لوگوی کاردون

تميز كردن صفحه تلويزيون سامسونگ

تميز كردن صفحه تلويزيون سامسونگ

آنچه در این مطلب خواهید خواند

طی چند ماه گذشته، بسیاری از ما در مورد تميز كردن صفحه تلويزيون سامسونگ، به دلیل حساسیت بالای این وسیله برقی در اینترنت جستجو کرده ایم. همانند سایر موارد الکترونیکی، تلویزیون ها می توانند گرد و غبار را به خود جلب کنند و لکه هایی مانند اثر انگشت کودکان آسیب ببینند. خوشبختانه تمیز کردن تلویزیون صفحه تخت یک فرایند ساده است و به مواد شیمیایی خاص و گران قیمت احتیاج ندارد. زیاد فکر نکنید یک پارچه نرم ممکن است تمام نیاز واقعی شما باشد به آرامی صفحه را با یک پارچه خشک پاک کنید تا گرد و غبار و باقی مانده از بین برود، اما خیلی فشار ندهید.

تميز كردن صفحه تلويزيون سامسونگ

Samsung TV screen cleaning

وقتی صحبت از تلویزیون می شود، بازار تلویزیون های کنونی تحت سلطه تلویزیون های ال سی دی با صفحه نمایش بزرگ LED و OLED هستند. با این حال، بسیاری از ما هنوز مجموعه های قدیمی تر، از جمله تلویزیون های پلاسما، که شرکت های تولید کننده تلویزیون در سال 2014 تولید آنها را متوقف کردند، و حتی CRTV که تلویزیون های لوله ای نیز نامیده می شوند دارند که از سال 2008 شروع به ناپدید شدن کردند. اگر تلویزیون قدیمی را تمیز می کنید، کمی انعطاف بیشتری دارید زیرا صفحه نمایش آن از شیشه ساخته شده است و می توان آن را مانند سایر وسایل شیشه ای در خانه تمیز کرد.

اما تلویزیون های LCD بسیار حساس ترند و جوری باید تمیز شوند که صفحه نمایش خراشیده نشود و آسیب نبیند. هم برای تلویزیون های OLED و هم LCD، توصیه های مشابه و ساده است: برای جلوگیری از خراش صفحه، با پارچه ای خشک و نرم صفحه تلویزیون سامسونگ را تمیز کنید. توصیه می شود در همه موارد به منظور تمیز کردن صفحه تلویزیون سامسونگ، تلویزیون را خاموش کنید و یا حتی آن را از برق بکشید. علاوه بر اینکه برای تلویزیون ایمن تر است، معمولاً دیدن تاریکی صفحه یا لکه های انگشت راحت تر است همچنین به تلویزیون فرصتی برای خنک شدن می دهد.

اگر ساکن تهران هستید و می خواهید تلویزیون خود را تعمیر کنید، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون در تهران کاردون استفاده کنید.

صفحات می توانند به راحتی خراشیده شوند و حتی حوله های کاغذی یا دستمال کاغذی حاوی الیافی هستند که می توانند به صفحه تلویزیون صدمه بزنند. بهترین شرط شما استفاده از یک پارچه میکروفیبر نرم و ضد استاتیک است از نوعی که برای تمیز کردن عینک و لنزهای دوربین استفاده می شود و آن را با حرکت دورانی پاک کنید.

چگونه می توان اثر انگشتان را از صفحه تلویزیون پاک کنید؟

Remove fingerprints from the TV

اثر انگشت های چرب می توانند دید و ظاهر تلویزیون صفحه تخت شما را خراب کنند. صفحه تلویزیون سامسونگ حساس است و به مراقبت ملایم نیاز دارد تا از تغییر رنگ و پیکسل های مرده جلوگیری شود. پاک کننده های خانگی به ویژه پاک کننده های شیشه بر پایه آمونیاک است و برای استفاده در اکثر تلویزیون های صفحه تخت مناسب نیستند، زیرا می توانند به صفحه تلویزیون آسیب برسانند. به همین منظور از محصولات ملایم برای پاک کردن اثر انگشت، لکه ها و بازگرداندن ظاهر تلویزیون صفحه تخت استفاده کنید.

گام اول:

تلویزیون سامسونگ را خاموش کنید.

گام دوم:

یک پارچه نرم و بدون پرز را با مقدار کمی آب مرطوب کنید.

گام سوم:

صفحه تلویزیون را در یک جهت پاک کنید و حداقل فشار را وارد کنید تا به صفحه آسیب نرسد. در صورت باقی ماندن اثر انگشت، یک لیوان را پر از آب کرده و یک لیوان الکل ایزوپروپیل به آن اضافه کنید.

گام چهارم:

پارچه را در لیوان فرو برده و آن را بیرون بکشید تا مایع اضافی آن گرفته شود. تلویزیون صفحه تخت را در یک جهت پاک کنید تا جایی که اثر انگشت باقی نماند.

گام پنجم:

تلویزیون صفحه تخت را با یک پارچه تمیز و نرم خشک کنید.

چگونه تلویزیون ال جی را تمیز کنیم؟

برای اینکه تصویر شفاف و واضح تری در هنگام تماشای برنامه مورد علاقه خود از تلویزیون ال جی را داشته باشید، بهتر است صفحه نمایش شما تمیز باشد و اثری از آلودگی و جای انگشت وجود نداشته باشد. پس در ادامه همراه ما باشید تا بدانیم که، چگونه تلویزیون ال جی را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن تلویزیون ال جی بهتر است ابتدا از یک دستمال خشک استفاده نمایید و گرد و غبار را از روی آن پاک کنید. پارچه های میکروفیبر و پارچه های نرم مناسب برای این کار هستند. دقت کنید که از پاشیدن آب و مایعات بر روی صفحه تلویزیون خودداری شود. از مواد شیمیایی برای تمیز کردن تلویزیون ال جی استفاده نفرمایید.

اگر تلویزیون شما از برند ال جی است و قصد تعمیر آن را دارید، می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون ال جی کاردون استفاده کنید.

مراحل تمیز کردن تلویزیون ال جی

برای تمیز کردن تلویزیون ال جی اصول و نکات را باید در نظر داشته باشید. از مهم ترین موارد این است که به صفحه نلویزیون خود فشار وارد نکنید و آرام آن را تمیز نمایید.

  • هنگام تمیز کردن تلویزیون ال جی آن را از برق بکشید.
  • اگر هنگام تمیز کردن سیمی لمس شود، در این صورت در خطر نیستید. زیرا از مایعات هم استفاده نمی کنید.
  • با یک پارچه خشک بهتر است که صفحه تلویزیون را تمیز کنید. از آنچه که برای گردگیری وسایل دیگر مانند مبلمان استفاده میشود برای تمیز کردن صفحه تلویزیون خود استفاده نفرمایید.
  • از پارچه نرم و مناسب برای این کار استفاده کنید و نواحی دارای اثر انگشت و کثیفی را به خوبی تمیز نمایید. بهتر است که پارچه های میکروفیبر و یا پارچه هایی که برای تمیز کردن عینک استفاده می شود تهیه کنید.

بهترین پاک کننده صفحه تلویزیون ال جی

 برای تمیز کردن تلویزیون ال جی از پارچه نرم و بهترین پاک کننده صفحه تلویزیون استفاده کنید. بهتر است که از پارچه ای نرم و خشک برای این کار استفاده شود تا به صفحه نمایش آسیب نرسد و این که طول عمر دستگاه را کوتاه نکند. استفاده از پارچه خیس و نمناک می تواند رگه ها و بقایایی را از خود بر روی صفحه تصویر بر جای بگذارد که شفافیت تصویر از بین می برد.

 در هنگام تمیز کردن صفحه تلویزیون ال جی از وایتکس، محلولهای پاک کننده خانگی، آب، دستمال کاغذی و پارچه‌های زبر استفاده نشود.

تمیز نگه داشتن صفحه تلویزیون

اگر صفحه تلویزیون شما زود به زود کثیف می شود. بهتر است که موارد زیر را در نظر داشته باشید تا آلودگی و کثیفی صفحه تلویزیون شما کمتر شود.

  • تلویزیون خود را بالاتر از دیوار آویزان کنید تا دسترسی کودکان به آن وجود نداشته باشد و نتوانند صفحه تلویزیون را لمس کنند
  • تلویزیون را در کنار پنجره قرار ندهید زیرا باعث میشود که آلودگی و گرد و غبار های بیشتری روی صفحه آن قرار گیرد
  • تلویزیون را از محل مشترکی که ممکن است افراد زیادی به آن دست پیدا کنند و یا لمس کند دور نمایید
  • بهتر است که تلویزیون در جایی قرار گیرد که سگ ها و حیوانات خانگی به آن دسترسی نداشته باشند
  • لایه پلاستیکی نازک را که وقتی دستگاه از جعبه بیرون می آورید، روی تلویزیون قرار دهید
  • اگر در فضای زندگی میکنید که میزان گرد و غبار و آلودگی زیاد است بهتر است که در زمانی که از تلویزیون استفاده نمی شود روی آنرا پوششی مناسب قرار دهید

آبخوردگی پنل تلویزیون

در اثر استفاده از مایعات پاک کننده بر روی صفحه تلویزیون، آبخوردگی پنل تلویزیون ایجاد می شود. اگر از مایعات پاک کننده مانند شیشه شوی برای تمیز کردن صفحه تلویزیون استفاده شود، این مواد از پایین پنل، وارد دستگاه می شوند و به دلیل وجود فلت های منتقل کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل تلویزیون، در انتقال اطلاعات تصویر، اختلال ایجاد می شود.

در صورت هرگونه خرابی در پنل تلویزیون و آبخوردگی پنل تلویزیون با تعمیرکاران حرفه ای کاردون در ارتباط باشید.

سوالات متداول

صفحه نمایش آن از شیشه ساخته شده است و می توان آن را مانند سایر وسایل شیشه ای در خانه تمیز کرد.

برای جلوگیری از خراش صفحه، با پارچه ای خشک و نرم صفحه تلویزیون را تمیز کنید.

صفحات می توانند به راحتی خراشیده شوند و حتی حوله های کاغذی یا دستمال کاغذی حاوی الیافی هستند که می توانند به صفحه تلویزیون صدمه بزنند.

اگر تلویزیون شما از برند سامسونگ است و قصد تعمیر آن را دارید، می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون سامسونگ کاردون استفاده کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها