لوگوی کاردون

کولر گازی چگونه گرما تولید میکند

کولر گازی چگونه گرما تولید میکند
فهرست محتوا

همان طور که می دانید در فصل سرما نیاز به یک وسیله گرمایشی برای گرم کردن فضای خانه خواهید داشت در این صورت لازم است از یک وسیله گرمایشی به منظور گرم کردن خانه تان استفاده نمایید حال این تصور برای فصول گرم سال به منظور ایجاد سرما ایجاد می شود. خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی کارخانه های تولید کننده وسایل خانگی با تولیدات جدید تر و با نوآوری بیشتر به طور همزمان سرمایش و گرمایش را در یک وسیله خانگی تعبیه کرده اند و شما با خرید کولر گازی می توانید از سرما و گرما برخوردار شوید حال سوال این است که کولر گازی چگونه گرما تولید میکند برای یافتن پاسخ این سوال با کاردون همراه شوید.

چگونه کولر گازی را تمیز کنیم

کولر گازی چگونه گرما تولید میکند

زمانی که صحبت از تولید گرما و گرمایش است تمامی افراد ذهنشان به سمت المنت و هیتر هدایت می شود اما در مورد گرمایش کولر گازی حقیقت این نیست در واقع کمپرسور و گاز در کولر گازی برای تولید گرما دخیل هستند اما المنت هم در تولید گرمای بیشتر موثر است. هنگامی که در فصول سرد سال کولر گازی را بر روی حالت گرمایش قرار می دهید جای کندانسور و اواپراتور با هم عوض می شود. دلیل اصلی محبوبیت کولر گازی در بین مردم همین ویژگی های اضافه شده بر آن می باشد که دسترسی شما را راحت تر نموده است.

اما سوال مهم اینجاست که آیا شما با نحوه راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی آشنایی دارید؟ در واقع این سوال بسیاری از افرادی است که به تازگی با این تکنولوژی آشنا شده اند و به طور همزمان از سرمایش و گرمایش کولر گازی برخوردار شده اند اولین نکته این است که از دارا بودن حالت گرمایش کولر گازی خود مطمئن شوید برای این کار لازم است مدل دستگاه خود را بررسی کنید و با استفاده از دفترچه راهنما از دارا بودن این قابلیت مطلع شوید در غیر این صورت می توانید با جستجو کردن دستگاه در اینترنت از این بابت مطمئن شوید.

تنها موردی که توجه به آن در فصل زمستان اهمیت دارد مصرف برق در کولر گازی است که نسبت به فصل تابستان این مصرف بالاتر می باشد بنابراین توصیه می شود در شرایط نرمال از کولر گازی برای گرم کردن منزل استفاده نکنید تا در هزینه های برق صرفه جویی شود.

چرا کولر گازی آف میکند

چگونه حالت گرمایش را راه اندازی کنیم؟

برای آنکه بتوانید حالت گرمایش کولر گازی را فعال نمایید ابتدا باید کولر گازی را خاموش کنید و با استفاده از ریموت برای تنظیم نمودن حالت گرمایش اقدام نمایید برای تنظیمات با استفاده از ریموت لازم است با دست جلوی چشمی ریموت را بگیرید تا با فشردن دکمه ها کولر روشن نشود حالا می توانید تنظیمات لازم را انجام دهید. با فشردن دکمه MENU  یا MODE به دنبال کلمه HEAT باشید با فشردن این دکمه که با نماد خورشید و گرما مشخص شده است می توانید دستگاه را به حالت گرمایش تنظیم نمایید. البته لازم است با فشردن دکمه TEMP درجه مورد نظر را نیز تنظیم کنید همان طور که می دانید گرم ترین درجه در کولر گازی 30 درجه سانتی گراد و سرد ترین 16 درجه سانتی گراد است بنابراین می توانید بر این اساس تنظیمات دمایی را انجام دهید.

بیشتر بدانید : نگهداری کولر گازی در زمستان

شاید برای شما هم جالب است که بدانید کولر گازی در حالت گرمایش چگونه کار می کند؟ همان طور که می دانید داخل کولر گازی، گاز وجود دارد که در فصول سرد سال این گاز درون کمپرسور گرم می شود و با کمک یک شیر چهار طرفه که در مسیر این گاز تعبیه شده است به سمت اواپراتور هدایت می شود در این مسیر از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی استفاده شده است و دلیل آن انتقال گرما به محیط اطراف می باشد. هوای گرم از کمپرسور به داخل این لوله ها منتقل می شود و در مدت زمان کوتاهی این گرما به محیط اطراف منتقل خواهد شد.

برای تعمیر کولر گازی خود می توانید از سرویس تعمیرات کولر گازی کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

با فشردن دکمه MENU  یا MODE به دنبال کلمه HEAT باشید با فشردن این دکمه که با نماد خورشید و گرما مشخص شده است می توانید دستگاه را به حالت گرمایش تنظیم نمایید.

گرم ترین درجه در کولر گازی 30 درجه سانتی گراد و سرد ترین 16 درجه سانتی گراد است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

1 Comment
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی
1 سال قبل

با تشکر از شما. مفید واقع شد. موفق باشید