی استفاده کنید همان طور که می دانید در مناطق مرطوب باکتری ها فرصت بیشتری برای رشد دارند بنابراین لازم است از کولر گازی برای جلوگیری از تجمع باکتری ها استفاده شود تا با عبور از فیلتر های کولر گازی هوای تصفیه شده و مطلوبی را استشمام نمایید. در ضمن لازم است که به طور سالیانه سرویس کولر گازی را فراموش نکنید تا دستگاه‌تان به خوبی برای شما کار کند.

سوالات متداول

استفاده از کولر آبی در مناطق مربوط و نزدیک به دریا  بی تاثیر می باشد.

باید بگوییم این تصور اشتباه است و با توجه به اینکه کولر های گازی انواع مختلفی دارند افراد به اشتباه این تصور را ایجاد کرده اند.

کولر گازی برای جلوگیری از تجمع باکتری ها استفاده می شود به این صورت که با عبور از فیلتر های کولر گازی هوای تصفیه شده و مطلوبی را استشمام نمایید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

5 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیف الله
11 ماه قبل

اگر کولر گازی باعث ایجاد رطوبت بشه یعنی خرابه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  سیف الله
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بعضی مواقع عادی هست اما باید توسط کارشناس چک بشه.
پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر کولر گازی کاردون استفاده کنید تا دچار مشکل نشید.

راشد
پاسخ به  سیف الله
8 ماه قبل

احتمالا خونه نبودی باکولر آبی عوضش کردند

راشد
8 ماه قبل

استاد کولر گازی اوجنرال دارم کولر سری دوم هست بعداز چراغ سبز وهمه چیزش فابریکه وبدون پوسیدگی یه وقتایی سرماش در حد یخبندان هست ولی یه وقتایی باد خنک ومطبوع میده پرتابش هم خدایی بعداز ۳۰ سال عالیه میشه بپرسم طبیعیه که شرجی باشه سرماش کم میشه سپاس

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  راشد
7 ماه قبل

سلام. کولرگازی‌ها معمولا به چند دسته مخصوص آب‌وهوای مختلف تقسیم می‌شوند. مطمئن شوید که کولر گازی شما مناسب آب و هوای محل زندگی ‌تون باشه
ضمن اینکه اگه قسمت بیرونی دستگاه زیر نور مستقیم آفتاب باشه، ممکنه عملکردش کاهش پیدا کنه.