لوگوی کاردون

علت خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی

علت خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی
فهرست محتوا

یکی از مهم ترین قسمت های ماشین ظرفشویی شیر برقی است. تمامی وسایل برقی از قطعات الکتریکی و مکانیکی تشکیل شده اند که لازم است هر یک از این اجزا و قطعات را بشناسشم تا در صورت بروز مشکل بتوانیم خرابی را شناسایی کنیم و برای برطرف کردن آن ها اقدام نماییم. در این مطلب کاردون سعی دارد اطلاعاتی درباره شیر برقی به شما ارائه نماید تا بتوانید علت خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی را تشخیص دهید. اگر می خواهید تعمیرکار ماشین ظرفشویی خود شوید و در این باره دانش کافی ندارید با کاردون همراه شوید.

اگر قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی در محل کاردون استفاده نمایید.

علت خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی

The cause of the failure of the dishwasher solenoid valve

شیر برقی ماشین ظرفشویی انواع مختلفی دارد که بنا به نیاز دستگاه تعبیه می شود برخی از شیر برقی ها دارای یک خروجی آب و برخی دارای دو خروجی آب هستند و تفاوت دیگر در زاویه مجرای ورودی و خروجی است که بین 90 یا 180 درجه می باشد. یکی از سوالاتی که همیشه مطرح می شود این است که از کجا بفهمیم مشکل از شیر برقی ماشین ظرفشویی است؟ شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با روشن کردن ماشین ظرفشویی و تنظیم کردن آن بر روی برنامه شستشو ماشین هیچ فعالیتی نکند و روشن نشود در این صورت می توان گفت شیر برقی ماشین ظرفشویی دچار خرابی یا اختلال شده است و باید بررسی شود.

البته گاهی اوقات نیز ممکن است آبگیری در ماشین ظرفشویی انجام نشود در این صورت نیز می توان گفت مشکل از شیر برقی می باشد البته این مورد جای کمی تامل دارد و نمی توان به طور قطعی مشکل را از شیر برقی ماشین ظرفشویی دانست بنابراین باید در این باره بیشتر بررسی شود. در این شرایط لازم است ابتدا فشار آب را بررسی کنید تا از کم نبودن فشار آب مطمئن شوید همین طور باید بررسی شود در هنگام آبگیری برق به شیر ورودی می رسد یا خیر اگر هیچ یک از این موارد دلیل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی شما نباشد باید مطمئن شوید که شیر برقی خراب است و باید تعمیر یا تعویض شود تا مشکل برطرف گردد.

از دیگر مواردی که می تواند علت خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی باشد می توان به نشتی آب از زیر دستگاه اشاره نمود و یا هنگامی که ماشین ظرفشویی ظروف را تمیز نمی شوید!

تست و تعویض شیر برقی چگونه انجام می شود؟

اگر با توجه به موارد ذکر شده در ابتدای مطلب متوجه خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی شده اید لازم است برای اطمینان بیشتر شیر برقی ماشین ظرفشویی را تست نمایید. همان طور که می دانید شیر برقی در پشت ماشین ظرفشویی قرار گرفته است و لازم است برای انجام تست کاور ظرفشویی را باز نمایید برای این کار لازم است ابتدا ماشین ظرفشویی را از برق جدا نمایید. یکی از توصیه های کاردون به شما این است که اگر حتی جای شیر برقی ماشین ظرفشویی را نمی دانید به هیچ عنوان اقدام به تعمیر ماشین ظرفشویی ننماید چرا که ممکن است خسارت های بیشتری به بار آورید بنابراین کار را به کاردون بسپارید.

حال که نکات ایمنی را رعایت کرده اید شیر برقی که در انتهای دیواره ماشین ظرفشویی قرار گرفته است را مشاهده می کنید لازم است سیم هایی که به شیر برقی متصل شده اند را با انبردست آزاد نمایید و با اهم متر مقاومت دستگاه را اندازه گیری نمایید اگر عدد بی نهایت نمایش داده شود شیر برقی خراب شده است و باید تعویض شود. برای تعویض شیر برقی ابتدا شلنگ آب را از شیر ورودی جدا نمایید. سپس شیر برقی را از جای خود جدا کنید و شیر برقی و شلنگ جدید را جایگزین نمایید و برای محکم کردن جای آن از بست استفاده کنید سپس کاور ماشین ظرفشویی را در جای خود قرار دهید.

اگر از ماشین ظرفشویی برند ال جی استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی کاردون استفاده نمایید.

سوالات متداول

در زاویه مجرای ورودی و خروجی است که بین 90 یا 180 درجه می باشد.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با روشن کردن ماشین ظرفشویی و تنظیم کردن آن بر روی برنامه شستشو ماشین هیچ فعالیتی نکند و روشن نشود در این صورت می توان گفت شیر برقی ماشین ظرفشویی دچار خرابی یا اختلال شده است و باید بررسی شود.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها