لوگوی کاردون

اگر در ماشین لباسشویی پودر دستی بریزیم

اگر در ماشین لباسشویی پودر دستی بریزیم
فهرست محتوا

اگر در ماشین لباسشویی پودر دستی بریزیم چه اتفاقی می افتد؟ محصولات شستشوی دستی در واقع می توانند به ماشین لباسشویی کاملاً اتوماتیک شما آسیب برسانند. مواد شوینده دستی کف زیادی تولید می کند که در ماشین لباسشویی اتوماتیک از تمیز شدن مناسب لباس های شما به خصوص در ماشین لباسشویی های کم مصرف آب جلوگیری می کند. به طور مشابه می توان پرسید، آیا می توانید از صابون دستی در ماشین لباسشویی استفاده کنید؟ ممکن است متوجه شده باشید که با پودر ریختن بیش از حد، آبکشی لباس ها بیشتر طول می کشد.

علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی

ریختن پودر دستی در ماشین لباسشویی

متعاقباً سوال این است که اگر پودر لباسشویی من تمام شود از چه چیزی می توانم استفاده کنم؟ اگر مواد شوینده ندارید، می توانید لباس ها را با آب گرم بشویید. اما از صابون و یا پودر دستی برای شستشو استفاده نکنید. صابون شستشوی دست به یک دلیل صابون شستن دست نامیده می شود. اگر از این محصول در ماشین لباسشویی استفاده شود، بیش از حد لجن صابون شروع به جوانه زدن می کند و باعث ایجاد آشفتگی عظیم در لباسشویی می شود. بنابراین از صابون شستشوی دست برای لباسشویی استفاده نکنید.

پودر دستی با پودر لباسشویی چه تفاوتی دارد؟

مواد شوینده پودری شستشوی دستی که برای شستن لباس با دست یا ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک طراحی شده است. همان طور که می دانید این مواد شوینده پودری برای ماشین های شستشوی کاملاً اتوماتیک (که در هنگام شستن دست آب کمتری مصرف می کنند) بهتر هستند.

میزان حلالیت پودر دستی در آب بیشتر از پودر ماشین لباسشویی است. به این ترتیب پودر لباسشویی به یک‌باره در آب حل نمی‌شود و به مرور حل می‌شود. ضمن اینکه پودر لباسشویی سخت‌تر در آب سرد حل می‌شود و در آب گرم آسان‌تر حل می‌شود.

میزان کف پودر دستی بیشتر از پودر لباسشویی است. پودر لباسشویی به نوعی ساخته شده است که کف زیاد به ماشین لباسشویی آسیب نزند.

پودر دستی معمولا حاوی گلیسیرین است تا مانع از ایجاد حساسیت برای پوست دست شود. اما پودر ماشین فاقد این نوع مواد است و ممکن است به دست آسیب برساند.

آیا شوینده پودری برای ماشین لباسشویی مضر است؟

پودر همچنین می تواند تکه های مواد شوینده حل نشده را در قطعات ماشین لباسشویی باقی بگذارد. این موضوع به ویژه بر روی سیستم تخلیه لباسشویی نیز تأثیر می گذارد. با گذشت زمان، توده ها جمع می شوند و باعث انسداد می شوند که شباهت زیادی به رسوبات آب سخت دارد.

اگر به طور تصادفی و برای یک بار بدون توجه به بسته بندی به جای پودر ماشین لباسشویی از پودر دستی استفاده کنید نیاز به نگرانی و وحشت نیست زیرا برای یکباره اتفاق وحشتناکی رخ نخواهد داد. به احتمال زیاد هیچ اتفاقی برای دستگاه نخواهد افتاد.

چرا ماشین لباسشویی صدا میده

اگر از پودر دستی در لباسشویی استفاده کنیم چه میشود ؟

همان طور که می دانید فرمول تولید پودر دستی با تولید کف زیاد همراه است و استفاده از آن در ماشین لباسشویی نیز با تولید مقدار زیادی کف، همراه خواهد بود، این اتفاق سبب می شود قطعه تشخیص سطح آب به اشتباه سطح آب را تعیین کند. در نتیجه، عنصر گرمایش به جای اینکه خود را در آب پیدا کند، در کف است که ممکن است منجر به تعویض المنت حرارتی، موتور یا واحد کنترل الکترونیکی شوید. به طور خلاصه، گرانترین قطعات ماشین لباسشویی باید تعمیر شوند.

پودر در نظر گرفته شده برای شستن لباس ها با دست دارای مواد خاصی است که کف را افزایش می دهد. برعکس، در پودر ماشین لباسشویی، عواملی وجود دارند که کف را تثبیت کرده و از تولید کف بیش از حد مجاز جلوگیری می کنند. به طوری که تولید کنندگان اطمینان حاصل کردند که کف از درب ماشین لباسشویی و محفظه های پودر نشت نکند و همچنین شلنگ را مسدود نکند و در نهایت در موتور الکتریکی قرار گیرد.

علاوه بر این، تقریباً همه پودرهای شستشوی اتوماتیک شامل مواد خاصی هستند که سختی آب را نرم کرده و از تشکیل رسوبات جلوگیری می کنند. آب سخت از آنجا که مقدار نمک به ویژه کلسیم و منیزیم دارد، بر روی دستگاه تأثیر بدی دارد. همانطور که روی بسته بندی نشان داده شده است، لازم است دقیقاً حجم پودری را که توسط سازنده آن توصیه شده است، در ماشین لباسشویی قرار دهید. در غیر این صورت کیفیت شستشو به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

برای انجام کلیه تعمیرات ماشین لباسشویی خود، می توانید از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی در محل کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

اگر مواد شوینده ندارید، می توانید لباس ها را با آب گرم بشویید. اما از صابون و یا پودر دستی برای شستشو استفاده نکنید

پودر دستی معمولا حاوی گلیسیرین است تا مانع از ایجاد حساسیت برای پوست دست شود. اما پودر ماشین فاقد این نوع مواد است و ممکن است به دست آسیب برساند.

فرمول تولید پودر دستی با تولید کف زیاد همراه است و استفاده از آن در ماشین لباسشویی نیز با تولید مقدار زیادی کف، همراه خواهد بود؛ این اتفاق سبب می شود قطعه تشخیص سطح آب به اشتباه سطح آب را تعیین کند. در نتیجه، عنصر گرمایش به جای اینکه خود را در آب پیدا کند، در کف است

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

6 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
غزل
2 سال قبل

خیلی خوب و مفید بود ولی من اینا رو میدونم میخواستم ببینم اگر اشباها آدم حواسش نباشه و پودر دستی رو بریزه تو ماشین بعدش چکار باید بکنه .

a.nazari
مدیر
پاسخ به  غزل
2 سال قبل

سلام. ممنون از توجهتون
یکی دو بار بذارید ماشین لباسشویی‌تون خالی کار کنه، برطرف می‌شه.
موفق باشید

رویان
3 ماه قبل

سلام من یه چند باری تاید دستی و صابون در لباسشویی ریختم حالا چکار کنم توروخدا کمک کنید

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  رویان
3 ماه قبل

باسلام
در صورتی که از پودر صابون استفاده کرده اید مشکلی پیش نخواهد آمد.
باتشکر

محمد رضا
1 ماه قبل

سلام من یکبار حواسم نبود پودر صابون دستی ریختم تو ماشین لباسشویی حالا مشکلی پیش میاد؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  محمد رضا
1 ماه قبل

باسلام
با یکبار خیر.