لوگوی کاردون

علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی

علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی
فهرست محتوا

شاید شما هم بعد از شسته شدن لباس ها در ماشین لباسشویی شاهد این صحنه بوده اید که مقداری از آب داخل جاپودری باقی مانده و حتی آب از داخل جاپودری نشت کند اگر به دنبال علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی هستید تا انتهای این مطلب با کاردون همراه شوید. این مجموعه سعی دارد با انتشار مطالب و مقالات آموزشی در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی و سایر لوازم خانگی از نگرانی های شما به هنگام بروز مشکل بکاهد بنابراین می توانید با مطالعه این مطالب علاوه بر بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات خود در زمینه تعمیرات لوازم خانگی به دنبال راه حلی برای برطرف کردن مشکل هم باشید.

بوی فاضلاب ماشین لباسشویی

علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی

قبل از آنکه به بررسی این مشکل بپردازیم لازم است درباره نحوه کار جاپودری ماشین لباسشویی بدانید. این قطعه از قطعات خارجی دستگاه به حساب می آید که شاید توجه زیادی به آن ندارید اما باید بدانید که تمیز نکردن و بی توجهی به این قطعه می تواند مشکلات زیادی برایتان به وجود آورد.

این قطعه از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر یک با علامت هایی مشخص شده اند. معمولا قسمت اول برای مواد شوینده برای شستشوی اولیه تعبیه شده است و باید در مقدار مواد شوینده دقت داشته باشید. لاین دوم برای شستشوی اصلی تعبیه شده است که در صورت لزوم می توانید از مواد شوینده برای پاک کردن لکه  ها و سفید کردن لباس ها استفاده نمایید. لاین سوم هم برای نرم کننده می باشد.

همان طور که می دانید شستن محفظه جاپودری بعد از هر بار استفاده از دستگاه باعث جلوگیری از انباشته شدن مواد شوینده و پودر ماشین لباسشویی درون جاپودری می شود. اگر می خواهید جاپودری ماشین لباسشویی را بشویید ابتدا دستگاه را خاموش کنید و از برق بکشید تا به هنگام تمیز کردن مشکلی ایجاد نشود.

سپس جاپودری را بیرون بکشید و با استفاده از آب گرم و پارچه برای تمیز کردن مواد شوینده ای که بر روی سطح آن باقی مانده است اقدام نمایید. بهتر است محفظه داخلی را هم با دستمال مرطوب تمیز نمایید سپس جاپودری را مجدد در قسمت خود قرار دهید.

استفاده از پودر دستی در ماشین لباسشویی

چرا پودر در جاپودری حل نمیشه و در محفظه باقی می ماند؟

در بیشتر مواقع شاهد آن هستیم که بعد از اتمام فرآیند شستشو مقداری از پودر و یا مواد شوینده درون محفظه و یا جاپودری باقی مانده است و حل نشده دلیل این اتفاق چیست؟

این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و ما در این مطلب به بررسی همه این موارد می پردازیم. یکی از شایع ترین دلایل استفاده از پودر ماشین لباسشویی نامرغوب است اگر از پودر ماشین لباسشویی تاریخ مصرف گذشته و یا نامرغوب استفاده نمایید ممکن است در پایان فرآیند شستشو شاهد لکه های سفید بر روی لباس ها و یا باقی مانده پودر در جاپودری باشید.

بنابراین در انتخاب پودر ماشین لباسشویی دقت نمایید. البته گاهی اوقات ممکن است تنظیمات دمایی هم مانع از حل شدن پودر ماشین لباسشویی در آب شود شاید ادعای شرکت های تولید کننده پودر ماشین لباسشویی که می گویند این مواد در هر دمایی حل می شوند آنقدر هم درست نباشد و باید دمای مناسبی را برای شستن و حل شدن بهتر پودر ماشین لباسشویی در نظر گرفت.

ناگفته نماند گاهی اوقات هم دلیل اصلی حل نشدن و یا ماندن مقداری از پودر در جاپودری استفاده بیش از حد از پودر ماشین لباسشویی است لطفا این باور اشتباه را از ذهنتان پاک کنید که هر چه پودر ماشین لباسشویی بیشتر استفاده شود لباس ها تمیز تر می شوند. استفاده بیش از حد پودر فقط باعث تولید کف بیشتر خواهد شد و در نهایت باقی ماندن کف بر روی لباس ها خواهد بود.

اگر ماشین لباسشویی شما نیز دچار این مشکل شده، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی در منزل کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

یکی از شایع ترین دلایل استفاده از پودر ماشین لباسشویی نامرغوب است اگر از پودر ماشین لباسشویی تاریخ مصرف گذشته و یا نامرغوب استفاده نمایید ممکن است در پایان فرآیند شستشو شاهد لکه های سفید بر روی لباس ها و یا باقی مانده پودر در جاپودری باشید.

 معمولا قسمت اول برای مواد شوینده برای شستشوی اولیه تعبیه شده است و باید در مقدار مواد شوینده دقت داشته باشید. لاین دوم برای شستشوی اصلی تعبیه شده است که در صورت لزوم می توانید از مواد شوینده برای پاک کردن لکه  ها و سفید کردن لباس ها استفاده نمایید. لاین سوم هم برای نرم کننده می باشد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بانو
1 سال قبل

سلام متشکرم خدا خیرتون بده

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  بانو
1 سال قبل

سپاسگزاریم 🙏