لوگوی کاردون

اگر گاز یخچال کم باشد چه میشود

اگر گاز یخچال کم باشد چه میشود
فهرست محتوا

گاز فریون یخچال و فریزر در یک ظرف محصور و تحت فشار نگهداری می شود و هرگز نیازی به افزودن آن نیست. آیا یخچال می تواند نشت گاز فریون داشته باشد؟ به سادگی می توان با یک بله پاسخ داد. احتمالاً خطرناک نخواهد بود مگر اینکه واکنش آلرژیک داشته باشید یا یخچال در فضای واقعاً محدودی باشد اما گاز فریون به محیط زیست آسیب می رساند. علت معمول آن سوراخ شدن در اثر اقدام به تعمیرات یخچال و یا در اثر یخ زدگی یخ هنگام یخ زدایی است. علائم نشت گاز یخچال شامل بوی مواد شیمیایی، روغن روی زمین یا کار کردن مداوم موتور است. اما سوال اصلی این است که اگر گاز یخچال کم باشد چه میشود؟ برای یافتن پاسخ این سوال با کاردون همراه شوید.

اگر گاز یخچال کم باشد چه میشود؟

What happens if the refrigerator gas is low

وقتی یخچال و فریزر شما دچار نشتی گاز فریون شود یا اصطلاحا اگر گاز یخچال کم باشد، نمی تواند به درستی کار کند، در نتیجه محصولات و مواد غذایی موجود در یخچال تازه نمی مانند. نشت گاز فریون باعث می شود موتور برای مدت طولانی تری کار کند و از مقدار بیشتری برق استفاده کند. قبض های بالای غیر فصلی دلیل اصلی نگرانی ها خواهد بود زیرا افزایش مصرف انرژی ارتباط مستقیم با نشت گاز دارد. برای جلوگیری از ایجاد یک ماده شیمیایی کشنده که توسط نشت گاز فریون ایجاد می شود به محض متوجه شدن لازم است مایع شستشو را با کمی آب مخلوط کرده و درون بطری اسپری ریخته و تمام لوله ها را اسپری کنید. نشت فریون حباب های کوچکی ایجاد می کند که نمی توانید آنها را ببینید.

دلیل اصلی نشت گاز در یخچال و فریزر این است که به نظر نمی رسد دما به اندازه لازم باشد. این موضوع می تواند نشان دهنده نشت گاز یخچال فریزر باشد. فریون در دمای اتاق به گاز تبدیل می شود و در صورت خنک شدن یا فشرده شدن به مایع تبدیل می شود. یک موتور که دائماً در حال کار است سعی دارد دما را به حد مطلوب برساند تا مقدار مبرد در یخچال را جبران کند. هرگونه تعمیر نشت گاز یخچال و فریزر را می توان توسط یک متخصص معتمد تعمیرات لوازم خانگی که دارای تجربه و تخصص برای تشخیص سریع و رفع مشکل است، انجام داد.

شما می توانید جهت تعمیر یخچال خود، از سرویس تعمیر یخچال در محل کاردون استفاده نمایید.

آیا یخچال شما فریون نشت می کند؟

Is your fridge leaking freon

اگر یخچال و فریزر شما نشت گاز دارد، حتما موتور به طور مداوم کار می کند موتوری که متوقف می شود و روشن می شود یا کاملاً متوقف می شود، نشان دهنده خطای برق است. هرگز نباید اقدام به تعمیراتی کنید که ممکن است به لوله های یخچال آسیب وارد شود زیرا ممکن است هر گونه ضربه باعث شکستگی لوله ها و نشت گاز شود.

اگر گاز یخچال کم باشد، مواد غذایی داخل یخچال و فریزر در قسمت یخچال شروع به یخ زدن می کنند. برگ های سالاد شروع به سیاه شدن می کنند که اولین نشانه سرمازدگی است. گوجه فرنگی های موجود در سینی سبزیجات منجمد می شوند و تخم مرغ ها و همچنین شیر. این در شرایطی است که اکثر کاربران به اشتباه فکر می کنند این مورد مربوط به ترموستات یخچال است. دومین و مشهودترین علامت تأیید کننده میزان کم بودن گاز، تجمع قابل توجه یخ در صفحه کندانسور به همراه بوی ضعیف کپک زده است.

خواهید دید که در گوشه قسمت یخچال و فریزر یخ های بزرگی تشکیل می شوند. این امر با تجمع یخ بیش از حد در قسمت فریزر نیز همراه است، به همین دلیل نگه داشتن درب فریزر در بعضی مواقع مشکل می شود. بنابراین، آنچه شما برای جلوگیری از همه این موارد نیاز دارید، یک تکنسین یخچال با کیفیت است که به محض احضار، می تواند اقدامات اولیه را انجام دهد.

سوالات متداول

اگر گاز یخچال کم باشد، مواد غذایی داخل یخچال و فریزر در قسمت یخچال شروع به یخ زدن می کنند.

دلیل اصلی نشت گاز در یخچال و فریزر این است که به نظر نمی رسد دما به اندازه لازم باشد.

وقتی یخچال و فریزر شما دچار نشتی گاز فریون شود یا اصطلاحا اگر گاز یخچال کم باشد، نمی تواند به درستی کار کند، در نتیجه محصولات و مواد غذایی موجود در یخچال تازه نمی مانند.

اگر از یخچال برند امرسان استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال امرسان کاردون استفاده کنید.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها